MG

MG MGB Roadster 1969 – 49900 PLN – Bielsko-Biała

Jest klasyczny, niewątpliwie rasowy i ma sportowy charakter. MG MGB to jeden z najpopularniejszych brytyjskich roadsterów. Produkowany od 1962 do 1980 powstał w liczbie ponad pół miliona sztuk, a im starszy egzemplarz, tym bardziej poszukiwany. Ten prezentowany pochodzi z drugiej serii produkcyjnej, oferowanej od 1968 do połowy 1974 roku. Nowością było tu zsynchronizowanie wszystkich biegów i lepsze rozplanowanie kabiny, dzięki któremu lepiej w nim mogą się odnaleźć wysokie osoby. Wydłużono w nim również przełożenia i zastosowano nieco bardziej miękkie zawieszenie, dzięki czemu auto było już nie tyle samochodem sportowym, co po prostu małym grand tourerem. Wysokie oparcia z zagłówkami i trzy wycieraczki przedniej szyby dokładniej oczyszczające przednią szybę też wypisują się w tę zmianę wizerunku, choć akurat były wymogiem amerykańskiego rynku, z którego pochodzi prezentowany egzemplarz.
Czytaj dalej MG MGB Roadster 1969 – 49900 PLN – Bielsko-Biała

MG MGA 1500 1957 – SPRZEDANE

MG MGA 1500 to pierwszy z nowej linii, debiutujący w 1955 roku roadster. To pierwszy całkowicie nowy projekt po wojnie, pierwszy, który nie miał zewnętrznych błotników. Choć nie był to nigdy drogi samochód, inspirujący i ciekawy zdaje się być do dziś. Zamontowano tu nową serię silników, już nie XPAG jak w serii T, a nową serię B firmy BMC, która dodatkowo pozwoliła na obniżenie linii maski. Układ kierowniczy jest zębatkowy, przednie zawieszenie pracuje niezależnie, a tylne ma oś sztywną z resorami piórowymi. Wszystkie koła mają hamulce bębnowe Lockheed. W 1957 roku moc silnika zwiększono z 68 KM do 72 KM, i taki właśnie samochód prezentuje Novanta Classic.
Czytaj dalej MG MGA 1500 1957 – SPRZEDANE

MG TF 1500 1954 – 50000 EUR – Włochy

MG TF 1500 narodził się w połowie 1954 roku po zwiększeniu pojemność silnika z TF Midget aż o 17%. Nowy silnik wytwarzał znaczące 63 KM, co równało się wzrostowi mocy o 10,5%. Zewnętrznie TF 1500 wyróżniał się jedynie kremową, emaliowaną tabliczką po obu stronach maski, umieszczoną tuż za przednimi uchwytami otwierającymi maskę oraz dodatkowymi tylnymi światłami odblaskowymi. Większa jednostka napędowa zapewniła TF wzrost sprzedaży, głównie w Stanach Zjednoczonych. Po wyprodukowaniu 3400 egzemplarzy TF 1500 został zastąpiony przez wyczekiwany model MGA w roku 1955. W obecnych czasach TF, a zwłaszcza wersja 1500, stały się jednymi z najbardziej pożądanych klasycznych MG. Było nie było to mimo urodzenia w latach 50. zdecydowanie przedwojenny klimat, z mocnym silnikiem, dającym mu czysty, sportowy charakter.
Czytaj dalej MG TF 1500 1954 – 50000 EUR – Włochy

MG TA Tickford Drophead Coupe 1939 – SPRZEDANE

MG TA Tickford Drophead Coupe to luksusowa odmiana brytyjskiego roadstera, przygotowana przez firmę Salmons & Sons. Był to samochód sportowy, jednak ubrany w nadwozie oferujące zdecydowanie lepszą ochronę w razie niepogody i lepiej wykończone. Do zakończenia produkcji na początku 1939 roku zbudowano 3003 sztuki modelu TA, jednak większość była dwumiejscowa. Z nadwoziem Tickford Drophead Coupe zbudowano zaledwie 57 sztuk. Ten egzemplarz odrestaurowany jest z wyjątkową skrupulatnością. Nadwozie Tickford z trójpozycyjnym opuszczanym dachem z pewnością dodaje mu wiele elegancji. Z boku wygląda nieco jak pomniejszony Bentley 3½ lub 4¼. W drzwiach zastosowano podnoszone okna, a nadwozie zamyka piękny, wyściełany top. Można go skonfigurować jako coupe, pozostawić pozostawić w połowie otwartym w stylu Sedanca lub całkowicie opuścić. Wewnątrz wnętrze Tickforda jest po prostu bogate – zwłaszcza w porównaniu ze standardowym, dwumiejscowym samochodem.
Czytaj dalej MG TA Tickford Drophead Coupe 1939 – SPRZEDANE

MG MGB Roadster 1978 – 67900 PLN – Gdańsk

Jest klasyczny, niewątpliwie rasowy i ma sportowy charakter. MG MGB to jeden z najpopularniejszych, brytyjskich roadsterów. Produkowany od 1962 do 1980 powstał w ponad 500 tys. sztuk, dzięki czemu nawet dziś nie jest bardzo trudne wyszukanie wspaniałego egzemplarza dla siebie. Prezentowany egzemplarz pochodzi z 1978 roku, czyli z ostatniego etapu produkcji. Ma świetny, czerwony kolor i zachował oryginalne, montowane na rynek amerykański bezpieczne zderzaki. Dodatkowo znajdziemy w nim również dokładkę zderzaka, dzięki której prezentuje się niezwykle rasowo.
Czytaj dalej MG MGB Roadster 1978 – 67900 PLN – Gdańsk

MG MGA 1600 Mark II 1962 – SPRZEDANY

MGA to jeden z najpiękniejszych roadsterów w historii brytyjskich aut sportowych. W czasie produkcji w latach 1955-1962 pozwolił marce MG konkurować z największymi, zachodząc za skórę nie tylko Jaguarowi, ale także włoskiej Alfie Romeo. MG A Mk2 wyprodukowane zostało jedynie w ilości nieco ponad 8 tysięcy sztuk, co sprawia, że te właśnie auta z silnikiem 1600 oraz mocą podniesioną do 90 koni mechanicznych są dziś rzadkie, a przez to rzecz jasna atrakcyjne kolekcjonersko. Co ciekawe, ogromna część produkcji wyeksportowana była na rynek amerykański, gdzie pokochano tego sportowca z klasą. Oryginalnie właśnie w USA został sprzedany ten egzemplarz, choć do Polski trafił przez Szwecję.
Czytaj dalej MG MGA 1600 Mark II 1962 – SPRZEDANY

MG TF 1954 – SPRZEDANE

MG TF to nazwa, która dziś kojarzona jest najczęściej z produkowanym od 2002 roku roadsterem, lecz nie jest to pierwszy model marki, który nosił to imię. TF to poprzednik modelu MGA, kontynuator serii T-type, czyli produkowanych od lat 30. modeli TA, TB, TC, TD i TF. Wyróżniały je czterocylindrowe silniki OHV z dwoma gaźnikami, czterostopniowe skrzynie z synchronizacją wyższych przełożeń i… czysta frajda z jazdy. Wyciągając rękę, kierowca mógłby dotknąć tu nawierzchni. W tych autach widać i czuć wszystko, co dzieje się wokół, i to jest duża część ich uroku. MG TF oferowany był w latach 1953–55 i był jedynym w serii, który otrzymał przednie światła zintegrowane z błotnikami. Zbudowano ich 9602 sztuki, z czego w specyfikacji z silnikiem 1250 i kierownicą po lewej stronie, jak w ogłoszeniu, powstało 4168 egzemplarzy, z których większość sprzedana została w USA. Z pewnością nie każda prezentuje się dziś tak, jak ten.
Czytaj dalej MG TF 1954 – SPRZEDANE

MG MGB 1972 + 1977 – SPRZEDANE

MG MGB to prawdziwa esencja tradycyjnej, brytyjskiej motoryzacji. Niewielkie rozmiary, niska masa, żwawa jednostka napędowa i otwarty dach nad głową. Nic więcej nie potrzeba, by czuć radość z jazdy. Tu radość jest podwójna, bo samochody są dwa. Trzeba tylko włożyć je w odpowiednią ilość pracy, bo są to projekty do renowacji. Jeden z europejskimi zderzakami, a drugi już w specyfikacji na rynek USA, która miała zgodnie z przepisami uchronić samochód przed uszkodzeniami przy zderzeniu przy prędkości do 5 mil na godzinę.
Czytaj dalej MG MGB 1972 + 1977 – SPRZEDANE