Kiedy sprzedałem pierwszego, nie wierzyłem, że uda mi się znaleźć równie dobrą sztukę… jednak ten Mercedes 300 SE W126 jest w każdym aspekcie odrobinę lepszy. Silnik ten sam – optymalny do codziennej jazdy. Skrzynia – manualna, dzięki czemu samochód jest bardziej żwawy, spala mniej paliwa (ok. 10-12 l/100 km), a dłuższe przełożenie ostatniego biegu pozwala obniżyć poziom głośności przy autostradowych prędkościach. Wnętrze – zachowane doskonale, tym razem czarne. Przebieg – jeszcze niższy, po sprowadzeniu miał zaledwie 113 tys. km. Wyposażenie – bogatsze, z automatyczną klimatyzacją, ASD, tylną roletą, alufelgami, dodatkowym zamykanym schowkiem i podświetlanymi lusterkami w osłonach przeciwsłonecznych. Kolor – równie niezwykły, może nawet ciekawszy – bornit. Niebanalny, przykuwający uwagę i lubiany. Ten kolor w S-klasie W126 spotykany jest niezwykle rzadko, gdyż wprowadzony został dopiero w 1990 roku, na sam koniec produkcji modelu.
Mercedes 300 SE W126
Rocznik: 1990
Przebieg: 116000 km
Pojemność: 2960 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 180 KM
Kolor: 481 Blackberry (bornit) / lakier metalizowany
Wnętrze: 261 Leather black / czarna naturalna skóra
Wyposażenie:
– ASD – hydrauliczna blokada mechanizmu różnicowego,
– klimatyzacja automatyczna,
– czarna skórzana tapicerka,
– cztery szyby elektryczne,
– wskaźnik temperatury zewnętrznej,
– schowek w konsoli środkowej,
– skórzana kierownica i dźwignia zmiany biegów,
– tylne zagłówki,
– prawe i lewe lusterko zewnętrzne podgrzewane, prawe regulowane elektrycznie,
– tylna roleta,
– szyby z zielonego szkła, ogrzewana tylna szyba VSG,
– halogeny,
– wykończenie drewnem z korzenia orzecha włoskiego,
– alufelgi 15-otworowe,
– hak holowniczy (wpinany)
Samochód kupiony od spadkobiercy pierwszego właściciela w Almerii (południe Hiszpanii).
Zawsze garażowany.
Zachowany w znakomitym stanie, bez najmniejszych śladów korozji.
Pomiar grubości lakieru na większości elementów ok. 100 mikrometrów.
Lakier ma piękną strukturę i połysk.
Chromy świetne.
Wnętrze idealnie zachowane.
Pachnie przepięknie.
Przebieg potwierdzony wpisami w karcie inspekcji technicznych:
– 20.05.1997 – 27 tys. km
– 03.05.1999 – 31 tys. km
– 22.05.2001 – 46 tys. km
– 29.07.2002 – 49 tys. km
– 03.09.2003 – 56 tys. km
– 16.11.2004 – 56 tys. km
– 25.11.2005 – 73 tys. km
– 14.12.2006 – 80 tys. km
– 22.12.2007 – 88 tys. km
– 11.12.2008 – 95 tys. km
– 04.12.2009 – brak wpisanego przebiegu
– 09.12.2010 – 107 tys. km
– 15.12.2011 – 110 tys. km
– 20.02.2013 – 113 tys. km
– 08.09.2016 – 113 tys. km
Samochód sprowadzony do Polski 10.2016.
Zdjęcia na hiszpańskich blachach przedstawiają samochód bezpośrednio po sprowadzeniu, jedynie po umyciu.
Samochód w pełni sprawny technicznie.
Jest po serwisie.
Wymieniony olej i filtry (oleju, powietrza, paliwa) oraz płyn hamulcowy.
Wyregulowany układ wtryskowy.
Silnik zapala błyskawicznie i pracuje aksamitnie, wszystkie parametry pracy trzyma książkowo.
Klimatyzacja sprawna (wymieniony olej i napełniony czynnik R134A, do którego jest przystosowana).
Zostały wyeliminowane drobne, elektryczne mankamenty.
Samochód został doprowadzony wizualnie do perfekcji.
W celu usunięcia drobnych obtarć zderzaki i wszystkie boczne listwy zostały polakierowane w oryginalnym odcieniu 7166 – Violettgrau.
Lakier na karoserii po pracach kosmetycznych, zabezpieczony powłoką kwarcową.
Obecnie jedynym mankamentem jest niesprawna tylna roleta (odkształcona jest zębatka odpowiedzialna za jej ruch).
Zarejestrowany i ubezpieczony w Polsce, jest już karta pojazdu i twardy dowód.
Przegląd do 10/2017.
Ubezpieczenie OC wykupione na rok, do 11/2017.
Samochód systematycznie jeździ, dotąd przejechałem nim blisko 3000 km.
Mercedes w 1/2017 otrzymał nowe opony – całoroczne Vredestein Quatrac 5, można śmiało ruszać w dowolną trasę, niezależnie od pogody.
Samochód oferowany w cenie zdecydowanie poniżej niemieckiego cennika samochodów klasycznych Oldtimer Markt Preise 2017, który przy pozycji Mercedes 300 SE W126 dla Noty 1. podaje wartość 16720 euro, dla Noty 2. – 10450 euro.
Wszystkie wymagania Noty 2. spełnia z nawiązką, bliski jest konkursowej noty 1.
Prywatnie zajmuję się prowadzeniem Giełdy klasyków i pisywaniem wstępów do wszystkich ogłoszeń.