Archiwum kategorii: Wadowscy klasyczne

Należymy do pokolenia czterdziestolatków, którym dzieciństwo i młodość upływały w siermiężnej Polsce lat 70 i 80 na marzeniach o motoryzacyjnych legendach poruszających się z rzadka po pustych wówczas drogach oraz ich niezawodności i trwałości. Pamiętamy doskonale samochody naszego dziadka i taty, którzy już wówczas byli szczęśliwymi użytkownikami pojazdów spod znaku szwedzkiej stali oraz niemieckiej gwiazdy. W nosie pozostał do dziś niesamowity zapach wnętrz nieporównywalny z żadnym innym, a w uszach charakterystyczny dźwięk benzynowych mruczących volvo i przyjemnie klekoczących diesli mercedesa, a do tego ten komfort jazdy przypominający wówczas wrażenia z wycieczki statkiem Nimfa po Wiśle pod Wawelem… To wtedy każde kieszonkowe przeznaczaliśmy z bratem na zakup samochodzików – modeli w ówczesnej „bramie raju” – PEWEXIE. Dziś kiedy każdy z nas na co dzień eksploatuje tylko współczesne samochody z racji naszej podstawowej działalności, jaką stała się przed laty sprzedaż nowych Volvo i Kia, wracamy z sentymentem do przeszłości, do dzieciństwa, beztroski, wspólnych wypadów za miasto tylko po to, by przewieźć się ukochanym autem taty i do marzeń o pierwszym własnym samochodzie. Ja ziściłem je już dwadzieścia lat temu kupując mój pierwszy wóz: Mercedesa w123 280CE, który kiedyś wiernie służył, a dziś czeka co wiosnę na przejażdżki w słoneczne dni. Niedawno dołączył do mnie brat ze swoim wspaniale, własnoręcznie odrestaurowanym w108 280SE. Tata zaś cieszy się nabytym w Szwecji od leciwego pana na początku lat dwutysięcznych Volvo Amazon rocznik ’64 (dokładnie takim jakim jeździł nasz nieżyjący dziadek). Dziś chcemy się z Wami podzielić naszą pasją, wspomnieniami i tym czego nie da się przekazać słowami, a można jedynie poczuć wsiadając do klasyka. Zapraszamy do Gaju, gdzie w naszym salonie przy ul. Myślenickiej 7, znajdziecie głównie auta z duszą.

Mercedes 280E W123 1983 – 36000 PLN – Gaj

Mercedes 280E W123 to najmocniejsza i najbardziej dziś poszukiwana wersja popularnej „beczki”. Sześciocylindrowy silnik z podwójnym wałkiem rozrządu i mechanicznym wtryskiem zapewnia mu sportowe osiągi i charakter, o który rzadko kto podejrzewa tą klasyczną limuzynę. W wersji z manualną skrzynią biegów można nim jeździć niemal jak sportowym samochodem, choć gdy zachodzi taki nastrój i potrzeba, nic nie stoi na przeszkodzie, by toczyć się nim z pełną gracją i elegancją. W końcu to klasyczny Mercedes, który na polskich ulicach zawsze będzie wzbudzić wiele szacunku i wyrazów uznania. Ten egzemplarz trzeciej serii zwraca uwagę przepięknym odcieniem lakieru 585 Altrot (mesa red), dostępnym jedynie od połowy 1982 do połowy 1984 roku. Dobrze zgrane zostało tu również wnętrze – henna red 057. Do takiego Mercedesa, jak do żadnego innego pasuje powiedzenie, że jest jak wino, z wiekiem coraz lepszy.
Czytaj dalej Mercedes 280E W123 1983 – 36000 PLN – Gaj

Mercedes 280E W123 1981 – 66000 PLN – Gaj

Charakterystyczne kształty Mercedesa klasy W123 rozpoznaje każdy miłośnik klasycznej motoryzacji, jednak w takiej wersji jak ta samochód zdolny jest jeździć całkowicie inaczej niż samochody, które niegdyś pamiętaliśmy z naszych ulic. W latach 80-tych popularne „beczki” z naszych dróg zawsze miały silnik Diesla pod maską, więc rozróżnianie ich kończyło się na wersjach 200D, 240D i 300D. Tymczasem Mercedes 280E W123 ma pod maską wspaniały, dwuwałkowy, sześciocylindrowy silnik, który zasilany układem wtryskowym potrafi wykrzesać z siebie godne podziwu 185 koni mechanicznych. To bagatela, ponad trzykrotnie więcej mocy niż w poczciwym 200D, i w połączeniu z manualną skrzynią biegów i tylnym napędem pozwala jeździć ze sportową wręcz werwą. Ten egzemplarz z drugiej serii produkcyjnej ma bardzo ciekawe połączenie kolorystyczne lakieru 581 INKAROT z jasnym wnętrzem. Zadbany, z niskim przebiegiem, nigdy nie naprawiany blacharsko i wolny od korozji egzemplarz, prezentuje się fantastycznie. Na pokładzie ma klimatyzację, która z pewnością w dzisiejszych gorących czasach jest mile widziana.
Czytaj dalej Mercedes 280E W123 1981 – 66000 PLN – Gaj

Mercedes 220D W115 1975 – 55000 PLN – Gaj

Strich-Achter był w naszej rzeczywistości w latach 70-tych szczytem motoryzacyjnych marzeń. Nawet dekadę później wciąż do tych Mercedesów wzdychano, szczególnie gdy były wyposażone w silniki diesla, tak bardzo cenione w dobie reglamentowanej etyliny. Lata 70-te i 80-te to był czas, do niektórych niejednokrotnie chcielibyśmy wrócić… i wcale nie znaczy to konieczności przesiadania się na Maluchy i Duże Fiaty. Wszak lepiej żyć nie tyle minioną codziennością, co marzeniami, a taki Mercedes 220D W115, jak ten prezentowany, to prawdziwa kapsuła czasu. Przepiękny egzemplarz z drugiej serii z silnikiem 2,2 l diesel. Unikatowy wręcz z racji swojej oryginalności, z niskim przebiegiem, ale w regularnej eksploatacji. Jest rewelacyjny.
Czytaj dalej Mercedes 220D W115 1975 – 55000 PLN – Gaj

Mercedes 380 SL R107 1981 – 50000 PLN – Gaj

Mercedes 380 SL R107 to reprezentant epoki, w której samochody miały służyć jak najdłużej. Projektowany z ogromnym zapasem wytrzymałości, z powodzeniem służy do dziś. W końcu 155 koni mechanicznych uzyskanych w amerykańskiej specyfikacji z pojemności 3,8 l to wynik, który zdolne osiągać były jednostki o dwukrotnie mniejszej pojemności i liczbie cylindrów. Tyle, że nie o moc maksymalną się tu rozchodzi. Ważne, że samochód płynie po drodze, pięknie mrucząc klasyczną V8-mką, zmieniając samemu biegi i dając czystą radość z jazdy, szczególnie z otwartym dachem. Ten ma piękną, nową powłokę lakierniczą w ślicznym, oryginalnym odcieniu Lapisblau (932) oraz jasne, skórzane wnętrze, które pasuje tu znakomicie.
Czytaj dalej Mercedes 380 SL R107 1981 – 50000 PLN – Gaj

Mercedes 240D W123 1982 – REZERWACJA

Są kochane i uwielbiane od lat. Mercedesy. Przez lata nie miały sobie równych, wielokrotnie tworząc klasę, w której długo nikt im nie mógł dorównać. Mercedes 240D W123 był jednym z nich. Elegancki sedan średniej klasy, który z rzędowym silnikiem OM616 Diesel uznawany jest za jeden z najtrwalszych samochodów w historii motoryzacji. Nie tylko dojedzie zawsze i wszędzie, ale zrobi to również w maksymalnie komfortowych warunkach. Dziś za około czterdziestoletni egzemplarz w doskonałym oryginalnym stanie wielu jest gotowych zapłacić sporo. To propozycja dla nich. I dla reszty, której wystarczy nasycenie oczu zdjęciami. To sprowadzony z Francji egzemplarz z drugiej serii produkcyjnej. Jest w stanie, który zaspokoi nawet najbardziej wymagających miłośników modelu.
Czytaj dalej Mercedes 240D W123 1982 – REZERWACJA

Mercedes 380 SE W126 1984 – 39900 PLN – Gaj

Ponad 30 lat temu było to absolutne marzenie. W czasach, gdy za samochody duże uznawano te, które niewiele przekraczały długość 4 metrów, on mierzył ich aż 5. Mercedes 380 SE W126 przynależał do luksusowej klasy S i to zobowiązywało. Rozpieszczał pasażerów obszernym i świetnie wykonanym wnętrzem, uszy gładząc łagodną muzyką silnika V8. W swojej pierwotnej formie, z karbowanymi listwami bocznymi, wyróżniał się lekką stylistyką, nawiązującą do modelu SL generacji 107. Ten egzemplarz przez lata uchował się w rewelacyjnym stanie. Jest wolny od korozji, mimo, że wciąż posiada oryginalną powłokę lakierniczą. Na pokładzie bogato – między innymi odnajdziemy skórzaną tapicerkę, klimatyzację, tempomat i elektryczny szyberdach.
Czytaj dalej Mercedes 380 SE W126 1984 – 39900 PLN – Gaj

Mercedes 220D W115 1972 – 50000 PLN – Gaj

Egzemplarze pierwszej serii to zawsze te, które najbardziej rozpalają serca miłośników marki z gwiazdą na masce. To w nich najbardziej widoczny jest pierwotny zamysł projektantów i spojrzenie właściwe dla epoki, wolne od unowocześnień, które wprowadzane były zawsze, lecz w pogoni za modą i nowoczesnością zmieniały pierwotną wizję. W przypadku modelu W114/W115 pierwszej serii mówimy od egzemplarzach produkowanych od 1968 roku do połowy roku 1973. Wyróżniają się one gładkimi tylnymi lampami, wypukłymi kloszami lamp przednich, dodatkową listwą chromowaną pod przednim zderzakiem, dzielonymi na dwie części przednimi bocznymi szybami (z uchylnymi fletnerkami) i innymi wzorami tapicerki, z przednimi fotelami bez zagłówków. Niby kilka detali, lecz rzecz to dla miłośników niezwykle ważna i miło zawsze widzieć egzemplarz w pełni zgodny z oryginałem. Ten Mercedes 220D W115 to okaz wyśmienity. Pierwsza seria wyglądająca dokładnie jak z fabryki, dopieszczona i godna podziwu.
Czytaj dalej Mercedes 220D W115 1972 – 50000 PLN – Gaj

Mercedes 280 SLC C107 1978 – 61000 PLN – Gaj

Mercedes 280 SLC C107 konstrukcyjnie był blisko spokrewniony z modelem SL. Dłuższy rozstaw osi i zamknięte nadwozie zmieniły jego charakter. Dzięki temu bardziej niż do niedzielnej przejażdżki po bulwarze nadawał się on na dalsze, komfortowe podróże. Silnik 2,8 l pojawił się w ofercie w kilka lat po debiucie, w odpowiedzi na oczekiwania klientów oczekujących bardziej ekonomicznych pojazdów w dobie kryzysu paliwowego. Dwuwałkowy, sześciocylindrowy silnik zapewniał wcale nie mniej wigoru, niż oferowane równolegle V8, zwłaszcza w odprężonych wersjach dostępnych za Oceanem. Zapewne to skłoniło pierwszego właściciela tego egzemplarza do zamówienia i prywatnego importu modelu, który wówczas w USA oferowany nie był. Do rejestracji konieczne było jedynie wymienienie licznika na taki, który pokazuje prędkość w milach. Oczywistym gratisem było zachowanie o wiele bardziej urodziwych zderzaków i świateł wersji europejskiej, a także – niedostępnej za Oceanem – welurowej tapicerki.
Czytaj dalej Mercedes 280 SLC C107 1978 – 61000 PLN – Gaj

BMW 2800 E3 1970 – 34900 PLN – Gaj

BMW 2800 E3 debiutowało w 1968 roku, otwierając linię luksusowych sedanów o sportowym charakterze, napędzanych nową rodziną sześciocylindrowych silników. Oferowało więcej komfortu i przestrzeni w kabinie od wprowadzonej wcześniej „Neue Klasse”, pod zgrabnym nadwoziem opracowanym przez zespół projektantów pod wodzą Wilhelma Hofmeistera. Dopracowanie detali zlecono firmą Bertone i Michelotti, a efekt wprost zwalał z nóg, wytyczając trendy na kolejne dziesięciolecie. Już rok po debiucie Max Hoffman rozpoczął import tych samochodów do Stanów Zjednoczonych, i z tej właśnie puli pochodzi egzemplarz z ogłoszenia. Doskonałe wrażenie robi jego pięknie zachowane wnętrze, choć blacharka niestety wymaga interwencji, a lakier położenia od nowa.
Czytaj dalej BMW 2800 E3 1970 – 34900 PLN – Gaj

Mercedes 450 SL R107 1980 – 98000 PLN – Gaj

Mercedes 450 SL R107 doskonale odpowiada na większość oczekiwań, jakie moglibyśmy mieć wobec samochodu zabytkowego. Z jednej strony jest elegancki i zawsze dobrze się kojarzy. Z drugiej, jest kompletnie odmienny niż współczesne samochody. Jego miękkie zawieszenie kołysze, skrzynia zmienia biegi niespiesznie, a łagodny klang silnika V8 łagodnie koi uszy. Latem pozwala łapać wiatr we włosy, a z założonym twardym dachem sprawdza się również w chłodniejsze dni. Egzemplarz zachowany w doskonałym stanie, z niskim przebiegiem i w pełni oryginalnym wnętrzem to nieczęsty gość na rynku. Szczególnie w specyfikacji europejskiej może cieszyć oczy.
Czytaj dalej Mercedes 450 SL R107 1980 – 98000 PLN – Gaj