Jaguar E-Type to auto legenda, ikona stylu i elegancji lat 60. Model powstał na bazie samochodu wyścigowego Jaguar D-Type, który od 1955 roku trzykrotnie z rzędu wygrywał wyścig 24-godzinny Le Mans. Auto wyposażono w nadwozie z przednią ramą pomocniczą, niezależne zawieszenie wszystkich kół i hamulce tarczowe przy wszystkich kołach, z tylnymi zamontowanymi przy dyferencjale, dla zmniejszenia masy nieresorowanej. W połączeniu z nowoczesną, zębatkową przekładnią kierowniczą uczyniło to z niego wóz, który prowadził się zdecydowanie lepiej od dużej części konkurencji. Imponujący był również pod względem stylistyki, co w połączeniu z konkurencyjną ceną pozwoliło zdobyć mu ogromną popularność. W 1966 roku wypuszczono czteromiejscową wersję coupé „2+2” z wydłużonym rozstawem osi, i taki właśnie samochód w kultowej zieleni „british racing green” zakupić możecie w Szczecinie. Jest to jeden z 5326 wyprodukowanych egzemplarzy serii drugiej w nadwoziu „2+2”.
Czytaj dalej Jaguar E-Type 2+2 S2 1969 – 329000 PLN – Szczecin
Jaguar
Jaguar XJ6 XJ40 1988 – 45500 PLN – Wrocław
Jaguar XJ40 to debiutująca w 1986 roku nowa odsłona modelu XJ. Model zachował odwołania do klasycznych linii i świetne, 6-cylindrowe, rzędowe silniki, napędzające klasycznie tylną oś. To świat klasycznego, brytyjskiego luksusu, doprawiony nutą szalonych lat 80. Wystarczy zerknąć na jego cyfrowe zegary, a później na skórę i drewno, aż w końcu na felgi w kształcie pieprzniczek, by w mig zrozumieć, że auto ma charakter, tworzy specyficzną atmosferę i z pewnością może zauroczyć. Ten egzemplarz przez większość swojego życia był w rękach Polki mieszkającej w Kanadzie. Nie by użytkowany zbyt intensywnie, a jego przebieg dziś to tylko 82 tys. km.
Czytaj dalej Jaguar XJ6 XJ40 1988 – 45500 PLN – Wrocław
Jaguar XJS-C 1987 – 146000 PLN – Warszawa
Powiedzieć, że ma swój klimat i styl, to mało. To samochód, który wytwarza wokół siebie atmosferę. Następca legendarnego E-Type’a jest fenomenalnie komfortowy i leniwy w obyciu. Za jego kierownicą wręcz leżysz i po prostu odpoczywasz. Gdyby ówczesna S klasa miała wersję cabrio, jeździłaby zapewne tak. Jaguar XJS-C piękna sylwetka z niemal niekończącą się maską i fantastycznym 5,3-litrowym silnikiem V12 pod maską. Jego wyjątkowy kolor ecru znakomicie komponuje się ze skórzanym wnętrze w kolorze wiśniowym i kremowy dachem typu targa, który pozwala odkryć nadwozie i czerpać przyjemność z jazdy w kontakcie z naturą.
Czytaj dalej Jaguar XJS-C 1987 – 146000 PLN – Warszawa
Jaguar E-Type S2 1970 – 89000 PLN – Bielsko-Biała
Linia Jaguara E-type jest rozpoznawalna niczym butelka Coca-Coli. Jeździły nim i dalej jeżdżą gwiazdy. E-Type zajął pierwsze miejsce w rankingu stu najpiękniejszych samochodów wszech czasów opublikowanego przez The Daily Telegraph. Zachwycał się nim nawet Enzo Ferrari, a sam Jaguar postanowił wskrzesić go i zaoferować klientom dziś jako E-type Zero. Za jego wygląd odpowiedzialny był Malcolm Sayer, który stworzył go na podstawie wyścigowego D-Type’a. Kiedy pojawił się w 1961 roku, natychmiast podbił serca miłośników motoryzacji i tak jest do dziś. Trudno o lepszą wizytówkę dla brytyjskiej myśli technicznej. Egzemplarz Jaguara E-type wystawiony na sprzedaż to przedstawiciel serii 2 sprowadzony z rynku amerykańskiego, gdzie oferowany był pod nazwą XKE. Jest to w dużej mierze kompletna baza do renowacji.
Czytaj dalej Jaguar E-Type S2 1970 – 89000 PLN – Bielsko-Biała
Jaguar XJ6 XJ40 1993 – 59900 PLN – Słupsk
XJ40 to druga generacja modelu XJ, czyli flagowej brytyjskiej limuzyny ze skaczącym kotem na masce. XJ40 był najdokładniej testowanym pojazdem, jaki kiedykolwiek opracowała firma Jaguar Cars. Jego pierwsze projekty powstały już na początku lat 70., a produkcja wystartowała w 1986 roku. Model zachował odwołania do klasycznych linii modelu XJ, a 6-cylindrowe, rzędowe silniki doskonale pasują do klimatu samochodu. Mają solidny zapas mocy i momentu obrotowego, lecz przede wszystkim czarują wysoką kulturą pracy i delikatnym brzmieniem. To świat brytyjskiej motoryzacji, który w pięknie odnowionym stanie zdecydowanie może zauroczyć. Prezentowany egzemplarz to wersja poliftowa, z większym z dwóch dostępnych, 4-litrowym silnikiem, w wersji wyposażeniowej Sovereign.
Czytaj dalej Jaguar XJ6 XJ40 1993 – 59900 PLN – Słupsk
Daimler Double Six 1990 – 99999 PLN – Poznań
Pochodzący z trzeciej serii produkcyjnej modelu XJ, Daimler Double Six, wykonywany częściowo ręcznie, miał urok starego świata i zdecydowaną przewagę nad zrobotyzowanymi limuzynami produkcji niemieckiej. Ten samochód przemawiał do klientów tak, jak najlepszy, szyty ręcznie garnitur. Po latach produkcji i szeregu wprowadzonych udoskonaleń samochód stał się niezawodny, a silnik V12 i klasyczny brytyjski design były argumentami, które pozwalały zapłacić za to auto wysoką cenę. W sumie zbudowano 32952 sztuk trzeciej serii, z czego około 9000 sztuk stanowiły Daimlery Double Six. To jest jeden z nich, już ze zmodernizowanym silnikiem w wersji określanej jako „HE” (High Efficiency), w której popracowano nad wydajnością i niższym zużyciem paliwa. Ten egzemplarz sprowadzony z został z Japonii i legitymuje się przebiegiem tylko 49 tys. km.
Czytaj dalej Daimler Double Six 1990 – 99999 PLN – Poznań
Jaguar E-Type 3.8 S1 1962 – 688000 PLN – Raszyn
Oto ikona stylu lat 60, Jaguar E-Type z 1962 roku. 265 koni, nieco poniżej 7 s do setki i 240 km/h. Same te parametry w 1962 roku musiały robić konkretne wow! Do tego ten styl! Długa maska i elegancka ciasnota wewnątrz:) Parametry godne Ferrari i cena na przyzwoitym poziomie sprawiły, że wóz ten osiągnął gigantyczny sukces sprzedażowy, którego symbolem jest do dziś. Pomimo upływu lat E-type jest dla wielu symbolem auta zabytkowego. Ten egzemplarz jest świetną propozycją dla miłośnika oryginalnego designu E-Type. Ma nadwozie FHC (Fixed Head Coupe), pochodzi z pierwszej serii produkcyjnej i posiada wyróżniki drugiego etapu pierwszej serii – silnik 3,8 l, potrójne gaźniki SU, uruchamiany jest z przycisku, masa jest na plusie, a o ładowanie akumulatora dba prądnica.
Czytaj dalej Jaguar E-Type 3.8 S1 1962 – 688000 PLN – Raszyn
Jaguar XK X150 2007 – 88888 PLN – Kalisz
Brytyjczycy zawsze wiedzieli, jak zrobić smaczne gran turismo. Samochód, który łączy wysokie osiągi z komfortowym, stylowym i świetnie wykonanym wnętrzem. Druga generacja Jaguara XK, znana z aluminiowego nadwozia, zadebiutowała w 2005 roku na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie. Samochód stylizowany był przez głównego projektanta Jaguara, Iana Calluma. Wóz jest niezwykle zgrabny, ale również uderzająco podobny do Astona Martina DB9, co sam Callum opisał jako wynik nowoczesnych przepisów dotyczących bezpieczeństwa. Sam Callum wygłosił także inną kwestię, którą warto tu przytoczyć… według niego „Jaguary należy postrzegać jako fajne samochody, a fajne samochody przyciągają ciekawych, niekonwencjonalnych ludzi”. Jeżeli tak właśnie pojmujecie siebie, poczujecie się w nim doskonale.
Czytaj dalej Jaguar XK X150 2007 – 88888 PLN – Kalisz
Jaguar XJS Convertible 1993 – 68500 PLN – Kórnik
Powiedzieć, że ma swój klimat i styl, to mało. Jaguar XJS to nowa interpretacja kultowego E-Type’a i jego bezpośredni następca. To bez wątpienia klasyk, który podczas ponad 20-letniego okresu produkcyjnego przechodził szereg modyfikacji i w rezultacie stał się oszlifowanym diamentem. Jego sześciocylindrowa jednostka mruczy pięknie, ma sporo mocy i zużywa przy tym rozsądne ilości paliwa. Jest komfortowy i leniwy w obyciu, choć jego zawieszenie mimo miękkich nastawów daje dobre wyczucie drogi i pozwala pojechać szybko. Choć nie znaczy, że będziesz to robił zazwyczaj. Za jego kierownicą najlepiej po prostu odpoczywać.
Czytaj dalej Jaguar XJS Convertible 1993 – 68500 PLN – Kórnik
Jaguar XJS Convertible 1994 – 92000 PLN – Wronki
Jaguar XJS Cabrio z ostatniego okresu produkcji z 4-litrowym silnikiem pod maską to niezwykle czarujący samochód. Brzmi niezwykle łagodnie, zawieszenie ma miękkie i relaksujące, a niska, niemal leżąca pozycja za kierownicą i widok niemal niekończącej się maski przed sobą dopełniają obrazu wspaniałego krążownika w wersji cabrio. Ten egzemplarz jest w wersji 2+2, co oznacza, że wyposażony został również w tylną kanapę. Moiejsca może na niej nie jest zbyt wiele, ale pamiętajmy, że przecież w tym samochodzie niezwykle ważne są proporcje i właściwa, elegancka sylwetka prawdziwego samochodu typu gran turismo. Ten egzemplarz w zawsze mile widzianym na angielskich samochodach odcieniu brytyjskiej zieleni wyścigowej przeszedł w ostatnich latach wiele prac renowacyjnych, by mógł cieszyć jak nowy.
Czytaj dalej Jaguar XJS Convertible 1994 – 92000 PLN – Wronki