Podsumowanie Auto Moto Classic w Ostródzie

Auto Moto Classic w Ostródzie to przede wszystkim bardzo pozytywne zaskoczenie. W przeciwieństwie do obiegowej opinii, klasyki w lutym dały radę i frekwencja, jak na pierwszą edycję, była imponująca. W dwa dni przez Auto Moto Arenę i Auto Moto Classic przeszedł tłum 12 tysięcy osób, które z zainteresowaniem podziwiały nowe, jak i te klasyczne samochody. Giełda Klasyków zaprezentowała na swoim stoisku auta z własnej kolekcji, jak również od współpracujących sprzedawców. Wszystkie znaleźć można w ogłoszeniach na naszej stronie.

Expo Mazury położone są blisko węzła komunikacyjnego na obrzeżach Ostródy. To nowy kompleks hal targowych wraz z nowoczesną infrastrukturą. Ostródzkie targi szerzej kojarzone m.in. z Agro Show oraz targami meblowymi, to jedyny taki kompleks w tej części kraju. Auto Moto Show odbywały się tutaj już po raz czwarty, z edycji na edycję bijąc rekordy popularności. Strefa Auto Moto Classic, w której zaprezentowała się Giełda Klasyków, pomimo że zorganizowana została po raz pierwszy, z miejsca stała się największym w regionie Warmii i Mazur świętem zabytkowych aut w formule spotkania profesjonalistów i pasjonatów.

Na stoisku Giełdy Klasyków największym zainteresowaniem cieszyło się najstarsze auto – wspaniały, luksusowy i majestatyczny Mercedes 220S W180 z 1958 roku, czyli Duży Ponton:

https://www.gieldaklasykow.pl/mercedes-220s-w180-1958-rokietnica/

Jego młodsi bracia 280 CE C123 oraz 300 SE W126 również oglądani byli centymetr po centymetrze, zadziwiając stanem utrzymania:

https://www.gieldaklasykow.pl/mercedes-280-ce-c123-1979-48000-pln-pruszkow/

Mercedes 300 SE W126 1990 – SPRZEDANY

Furorę robiło jak zwykle BMW 850i:

https://www.gieldaklasykow.pl/bmw-850i-e31-1992-87900-pln-sopot/

a fani włoskiej motoryzacji lgnęli do Alfy Romeo GT 1600 Junior:

https://www.gieldaklasykow.pl/alfa-romeo-gt-1600-junior-1974-124000-pln-sopot/

Zwiedzający z dużym zaciekawieniem podziwiali także fabrycznie nową Mazdę 626 GLX, pytając o jej historię i podziwiając jej wspaniałe wnętrze:

https://www.gieldaklasykow.pl/mazda-626-glx-1986-pruszkow/

Niezmiennie zachwycał Jaguar XJS, jako jedyny kabriolet na naszym stoisku:

Jaguar XJS 2+2 Convertible 4.0 1995 – SPRZEDANY

A tuż obok prężył się sportowy motocykl turystyczny K1 od BMW:

BMW K1 1989 – SPRZEDANE

Nasz najmniejszy samochód i najnowszy nabytek Giełdy Klasyków, Seat Marbella również kusił do podejścia bliżej, a wspaniała jeansowa tapicerka przyciągała jak magnes:

Seat Marbella Jeans 1991 – SPRZEDANY

Dwa dni wystawy, prezentacji samochodów, ale także produktów przeznaczonych do renowacji, pielęgnacji i utrzymania zabytkowych samochodów, okazały się bardzo owocne. Osobiste spotkania właścicieli samochodów o „żółtych tablicach” z fanami motoryzacji oraz miłośnikami pięknych aut sprzed lat, okazało się strzałem w dziesiątkę. Wszystko to okraszone było licznymi konkursami dla zwiedzających i wystawców: między innymi ciekawy konkurs na najstarsze prawo jazdy czy na największą liczbę uprawnień do prowadzenia pojazdów. Oczywiście nie mogło zabraknąć konkursu na najpiękniejszego klasyka, a także parady klasycznych pojazdów. Z realizacją takiego pomysłu spotkaliśmy się na targach po raz pierwszy. W paradzie, po wyznaczonym i odgrodzonym terenie hal targowych, zaprezentowaliśmy Jaguara i jeansową Marbellę. Każdy z samochodów pomału przemierzał alejkę zakończoną rondem, a Pan Andrzej Borowczyk – polski dziennikarz sportowy i komentator motoryzacyjny – opowiadał o każdym z klasyków.

Cała impreza niewątpliwie zakończyła się sukcesem, a słowa uznania należą się organizatorom za wzorową organizację. Dla ekipy Giełdy Klasyków była to bardzo ciekawa przygoda, która zaowocowała nowymi kontaktami i znajomościami. Trzymamy kciuki za rozwój Auto Moto Classic i z niecierpliwością czekamy na termin kolejnej imprezy!