Skoda Felicia to bez wątpienia jedno z najpiękniejszych aut w historii bloku wschodniego. Produkowana w latach 1959-64, była otwartą wersją modelu Octavia. Na naszych ulicach zawsze była rzadkością, choć znana się stała dzięki komedii Jerzego Hoffmana „Gangsterzy i filantropi” z 1962 roku. W tamtych latach była to konstrukcja, która zdecydowanie wybijała się ponad przeciętność demoludów. Wyposażona była w piękne, stylowe nadwozie i już początkowo w nowoczesny, mocny, 50-konny silnik. W Polsce to zawsze była rzadkość, gdyż większość z 14863 sztuk sprzedano na zachodzie. Ten egzemplarz, w co być może nie będzie łatwo Wam uwierzyć – przybył do Polski z USA.
Czytaj dalej Skoda Felicia 1960 – 49000 PLN – Bielsko-Biała
Skoda
Skoda Fabia 2006 – 39000 PLN – Wrocław
Skoda Fabia pierwszej generacji produkowana była w latach 1999 – 2008. Zastąpiła mocno już przestarzałą Felicię, bazując na płycie podłogowej na bazie płyty podłogowej VW A04, która dziielona była z VW Polo oraz Seatami Cordoba i Ibiza. W Polsce z miejsca stała się hitem sprzedaży, trwale wpisując się w krajobraz naszych dróg. Z pewnością wiele osób ma dziś związane z nią sentymenty i taki „barn find” może dziś być ciekawą propozycją. Ten poliftowy egzemplarz z silnikiem 1.2 HTP przejechał do dziś jedynie 2 tysiące kilometrów. W ciągu 18 lat odbył cztery serwisy w ASO oraz wyjeżdżał na coroczne przeglądy techniczne. Zachowała się kompletna dokumentacja od nowości, w tym rachunek zakupu, książka serwisowa z czterema wpisami czy oryginalny folder sprzedażowy, dwa kluczyki. Według zapewnień sprzedającego, samochód zawsze stał w garażu, nie jeździł jeszcze w śniegu czy deszczu.
Czytaj dalej Skoda Fabia 2006 – 39000 PLN – Wrocław
Skoda 120L 1985 – 8500 PLN – Zgierz
Skoda 120L to przedstawiciel kompaktowej rodziny Skoda 742. Debiutowała w 1976 roku, najpierw w Brnie, a później w Paryżu, gdzie miała swoją światową premierę w październiku 1976 roku. Sprzedawana była początkowo jako Skoda 105 albo Skoda 120, co skrywało pojemność silnika. Wyróżniała się nadwoziem sedan z paroma osobliwościami – silnikiem umieszczonym z tyłu, chłodnicą z przodu i maską otwieraną na bok. Bagażniki miała dwa, bo poza głównym z przodu mieszczącym również koło zapasowe, jest także drugi za oparciem tylnych foteli. Wyprodukowano ich ponad dwa miliony, a ostatnie wozy opuściły fabrykę dopiero w 1990 roku.
Czytaj dalej Skoda 120L 1985 – 8500 PLN – Zgierz
Skoda Felicia Combi 1996 – 9900 PLN – Zgierz
Skoda Felicia to owoc współpracy z niemieckim Volkswagenem. Choć bazowała na modelu Favorit i wykorzystywała większość elementów i podzespołów swojego poprzednika, wiele elementów opracowano od nowa, w zgodzie z normami obowiązującymi u nowego partnera. Po roku od rozpoczęcia produkcji, w 1995 roku, do oferty dołączyła wersja Combi. Miała ten sam rozstaw osi i tylną klapę, co hatchback, jednak nadwozie wydłużono, dodając dodatkową szybę za tylnymi drzwiami. Udało się w ten sposób uzyskać bagażnik o pojemności 447 l i znacznie bardziej uniwersalne nadwozie. Po roku do oferty dołączyła jednostka 1,3 l z wielopunktowym wtryskiem, i taki właśnie egzemplarz oferowany jest w Zgierzu. Auto od nowości było w jednych rękach, zachowane jest w bardzo dobrym staniem, z niewielkim przebiegiem 56 tys. km. Choć wyprodukowano 351895 egzemplarzy Combi, znalezienie drugiego w równie dobrej kondycji nie jest już łatwe.
Czytaj dalej Skoda Felicia Combi 1996 – 9900 PLN – Zgierz
Skoda Favorit 1991 – SPRZEDANA
Škoda Favorit to samochód osobowy niższej klasy średniej produkowany w latach 1987 – 1994 w Mladá Boleslav. Favoritka została po raz pierwszy zaprezentowany w 1987 roku na targach technicznych w Brnie. W krajach byłego Bloku Wschodniego stała się ona drugim kompaktem z koncepcją napędu na przednie koła niebędącą licencją zachodniego modelu. Model ten odnosił sukcesy w sportach motorowych, zwłaszcza w rajdach. Pierwsza modyfikacja wyglądu Favorita miała miejsce w 1991 roku, po przejęciu Škody przez koncern Volkswagen. To była kosmetyczna zmiana: asymetrycznie umieszczone logo na chłodnicy zostało przesunięte na środek i zniknął znajdujący się pod nim wlot powietrza. Ze względu na swoją popularność i typowo użytkowy charakter, trudno dziś o zadbany egzemplarz Favoritki. Cuda się jednak zdarzają i czasem ktoś odkopie egzemplarz taki jak ten z ogłoszenia: ze znikomym przebiegiem, garażowany, pedantycznie utrzymany.
Czytaj dalej Skoda Favorit 1991 – SPRZEDANA