Mercedes 220 W115 1968 – 50000 PLN – Gaj

Egzemplarze pierwszej serii to zawsze te, które najbardziej rozpalają serca miłośników marki z gwiazdą na masce. To w nich najbardziej widoczny jest pierwotny zamysł projektantów i spojrzenie właściwe dla epoki, wolne od unowocześnień, które wprowadzane były zawsze, lecz w pogoni za modą i nowoczesnością zmieniały pierwotną wizję. W przypadku modelu W114/W115 pierwszej serii mówimy od egzemplarzach produkowanych od 1968 roku do połowy roku 1973. Wyróżniają się one gładkimi tylnymi lampami, wypukłymi kloszami lamp przednich, dodatkową listwą chromowaną pod przednim zderzakiem, dzielonymi na dwie części przednimi bocznymi szybami (z uchylnymi fletnerkami) i innymi wzorami tapicerki, z przednimi fotelami bez zagłówków. Niby kilka detali, lecz rzecz to dla miłośników niezwykle ważna i miło zawsze widzieć egzemplarz w pełni zgodny z oryginałem. Ten Mercedes 220 W115 z 1968 roku to jeszcze coś więcej, gdyż jest to samochód z samego początku, z pierwszego roku produkcji.

Mercedes 220 W115
Rocznik: 1968
Przebieg: 120000 km
Pojemność: 2197 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 105 KM

Cena: 50000 PLN

Wyposażenie:
– radio
– tapicerka MB-Tex

Prezentowany egzemplarz pochodzi z Francji, gdzie spędził całe swoje życie i zachował się niemal w fabrycznym stanie.
Jest to seria 0,5 z samego początku produkcji. Karoseria w kolorze 050 WEISS w zestawieniu z przepięknym czerwonym wnętrzem. Początkowa produkcja oprócz typowych detali karoserii różni się od drugiej serii też wnętrzem, które nie posiada materiałowej tapicerki dywaników, lecz materiał gumo-pochodny.

Mercedes zachował się w bardzo dobrej kondycji lakierniczej i w takiej zdecydowaliśmy się go zostawić. Delikatna patyna fabrycznego lakieru w tym przypadku wpływa na plus tego egzemplarza. Renowacji powłoki wymagało tylko kilka miejsc karoserii.
Wnętrze jest całkowicie fabryczne i jak na przeszło 55 lat utrzymało się znakomicie. Materiał pokrywający fotele i boczki drzwi nadal zachowuje miękkość. Jedynie dywanik podłogi po stronie kierowcy wymaga renowacji, ale pozostawiliśmy tę decyzję nowemu właścicielowi.
Silnik został poddany przeglądowi olejowemu i otrzymał też nowe świece. Zapala na ciepło i zimno.
Układ hamulcowy został zregenerowany, ponieważ auto musiało długo stać i zwyczajnie zaciski się poblokowały.
Ogólnie to bardzo ciekawy egzemplarz zarówno pod kątem utrzymania, jak i faktu, że to początkowa wersja produkcyjna.
Gorąco zapraszamy do obejrzenia tego klasyka w naszym salonie. Chętnie odpowiemy na wszystkie pytania.

Telefon: +48 604 182 937
Miejscowość: Gaj koło Krakowa