Ur-S6 to zwyczajowa nazwa S6 generacji C4, która szczególnie przyjęła się na rynku USA. Znaczenie ma analogiczne, jak określenie Ur-quattro, czyli jest to pierwsze, oryginalne S6. To co je wyróżnia to rzędowy, pięciocylindrowy, wzdłużnie umieszczony silnik o konstrukcji 20-zaworowej, wzmocniony turbosprężarką. Choć duże kombi z mocnymi silnikami mają się świetnie, wszystko wskazuje na to, że pięciocylindrówki to odchodzący gatunek. Jedynym przedstawicielem z rzędową turbodoładowaną piątką pozostał już tylko jeden model Audi – RS3, jednak o zgoła innej koncepcji sytuowania napędu – poprzecznie i z napędem realizowanym przez Haldex, a nie kultowe Quattro z mechanicznym Torsenem. Ten egzemplarz to bardzo unikalna konfiguracja, powstała w ilości 32 sztuk (według danych Audi of America Inc.) Warto zauważyć, że każde S6 nie będące już V8, a legendarnym R5, to już wyjątkowy egzemplarz, nie tylko dla fanów marki.
Czytaj dalej Audi S6 C4 Avant 1995 – 102226 PLN – Wiązowna
Audi
Audi A8 D3 2003 – 27500 PLN – Leszno
Chciałbyś poczuć się jak prawdziwy twardziel, Jason Statham, nie wydając fortuny? W filmie Transporter 2 widzimy granego przez niego Franka Martina za kierownicą Audi A8 W12. To w ogłoszeniu to co prawda A8 z mniejszym silnikiem 3.7 l V8, ale został wystylizowany tak, by przypominać flagowca. Kolor i felgi również są takie, jak u bohatera szerokiego ekranu. A cena? Umówmy się, to tylko ułamek tej, jaką należało zapłacić, gdy film wchodził do kin.
Czytaj dalej Audi A8 D3 2003 – 27500 PLN – Leszno
Audi 80 B2 1981 – 18900 PLN – Rzeszów
Audi 80 B2 debiutowało w 1978 roku, otrzymując modne wówczas kanciaste kształty, stworzone przez włoskie studio Italdesign. Stało się ogromnym hitem, gdy w ciągu 9 lat produkcji sprzedano 1.400.000 sztuk. To dobrze zaprojektowany, ciekawy i trwały oldtimer, który nawet po przeszło 4 dekadach może być wygodnym i przytulnym środkiem do bezstresowego poruszania się na co dzień w letnim okresie. Tak też był wykorzystywany w ostatnim czasie ten egzemplarz, lecz zanim do tego doszło, samochód przeszedł rozległe prace renowacyjne, otrzymując między innymi nowy lakier. Auto ma bardzo gustowne zestawienie kolorystyczne i z pewnością przykuje uwagę wszystkich, którzy szanują klasyczną motoryzację.
Czytaj dalej Audi 80 B2 1981 – 18900 PLN – Rzeszów
Audi TT 1.8 Turbo Quattro 2000 – Raszyn
Audi TT debiutowało w 1998 roku i już wtedy było jasne, że w przyszłości będzie to klasyk. Zarówno coupe, jak cabriolet natychmiastowo przykuwały uwagę swoją sylwetką, właściwie pozbawioną prostych linii i pełną pięknych detali. Motyw otoczonego śrubami okrągłego wlotu paliwa jest tu powtórzony na kierownicy, dźwigni zmiany biegów, klamkach drzwi i wlotach powietrza. Wszystko zdaje się być spójne i dobrze wykonane, w fotelu zapadasz się głeboko i czujesz się wprost otoczony sportowym samochodem, który z kierowcą potrafi stworzyć poczucie jedności. Po poprawkach wprowadzonych w początkowej fazie produkcji, samochód prowadzi się świetnie. Z silnikiem 1,8 turbo i napędem guattro w wersji 225-konnej mocy jest tu mnóstwo, a wrażenia z jazdy są pierwszorzędne. Ten egzemplarz z pewnością przykuwa uwagę kolorem – imola gelb nie należał do najpopularniejszych kolorów, gdy auto było nowe, ale dziś z całą pewnością jest jednym z najbardziej pożądanych.
Czytaj dalej Audi TT 1.8 Turbo Quattro 2000 – Raszyn
Audi A6 C4 1995 – 57000 PLN – Wrocław
Audi A6 C4 wprowadzone zostało w 1994 roku, jako zmodernizowana wersja Audi 100 C4. Wyróżniały je białe klosze kierunkowskazów, nowe przednie i tylne światła oraz kilka innych detali, ale zasadnicza konstrukcja pozostała bez zmian. Sylwetka wciąż prezentowała się nowocześnie, wnętrze oferowało sporo miejsca i komfortu, a oferta silnikowa była bogata. Ten oferowany ma pod maską V6 o pojemności 2,6 l. Może być ciekawą propozycją, szczególnie dla fanów marki, poszukujących świetnie utrzymanego auta z lat 90. z niewielkim przebiegiem i odporną na korozję ocynkowaną karoserią.
Czytaj dalej Audi A6 C4 1995 – 57000 PLN – Wrocław
Audi A8 D2 2002 – 42000 PLN – Pleszew
Audi A8 D2 to luksusowa limuzyna, następca modelu V8. W odróżnieniu od poprzednika, konstrukcja jego nadwozia została w całości wykonana z aluminium. Koncepcja aluminiowej konstrukcji samochodu opracowana przez Audi nosi nazwę Audi Space Frame (ASF) i była wówczas dumą marki, pozwalającą oszczędzić masę nawet o kilkaset kilogramów względem konkurencji. Dość powiedzieć, że z dużym silnikiem 4.2 V8 pod maską masa własna Audi A8 zamykała się w 1750 kilogramach, a nawet znacznie odelżona względem poprzedniej generacji S klasa W220 ważyła w wersji S 430 4Matic już 1980 kg. To był technologiczny nokaut, który przekładał się również na sztywność konstrukcji i osiągi. Taki samochód utrzymany w zadbanym stanie z powodzeniem sprawdzi się i dziś.
Czytaj dalej Audi A8 D2 2002 – 42000 PLN – Pleszew
Audi 100 C3 1989 – 15900 PLN – Zgierz
Gdy debiutowało w 1982 roku, jego rekordowo aerodynamiczna sylwetka była sensacją na rynku. W kolejnych latach jego widok na ulicach spowszedniał, lecz praktyczne zalety pozostały – podwójnie ocynkowana i doskonale zabezpieczona antykorozyjnie karoseria, dobrze wyciszone i komfortowe wnętrze, spory bagażnik. Z latami popularne „cygara” powoli znikają z ulic, a znalezienie zadbanego egzemplarza jest coraz trudniejsze.
Czytaj dalej Audi 100 C3 1989 – 15900 PLN – Zgierz
Audi 100 2.8 Avant Quattro C4 1992 – 65000 PLN – Wrocław
Jeżeli przyzwyczailiście się, że w ofercie jeżeli stan jest fantastyczny, to zazwyczaj wersja przeciętna, to tym razem jest inaczej. To Audi 100 2.8 Avant Quattro C4 ma niespotykanie niski przebieg i robi coś naprawdę dobrego, czyli łączy przyjemne z pożytecznym. Napędza je mocny silnik V6 zestawiony z dającym wiele przyjemności z jazdy stałym napędem na cztery koła. Ma też świetne, welurowe wnętrze, takie, jakiego w dzisiejszych czasach już nie odnajdziemy w żadnym samochodzie. Jeżeli kochacie motoryzację lat 90., z pewnością możecie odnaleźć w nim dobre miejsce dla siebie, a jeżeli przyjdzie Wam ochota pojechać nim na wakacje – to doskonale, bo to wersja Avant, w której przepastnym bagażniku zmieścicie wszystko, czego dusza zapragnie.
Czytaj dalej Audi 100 2.8 Avant Quattro C4 1992 – 65000 PLN – Wrocław
Audi RS4 B7 2007 – 128000 PLN – Wrocław
Drugie Audi RS4 zbudowane zostało na platformie B7. Propozycja quattro GmbH została zaprezentowany w lutym 2005 roku podczas uroczystości Audi „quattro Night” w siedzibie firmy w Ingolstadt w Niemczech. Samochód oferowany był w nadwoziu kombi, cabrio oraz sedan, czyli takim jak prezentowane w ogłoszeniu. Pierwsza setka jest tu w zasięgu już po 4,8 s, a prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Wizualnie od modelu S4 różni się jeszcze bardziej poszerzonymi nadkolami i większymi wlotami, które łapią powietrze dla dwóch dodatkowych chłodnic płynu. We wnętrzu zawitało włókno węglowe, licznik okrążeń, system audio Bose, a także oznaczenia RS4 i aluminiowe nakładki na pedały i podnóżek. Silnik V8 4,2 l w B7 RS4 ma wspólny blok z tym z modelu R8 i oferuje 420 KM, czyli ponad 100 KM z litra pojemności, co zawsze robi wrażenie w silniku wolnossącym, podobnie jak czerwone pole przy 8250 obr./min w jednostce o tak dużej pojemności.
Czytaj dalej Audi RS4 B7 2007 – 128000 PLN – Wrocław
Audi 100 S Coupe 1972 – 59000 PLN – Warszawa
Dziś Audi okupuje wszystkie elementy rynku, ale przeszło pół wieku temu sytuacja była zgoła odmienna. W ofercie były tylko skromne sedany, i dopiero Audi 100 Coupe S jako debiutujące na rynku w 1970 roku przełamało ten trend, będąc pierwszym model marki obliczonym na blask i sławę. Ówczesna prasa używała nawet porównań do Astona Martina DBS i Fiata Dino, choć mechanika niemieckiego auta była zdecydowanie bardziej powszednia i oparta o popularny, przednionapędowy model Audi 100 C1. Sprzedaż nigdy nie była masowa, choć po latach zainteresowanie tym klasykiem rośnie, na co wpływ ma z pewnością fantastyczna linia i design jego nadwozia. Ten egzemplarz to projekt w trakcie renowacji.
Czytaj dalej Audi 100 S Coupe 1972 – 59000 PLN – Warszawa