Światło dzienne miał ujrzeć jako Talbot Arizona, jednak zmiana polityki koncernu PSA sprawiła, że narodził się jako Peugeot 309. Był to pierwszy kompaktowy samochód francuskiej marki z lwem. Przedni napęd, uniwersalne 3- albo 5-drzwiowe nadwozie, spory bagażnik z łatwym dostępem dzięki unoszonej tylnej klapie, to był uniwersalny przepis na sukces. Pod maską znalazły się mniejsze silniki Poissy pochodzenia Simca-Talbot oraz większe XU, w całości wykonane z aluminium, z górnym wałkiem rozrządu, jak w prezentowanym egzemplarzu, o pojemności 1,9 l, uzupełnionym o skrzynię automatyczną. To, co wyróżnia prezentowany egzemplarz to z pewnością stan zachowania i minimalnym przebieg zaledwie 10 tys. kilometrów.
Czytaj dalej Peugeot 309 Automatic 1989 – 39000 PLN – Wrocław
Peugeot
Peugeot 505 1983 – 16500 PLN – Zgierz
Niezwykle wytrzymały i ponadczasowo elegancki. Jego wygląd zewnętrzny jest dziełem Pininfariny, a projekt wnętrza to dzieło Paula Bracqa. Peugeot 505 budowany był w latach 1979-1992 i był to ostatni sedan marki napędzany na tylne koła. 505 jest znany ze swojej niezawodności i wytrzymałości, rekordowe egzemplarze przejechały ponad milion kilometrów. Prezentowany egzemplarz pochodzi z pierwszej serii produkcyjnej i wyposażony jest w silnik XN1 generujący 96 KM. Choć wymaga prac, według zapewnień sprzedającego nie potrzeba mu wiele.
Czytaj dalej Peugeot 505 1983 – 16500 PLN – Zgierz
Peugeot 605 1996 – 25000 PLN – Gogolin
Peugeot 605 to flagowa limuzyna francuskiego koncernu, stworzona do wygodnego przemierzania wielkich odległości. Za projekt jego sylwetki i wnętrza odpowiadało włoskie studio Pininfarina. Efekt mimo upływu 35 lat od rozpoczęcia produkcji wciąż zadziwia swoją klasyczną elegancją i doskonałymi proporcjami, bez zbędnych ozdobników. Egzemplarz z niewielkim przebiegiem jest jak kapsuła czasu, która spokojnie i komfortowo sunąc po drodze, przenosi nas w przełom lat 80. i 90.
Czytaj dalej Peugeot 605 1996 – 25000 PLN – Gogolin
Peugeot 205 GTI 1987 – 71000 PLN – Świdnica
1 marca 1984 roku Peugeot decyduje się wypuścić wersję GTI. Dostępny tylko w wersji trzydrzwiowej, od samego początku robił dobre wrażenie i szybko stał się konkurencją dla Golfa. Ten drugi przy 205 wyglądał jak ubogi i nudny krewny z prowincji. Symbole „1.6” i „GTI” na tylnych słupkach, standardowe 14-calowe, aluminiowe felgi, listwy i zderzaki z czerwoną obwódką, dodatkowe reflektory w osłonie przedniego zderzaka, wentylowane tarcze hamulcowe z przodu, szerokie bębny z tyłu, kubełkowe fotele, opcjonalne elektryczne szyby i charakterystyczna czerwona wykładzina szybko zdobyły serca kupujących. Dziś 205 GTI jest ikonicznym youngtimerem, czyli klasycznym samochodem, który bez trudu odnajdzie się w dzisiejszym ruchu ulicznym.
Czytaj dalej Peugeot 205 GTI 1987 – 71000 PLN – Świdnica
Peugeot 5 CV Typ 190 S 1930 – SPRZEDANY
Peugeot 5 CV Typ 190 S debiutował w 1928 roku na Salonie Samochodowym w Paryżu. Był jednym z najbardziej ekonomicznych samochodów swoich czasów, znajdując się w klasie fiskalnej 4 CV, posiadając silnik o pojemności 0,7 l rozwijający moc 14 KM. Był ostatnim Peugeotem wykorzystującym drewno w konstrukcji karoserii i jednocześnie ostatnim, który nie używał jeszcze nomenklatury trzycyfrowej z zerem w środku. Wóz wyróżniał się zastosowaniem hamulców przy wszystkich kołach, co sprawiło, że był chętnie wykorzystywany podczas wyścigów Tour de France Automobile. W 1929 Mme Leblanc wygrała nawet w nim swoją kategorię. Dostępny w różnych wersjach nadwoziowych, powstał w sumie w liczbie 33677 egzemplarzy. Ten prezentowany to w pełni odrestaurowany, otwarty Spider i choć na pierwszy rzut oka mogłoby się wydawać, że jest dwuosobowy, dodatkowe dwie osoby mogą zająć w nim miejsce na siedzeniu teściowej.
Czytaj dalej Peugeot 5 CV Typ 190 S 1930 – SPRZEDANY
Peugeot 203A 1952 – SPRZEDANY
W odróżnieniu od większości producentów, Peugeot po drugiej wojnie światowej zdecydował sie na produkcję całkowicie nowego modelu, nie opierając konstrukcji na rozwiązaniach przedwojennych. Peugeot 203 ujrzał światło dzienne pod koniec 1948 roku, prezentując nowoczesny samochód o sylwetce nawiązującej do mody streamline, przypominającej amerykańskie Fordy z lat 40. Do 1954 roku model 203 był jedynym samochodem produkowanym przez firmę Peugeot, choć dla równowagi zaoferowano go w wielu różnych wersjach nadwoziowych – czterodrzwiony sedan, coupe, dwu i czterodrzwiowy kabriolet, kombi, pickup, furgonetki, karetki, a nawet luksusowe propozycje od Darl’mat i sportowe od Max Morand – te auta były obecne w niemal każdej dziedzinie życia, stając się symbolem powojennej Francji. Wyprodukowano ich niemal 700 tysięcy, choć w Polsce pozostają nieznane. Ten egzemplarz został odrestaurowany z ogromną pieczołowitością, a cena jego sprzedaży to mniej niż połowa aktualnych kosztów odrestaurowania auta na takim poziomie.
Czytaj dalej Peugeot 203A 1952 – SPRZEDANY
Peugeot 205 Gentry 1993 – SPRZEDANY
Peugeot 205 Gentry to luksusowa odmiana francuskiego hot hatcha, która swoją nazwę zawdzięcza angielskiemu określeniu szlachty. To najlepiej wyposażona wersja w całej gamie, zaoferowana w odpowiedzi na model Renault Clio Baccara i dostępna jedynie w latach 1991-94. Produkowana tylko w trzydrzwiowym nadwoziu w kolorach Sorento Green i Aztec Gold, otrzymała delikatnie odprężoną jednostkę z modelu 205 GTI i zewnętrzne listwy optycznie poszerzające nadwozie – analogiczne, jak w GTI, choć w wykończone srebrnymi listwami, zamiast czerwonych. Na wyposażeniu odnajdziemy tu skórzane, kubełkowe fotele, klimatyzację, automatyczną skrzynię biegów, elektrycznie otwierane przednie szyby i uchylne tylne (wszystkie barwione w odcień sepii), drewno na drzwiach, grubą wykładzinę, centralny zamek i dzieloną, składaną tylną kanapę. Nasz egzemplarz jest zarejestrowany w Polsce, ma udokumentowany przebieg i nową powłokę lakierniczą. Ciemna, głęboka zieleń jego karoserii pięknie kontrastuje z kremowym wnętrzem, a wrażenia elegancji dopełniają zaprojektowane dla tej wersji specjalnej 14-calowe felgi. To wyjątkowe połączenie sportowych osiągów, komfortu i francuskiego stylu, które doskonale sprawdzi się w codziennym, miejskim ruchu i stanowi interesującą alternatywę dla modelu 205 GTI.
Czytaj dalej Peugeot 205 Gentry 1993 – SPRZEDANY
Peugeot 406 Coupe 2001 – SPRZEDANY
Połączenie francuskiego uwielbienia dla komfortu i włoskiej stylistyki od studio Pininfarina to przepis na super wrażenia z jazdy i smakowite doznania estetyczne. Peugeot 406 Coupe to jedno z najciekawszych coupe lat 90-tych. Pomyślane jako sprawdzające się w dalekich trasach gran turismo, projektowane i produkowane we Włoszech, stylistycznie nie miało żadnych elementów wspólnych z sedanem. Szybko stało się ulubieńcem dziennikarzy, którzy wielokrotnie określali je jednym z największych osiągnięć Pininfariny. Auto ma piękne proporcje i wiele stylistycznych smaczków. Jest ponadczasowe, nie ginie wśród współczesnych samochodów, ani nie zginie wśród aut klasycznych. W każdym garażu będzie wyglądać dobrze, zwłaszcza w kolorze Jaune Louxor, czyli żółtym. Najlepiej smakuje z najmocniejszym V6 pod maską i według nas – z czarującą francuską miękkością welurową tapicerką – i właśnie taki egzemplarz zdecydowaliśmy się przyjąć do naszej kolekcji i chcielibyśmy Państwu zaoferować. Pochodzi ze Szwajcarii, miał tam tylko jednego, pedantycznego właściciela i wciąż wygląda wspaniale.
Czytaj dalej Peugeot 406 Coupe 2001 – SPRZEDANY
Peugeot Django 125 2016 – SPRZEDANY
W czasach, gdy strach przemieszczać się komunikacją miejską, do łask wracają środki indywidualnego transportu. A kiedy w dużych miastach podróż autem wymaga stania godzinami w korkach, tym bardziej łaskawym okiem patrzymy na taki wynalazek, jak skuter. Gdy te urocze i stylowe jednoślady przebojem podbijały rynek w latach 50-tych i 60-tych, kojarzone były z wolnością, swobodą i nieskrępowaną radością, a powiew wiosennego wiatru budził każdego do życia. Prym w produkcji tych jednośladów wiodła firma Piaggio z modelem Vespa, choć i inne firmy nie pozostawały jej dłużne. Peugeot S55 wszedł na rynek w roku 1955, a współcześnie Peugeot Django nawiązuje do jego stylu, będąc w pełni funkcjonalną i odpowiednio dynamiczną maszyną. To oczywiste nawiązanie do stylu retro, również w kolorystyce, możliwości indywidualizacji i choćby takich dodatków akcesoryjnych, jak chromowany przedni bagażnik. Oczywiście i dziś nie uniknie on porównań do włoskiej Vespy. W bezpośrednim porównaniu – Peugeot jest szybszy, ma bardziej wygodna kanapę, jest bardziej pewny w prowadzeniu i… tańszy.
Czytaj dalej Peugeot Django 125 2016 – SPRZEDANY
Peugeot 605 1991 – SPRZEDANY
Peugeot 605 to flagowa limuzyna francuskiego koncernu, stworzona do wygodnego przemierzania wielkich odległości. Za projekt jego sylwetki i wnętrza odpowiadało włoskie studio Pininfarina. Efekt mimo upływu 27 lat od rozpoczęcia produkcji wciąż zadziwia swoją klasyczną elegancją i doskonałymi proporcjami, bez zbędnych ozdobników. Ten egzemplarz miałem przyjemność osobiście fotografować i należy on do grupy najbardziej przeze mnie lubianych, świetnie zachowanych samochodów z niskim przebiegiem. Przez 25 lat jeździł jedynie tyle, ile trzeba by zachować pełną sprawność techniczną. Nie jest to propozycja dla osób szukających mocnych wrażeń związanych z wielkim silnikiem i najwyższą opcją wyposażenia. Tu akceptując skromną wersję, otrzymujemy coś więcej, samochód we wręcz wymarzonym, dziewiczym stanie, przypominającym fabryczny. Ten Peugeot jest jak kapsuła czasu, która spokojnie i komfortowo sunąc po drodze, przenosi nas w przełom lat 80-tych i 90-tych. To świetnie zachowany oryginał, w którym do pełnego efektu „wow” wystarczy jedynie delikatna kosmetyka lakieru.
Czytaj dalej Peugeot 605 1991 – SPRZEDANY