Mercedes 280E W123 1976 – 70000 PLN – Gaj

Mercedes W123 pokochany został już od debiutu w 1976 roku. Ilość zamówień była tak ogromna, że już na samym początku na odbiór klienci musieli czekać rok, a w szczytowym momencie aż trzy lata. Efekt był taki, że po raz jedyny w historii niemieckiej motoryzacji roczne samochody sprzedawały się drożej, niż po cenie katalogowej. A ta niska nie była. Przykładowo topowa wersja 280E, czyli taka, jak prezentowana w tym ogłoszeniu, wyjściowo kosztowała 26895 marek niemieckich. Cenę windowały oczywiście wszelkie dodatki, jak choćby w prezentowanym egzemplarzu – automatyczna skrzynia biegów, elektryczne szyby. Chcąc kupić taki samochód bez oczekiwania w kolejce, należało wyłożyć jeszcze około 5000 DM więcej. Wszyscy chcieli to mieć. To samochód wyższej klasy średniej, który przebił swoją popularnością i liczbą zarejestrowanych aut najpierw Garbusa, a później Golfa. Powszechnie uwielbiana „beczka” stała się symbolem niemieckiej klasy średniej oraz triumfu i ekspansji niemieckiego przemysłu. Podziwiana zresztą jest do dziś, również w Polsce, a zacne egzemplarze z pewnością zasługują na uwagę.

Mercedes 280E W123
Rocznik: 1976
Przebieg: 166000 km
Pojemność: 2799 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: automatyczna
Moc: 185 KM

Cena: 70000 PLN

Wyposażenie:
– wspomaganie układu kierowniczego,
– elektryczne szyby przednie,
– radio,
– ogrzewana szyba tylna.

Prezentowany egzemplarz Mercedesa W123 280E pochodzi z pierwszych lat produkcji kultowej „beczki” z najmocniejszym silnikiem. To jest 0,5 seria. Karoseria w przepięknym czekoladowym kolorze w zestawieniu z jasnym wnętrzem.

Karoseria otrzymała nową powłokę lakierniczą, ponieważ oryginalny lakier poddał się upływowi czasu. Odcień został oczywiście zachowany zgodnie z fabrycznym kodem producenta. Przed renowacją lakierniczą Mercedes był całkowicie wolny od rdzy. Dodatkowo większość podwozia została zabezpieczona woskiem. Galanteria chromowana zachowana w fabrycznym stanie.

Silnik to nic innego, jak M110 zasilany wtryskiem, który w tamtych latach był marzeniem niejednego posiadacza beczki w dieslu. Postaraliśmy się, żeby otrzymał odpowiedni serwis oraz blask fabrycznego ocynku. Skrzynia biegów otrzymała nowy olej.
Układ hamulcowy jak to zwykle mamy w zwyczaju poddaliśmy gruntownej regeneracji z dbałością o bezpieczeństwo przyszłego właściciela.

Wnętrze zachowało się w świetnym stanie. Konsola bez pęknięć. Zużycie foteli i elementów wyposażenia wnętrza odpowiada stosunkowo niskiemu jak na swoje lata przebiegowi.
Gorąco zapraszamy do obejrzenia tego wyjątkowego egzemplarza Beczki w naszym salonie. Z przyjemnością zaprezentujemy jej atuty oraz odpowiemy na wszystkie pytania.

Telefon: +48 604 182 937
Miejscowość: Gaj koło Krakowa