Volvo 240 Pickup 1982 – SPRZEDANE

Nadwozie typu pickup daje wiele ciekawych możliwości i o ile są miejsca na świecie, gdzie samochody tego typu królują w rankingach sprzedaży, u nas zawsze były towarem niszowym i dostępnym w ograniczonej ilości. Nawet gdy dziś myślimy o klasycznym pojeździe, możliwości są ograniczone. Nie każdy przecież lubi motoryzację amerykańską, a Polski Fiat, a tym bardziej Żuk, to poważne już ograniczenia w komforcie i wieczny deficyt mocy. Wiele jest samochodów, również z tamtych lat, którymi jeździ się o wiele przyjemniej… jedyny problem, że fabrycznie nie występowały w takiej wersji. Właściciel tego w sposób wybitny podszedł do realizacji swojego marzenia. Za podstawę projektu wziął posiadający już wydłużony rozstaw osi karawan, ścinając mu dach i aranżując otwartą przestrzeń ładunkową. Volvo 240 Pickup jest unikalnym, jednostkowym projektem stworzonym przez hobbistę. Całość zrealizowana jest niezwykle schludnie i przykuwa uwagę na ulicy, zwłaszcza gdy umieścimy na pace równie klimatyczny obiekt. Zastosowana blokada tylnego mostu pozwoli nam zerwać przyczepność tylnej osi zawsze wtedy, gdy tylko prawa stopa pokieruje żwawo w kierunku podłogi.

Volvo 240
Rocznik: 1982
Przebieg: 195000 km
Pojemność: 2316 cm³
Rodzaj paliwa: LPG
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 112 KM

Wyposażenie:
– Elektryczne przednie szyby
– Audio współczesne CD + USB subwoofer aktywny
– Wspomaganie kierownicy
– Okno dachowe szklane uchylne
– Regulowane zawieszenie tylne Nivo
– Ładne alufelgi
– Automatyczna blokada tylnego mostu ALD
– Taras na pace

Volvo serii 200 z 1982 r., w dowodzie rejestracyjnym 245GL, rodzaj pojazdu: specjalny, przeznaczenie: pogrzebowy.
W nowej odsłonie emocje wzbudza zdecydowanie bardziej pozytywne – na ulicy bawi, wywołuje podniesione kciuki, przykuwa uwagę.
Ludzie zaczepiają, żeby porozmawiać.

Po remoncie, już na emeryturze, nie osiadł “na laurach”, pomagał przy przeprowadzkach, remontach, transportował motocykle, dzielny towarzysz podróży.
Przeglądy techniczne przechodzi wzorowo, aktualny jest ważny do 09.2018, OC do 09.2018, kończy się legalizacja butli LPG, należy zalegalizować ją lub wymienić na nową.
W latach 2013/2014 przeszedł kompleksowy remont blacharki i lakierniczy.
Dostał nową tapicerkę, podsufitkę, nowy zestaw audio, skórzane fotele z Saaba 93 oraz nowe oświetlenie, mam tu na myśli reflektory i lampy tylne.
Zostały wymienione amortyzatory przednie Monroe i tylne na nowe Nivo Monroe.
Sterowanie tylnym zawieszeniem z poziomu kabiny.
Wymienione zostały także tarcze hamulcowe przednie, tylne, klocki przednie i tylne oraz elementy hamulca ręcznego.
Zregenerowana została głowica silnika, rozrusznik, maglownica, nowe końcówki drążków, poduszki amortyzatorów przednich, podpora wału napędowego, zamontowany nowy cały wydech.
Wymieniona masa innych drobnych elementów mechanicznych.
Zamontowana została blokada tylnego mostu ALD.
Nowy właściciel dostanie auto na pięknych klasycznych felgach BBS i oponach z paskiem.

Krótka prezentacja video dla zainteresowanych:

Posiadam także dożo zdjęć dokumentujących remont samochodu.
OC ważne do września 2018.