Bitter SC 1984 – SPRZEDANY

W latach 60-tych, 70-tych i 80-tych samochody egzotyczne były inne niż dziś. Drapieżną sylwetką potrafiły poruszyć tłumy, niestety nieodłączną ceną za zainteresowanie gawiedzi, były odwieczne problemy techniczne. Lamborghini, Ferrari, Maserati czy De Tomaso – to wszytko były piękne auta, ale nie można było na nich polegać tak, jak chociażby na dzisiejszych supersamochodach. Były po prostu niedoskonałe, awaryjne i albo to akceptowałeś – albo musiałeś kupić bardziej zwyczajne auto. Połączyć te dwa światy – egzotycznej stylistyki i solidnej mechaniki – postanowił niemiecki kierowca wyścigowy i konstruktor, Erich Bitter. Pierwszym jego samochodem był Bitter CD (z lat 1973-79), łączący smukłą, sportową sylwetkę z mechaniką Opla Diplomata. Auto prezentowało się jak włoski egzotyk, lecz pod maską miało sprawdzone V8 i nadawało się do codziennej jazdy. Gdy produkcja wyjściowego modelu zbliżała się ku końcowi, zaprezentowano jego następcę, korzystając z mechaniki nowo zaprezentowanego Opla Senatora. W ten sposób po raz drugi zespolono włoskie zamiłowanie do piękna ze sprawdzoną technologią. Bitter SC to luksusowy samochód klasy GT zbudowany w wersji w zaledwie 462 sztukach pomiędzy 1981 a 1989 rokiem. Projekt jego karoserii powstał na desce kreślarskiej słynnego Giovanniego Michelotti’ego i jak okazało się, był to ostatni projekt tego wybitnego stylisty. Wnętrze to ekskluzywna skóra firmy SALT z Turynu, odpowiedzialnej również za wnętrza Maserati z tego czasu. Sama technika, w tym sześciocylindrowy silnik, skrzynia biegów, zawieszenie i hamulce wywodziły się z Opla Senatora, co zapewniło wysoką niezawodność. Ten egzemplarz sprowadzony został na początku 2018 roku z Kanady, jest ponad dwa lata po zakończonej renowacji.

Bitter SC
Rocznik: 1984
Przebieg: 50000 km
Pojemność: 2968 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia: automatyczna
Moc: 180 KM

Auto sprowadzone w styczniu 2018 roku z Kanady.
Był świetnie zachowanym oryginałem z niskim przebiegiem, który potwierdzały m.in fabryczne tylne opony (o rozmiarze niedostępnym od połowy lat 80-tych).

Ze względu na kiełkującą gdzieniegdzie korozję, samochód został rozebrany do blachy, wyciągnięto jednostkę napędową, naprawiono mankamenty blacharskie, położono nowy lakier w oryginalnym odcieniu.

Skrzynię biegów poddano kompletnej regeneracji.
Nowe są amortyzatory, elementy gumowe zawieszenia, hamulce, tylny tłumik.
Felgi po regeneracji, nowe opony.
Klimatyzacja sprawna (kompresor klimatyzacji po regeneracji, nowy wentylator, parownik, nowa elektryka).

Nowe drewno w kabinie.
Oryginalna skórzana tapicerka, deska rozdzielcza, kierownica, podsufitka.

Samochód jest świeży, pięknie pachnie, sprawia doskonałe wrażenie.
Na wyposażeniu ma między innymi klimatyzację, elektryczne szyby, centralny zamek, tempomat, chowane reflektory, radio Blaupunkt Toronto SQR 32 (niegdyś hi-end).

Po zakończonej renowacji przejechał około 2000 kilometrów.