Iso Grifo debiutowało podczas Salonu Samochodowego w Turynie w 1963 roku. Wersja drogowa uzyskała świetną reputację dzięki atrakcyjnej stylizacji Giorgetto Giugiaro z Bertone i mocnym układom napędowym V8. Większość była napędzana 327-calowym silnikiem V8 Chevroleta, ale nie wszystkie. W 1968 roku zamontowano big block Chevroleta L71 Tri-Power V8, który pozwalała na osiągnięcie 300 km/h. Oferowany na aukcji egzemplarz to ostatnie 7-litrowe Grifo serii I. Samochód o numerze 326 został ukończony 9 września 1970 roku, wykończony w efektownym czarnym kolorze lakieru ze srebrnym dachem oraz beżową skórzaną tapicerką. Grifo wyposażone było w opcjonalną klimatyzację, koła serii II Elektron, pięciobiegową skrzynię ZF i przełożenie 2,88:1. Samochód został jako nowy sprzedany we Włoszech, a w połowie lat 70. został wyeksportowany do Szwecji. Tam pod opieką Goste Andrena Grifo zostało zaprezentowane w wydaniu Automobil z 1986 roku, a następnie przeszło renowację z wyraźnym zamiarem zachowania pierwotnego uroku samochodu. Włożono wiele wysiłku w udoskonalenie jego elementów mechanicznych, zanim nr 326 został odnowiony w fabrycznym kolorze Grigio Reims Metallizzato. Po kilku latach samochód został wyeksportowany do USA i nabyty przez obecnego właściciela w 2018 roku.
Czytaj dalej Iso Grifo 1970 – USA
Iso
Iso Rivolta S4 – ostatnia z 46 sztuk
Ci którzy śledzą nasze relacje z imprez motoryzacyjnych, wiedzą, że klasyczne włoskie samochody zajmują szczególne miejsce w kolektywnym sercu Giełdy Klasyków. Nie jest to zasługa tylko i wyłącznie samych pojazdów, ale również miłośników tych aut. W garażu posiadaliśmy już Fiaty, Alfy, Lancie i Maserati, doświadczaliśmy wielu spotkań z rewelacyjnymi ludźmi, tak samo, a może i bardziej zakręconymi na punkcie włoskiej motoryzacji jak i my. Iso razem z nami odwiedziło w pierwszym sezonie dwa zloty, zgarniając dwie nagrody. Czy na tym już koniec? Z pewnością nie będziemy go trzymać tylko w garażu!