BRP – Bracia Goźlińscy

Toyota Supra Turbo Mk3 1990 – SPRZEDANA

Druga połowa lat 80-tych to czas, gdy Japonia stała się niezwykle ważnym graczem na światowych rynkach. Nowych nabywców znajdowały już nie tylko małe miejskie samochody, ale i wozy z najbardziej prestiżowych segmentów, jak poruszające serca i wyznaczające status samochody sportowe. Toyota Supra trzeciej generacji trafiła do produkcji w 1986 roku i miała wszystko, by zapragnął jej każdy. Mocne silniki, piękne, modne kształty, otwierane reflektory i tylny napęd. Dodatkowo można było zamówić również silnik z turbosprężarką i nadwozie z otwieranym dachem typu targa, i takie właśnie wersje są dziś najbardziej poszukiwane. Ta ma na pokładzie nie tylko turbo i targę, lecz również poszukiwaną, manualną skrzynię. Jej właściciel włożył mnóstwo pracy, by Toyota mogła cieszyć jak nowa. Prezentuje się przepięknie i gotowa jest dostarczyć wiele przyjemności nowemu właścicielowi.

Toyota Supra Turbo Mk3
Rocznik: 1990
Przebieg: 171800 km
Pojemność: 3000 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 238 KM

Samochód sprowadzony przez nas ze Szwajcarii w 2018 roku. Suprę kupiliśmy jako auto bezwypadkowe, jeżdżące. W tym egzemplarzu urzekł nas przede wszystkim stan blacharski. Był niewiarygodny, auto nie miało choćby pół ogniska rdzy na karoserii. Śmiało jesteśmy w stanie powiedzieć, iż pod względem blacharskim auto zachowało się perfekcyjnie, bez korozji.

Po sprowadzeniu auta zostało ono rozebrane do zera, by rzetelnie ocenić jego stan. W środku było czuć zapach fabrycznej konserwacji, robiło to niesamowite wrażenie. Na zdjęciach widać zresztą miejsca, w których Supry rdzewieją – w tym egzemplarzu wszystkie newralgiczne miejsca są jak nowe. Po zadowalających oględzinach przyszedł czas na nowy lakier. Auto zostało pomalowane z tzw. „felcami”.

W międzyczasie belki zawieszenia, wszelkie wzmocnienia itp. zostały wypiaskowane i ponownie pomalowane. Amortyzatory, osłona podszybia zostały pomalowane proszkowo.
Z pewnością zwrócą Państwo uwagę na niesamowicie wyglądające charakterystyczne listwy, które biegną wokół auta. Z racji tego pragnienia aby auto wyglądało perfekcyjnie, listwy zostały zdemontowane i pomalowane raz jeszcze. Co do efektu nie trzeba się tu rozpisywać, każdy widzi.

Wnętrze auta w większości zachowane w oryginalnym, fabrycznym stanie. Ponownie obszyta została kierownica, mieszek lewarka skrzyni biegów oraz osłona hamulca ręcznego – usługa odbyła się u profesjonalnego tapicera samochodowego. Stan środka auta oceniam na idealny, proszę zwrócić uwagę na przyciski na kierownicy, które nie noszą śladów zużycia.

Silnik: Ponieważ silnik miał „stukająca panewkę”, zapadła decyzja o kompleksowej odbudowie silnika. Spolerowany został wał korbowy, założone zostały nowe panewki korbowodowe, główne oraz oporowe. Tłoki zostały doważone, posiadają nowe pierścienie. Blok silnika oraz głowica zostały splanowane. Silnik dostał nowe uszczelniacze zaworowe oraz prowadnice. Została także oczywiście wymieniona uszczelka pod głowicą na „Cometic”. Śruby to oczywiście niezawodne ARP. Nowy rozrząd oryginalny, OEM Toyota. Silnik po remoncie przejechał 800 km, pracuje wspaniale.

Przebieg auta to 171800 km, auto posiada książkę serwisową, dwa kluczyki, pełen osprzęt taki jak: lewarek, klucze i zaślepki do targi itp.

Główną myślą przy renowacji auta było zachowanie jego oryginalnej specyfikacji. Auto nie posiada żadnych modyfikacji poza konwersją tylnych lamp ma wersję JDM. Koszt takich lamp w stanie idealnym to kilka tysięcy złotych. Jeżeli chodzi o unikatowe rzeczy w aucie to trzeba wyróżnić przede wszystkim białe halogeny, wyżej wymienione japońskie tylne lampy oraz nowe uszczelki dachu.

Jako, że posiadamy duże doświadczenie w pracy z tym modelem oraz sporą bazę części kupujący może za dopłatą otrzymać auto z różnymi modyfikacjami, np. gwintowane zawieszenie, skórzana tapicerka.
MA70 możemy również zawieźć klientowi lawetą w dowolne miejsce w Europie.

Toyota jest świetną lokatą kapitału, wartość Supry mk3 w ostatnich latach stale rośnie.
Nie muszę chyba dodawać, iż egzemplarz ten nie wymaga absolutnie żadnego wkładu finansowego.
Supra jest opłacona, gotowa do rejestracji.