Willys-Overland 4WD Utility Station Wagon 1949 – 51900 PLN – Kraków

W tym przypadku określenie „jedyny taki” z pewnością nie będzie na wyrost. Ten Willys-Overland 4WD Utility Station Wagon zachowany jest w całkowicie oryginalnym stanie. Pochodzi z 1949 roku, jest pokryty przecudowną patyną, lecz wciąż sprawny, gotowy do pokonywania terenowych przeszkód. To powojenny produkt firmy Willys-Overland, łączący dzielność wojskowych Willysów MB z bardziej uniwersalnym nadwoziem. Napędza go wciąż ten sam dolnozaworowy silnik „Go Devil” o pojemności 134 cali sześciennych, w tym przypadku połączony 3-stopniową skrzynią T-90 z reduktorem z obiema osiami. Napęd 4 WD w tym nadwoziu to rzadki przypadek, oferowany jedynie przez rok. Co z nim robić? Właściciel pokazuje jak może wyglądać samochód do pełnej renowacji, lecz właściwie każdy miłośnik motoryzacji powinien trzymać kciuki za to, żeby wóz pozostał w takim stanie jak jest, jedynie z niezbędnymi do dalszego użytkowania naprawami. To żywe świadectwo historii motoryzacji, wciąż gotowe robić to, do czego zostało stworzone.

Willys-Overland 4WD Utility Station Wagon
Rocznik: 1949
Przebieg: 69557 km
Pojemność: 2199 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 63 KM

Cena: 51900 PLN

Wyposażenie:
– napęd 4×4 z reduktorem

Willys-Overland 4WD Utility Station Wagon z 1949 r., samochód jest w absolutnie oryginalnym stanie, w pełni sprawny mechanicznie. Bezproblemowo radzi sobie w terenie.

W tej konfiguracji nadwozia z napędem (t.j. model 4×4-63) produkowany tylko przez rok, do lutego 1950 roku. W marcu 1950 r. miał miejsce lifting nadwozia, wskutek czego zmianie uległ kształt maski i grilla.

Napęd 4WD był oferowany od początku 1949 r. jako opcja za dopłatą.

Silnik to słynny i pancerny 4-cyl. dolnozaworowiec „Go Devil” o pojemności 134 cali i mocy podniesionej do 63 KM. Brzmi genialnie, odpala bez problemów i pracuje cicho i równo. Ten sam motor (w wersji 60-konnej) napędzał większość Jeepów Willysów US Army podczas II Wojny Światowej. Połączony jest z 3-stopniową skrzynią T-90 z reduktorem. Standardowo napędzane są koła tylne z dołączanym przednim napędem.

W Willysie nowe są: amortyzatory i hamulce, gaźnik po regeneracji, wymienione oleje i filtry.

Przypadłości to: skorodowana podłoga przestrzeni bagażowej, korozja tylnych nadkoli, nieszczelny układ wydechowy, opony nadają się do wymiany ze względu na wiek.

Wnętrze jest oryginalne z zachowanymi gumowymi wykładzinami podłogi. Podsufitka posiada kilka dziur.

Po renowacji ten wóz już nigdy nie będzie taki sam. Byłoby super, gdyby nowy właściciel naprawił jedynie to, co konieczne, a resztę zostawił w oryginale.

Ewentualna renowacja całości, ze względu na prostotę konstrukcji na ramie i proste blachy nadwozia nie jest skomplikowana, a części mechaniczne są tanie i łatwo dostępne (mechanika pozostała niezmieniona w kolejnych generacjach aż do 1965 r.).

Ten film pokazuje inny egzemplarz z 1949 r., ale 2WD i po całkowitej renowacji:

Widoczna na zdjęciach tablica rejestracyjna nie podlega sprzedaży.

Telefon: +48 601 255 629
Miejscowość: Kraków