Hartge to obok Alpiny jedna z najbardziej znanych firm tuningowych, które owocom swoich prac miały szansę i możliwość nadania własnej marki. Federalny Urząd Transportu Samochodowego uznał Hartge za producenta w 1985 roku i taki stan rzeczy utrzymał się aż do zamknięcia przedsiębiorstwa w 2019 roku. Ciekawostką jest, że z usług firmy i jej doświadczenia w budowie silników korzystała na przykład firma Renault, pracując nad finalnymi, najmocniejszymi odmianami silnika V6 PRV w Alpine A610 i Safrane Biturbo. To, co zostawiła po sobie firma założona w 1971 roku przez kierowcę wyścigowego Herberta Hartge, zwraca uwagę po dziś. Takie na przykład Hartge H5SP powstało na bazie BMW 535i E34, a fabryczne 211 KM zdołano tu podnieść do 275 KM. Oprócz tego auto wyróżnia się również z zewnątrz – ciekawe malowanie karoserii, pakiet aerodynamiczny, felgi, zmodyfikowany układ wydechowy. W dużej części to ręczna robota, ciekawa i niezwykle trudna dziś do odnalezienia, gdyż zbudowano ich podobno zaledwie 15 sztuk.
BMW Hartge H5SP H5
Rocznik: 1989
Przebieg: 165800 km
Pojemność: 3500 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 275 KM
Cena: 119000 PLN
HARTGE H5SP E34 – ULTRA RZADKI SAMOCHÓD, 1 z 15 kiedykolwiek wyprodukowanych. Znany jako Japan Hartge.
Hartge H5 SP wspomniane w ogłoszeniu zostało bezpośrednio zaimportowane przez nas z Kraju Wschodzącego Słońca – Japonii.
Kilka słów o tym samochodzie:
– tuningowany silnik Hartge H5 o mocy 275 KM,
– kierownica Hartge,
– gałka zmiany biegów Hartge,
– emblematy Hartge,
– zawieszenie Hartge H5 Bilstein + obniżone sprężyny Eibach,
– felgi aluminiowe Hartge,
– dedykowany podnóżek Hartge,
– zestaw dekoracyjny Hartge,
– czarna podsufitka Hartge.
Samochód jest super świeży. Brak rdzy. Wymaga jedynie malowania z powodu wyblakłej farby od słońca i łuszczącego się lakieru.
Odprawa celna zakończona, wszystkie podatki i opłaty zapłacone. Jest gotowy do rejestracji w kraju.
Więcej zdjęć mogę wysłać na Twój adres e-mail.
Kupiliśmy samochód bezpośrednio w Japonii. Wykonaliśmy znaczny serwis, aby zapewnić, że Hartge działa pięknie po długim okresie nieaktywności.
– nowy zapłon Beru/Bremi (kopułka i wirnik),
– nowe świece zapłonowe,
– nowe drążki kierownicze i końcówki drążków kierowniczych,
– nowe spojrzenie na mechanizm kierowniczy,
– nowy układ zapłonowy,
– nowe tuleje w zawieszeniu,
– nowe łączniki stabilizatora z przodu i z tyłu,
– nowy olej silnikowy i filtr,
– nowa pompa paliwowa z przewodami,
– nowe łączniki tylnej osi,
– nowy akumulator,
– nowe osłony kolektora wydechowego,
– nowe klocki hamulcowe i tarcze hamulcowe,
– nowe przewody hamulcowe,
– nowa osłona przepływomierza,
i wiele innych rzeczy, które trudno zapamiętać 😉
Mogę wysłać zdjęcia serwisowe.
Pojazd jest w naprawdę dobrym i oryginalnym stanie z wyblakłą farbą i kilkoma rysami.
Samochód jest w oryginalnym stanie – bez renowacji / bez historii wypadków. Dzięki słonecznemu klimatowi w Japonii, samochód zachował się w fenomenalnym stanie nadwozia, bez żadnych oznak rdzy na karoserii, jak widać na zdjęciach najbardziej wrażliwych części modelu E34.
Zapraszamy do obejrzenia dokładnych zdjęć, które zrobiliśmy temu autu, aby lepiej pokazać jego rzeczywisty stan.
Prosimy o kontakt telefoniczny przed przyjazdem, aby ustalić termin oględziny.
Oferujemy możliwość bezpiecznego transportu pojazdu pod wskazany adres za pomocą naszej auto-lawety.
Samochód dostępny jest dostępny po wcześniejszym umówienie do obejrzenia w Dębem Wielkim (10 km od Mińska Mazowieckiego, 30 km od Warszawy).
Jako legalnie działająca firma, gwarantujemy pełen komplet dokumentów niezbędnych do rejestracji pojazdu w Polsce.
Skontaktuj się z nami już dziś.
📞 +48 666 222 770 (Mariusz)
📞 +48 666 222 433 (Michael)
📞 +48 666 222 510 (Michał)
Telefon: +48 666 222 770
Miejscowość: Dębe Wielkie