WADOWSCY KLASYCZNE

Jesteśmy pokoleniem, które dorastało w siermiężnej Polsce lat 70. i 80. marząc o motoryzacyjnych legendach poruszających się z rzadka po pustych wówczas drogach oraz ich niezawodności i trwałości. Z łezką w oku wspominamy auta naszego ojca i dziadka – szczęśliwych użytkowników pojazdów spod znaku szwedzkiej stali oraz niemieckiej gwiazdy, których zapach i dźwięki nadal tkwią w naszej pamięci. To właśnie w tamtych czasach każdą złotówkę z kieszonkowego wydawaliśmy na samochodziki z PEWEX-u, naszej „bramy raju” dla motoryzacyjnych marzeń. Ja osobiście spełniłem to marzenie kupując za pierwsze zarobione pieniądze w latach dziewięćdziesiątych Mercedesa w123 280 CE, który kiedyś służył mi wiernie na co dzień, a teraz czeka w garażu na przejażdżki w słoneczne dni.

Chociaż dziś sprzedajemy nowe samochody jako autoryzowany dealer marki Volvo oraz Kia, a każdy z nas eksploatuje współczesne samochody, to i tak największą pasją pozostały klasyki, ponieważ stanowią coś więcej niż tylko pojazdy – to kolekcja wspomnień, emocji i nieustającego zachwytu nad pięknem motoryzacyjnej historii.

Obecnie skupujemy i odrestaurowujemy samochody klasyczne dążąc do przywrócenia im pierwotnego blasku, dbając o każdy detal, by jak najwierniej oddać ich oryginalny stan. Zajmujemy się również sprzedażą najpopularniejszych marek wśród klasyków, między innymi Mercedes i Volvo.

Dziś dzielimy się z Wami pasją do samochodów klasycznych, doświadczeniami i unikalnym uczuciem, którego można jedynie doświadczyć wsiadając do prawdziwego klasyka. Serdecznie zapraszamy do Gaju koło Krakowa przy ul. Myślenickiej 7, gdzie w naszym salonie znajdziecie wyłącznie samochody z duszą, klasyki motoryzacji, które nieustannie zachwycają swym pięknem i urokiem.

Mercedes 280E W123 1976 – 70000 PLN – Gaj

Mercedes W123 pokochany został już od debiutu w 1976 roku. Ilość zamówień była tak ogromna, że już na samym początku na odbiór klienci musieli czekać rok, a w szczytowym momencie aż trzy lata. Efekt był taki, że po raz jedyny w historii niemieckiej motoryzacji roczne samochody sprzedawały się drożej, niż po cenie katalogowej. A ta niska nie była. Przykładowo topowa wersja 280E, czyli taka, jak prezentowana w tym ogłoszeniu, wyjściowo kosztowała 26895 marek niemieckich. Cenę windowały oczywiście wszelkie dodatki, jak choćby w prezentowanym egzemplarzu – automatyczna skrzynia biegów, elektryczne szyby. Chcąc kupić taki samochód bez oczekiwania w kolejce, należało wyłożyć jeszcze około 5000 DM więcej. Wszyscy chcieli to mieć. To samochód wyższej klasy średniej, który przebił swoją popularnością i liczbą zarejestrowanych aut najpierw Garbusa, a później Golfa. Powszechnie uwielbiana „beczka” stała się symbolem niemieckiej klasy średniej oraz triumfu i ekspansji niemieckiego przemysłu. Podziwiana zresztą jest do dziś, również w Polsce, a zacne egzemplarze z pewnością zasługują na uwagę.
Czytaj dalej Mercedes 280E W123 1976 – 70000 PLN – Gaj

Mercedes 600 SL R129 1992 – 85000 PLN – Gaj

Genewski Salon Samochodowy w marcu 1989 roku stał się sceną tryumfu marki Mercedes-Benz. Firma zaprezentowała nową generację SL z serii R129. Reakcja rynku była natychmiastowa – ​​planowana roczna zdolność produkcyjna została wkrótce przekroczona. Każdy, kto chciał zamówić R129, musiał zaakceptować nawet kilkuletni okres oczekiwania. Najwyższą konfiguracją modelu R129 był 600 SL z silnikiem V12 o mocy 394 KM, wprowadzony na rynek w październiku 1992 roku. Najmocniejszy silnik w ofercie Mercedesa zapewniał doskonałe osiągi i był uosobieniem płynności dostarczania mocy. Klienci docenili też stabilne prowadzenie przy wysokich prędkościach oraz imponujący i jednocześnie wyrafinowany sposób przyspieszania. Jeżeli więc chciałbyś odczuć to na własnej skórze, właśnie nadarza się ku temu okazja. On wciąż, nawet po 3 dekadach, robi fantastyczne wrażenie.
Czytaj dalej Mercedes 600 SL R129 1992 – 85000 PLN – Gaj

Lincoln Continental Mark IV 1974 – 115000 PLN – Gaj

Pierwsza połowa lat 70-tych to wciąż były czasy, gdy bogactwo w Ameryce mierzono długością samochodu i ilością chromu. Lincoln Continental Mark IV był kolejną odsłoną najbardziej kochanego i luksusowego coupe swojej epoki. Generacja IV oferowana była w latach 1972–1976. Dostępna tylko z jednym, 7,5-litrowym silnikiem V8, wyróżniała się operowymi oknami w słupkach C, pokrywą bagażnika z wyraźnie zaznaczoną linią elegancko schowanego koła zapasowego, chowanymi przednimi lampami i grillem w kształcie małej świątyni. Nazywano go biurowcem na kołach albo lądowym jachtem, znakomicie sprawdzał się w długich trasach, a zdająca się nigdy nie kończyć maska była wyrazem stylu. To wciąż jest doskonała propozycja dla osób, które po prostu lubią podróżować. Choć w mieście nie należy do najporęczniejszych, gdy wyjedzie w trasę, można nim jechać cały dzień, wciąż nie czując zmęczenia.
Czytaj dalej Lincoln Continental Mark IV 1974 – 115000 PLN – Gaj

Mercedes 500 SEC C126 1986 – 130000 PLN – Gaj

SECa można było zamówić w każdym kolorze, ale szacunek na ulicy wzbudzał ponoć największy, kiedy był czarny. Ten drugoseryjny egzemplarz włąśnie w tym kolorze jest. Ma też charakterystyczne dla Mercedesa kontrastujące listwy boczne oraz jasną, skórzaną tapicerkę i pięciolitrowy silnik V8 pod maską. Jest też automatyczna skrzynia biegów, klimatyzacja, elektreyczne szyby i wszystko to, czego oczekiwalibyśmy po najbardziej luksusowym coupe w gamie marki Mercedes w połowie lat 80. W ten egzemplarz włożono wiele pracy, by mógł zachwycać tak jak dawniej.
Czytaj dalej Mercedes 500 SEC C126 1986 – 130000 PLN – Gaj

Mercedes 450 SL R107 1971 – 225000 PLN – Gaj

Mercedes SL generacji R107, w co czasem trudno uwierzyć, to następca filigranowej Pagody. Bardziej masywny, wygodny, o wiele bardziej bezpieczny kabriolet, miał o połowę wyższą sztywność nadwozia, kontrolowane strefy zgniotu i miękkie materiały wykończeniowe w kabinie. Pod jego maskę zawitały silniki V8, które dały mu potężne brzmienie, charyzmę i charakter. Mercedes 450 SL R107 doskonale odpowiada na większość oczekiwań, jakie moglibyśmy mieć wobec samochodu zabytkowego. Z jednej strony jest elegancki i dobrze się kojarzy. Z drugiej, jest kompletnie odmienny niż współczesne samochody. Dzięki miękkiej pracy zawieszenia jest niezwykle wygodny, ale gdy dociśniemy gaz na autostradzie, nie zostaniemy z tyłu. Na sprzedaż trafił właśnie egzemplarz z pierwszego roku produkcji z nadwoziem w kolorze Signalrot i wnętrzem Kissel Beige. Przyznacie, że ten egzemplarz po pełnej renowacji prezentuje się wspaniale.
Czytaj dalej Mercedes 450 SL R107 1971 – 225000 PLN – Gaj

Mercedes 280E W123 1984 – 82000 PLN – Gaj

Jak dobra i fascynująca może być „beczka”, wybitnie dowodzi egzemplarz taki jak ten. Mercedes 280E W123 pochodzi z 1984 roku, czyli ostatnich miesięcy produkcji modelu i na pokładzie ma niemal wszystko, co było wówczas możliwe do zamówienia. Najmocniejszy w gamie silnik z dwuwałkową głowicą, automatyczna skrzynia biegów, skórzana tapicerka, elektryczne szyby z przodu i z tyłu oraz – na deser – klimatyzacja. Samochód ma niewysoki przebieg, a oferujący go salon Wadowscy Klasyczne postarał się, żeby Mercedes szczególne wrażenie robił zarówno z zewnątrz (kładąc nowy lakier), jak i pod maską, gdzie poza standardowym serwisem odświeżono galwanicznie wszystkie elementy, newralgiczne miejsca zabezpieczając woskami. Możemy mieć pewność, że w odpowiednich rękach samochód będzie sprawnie jeździł przez kolejne pół wieku.
Czytaj dalej Mercedes 280E W123 1984 – 82000 PLN – Gaj

Mercedes 280E W123 1981 – 66000 PLN – Gaj

Charakterystyczne kształty Mercedesa klasy W123 rozpoznaje każdy miłośnik klasycznej motoryzacji, jednak w takiej wersji jak ta samochód zdolny jest jeździć całkowicie inaczej niż samochody, które niegdyś pamiętaliśmy z naszych ulic. W latach 80-tych popularne „beczki” z naszych dróg zawsze miały silnik Diesla pod maską, więc rozróżnianie ich kończyło się na wersjach 200D, 240D i 300D. Tymczasem Mercedes 280E W123 ma pod maską wspaniały, dwuwałkowy, sześciocylindrowy silnik, który zasilany układem wtryskowym potrafi wykrzesać z siebie godne podziwu 185 koni mechanicznych. To bagatela, ponad trzykrotnie więcej mocy niż w poczciwym 200D, i w połączeniu z manualną skrzynią biegów i tylnym napędem pozwala jeździć ze sportową wręcz werwą. Ten egzemplarz z drugiej serii produkcyjnej ma bardzo ciekawe połączenie kolorystyczne lakieru 581 INKAROT z jasnym wnętrzem. Zadbany, z niskim przebiegiem, nigdy nie naprawiany blacharsko i wolny od korozji egzemplarz, prezentuje się fantastycznie. Na pokładzie ma klimatyzację, która z pewnością w dzisiejszych gorących czasach jest mile widziana.
Czytaj dalej Mercedes 280E W123 1981 – 66000 PLN – Gaj

Mercedes 230 CE C123 1980 – 79000 PLN – Gaj

123 to szczególnie udany rozdział w historii klasy średniej Mercedesa. W premierowym, 1976 roku, seria 123 była oferowana jako sedan, a już rok później Mercedes-Benz wprowadził wersję coupe o fabrycznym oznaczeniu C123 i kombi S123. W123 imponował wysokim standardem wykonania, funkcjonalnością i szeroką gamą silników. Tak jest do dziś. Miłośnicy klasyków potrafią docenić świetne proporcje i piękną linię boczną dwudrzwiowej wersji. W Polsce model potocznie nazwany „Beczką” był i jest marzeniem wielu. Białe coupe z niebieskim wnętrzem na pewno zachwyci wielu miłośników starej, dobrej motoryzacji.
Czytaj dalej Mercedes 230 CE C123 1980 – 79000 PLN – Gaj

Mercedes 300D W124 1988 – 61000 PLN – Gaj

Świetny, trzylitrowy diesel i klimatyzacja. Połączenie to bardzo poszukiwane i w epoce spotykane nieczęsto. Tym trudniej odnaleźć pięknie zachowany egzemplarz po latach. Ten Mercedes 300D W124 to przedstawiciel pierwszej serii produkcyjnej, czyli tak zwana „wąska listwa”. Pochodzi z ciepłego, francuskiego klimatu, dzięki czemu zachował się bez korozji. Jego przebieg to jedynie 169 tys. kilometrów, czyli mniej więcej tyle, ile przeciętny diesel miał zapewne po pięciu latach eksploatacji. Jego kolorystyka to charakterystyczne dla lat 80-tych połączenie zieleni z zielenią. Dawka wybitnie uspakajająca, szczególnie w zestawieniu z automatyczną skrzynią biegów.
Czytaj dalej Mercedes 300D W124 1988 – 61000 PLN – Gaj

Mercedes 560 SEC C126 1988 – 165000 PLN – Gaj

Mercedes 560 SEC to przepiękne i ponadczasowe coupe, luksusowy symbol doskonałości. Ponieważ warianty coupe w hierarchii Mercedesa są tradycyjnie usytuowane nad sedanami, SEC był droższy i lepiej wyposażony niż sedany, i występował tylko z silnikami V8. 560 SEC był najwyższą dostępną wersją silnikową C126, do oferty wprowadzoną w 4 lata po debiucie modelu, w 1985 roku. Ze względu na swój nowoczesny wygląd czy zderzaki z tworzywa sztucznego długo nie uznawano tej serii za przynależącą do kategorii samochodów klasycznych, lecz dziś co do jego statusu nikt nie ma najmniejszych wątpliwości, a dowodem są stale rosnące ceny najlepiej utrzymanych egzemplarzy. Ten Mercedes został sprowadzony z Monako. Egzemplarz ma rzadko spotykaną fabryczną opcję #822, co oznacza najmocniejszy dostępny silnik w tym modelu, o mocy imponujących 300 KM. Mercedes jest w całości zgodny z fabryczną specyfikacją i zachwyca swoją prezencją. Oferta ta to okazja do nabycia ponadczasowego coupé, które wyznaczało standardy w swoich czasach, a elegancją zachwyca do dziś.
Czytaj dalej Mercedes 560 SEC C126 1988 – 165000 PLN – Gaj