Podsumowanie Auto Moto Classic w Ostródzie

Auto Moto Classic w Ostródzie to przede wszystkim bardzo pozytywne zaskoczenie. W przeciwieństwie do obiegowej opinii, klasyki w lutym dały radę i frekwencja, jak na pierwszą edycję, była imponująca. W dwa dni przez Auto Moto Arenę i Auto Moto Classic przeszedł tłum 12 tysięcy osób, które z zainteresowaniem podziwiały nowe, jak i te klasyczne samochody. Giełda Klasyków zaprezentowała na swoim stoisku auta z własnej kolekcji, jak również od współpracujących sprzedawców. Wszystkie znaleźć można w ogłoszeniach na naszej stronie.

Expo Mazury położone są blisko węzła komunikacyjnego na obrzeżach Ostródy. To nowy kompleks hal targowych wraz z nowoczesną infrastrukturą. Ostródzkie targi szerzej kojarzone m.in. z Agro Show oraz targami meblowymi, to jedyny taki kompleks w tej części kraju. Auto Moto Show odbywały się tutaj już po raz czwarty, z edycji na edycję bijąc rekordy popularności. Strefa Auto Moto Classic, w której zaprezentowała się Giełda Klasyków, pomimo że zorganizowana została po raz pierwszy, z miejsca stała się największym w regionie Warmii i Mazur świętem zabytkowych aut w formule spotkania profesjonalistów i pasjonatów.

Na stoisku Giełdy Klasyków największym zainteresowaniem cieszyło się najstarsze auto – wspaniały, luksusowy i majestatyczny Mercedes 220S W180 z 1958 roku, czyli Duży Ponton:

Mercedes 220S W180 1958 – 250000 PLN – Rokietnica

Jego młodsi bracia 280 CE C123 oraz 300 SE W126 również oglądani byli centymetr po centymetrze, zadziwiając stanem utrzymania:

Mercedes 280 CE C123 1979 – 48000 PLN – Pruszków

Mercedes 300 SE W126 1990 – 49500 PLN – Poznań

Furorę robiło jak zwykle BMW 850i:

BMW 850i E31 1992 – 89700 PLN – Sopot

a fani włoskiej motoryzacji lgnęli do Alfy Romeo GT 1600 Junior:

Alfa Romeo GT 1600 Junior 1974 – 119000 PLN – Sopot

Zwiedzający z dużym zaciekawieniem podziwiali także fabrycznie nową Mazdę 626 GLX, pytając o jej historię i podziwiając jej wspaniałe wnętrze:

Mazda 626 GLX 2.0 1986 – 59000 PLN – Pruszków

Niezmiennie zachwycał Jaguar XJS, jako jedyny kabriolet na naszym stoisku:

Jaguar XJS 2+2 Convertible 4.0 1995 – 99800 PLN – Poznań

A tuż obok prężył się sportowy motocykl turystyczny K1 od BMW:

BMW K1 1989 – 28900 PLN – Brzeziny

Nasz najmniejszy samochód i najnowszy nabytek Giełdy Klasyków, Seat Marbella również kusił do podejścia bliżej, a wspaniała jeansowa tapicerka przyciągała jak magnes:

Seat Marbella Jeans 1991 – 14900 PLN – Poznań

Dwa dni wystawy, prezentacji samochodów, ale także produktów przeznaczonych do renowacji, pielęgnacji i utrzymania zabytkowych samochodów, okazały się bardzo owocne. Osobiste spotkania właścicieli samochodów o „żółtych tablicach” z fanami motoryzacji oraz miłośnikami pięknych aut sprzed lat, okazało się strzałem w dziesiątkę. Wszystko to okraszone było licznymi konkursami dla zwiedzających i wystawców: między innymi ciekawy konkurs na najstarsze prawo jazdy czy na największą liczbę uprawnień do prowadzenia pojazdów. Oczywiście nie mogło zabraknąć konkursu na najpiękniejszego klasyka, a także parady klasycznych pojazdów. Z realizacją takiego pomysłu spotkaliśmy się na targach po raz pierwszy. W paradzie, po wyznaczonym i odgrodzonym terenie hal targowych, zaprezentowaliśmy Jaguara i jeansową Marbellę. Każdy z samochodów pomału przemierzał alejkę zakończoną rondem, a Pan Andrzej Borowczyk – polski dziennikarz sportowy i komentator motoryzacyjny – opowiadał o każdym z klasyków.

Cała impreza niewątpliwie zakończyła się sukcesem, a słowa uznania należą się organizatorom za wzorową organizację. Dla ekipy Giełdy Klasyków była to bardzo ciekawa przygoda, która zaowocowała nowymi kontaktami i znajomościami. Trzymamy kciuki za rozwój Auto Moto Classic i z niecierpliwością czekamy na termin kolejnej imprezy!

Kredyt na klasyka