Volvo 960 2.0 16V Turbo napędza silnik B204FT i jest to konfiguracja bardzo ceniona i poszukiwana. Przygotowane było z myślą o przepisach podatkowych na włoskim rynku, które sprawiały, że auta poniżej 2 l mogły być znacząco tańsze. Ma pod maską red blocka, z którego fabrycznie wyciśnięto 190 KM dzięki pomocy turbosprężarki. Ten egzemplarz dodatkowo fabrycznie skonfigurowany został z manualną skrzynią biegów i zeszperowanym tylnym dyferencjałem, co sprawia, że na śliskiej nawierzchni i w warunkach zimowych można poczuć się w nim jak kierowca samochodu rajdowego sprzed kilku dekad. W końcu napęd trafia na tylną oś, a mocy jest tu zdecydowanie pod dostatkiem. Z zewnątrz to po prostu lubiane kanty Volvo, w środku szwedzki ascetyzm z nutką szaleństwa w postaci kierownicy Italvolanti, ale to co najbardziej jest fascynujące w tym samochodzie, to jego zespół napędowy.
Volvo 960 2.0 16V Turbo
Rocznik: 1992
Przebieg: 258000 km
Pojemność: 2000 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 190 KM
Cena: 39000 PLN
Volvo 960 2.0 Turbo B204FT – rzadki, kolekcjonerski egzemplarz z manualną skrzynią M90, tylnym napędem i blokadą dyferencjału.
Na sprzedaż oferuję wyjątkowy egzemplarz Volvo 960 z 1992 roku, wyposażony w niezwykle rzadki turbodoładowany silnik B204FT – 16-zaworową wersję kultowego redblocka o pojemności 2.0 litra. To jedna z najrzadszych i najbardziej unikatowych jednostek napędowych Volvo, produkowana głównie na rynek włoski ze względu na lokalne przepisy podatkowe.
Silnik ten wyróżnia się sportowym charakterem i zaawansowaną konstrukcją, m.in. sodowymi zaworami wydechowymi, natryskiem oleju na denka tłoków oraz fabrycznie montowaną sondą EGT (pomiar temperatury spalin) w kolektorze wydechowym. To cechy typowe dla jednostek wyczynowych, poprawiające trwałość i kontrolę pracy silnika przy dynamicznej jeździe.
Do tego dochodzi manualna skrzynia biegów M90, uznawana za najbardziej trwałą i precyzyjną przekładnię Volvo z tamtych lat, oraz tylny napęd z automatyczną blokadą mechanizmu różnicowego. System ten w pełni mechanicznie poprawia trakcję – w momencie uślizgu jednego z kół, blokuje dyferencjał i przekazuje napęd na drugie koło, zwiększając bezpieczeństwo i stabilność jazdy, zwłaszcza w zimie i na śliskiej nawierzchni.
W aucie zamontowana została kierownica Italvolanti Formel – klasyk z najwyższej półki, wyprodukowany we Włoszech. To wyjątkowy element wnętrza, który nie tylko nadaje sportowego charakteru, ale też świadczy o dbałości o detale i klimacie lat 80./90. Kierownica wykonana jest z wysokiej jakości skóry, ręcznie szytej, o charakterystycznym i ponadczasowym wyglądzie. Świetnie leży w dłoniach, zapewniając pewny chwyt i przyjemne wrażenia z jazdy.
Marka Italvolanti była znana z produkcji kierownic do aut sportowych i luksusowych, a model Formel to jeden z jej najbardziej rozpoznawalnych produktów – dziś rzadko spotykany i poszukiwany przez kolekcjonerów youngtimerów. To nie tylko dodatek wizualny, ale i kawał historii motoryzacji, który doskonale komponuje się z charakterem tego konkretnego Volvo.
Samochód jest w dobrej kondycji technicznej:
– kompletne hamulce przód i tył zostały właśnie wymienione (tarcze + klocki),
– zawieszenie w świetnym stanie,
– auto przeszło pełne badanie geometrii i zawieszenia – bez żadnych uwag,
– opony z końca 2023 roku,
Możliwość wizyty na dowolnej stacji diagnostycznej w celu potwierdzenia stanu technicznego. Volvo nie ma rdzy, co jest bardzo ważną informacją, dodatkowo mogę dodać, że to auto mam w swoim posiadaniu od kilkunastu lat i nie było ono eksploatowane na co dzień (czwarte auto w rodzinie).
Przebieg to 258 tys. km – w pełni uczciwy jak na wiek i możliwości tej jednostki napędowej. Auto jest sprawne, zarejestrowane i ubezpieczone, gotowe do jazdy. Jak każdy klasyk może wymagać drobnych poprawek kosmetycznych, ale stan mechaniczny to mocna strona tego egzemplarza.
Dodatkowo: Do auta dokładam mnóstwo rzadkich i trudno dostępnych części, m.in.:
– listwy chromowane
– listwy drzwiowe,
– komplet uszczelek drzwiowych,
– plastikowe podszybie wraz z listewkami – oryginał w stanie idealnym, praktycznie nie do zdobycia.
Do tego dołączam całą resztę elementów zapasowych i ozdobnych, które zebrałem przez lata – wszystko, co znajdę w garażu, nowy właściciel dostaje razem z autem. Nie sposób wszystkiego wymienić, ale z pewnością są to rzeczy, które z czasem będą coraz trudniejsze do zdobycia.
Ciekawostka: Silnik B204FT z 16-zaworową głowicą i turbo to gratka dla kolekcjonerów i fanów marki. Praktycznie niespotykany dziś w sprzedaży, a wersje z manualną M90 i blokadą dyferencjału to prawdziwy unikat.
Telefon: +48 793 796 786
Miejscowość: Tarnowiec / Zawonia