Wartburg 312/1 De-Luxe 1965 – 85000 PLN – Gdańsk

Wartburg 312/1 De-Luxe to pojazd, który w ostatnich latach zabłysnął jako jeden z bohaterów oskarowej „Idy” Pawła Pawlikowskiego. W naszej rzeczywistości był namiastką Zachodu. Powstawał w latach 1965-67 w Eisenach, łącząc klasyczne nadwozie wcześniejszego modelu 311 z unowocześnionym podwoziem modelu 353. Zastąpienie sprężynami śrubowymi konstrukcji z resorami piórowymi i licznymi smarowniczkami sprawiło, że jego eksploatacja jest zdecydowanie ułatwiona. Z tego też powodu rzadsza choć nowsza wersja przejściowa uchodzi za najbardziej poszukiwaną, oczywiście nie wliczając rzadkich wersji, jak Camping, Coupe i kabriolet. Ten egzemplarz zdecydowanie może oczarować swoim oryginalnym stanem zachowania. Posiada pierwszy lakier, świetnie zachowane fabryczne wnętrze i odbudowaną mechanikę, pozwalającą na bezproblemową eksploatację. To prawdziwa kapsuła czasu, o ileż ciekawsza niż kolejny spotkany na zlocie Mercedes.

Wartburg 312/1 De-Luxe
Rocznik: 1965
Przebieg: 70000 km
Pojemność: 992 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 45 KM

Cena: 85000 PLN

Wartburg 312/1 – wersja De Luxe.

Wersja ta w odróżnieniu od wersji Standard różni się nadwoziem dwukolorowym z chromowanymi listwami bocznymi, wyposażony jest w radioodbiornik Stern, dywaniki welurowe, podłokietniki z tyłu i z przodu, ramki reflektorów z daszkiem i tzw. słoneczka na felgach.
Zamontowany daszek przeciwsłoneczny na przedniej szybie (jako element dodatkowy wyposażenia) stanowił wówczas nie lada atrakcję. Dzisiaj podnosi wartość kolekcjonerską pojazdu.

Wartburg od nowości eksploatowany jest w Polsce, zakupiony został w grudniu 1965 roku w Polmozbycie w Katowicach.

Oferowany pojazd nie jest restaurowany, jest całkowicie oryginalny i w 100% kompletny, posiada pierwszy, fabryczny w 90% lakier (lakierowana maska). Nadwozie i podwozie nie ma śladów ingerencji blacharskiej i nie ma ognisk rdzy.

Tapicerka auta jest fabryczna, kompletna, nie prana, bez śladów używania

Wartburg jest po kilku koniecznych niewielkich naprawach mechanicznych, wyposażony w nowe opony z białym paskiem.

W samochodzie wymienione zostały: cylinderek hamulcowy, pompkę spryskiwacza szyby, wkłady reflektorów, rozrusznik 6 V, nowy akumulator 6 V itp.

Wymienione części zakupione zostały w niemieckiej firmie Ostmobile sprzedającej nowe, oryginalne części zamienne do samochodów produkowanych w DDR.

Auto fabrycznie wyposażone było w radioodbiornik marki Stern Sport z trzema zakresami fal, które zdemontowałem, a w jego miejsce w 2020 roku zakupiłem i zamontowałem radioodbiornik Stern model A 100 BERLIN. Radio wcześniej nie używane, nie montowane, przechowane w stanie fabrycznym. Radioodbiorniki tego typu montowane były fabrycznie w latach 1960-1965.

Pojazd jest sprawny do jazdy, nawet dalekiej, po zakupie można nim wracać na kołach.
W 2019 roku auto uczestniczyło w trzech zlotach, przebyło bezusterkowo około 800 km.

Tak zachowany pojazd, z jego znaną historią, stanowi wysoką wartość kolekcjonerską, i można stwierdzić, że wart jest każdej złotówki.

W ofertach sprzedaży Wartburga, zamieszczonych w kraju i zagranicą, przedstawiony pojazd wyróżnia się: historią pojazdu, oryginalnością, stanem zachowania.

Telefon: +48 607 060 480
Miejscowość: Gdańsk