Archiwum kategorii: Renault

Renault 25 1989 – 4200 PLN – Bielawa

To bez wątpienia jest samochód, któremu należy się więcej szacunku i uwagi, niż zazwyczaj mu poświęcamy. W projekt Renault 25 zaangażowany był nie kto inny jak Robert Opron, autor tak znanych samochodów, jak Citroen SM, Citroen CX, Citroen GS i Alpine A310. Sylwetka w momencie debiutu wyróżniała się nowoczesnym kształtem i fantastyczną aerodynamiką, a charakterystycznym podpisem artysty jest tu wyoblona tylna szyba, w tym modelu w praktyczny sposób unoszona dla lepszego dostępu do bagażnika. Jego niezwykle komfortowe wnętrze to z kolei dzieło kolejnej gwiazdy światowego designu, Marcello Gandini’ego (Lamborghini Miura, Countach, Lancia Stratos). Prezentowany egzemplarz to tak zwana “faza druga” – nowy kształt przodu, inne zderzaki, klosze lamp. Cena za tak ciekawe i fantastycznie wygodne auto to w tym przypadku przysłowiowa “czapka śliwek”.
Czytaj dalej Renault 25 1989 – 4200 PLN – Bielawa

Renault Safrane 1998 – 13400 PLN – Koszalin

Renault Safrane zastąpiło w ofercie francuskiej marki model 25, i tak jak jego poprzednik mimo wyraźnie trójbryłowej sylwetki posiadało uniwersalne pięciodrzwiowe nadwozie typu liftback. Ten konkurent Audi 100 czy Mercedesa klasy E, pomimo przestronnego i komfortowego wnętrza, nie zrobił poza Francją większej kariery. Wpływ miało na to szczególnie kosztowne utrzymanie samochodu i szybki spadek jego wartości zaraz po zakupie. Wystawiony na sprzedaż okaz to model po liftingu, który przeprowadzono w 1996 roku. Jego silnik 2.0 R4 jest wyborem rozsądku, lecz w 12-zaworowej wersji w którą wyposażony jest ten egzemplarz generował 132 KM i pozwalał przekroczyć prędkość 200 km/h. Wyposażenie nawet po dwóch dekadach może imponować, obejmuje m.in. światła ksenonowe, automatyczną klimatyzację, skórzaną tapicerkę i tempomat. Ten ciekawy i rzadko już w Polsce spotykany samochód przejechał do dziś jedynie 79000 km. To ciekawa propozycja dla miłośników prawdziwego, francuskiego luksusu sprzed dwóch dekad.
Czytaj dalej Renault Safrane 1998 – 13400 PLN – Koszalin

Renault R10 1967 – 49500 PLN – Gdańsk

Trzy lata po wprowadzeniu na rynek Renault R8, w 1965 roku, firma zdecydowała się zaoferować swoim klientom większą wersję modelu, zamykając ją w niemal tych samych kształtach – tak powstało Renault R10. Trójbryłowa sylwetka, silnik umieszczony z tyłu i kabina pasażerska zostały niezmienione, wydłużono jedynie przestrzeń bagażowa i, dla zachowania proporcji, komorę silnika. W efekcie powstał pojazd o większej długości, co w tamtych czasach oznaczało większy prestiż i podkreślało status właściciela. Choć samochód zdobył ogromną popularność, dziś jest już niemal zapomniany. Prezentowany egzemplarz został pieczołowicie odbudowany i z dużą dozą prawdopodobieństwa możemy uznać, że jest to najpiękniejszy obecnie egzemplarz tego modelu w Polsce.
Czytaj dalej Renault R10 1967 – 49500 PLN – Gdańsk

Renault R4 Savane 1990 – SPRZEDANE

Renault 4, produkowane przez ponad 30 lat od 1961 roku, było odpowiedzią na Citroena 2CV. To samochód maksymalnie prosty w swojej formie, trwały i ekonomiczny – zarówno w zakupie, jak i eksploatacji. Dzięki temu, że samochód debiutował w kilkanaście lat po modelu 2CV, pozbawiony został wad konkurenta. Samochód przyjął się świetnie. R4 było uwielbiane, a sprzedaż zaczęła słabnąć w Europie dopiero w latach 80-tych, by produkcję zakończyć dopiero w ’94 roku. Renault R4 Savane to jedna z ostatnich edycji modelu. Okaz we francuskiej specyfikacji, po gruntownej renowacji blacharsko-lakierniczej i z ładnie zachowanym oryginalnym wnętrzem to wyjątkowo rzadki widok na naszych drogach. Dobrze widzieć tak proste i ciekawe auto, które mimo znikomej wartości kolekcjonerskiej otrzymało tak wiele serca. To ciekawa propozycja dla ludzi kochających samochody inne niż wszystkie. Taki okaz przyciągnie wzrok i zainteresowanie nie tylko na zlotach.
Czytaj dalej Renault R4 Savane 1990 – SPRZEDANE

Renault 25 V6 Injection 1984 – SPRZEDANE

Flagowy okręt Renault lat osiemdziesiątych, największy, najdroższy i najbardziej prestiżowy model marki z tamtych lat. Renault 25 był jednym z pierwszych samochodów projektowanym od początku z dbałością o aerodynamiczną efektywność, która przekładała się na redukcję zużycia paliwa. Osiągi 25-tki dorównywały jej klasie, z silnikiem V6 mogła spokojnie konkurować z Mercedesem W124 czy BMW serii 5. Okaz z ogłoszenia pochodzi z pierwszej serii produkcyjnej i jest bogato wyposażony, posiada skórzaną tapicerkę, szyby, lusterka i fotele regulowane elektrycznie, komputer pokładowy wydający komunikaty głosowe, kultowy fabryczny zestaw audio z equalizerem, a nawet pokrywę bagażnika z mechanizmem dociągania. Oryginalny egzemplarz mogący się pochwalić pewną historią i przebiegiem, sprawny technicznie i bez oznak korozji, to świetna okazja do nabycia klasyka, który zapewni komfort i przyjemność podczas każdej przejażdżki.
Czytaj dalej Renault 25 V6 Injection 1984 – SPRZEDANE

Renault Caravelle 1968 – 115000 PLN – Robakowo

Renault Caravelle (lub też Renault Floride) to mały, stylowy samochód produkowany w latach 1958-1968. Zbudowany został na podzespołach modelu Dauphine, lecz wyróżniał się znacznie bardziej atrakcyjnymi kształtami, za które odpowiadał Pietro Frua i firma Carrozzeria Ghia z Turynu. Do napędu używano silników R4 z modelu Gordini, których moc z latami stopniowo rosła (od 48 KM do 58 KM). Wóz wyróżniała niska masa i zastosowanie hamulców tarczowych przy wszystkich kołach, co w tej klasie było nowością. Samochód tworzony był z myślą o podbiciu amerykańskiego rynku. Renault Caravelle – bo taką nazwę model trzymał na za Oceanem – miało premierą w ekskluzywnym, nowojorskim hotelu Waldorf-Astoria. Równolegle nowy kabriolet Renault zaprezentowano w 17 innych miastach wschodniego i zachodniego wybrzeża USA. Za Atlantykiem hasło promocyjne brzmiało A dream car come true i faktycznie – dla wielu amerykańskich klientów Renault było w zasięgu ręki, w cenie od 2398 dolarów. Oferta obejmowała kabriolet, coupe oraz wersję hardtop. Caravelle była dostępna w kilku kolorach nadwozia – białym, czerwonym, błękitnym, granatowym oraz w metalizowanym beżu i zieleni. Latem 1960 roku zrealizowano legendarną sesję fotograficzną reklamującą Caravelle/Floride z udziałem Brigitte Bardot i to ona sprawiła, że samochód stał się symbolem swojej epoki. Łącznie zbudowano 117118 egzemplarzy, co było ogromnym sukcesem. Prezentowany egzemplarz jako żywo przywołuje tamte czasy. Odbudowany został z najwyższą starannością i prezentuje się imponująco.
Czytaj dalej Renault Caravelle 1968 – 115000 PLN – Robakowo

Renault Alpine A310 VF 1600 1973 – SPRZEDANE

Renault Alpine A310 to francuska, sportowa myśl techniczna przełomu lat ’70 i ’80, pochodząca z czasów kiedy Alpine nie było jeszcze własnością firmy założonej przez Louisa, Marcela i Fernanda Renault. To następca utytułowanego w rajdach modelu A110, który niestety był zbyt ekskluzywny, aby zapewnić firmie stabilizację finansową. Poprzednik A310 był prawdziwą maszyną sportową, zbyt trudną w prowadzeniu dla zwykłych kierowców. W 1971 roku, 10 lat po narodzinach A110, na salonie samochodowym w Genewie, Alpine zaprezentowało A310 1600. Było to dla Jeana Rédélé (założyciela Alpine) spełnienie marzeń o prawdziwym GT, wygodnym i przestronnym, zdolnym przyciągnąć dużą grupę klientów nastawionych do tej pory na liczne produkcje włoskie i angielskie. Rzeczywiście, A310 odznacza się znacznie lepszym komfortem jazdy i łatwością prowadzenia, a także dwoma małymi tylnymi siedzeniami, które pozwalają na zakwalifikowanie go do klasy GT 2+2. Przy wadze zaledwie 825 kg, którą uzyskano dzięki zastosowaniu rozwiązań podobnych do A110, czyli stalowej centralnej ramy rurowej i nadwozia wykonanego z włókna szklanego oraz mocy 125 KM, Renault Alpine A310 100 km/h osiągał w 8,4 s. Mino podobieństw technicznych do poprzednika, trzystadziesiątka wprowadziła zupełnie nowy, nowoczesny styl nadwozia z ostrymi krawędziami, który został zachowany w późniejszych modelach Alpine. Klinowaty przód mieścił prostokątne reflektory osłonięte pochyłymi szybami, a pod tylną pokrywą znajdował się silnik Renault 12 Gordini, typ 844-34. Pod koniec 1973 roku model ewoluował do wersji VF zyskując wtrysk D-Jetronic firmy Bosch, zaczerpnięty z modelu Renault 16 i 17. Wersja Renault Alpine A310 VF 1600, wyprodukowana w jedynie 699 egzemplarzach, jest niezwykle rzadka i poszukiwana. Ten przedstawiciel pierwszej serii spędził prawie całe życie w salonie. Nie dziwi więc przebieg, który wynosi zaledwie 3954 kilometrów, oraz nieskazitelny, prawie nowy stan pojazdu. Jeszcze na pierwszych oponach Michelin z DOT 133, wraz z folderami i narzędziami, wyceniony został na kwotę 84500 euro, czyli około 365 tysięcy złotych. Jeżeli chcielibyście zakupić taki okaz, zapraszamy do Holandii.
Czytaj dalej Renault Alpine A310 VF 1600 1973 – SPRZEDANE

Renault 5 Turbo 1980 – SPRZEDANE

W latach ’80 Renault był poważnym graczem w motosporcie, a to z powodu jednej poważnej obsesji: turbodoładowania. Niestety dla poważnych nabywców turbosprężarki produkowane na ogólnodostępny rynek w tamtym okresie były albo drogie, albo żenująco słabe. To znaczy, dopóki wiceprezes ds. produkcji Renault, Jean Terramorsi, nie poprosił Marc’a Deschampsa o zaprojektowanie nowej wersji sportowego Renault 5 Alpine, a jedynym wymogiem, jaki mu postawił, było zamontowanie w nim silnika z turbodoładowaniem. To, co w tamtych czasach brzmiało jak senne marzenia, stało się jednym z najbardziej charakterystycznych samochodów dekady. Egzemplarz Renault 5 Turbo, wystawiony na aukcji, posiada numer nadwozia D0000020, co sugeruje, że samochód ten jest jednym z najwcześniej wyprodukowanych 400 egzemplarzy potrzebnych do uzyskania homologacji rajdowej. Ten numer nadwozia sugerować może również, iż jest to samochód, którym Bruno Saby, kierowca zespołu fabrycznego, jechał w Rajdzie Monte Carlo w 1981 r. Po Rajdzie Monte Carlo, samochód ten uległ wypadkowi, po którym wymagał napraw mechanicznych. Przednie zawieszenie Renault 5 Turbo pozostało w specyfikacji rajdowej grupy 4, podobnie dolne wahacze z przodu bez drążków skrętnych. Obecnie przygotowany w słynnych żółtych barwach Tour de Corse, serii wyścigów górskich oraz odcinków specjalnych na francuskiej Korsyce. Ten symbol motoryzacyjnego macho lat ’80 sprzedany został za 166,750 funtów, czyli około 776527 tysięcy złotych.
Czytaj dalej Renault 5 Turbo 1980 – SPRZEDANE

Renault 18 Turbo 1984 – 55000 PLN – Warszawa

Renault 18 Turbo debiutowało w 1980 roku, będąc najmocniejszą i budzącą najwięcej emocji odmianą popularnego, francuskiego modelu. Dzięki turbosprężarce Garrett T02 silnik 1,6 rozwijał moc początkowo 110 KM, a od 1983 roku, dzięki podniesieniu ciśnienia powietrza doładowującego, 125 KM. Pozwalało to na uzyskanie prędkości maksymalnej dochodzącej do 200 km/h, co robiło wówczas duże wrażenie. Szacuje się, że Turbo stanowiły zaledwie nieco ponad 1% ogólnej produkcji modelu. Z zewnątrz wyróżniały się większymi, 14-calowymi felgami i spojlerem na tylnej klapie. W środku – 5-biegową skrzynią, sportowym krojem foteli, które mogły być opcjonalnie wyposażone w tapicerkę skórzaną, tak jak w prezentowanym egzemplarzu. Dziś to prawdziwa rzadkość, nie tylko na polskim, ale i na europejskim rynku.
Czytaj dalej Renault 18 Turbo 1984 – 55000 PLN – Warszawa

Renault 5 Turbo 1981 – SPRZEDANE

Renault po siedmiu latach od zdobycia tytułu Rajdowego Mistrza Świata, czyli w 1980 roku, zaprezentowało 5 Turbo, samochód stworzony specjalnie na potrzeby homologacyjne rajdowej Grupy 3 i 4. R5 Turbo można określić jako protoplastę dzisiejszych hot-hatchy i mówi się, że zabił więcej Francuzów niż wojny światowe. Chociaż wyglądem przypomina auto miejskie, jest wilkiem w owczej skórze. Tuż za kierowcą, tam gdzie powinna znajdować się tylna kanapa, spoczywa turbodoładowany silnik o pojemności zaledwie 1,4 l napędzający tylne koła samochodu. Ten następca R5 Alpine Turbo jest szybki i szalony. Jeżeli komukolwiek wydaje się, że 160 KM to mało, trzeba tą informację zestawić z masą – nieco ponad 800 kg, a to już się składa na przyspieszenie do setki w około siedem sekund. Egzemplarz wystawiony na aukcji to okaz z 1981 roku, początkowo dostarczony do Szwajcarii, gdzie pozostał aż do 2006 roku. Numer 891 wykończony w kolorze Dark Blue Metallic z jaśniejszymi zderzakami posiada drugi lakier, a na liczniku ma zaledwie 65941 km przebiegu. Z oryginalnym wyposażeniem oraz aluminiowymi kołami Gotti, ten mały morderca sprzedany został za 74250 funtów, czyli około 353025 złotych.
Czytaj dalej Renault 5 Turbo 1981 – SPRZEDANE