Archiwum kategorii: Bitter

Bitter SC 1984 – SPRZEDANY

W latach 60-tych, 70-tych i 80-tych samochody egzotyczne były inne niż dziś. Drapieżną sylwetką potrafiły poruszyć tłumy, niestety nieodłączną ceną za zainteresowanie gawiedzi, były odwieczne problemy techniczne. Lamborghini, Ferrari, Maserati czy De Tomaso – to wszytko były piękne auta, ale nie można było na nich polegać tak, jak chociażby na dzisiejszych supersamochodach. Były po prostu niedoskonałe, awaryjne i albo to akceptowałeś – albo musiałeś kupić bardziej zwyczajne auto. Połączyć te dwa światy – egzotycznej stylistyki i solidnej mechaniki – postanowił niemiecki kierowca wyścigowy i konstruktor, Erich Bitter. Pierwszym jego samochodem był Bitter CD (z lat 1973-79), łączący smukłą, sportową sylwetkę z mechaniką Opla Diplomata. Auto prezentowało się jak włoski egzotyk, lecz pod maską miało sprawdzone V8 i nadawało się do codziennej jazdy. Gdy produkcja wyjściowego modelu zbliżała się ku końcowi, zaprezentowano jego następcę, korzystając z mechaniki nowo zaprezentowanego Opla Senatora. W ten sposób po raz drugi zespolono włoskie zamiłowanie do piękna ze sprawdzoną technologią. Bitter SC to luksusowy samochód klasy GT zbudowany w wersji w zaledwie 462 sztukach pomiędzy 1981 a 1989 rokiem. Projekt jego karoserii powstał na desce kreślarskiej słynnego Giovanniego Michelotti’ego i jak okazało się, był to ostatni projekt tego wybitnego stylisty. Wnętrze to ekskluzywna skóra firmy SALT z Turynu, odpowiedzialnej również za wnętrza Maserati z tego czasu. Sama technika, w tym sześciocylindrowy silnik, skrzynia biegów, zawieszenie i hamulce wywodziły się z Opla Senatora, co zapewniło wysoką niezawodność. Ten egzemplarz sprowadzony został na początku 2018 roku z Kanady, jest ponad dwa lata po zakończonej renowacji.
Czytaj dalej Bitter SC 1984 – SPRZEDANY

Bitter CD 1974 – SPRZEDANY

Bitter CD to samochód stworzony przez kierowcę wyścigowego i inżyniera Ericha Bittera na bazie mechaniki Opla Diplomata. Pod maskę trafił silnik V8 Chevroleta, a kształt karoserii został opracowany w oparciu u ówczesne włoskie ikony, takie jak Maserati Ghibli. Bitter to połączenie idealne: włoski design, niemiecka technika i potężna, amerykańska jednostka napędowa. Jednak była to produkcja małoseryjna, CD stworzony został w zaledwie 395 egzemplarzach i znalezienie ładnego okazu jest dosyć trudne. Wystawionemu na aukcji do ideału daleko. Z załączonego raportu wynika, że jest dość zaniedbanym okazem. Welur na fotelach wygląda na wypłowiały, we wnętrzu widać uszkodzenia i bałagan w okablowaniu, lakier ma poważne ubytki, można spodziewać się korozji. Samochody z kolekcji Petitjean bardzo długo stały i mechanicznie również będą wymagać pracy. Mimo to samochód sprzedany został za 40700 euro (czyli około 182 tysiące złotych).
Czytaj dalej Bitter CD 1974 – SPRZEDANY

Bitter CD 1979 – SPRZEDANY

Bitter CD rozpoczął życie jako samochód koncepcyjny Opla w 1969 roku, jednak koncern nie odważył się wcielić projektu w życie. Co nie przeszło przez księgowość koncernu, zdecydował się zrealizować ex-kierowca wyścigowy, Erich Bitter, prezentując swoje auto na salonie we Frankfurcie w 1973 roku. Dzięki przychylnemu spojrzeniu General Motors, wykorzystano części mechaniczne i skróconą płytę podłogową modelu Opel Diplomat, a odpowiednią moc dostarczyła jednostka V8 Chevroleta o pojemności 5,4 litra. Już na targach, tuż po premierze, zebrano około 176 zamówień, jednak kryzys paliwowy spowodował osłabienie zainteresowania, co poskutkowało finalnie produkcją zaledwie 395 egzemplarzy. Okaz wystawiony na aukcji to numer 386, czyli jeden z ostatnich wyprodukowanych w tej serii. Ten egzemplarz stworzony został dla Ericha Bittera na użytek własny, wykończony w jego ulubionym kolorze Porsche 'Indisch-Rot’ (hinduska czerwień), a większe, 15-calowe koła to wzór stosowany również w następcy, modelu SC. Nigdy nie był restaurowany i przejechał do dziś jedynie 68,615 kilometrów. Wyceniony został na £60000 – 70000, czyli około 295000 – 344000 złotych. Na aukcji kupiony został za £67500.
Czytaj dalej Bitter CD 1979 – SPRZEDANY