WADOWSCY KLASYCZNE

Jesteśmy pokoleniem, które dorastało w siermiężnej Polsce lat 70. i 80. marząc o motoryzacyjnych legendach poruszających się z rzadka po pustych wówczas drogach oraz ich niezawodności i trwałości. Z łezką w oku wspominamy auta naszego ojca i dziadka – szczęśliwych użytkowników pojazdów spod znaku szwedzkiej stali oraz niemieckiej gwiazdy, których zapach i dźwięki nadal tkwią w naszej pamięci. To właśnie w tamtych czasach każdą złotówkę z kieszonkowego wydawaliśmy na samochodziki z PEWEX-u, naszej „bramy raju” dla motoryzacyjnych marzeń. Ja osobiście spełniłem to marzenie kupując za pierwsze zarobione pieniądze w latach dziewięćdziesiątych Mercedesa w123 280 CE, który kiedyś służył mi wiernie na co dzień, a teraz czeka w garażu na przejażdżki w słoneczne dni.

Chociaż dziś sprzedajemy nowe samochody jako autoryzowany dealer marki Volvo oraz Kia, a każdy z nas eksploatuje współczesne samochody, to i tak największą pasją pozostały klasyki, ponieważ stanowią coś więcej niż tylko pojazdy – to kolekcja wspomnień, emocji i nieustającego zachwytu nad pięknem motoryzacyjnej historii.

Obecnie skupujemy i odrestaurowujemy samochody klasyczne dążąc do przywrócenia im pierwotnego blasku, dbając o każdy detal, by jak najwierniej oddać ich oryginalny stan. Zajmujemy się również sprzedażą najpopularniejszych marek wśród klasyków, między innymi Mercedes i Volvo.

Dziś dzielimy się z Wami pasją do samochodów klasycznych, doświadczeniami i unikalnym uczuciem, którego można jedynie doświadczyć wsiadając do prawdziwego klasyka. Serdecznie zapraszamy do Gaju koło Krakowa przy ul. Myślenickiej 7, gdzie w naszym salonie znajdziecie wyłącznie samochody z duszą, klasyki motoryzacji, które nieustannie zachwycają swym pięknem i urokiem.

Mercedes 250 W114 1972 – 52000 PLN – Gaj

Mercedes W114 debiutował w roku modelowym 1968, dzięki czemu otrzymał swoją zwyczajową nazwę Strich Achter, wywodzącą się z zapisu „/8”. Zastępował model W111, a w Polsce zwykło się na niego mówić „puchacz” albo „przejściówka”, co miało podkreślić jego podobieństwo do póżniejszej „beczki”. Był to pierwszy model Mercedesa, a w którym zastosowano konsolę środkową. W Polsce najczęściej kojarzony w wysokoprężnych wersjach służących przez dziesięciolecia jako taksówki, choć były rynki, gdzie uznawano niemal wyłącznie sześciocylindrowe, benzynowe wersje. Tak właśnie było w Japonii, gdzie Benz w owym czasie był pojazdem wyjątkowo egzotycznym i luksusowym. Dlatego nie powinna dziwić na pokładzie tego egzemplarza automatyczna skrzynia biegów, wspomaganie kierownicy, elektryczne szyby, czy nawet klimatyzacja.
Czytaj dalej Mercedes 250 W114 1972 – 52000 PLN – Gaj

Volvo 144 1969 – 45000 PLN – Gaj

Wchodząc do salonu Volvo w 1969 roku wybór miałeś niezwykły, gdyż obok siebie stały samochody zdające się pochodzić z zupełnie różnych epok. Wciąż dostępny był Duett, produkowany od 1953 roku samochód użytkowy z nadwoziem typu van/kombi, spokrewniony z serią PV, choć zabudowany na ramie. Dalej stał model Amazon, niezwykle popularny, lecz stylistycznie zdający się być jeszcze w poprzedniej dekadzie. W tym towarzystwie Volvo 144 zdawało się być samochodem z innego świata. Nowoczesne, kanciate nadwozie to był nowy styl szwedzkiej marki, który niemal bez zmian dotrwał aż do lat 90. Na te samochody mówiono „cegła” nie tylko ze względu a wygląd, ale i na wytrzymałość. Mechanika samochodu była ewolucją tej zastosowanej w Amazonie czy P1800 i sprawdzała się znakomicie. Zresztą – znakomicie sprawdza się do dziś i będzie za kolejne dziesięciolecia, jeżeli dalej będzie utrzymywany w takim stanie. To jest czysta ekologia, a nie produkcja co 3 lata nowego samochodu i utylizacja starego.
Czytaj dalej Volvo 144 1969 – 45000 PLN – Gaj

Mercedes 600 SL R129 1992 – 78000 PLN – Gaj

Genewski Salon Samochodowy w marcu 1989 roku stał się sceną tryumfu marki Mercedes-Benz. Firma zaprezentowała nową generację SL z serii R129. Reakcja rynku była natychmiastowa – ​​planowana roczna zdolność produkcyjna została wkrótce przekroczona. Każdy, kto chciał zamówić R129, musiał zaakceptować nawet kilkuletni okres oczekiwania. Najwyższą konfiguracją modelu R129 był 600 SL z silnikiem V12 o mocy 394 KM, wprowadzony na rynek w październiku 1992 roku. Najmocniejszy silnik w ofercie Mercedesa zapewniał doskonałe osiągi i był uosobieniem płynności dostarczania mocy. Klienci docenili też stabilne prowadzenie przy wysokich prędkościach oraz imponujący i jednocześnie wyrafinowany sposób przyspieszania. Jeżeli więc chciałbyś odczuć to na własnej skórze, właśnie nadarza się ku temu okazja. On wciąż, nawet po 3 dekadach, robi fantastyczne wrażenie.
Czytaj dalej Mercedes 600 SL R129 1992 – 78000 PLN – Gaj

Mercedes 220D W115 1970 – 85000 PLN – Gaj

Egzemplarze pierwszej serii to zawsze te, które najbardziej rozpalają serca miłośników marki z gwiazdą na masce. To w nich najbardziej widoczny jest pierwotny zamysł projektantów i spojrzenie właściwe dla epoki, wolne od unowocześnień, które wprowadzane były zawsze, lecz w pogoni za modą i nowoczesnością zmieniały pierwotną wizję. W przypadku modelu W114/W115 pierwszej serii mówimy od egzemplarzach produkowanych od 1968 roku do połowy roku 1973. Wyróżniają się one gładkimi tylnymi lampami, wypukłymi kloszami lamp przednich, dodatkową listwą chromowaną pod przednim zderzakiem, dzielonymi na dwie części przednimi bocznymi szybami (z uchylnymi fletnerkami) i innymi wzorami tapicerki, z przednimi fotelami bez zagłówków. Niby kilka detali, lecz rzecz to dla miłośników niezwykle ważna i miło zawsze widzieć egzemplarz w pełni zgodny z oryginałem. Ten Mercedes 220D W115 to okaz wyśmienity. Pierwsza seria wyglądająca dokładnie jak z fabryki, dopieszczona i godna podziwu.
Czytaj dalej Mercedes 220D W115 1970 – 85000 PLN – Gaj

Mercedes 250 W123 1980 – 82000 PLN – Gaj

Beczka to symbol. Od rozpoczęcia produkcji seryjnej w listopadzie 1975 roku do stycznia 1986 z linii montażowej zjechało łącznie prawie 2,7 miliona egzemplarzy. Przez szereg lat był to bestseller i pozycja na samym szczycie listy sprzedaży nowych samochodów w Niemczech, a przecież trzeba pamiętać, że nigdy nie było to auto tanie. Seria uznawana jest za uosobienie solidności, a pięknie utrzymane egzemplarze fascynują do dziś. Ten Mercedes 250 W123 zachęca piękną kolorystyką i sześciocylindrową jednostką benzynową pod maską. Ma niewysoki przebieg i został w pełni przygotowany do eksploatacji, zarówno od strony mechanicznej, jak i wizualnej. Taki zakup to czysta przyjemność.
Czytaj dalej Mercedes 250 W123 1980 – 82000 PLN – Gaj

Mercedes 450 SL R107 1971 – 225000 PLN – Gaj

Mercedes SL generacji R107, w co czasem trudno uwierzyć, to następca filigranowej Pagody. Bardziej masywny, wygodny, o wiele bardziej bezpieczny kabriolet, miał o połowę wyższą sztywność nadwozia, kontrolowane strefy zgniotu i miękkie materiały wykończeniowe w kabinie. Pod jego maskę zawitały silniki V8, które dały mu potężne brzmienie, charyzmę i charakter. Mercedes 450 SL R107 doskonale odpowiada na większość oczekiwań, jakie moglibyśmy mieć wobec samochodu zabytkowego. Z jednej strony jest elegancki i dobrze się kojarzy. Z drugiej, jest kompletnie odmienny niż współczesne samochody. Dzięki miękkiej pracy zawieszenia jest niezwykle wygodny, ale gdy dociśniemy gaz na autostradzie, nie zostaniemy z tyłu. Na sprzedaż trafił właśnie egzemplarz z pierwszego roku produkcji z nadwoziem w kolorze Signalrot i wnętrzem Kissel Beige. Przyznacie, że ten egzemplarz po pełnej renowacji prezentuje się wspaniale.
Czytaj dalej Mercedes 450 SL R107 1971 – 225000 PLN – Gaj

Mercedes 300D W123 1977 – 75000 PLN – Gaj

Mercedes 300D W123 to dla wielu miłośników przede wszystkim doskonały, wysokoprężny silnik, który na przełomie lat 70-tych i 80-tych z pewnością był najlepszą tego typu jednostką na świecie zainstalowaną w samochodzie osobowym. Jednak beczka to z pewnością coś więcej, i nie mowa tu tylko o przestronnym nadwoziu i komfortowym zawieszeniu. Gwiazda na masce to styl i charakter, a często również ciekawa kolorystyka wnętrza, tak jak w tym przypadku. Ten odcień nosił nazwę Tabak i był oferowany tylko do połowy 1979 roku. Lakier to z kolei 740 Pastellgrau – szary, niemetaliczny. Egzemplarz pochodzi z 1977, czyli pierwszego pełnego roku produkcji. Z której strony by na niego nie spojrzeć, prezentuje się pięknie. Firma Wadowscy klasyczne wyspecjalizowała się w Mercedesach W114/W115 oraz W123 i trzeba przyznać, że specjaliści spod Krakowa potrafią wynaleźć świetne egzemplarze i wiedzą również, jak je właściciwie dopieścić.
Czytaj dalej Mercedes 300D W123 1977 – 75000 PLN – Gaj

Mercedes 200 W110 1966 – 109000 PLN – Gaj

Narodził się w latach 50-tych, czarując elegancką sylwetką i skrzydłami na tylnych błotnikach, nawiązującymi do amerykańskiej mody. Skrojony do europejskich rozmiarów, ujmował komfortem, jakością wykonania i bezpieczeństwem. Heckflosse to pierwszy seryjnie produkowany samochód z kontrolowanymi strefami zgniotu i jeden z pierwszych, w których stosowano pasy bezpieczeństwa. W110 był produkowany równolegle z większym i bardziej luksusowym modelem W111, korzystając z tych samych rozwiązań technicznych, a także z równie obszernej kabiny i przestrzeni bagażowej. Zastępował „Pontona”, od którego był o 23 cm dłuższy, na co zresztą nikt wówczas nie narzekał. Mercedes 200 W110 to przedstawiciel drugiej serii produkcyjnej z lat 1965-68 z jednostką napędową powiększoną do pojemności 2 l. Silnik M12 otrzymał wał korbowy z pięcioma łożyskami zamiast trzech oraz nowy system zasilania z dwoma gaźnikami 38 PDSJ firmy Solex. Moc maksymalna wzrosła z 80 do 95 KM, co szczególnie wyszło na korzyść egzemplarzom wyposażonym w opcjonalną skrzynię automatyczną, czyli takim, jak ten piękny egzemplarz z oferty firmy Wadowscy klasycznie.
Czytaj dalej Mercedes 200 W110 1966 – 109000 PLN – Gaj

Mercedes 280E W123 1983 – 36000 PLN – Gaj

Klasyczne niemiecka motoryzacja w najlepszym wydaniu? Mercedes 280E W123 ma pod maską wspaniały, dwuwałkowy, sześciocylindrowy silnik, który zasilany układem wtryskowym potrafił wykrzesać maksymalnie 185 KM, a zestawiony z manualną skrzynią biegów dawał niemal sportowe wrażenia z jazdy. A do tego wyposażenie: ABS, szyberdach, wspomaganie kierownicy, podgrzewana szyba tylna i elektryczne lusterko pasażera, to coś o czym w latach 80. mogliśmy sobie zazwyczaj tylko pomarzyć. Beczka w kolorze 585 Mesa Red z przepięknie zachowanym bordowym wnętrzem 57 Henna Red to ciekawa propozycja dla ludzi lubiących klasyczne kształty Mercedesa. Jeżeli szukasz W123 w dobrej cenie do drobnych poprawek, ta oferta jest dla Ciebie.
Czytaj dalej Mercedes 280E W123 1983 – 36000 PLN – Gaj

Mercedes 190E W201 1987 – 60000 PLN – Gaj

Zanim pojawiła się C klasa, był on. Pierwszy model klasy średniej z gwiazdą na masce, zaoferowany jako kontrpropozycja dla odnoszącej sukcesy serii 3 BMW. Mercedes-Benz wprowadził model 190 na rynek w grudniu 1982 roku, produkując do sierpnia 1993 roku ponad 1,8 miliona egzemplarzy. Aerodynamiczna sylwetka i pozbawiona zbędnych ozdób sylwetka, całkowicie nowa i debiutująca w Mercedesie konstrukcja wielowahaczowego tylnego zawieszenia, szeroka gama udanych silników. To był strzał w dziesiątkę. Dziś nikt nie ma wątliwości, że to jeden z najbardziej udanych modeli Mercedes-Benz. Ten egzemplarz pochodzi z końca pierwszej serii produkcyjnej, najbardziej rozpoznawalnej dzięki wąskim listwom na bokach. Pod maską ma znaną i lubianą jednostkę dwulitrową, zestawioną ze skrzynią automatyczną. Auto ma piękną kolorystykę i doskonały stan. Jego przebieg to tylko 82 tys. km, a powłoka lakiernicza jest nowa.
Czytaj dalej Mercedes 190E W201 1987 – 60000 PLN – Gaj