Volvo 940 GLE 1991 – SPRZEDANE

Volvo 940 powstało według tradycyjnego, szwedzkiego wzorca. Najbardziej wytrzymały silnik benzynowy w historii, tylny napęd, bezpieczna karoseria i tak wiele kantów, jak to tylko możliwe. Ma swój niepowtarzalny styl, na drodze wyróżniało się już gdy było nowe, a po latach staje się kultowe. Między 1990 a 1998 rokiem zbudowano ich blisko pół miliona, lecz znalezienie drugiego egzemplarza takiego jak ten nie byłoby łatwym zadaniem. Ten był od nowości w rękach jednej rodziny, na przełomie 1997 i 98 roku trafił do Polski i wciąż zarejestrowany jest na starych, polskich blachach. Jego przebieg to jedynie 82 tys. kilometrów, samochód wygląda świetnie, jest w pełni oryginalny i jest po kompletnym przeglądzie. Jak obiecuje sprzedający, prowadzi się miękko i dostojnie, jak na limuzynę z tamtych lat przystało. Dynamika w tym przypadku jest kwestią drugorzędną – Volvo jako główne zadanie stawia sobie bezpiecznie i komfortowo dowieźć kierowcę wraz z pasażerami do celu.

Volvo 940 GLE
Rocznik: 1991
Przebieg: 82840 km
Pojemność: 2298 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: automatyczna
Moc: 131 KM

Wyposażenie:
– klimatyzacja,
– elektrycznie opuszczane przednie szyby,
– elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka,
– telefon,
– radioodtwarzacz,
– czujniki parkowania z tyłu,
– analogowy termometr,
– trzecie światło stop,
– podgrzewane fotele,
– centralny alarm z pilotem,
– wskaźnik niezapiętych pasów bezpieczeństwa,

Wspaniałe i oryginalne Volvo 940 GLE w niezwykle ciekawej konfiguracji.

Samochód został wyprodukowany w 1991 rok na rynek szwajcarski. Tam z salonu odebrał go syn właściciela, od którego odkupiłem to auto. Po kilku latach (na przełomie roku 1997 i 1998) i po przejechaniu 40000 km samochód został przekazany z „syna na ojca” i trafił do Polski. Przez kolejne 19 lat i 42000 km pozostawał rękach jednego właściciela (rok urodzenia 1925).

Volvo w absolutnie perfekcyjnym stanie zachowania. Wszystkie eksploatacyjne elementy jasno wskazują, że przebieg w wysokości 82000 km jest w pełni oryginalny.

Oryginalna powłoka lakiernicza na całym aucie. Powtórnie lakierowana jedynie tylna klapa i dół prawego, tylnego nadkola. Sam lakier w idealnej kondycji, wyciągnięty spod przysłowiowego koca został jedynie dobrze umyty i zakonserwowany wysokiej jakości woskiem. Wszystkie szyby są oryginalne i pochodzą z tego samego rocznika. Lampy również oprócz lewego przedniego kierunkowskazu. Być może w przeszłości pojawiła się jakaś mała stłuczka parkingowa.

Wnętrze w niebanalnej konfiguracji kolorystycznej: gruby, błękitny welur na fotelach i tylnej kanapie, do tego niebiesko-czarna deska rozdzielcza i elementy plastikowe. Całość w połączeniu z błękitnym lakierem prezentuje się bardzo dobrze. Wszystkie materiały w świetnej kondycji, fotele zachowują fabryczną sprężystość, a elementy plastikowe posiadają oryginalną fakturę na swojej powierzchni.

Silnik to klasyczna jednostka o pojemności 2.3 litra z blokiem pomalowanym w fabryce na kolor czerwony. Dla tzw. „red-block-a” przebiegi dochodzące do miliona kilometrów to żaden wyczyn, a ten rodzaj silnika zdobył rzeszę fanów dzięki mitycznej wręcz niezawodności. W tym egzemplarzu został spięty z automatyczną, trzystopniową skrzynią biegów z funkcją „overdrive”. Przebieg 82 tysięcy kilometrów zdaje się nie robić absolutnie żadnego wrażenia na zespole napędowym. Niektórzy natomiast twierdzą, że jednostka właśnie się „dotarła” i teraz dopiero można zacząć jeździć. Sam silnik pracuje cicho i równo, nie wydobywają się z niego żadne niepokojące odgłosy. Jednostka gotowa jest na pokonywanie kolejnych kilometrów bez zająknięcia. Skrzynia biegów pracuje płynnie i zmienia biegi gładko- choć z wyczuwalnym, zwłaszcza na początku jazdy, przełączeniem. Kwestia wiosennej wymiany oleju w skrzyni wraz z filtrem powinna wyrównać jej pracę.

Podwozie oraz zawieszenie po gruntownym przeglądzie, nie wymaga żadnych interwencji. Elementy eksploatacyjne nie wykazują śladów zużycia. Samochód prowadzi się miękko i dostojnie jak na limuzynę z tamtych lat przystało. Dynamika w tym przypadku jest kwestią drugorzędną – Volvo jako główne zadanie stawia sobie bezpiecznie i komfortowo dowieźć kierowcę wraz z pasażerami do celu.

Wszystkie elementy fabrycznego wyposażenia są sprawne i działają bez zarzutu. Klimatyzacja po uzupełnieniu czynnikiem R12 działa momentalnie i radzi sobie doskonale nawet w największe upały. Opcjonalny radioodtwarzacz marki Sony został zamontowany jeszcze w salonie w Szwajcarii i współpracuje z automatycznie wysuwaną anteną. Jedyne niefabryczne dodatki to czujniki parkowania z tyłu, analogowy termometr pilot do centralnego zamka i 3cie światło stopu. Zostały one dołożone przez poprzedniego właściciela w celu podniesienia komfortu użytkowania.

W komplecie z autem są 2 oryginalne kluczyki, komplet książek serwisowych wraz z wpisami z przeglądów, oryginalna instrukcja obsługi a także kilka epokowych dodatków takich jak Atlas Polski, osłona przeciwsłoneczna na przednią szybę czy też szwajcarska karta parkingowa.

W przypadku dodatkowych pytań zapraszam do kontaktu.