„Pagoda” – pod takim przydomkiem najczęściej występuje Mercedes 280 SL W113. Ponoć to z powodu podobieństwa linii sztywnego dachu do tradycyjnych azjatyckich budowli. Model debiutował jako 230 SL w 1963 roku, w gamie Mercedesa zastępując zarówno legendarnego „Gullwinga”, jak i mniejszy model 190 SL. Lekką, filigranową linię nadwozia stworzył zasłużony francuski designer Paul Bracq. Podwozie stanowiło skróconą wersję płyty podłogowej dużego modelu W111 Coupe i wyróżniało się znaczną sztywnością oraz wysokim jak na lata 60-te poziomem bezpieczeństwa ze strefami kontrolowanego zgniotu. W 1967 roku wprowadzono silnik 2.5 l i hamulce tarczowe na czterech kołach. Wkrótce później pojawiła się najmocniejsza i najbardziej popularna wersja „Pagody” – 280 SL. Taką właśnie, finalną i najbardziej dopracowaną odmianę proponuje Legends. Cztery biegi, szyby opuszczane korbkami i cienka, bakelitowa kierownica przypominają, że to już prawdziwy klasyk. Należy dodać – niezwykle rześki, dzięki 6-cylindrowemu silnikowi z wielopunktowym wtryskiem paliwa. Ten egzemplarz został odrestaurowany od podstaw, a na jego cenę składa się nie tylko baza, ale i tysiące godzin prac specjalistów – nie tylko mechaników, ale też blacharzy, lakierników, specjalistów od chromu, drewna i skóry. To wspaniały przykład rzemiosła w najlepszym wydaniu.
Mercedes 280 SL W113 Pagoda
Rocznik: 1970
Przebieg: 184 km
Pojemność: 2778 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 170 KM
Nowością w ofercie Legends Duda-Cars jest Mercedes-Benz 280 SL z manualną skrzynią biegów w całości poddany całkowitej renowacji mechanicznej, blacharskiej oraz lakierniczej przez sztab naszych ekspertów.
Samochód został dodatkowo wyposażony w zawieszenie Bilstein, windshot oraz podłokietnik.
Jasne wnętrze w odcieniu Pergament idealnie współgra z granatowym lakierem Midnight Blue.