Yamaha XJ750 Maxim X 1986 – 15000 PLN – Goleniów

Yamaha XJ750 Maxim X to wygodny i dynamiczny motocykl oparty na Yamaha Virago, lecz z silnikiem R4 ze sportowego motocykla tamtych lat. W odróżnieniu od poprzedniego Maxima, chłodzony jest cieczą i posiada podwyższoną do 750 ccm pojemność. Inny niż u poprzednika kąt wygięcia kierownicy sprawia, że pozycja kierowcy i wygląd przypomina Cruisera, natomiast dźwięk i osiągi można porównać do motocykla sportowego. Charakter oddawania mocy jego jednostki napędowej sprawia, że motocykl zachowuje się jakby miał sporo powyżej 100 KM. Polecany jest raczej dla doświadczonych kierowców, ale też z roku na rok przybiera na wartości, więc można go potraktować również jako inwestycję.


Yamaha XJ750 Maxim X
Rok produkcji: 1986
Moc: ok. 90 KM
Przebieg: 20222 km

Cena: 15000 PLN

Z powodu chęci zakupu kolejnego pojazdu i braku już miejsca w garażu, sprzedam 3 motocykle ze swojej kolekcji (2 pozostałe w osobnych ogłoszeniach). Przy zakupie całego pakietu – możliwa znaczna negocjacja ceny.

YAMAHA MAXIM X 750 (moc ok. 90 KM, ciężko jest znaleźć odpowiednie dane, ponieważ w większości źródeł moc podawana jest dla wersji chłodzonej powietrzem lub dla pojemności 700). Rok produkcji 1986 rok, natomiast rok pierwszej rejestracji 1990. Przebieg 20222 km.

Dosyć rzadki model, w odróżnieniu od poprzedniego Maxima, chłodzonego powietrzem. Ten egzemplarz jest chłodzony cieczą i posiada podwyższoną pojemność z 700 na 750 ccm. Jest to tak naprawdę Yamaha Virago, ze zmienionym silnikiem z V2 na R4 – ze sportowego motocykla tamtych lat. Produkcja, a w zasadzie składanie i przerabianie tego motocykla odbywało się najprowdopodobniej w Kanadzie (mój egzemplarz jest na rynek europejski).

Poza silnikiem i innym kątem wygięcia kierownicy, reszta jest dokładnie taka sama jak w Virago. Bardzo ciekawe zestawienie – pozycja i wygląd Cruisera, a dźwięk i osiągi motocykla sportowego. Ten model jest bardzo szybki i mocny oraz bardzo wygodny, zarówno dla kierowcy jak i pasażerki. Egzemplarz jest w bardzo dobrym stanie zarówno wizualnym, jak i mechanicznym. Jest w pełni oryginalny. Odpala zawsze – na zimnym jak i rozgrzanym silniku. Pięknie wkręca się na obroty, a przy odkręceniu manetki na niższych biegach, trzeba się dobrze trzymać kierownicy, żeby nie zgubić motocykla. Moc „na papierze” nie wygląda imponująco, ale charakter jej oddawania sprawia, że motocykl zachowuje się jakby miał sporo powyżej 100KM. To jedyny znany mi Cruiser, który próbuje wstawać na koło przy odkręceniu samej manetki. Z akcesoryjnych dodatków jest tylko wskazówkowy zegarek na kierownicy, który wizualnie nawiązuje do oryginalnych zegarów. Motocykl jest gotowy do sezonu. Jest po sprawdzeniu i regulacji luzów zaworowych, synchronizacji gaźników, ma wymieniony olej (Valvoline) oraz filtry, ma zamontowany roczny akumulator. Trzymany jest w garażu pod pokrowcem i wyjmowany na wycieczki w ładną pogodę (podczas mojego posiadania – nigdy nie jeździł w deszczu i brzydkiej pogodzie, stad stan elementów chromowanych jest bardzo ładny). Z minusów – na baku jest kilka niewielkich, nie rzucających się w oczy odprysków lakieru (największy ma 10 mm średnicy). Motocykl nie ma absolutnie żadnych oznak, że miał kiedykolwiek jakiś wypadek, bądź stłuczkę, czy nawet tzw. „parkingówkę”.

Motocykl można obejrzeć w Policach pod Szczecinem. Ewentualnie, po wcześniejszym umówieniu, w Goleniowie, przy autostradzie S3, prowadzącej nad morze.

Jeśli nie odbieram, proszę o SMS – oddzwonię. Chętnie też odpowiadam na wiadomości mail’owe – mój adres: SQ1EUO@GMAIL.COM

Telefon: +48 501 367 197
Miejscowość: Goleniów