Archiwum kategorii: Maserati

Maserati A6G/2000 Zagato 1955 – Włochy

Lata 50-te, w których powstało Maserati A6G/2000, to były wspaniałe czasy. Ludzie kupowali wtedy samochody od wyścigowych zwycięzców, wiedząc że zastosowane w nich rozwiązania techniczne pochodzą wprost z toru. Ręcznie formowane i wykańczane bryły karoserii, wraz ze swoimi mankamentami, miały dla kupujących niepowtarzalny urok i styl manufaktur. Do tworzenia nadwozi do Maserati A6G/54 wybrane zostały 3 firmy: Carrozzeria Allemano z Turynu, która stworzyła 21 egzemplarzy coupe, Frua wyprodukowała 7 sztuk coupe oraz 12 Gran Sport spyder, a 20 egzemplarzy nastawionych na osiągi wyszło z montowni Zagato. W 1954, zaledwie miesiąc po prezentacji Maserati A6G/54 2000 na paryskim salonie samochodowym, pojawia się wyścigowa wersja o nadwoziu berlinetta od Zagato – lżejsza i bardziej aerodynamiczna. Dziś taki wspaniały okaz o numerze 2102, drugi z serii i pierwszy zbudowany z nadwoziem berlinetta, wystawiony został na aukcji. Według opracowania Waltera Bäumera, Maserati A6G/2000 Zagato o numerze 2102 zostało dostarczone do Zagato w grudniu 1954 roku, a ukończone 8 marca 1955 roku. Samochód można łatwo rozpoznać na zdjęciach z epoki dzięki wykończeniu w kolorze czerwonym z czarnymi siedzeniami. Cechami charakterystycznymi są też duży trójząb na grillu, otoczony chromowanymi wykończeniami, pojedyncze zderzaki przednie oraz tylne bez wylotów powietrza, czyli cechy typowe dla pierwszej serii. Maserati obdarzone jest też niesamowitą historią sportową, zaczynając od rajdów i wyścigów we Włoszech, przez rolę samochodu treningowego do Mille Miglia, między innymi dla legendarnej pary Sir Stirling Moss – Denis Jenkinson, aż po sam start w legendarnym wyścigu. Po Mille Miglia samochód powrócił do zakładów Maserati w Modenie na co najmniej rok, gdzie został zmodyfikowany wylotami powietrza w obu błotnikach i odmalowany. Maserati ponownie sprzedane z fabryki w lutym 1959 roku trafiło do Carlo Peroglio z Turynu, który był pierwszym prywatnym właścicielem. Na początku lat 60-tych A6G/2000 trafiło do USA, stamtąd przeszedł na własność obywatela Japonii i trafił do holenderskich dealerów, którzy zamówili jego renowację w Anglii. Tam właśnie uznano karoserię za nie wartą zachodu i stworzono nowe nadwozie, zachowując oryginalny dach. Do obecnego właściciela Maserati A6G/2000 Berlinetta o numerze 2102 trafiło w marcu 1998 roku. Obywatel Niemiec chcąc poprawić stan samochodu wysłał go do specjalisty od Maserati, Herbiego Allemanna ze Szwajcarii. Maserati A6G/2000 Zagato, kwalifikujące się do niezliczonych międzynarodowych wyścigów, w tym Mille Miglia, będzie ekscytującym dodatkiem do każdej kolekcji włoskich samochodów. Przedaukcyjna wycena opiewa na astronomiczną kwotę 3-3,5 milionów euro (ok. 13-15 milionów złotych). Sama aukcja odbędzie się już 25 maja nad jeziorem Como we Włoszech.
Czytaj dalej Maserati A6G/2000 Zagato 1955 – Włochy

Maserati Gransport Spyder 2007 – 276000 PLN – Lublin

Maserati Gransport Spyder uzupełniło ofertę firmy spod znaku trójzęba o model stworzony w duchu klasycznych samochodów klasy GT, stworzonych dla sprawiania frajdy kierowcy. Nazwa nawiązywała wprost do modelu A6G Gran Sport od Carrozzeria Frua z lat 50-tych, a modyfikacje znacząco podkreśliły temperament seryjnego Spyder’a. Wolnossący silnik z suchą miską olejową, dwoma górnymi wałkami rozrządu i systemem zmiennych faz rozrządu wręcz kipi mocą, gwarantując 400 koni mechanicznych. Sześciobiegowa, sterowana hydraulicznie skrzynia biegów Cambiocorsa z łopatkami na kierownicy pozwoliła na przyspieszenie zmiany biegów o 35% względem poprzednika, a wydłużenie ostatniego biegu pozwoliło podnieść prędkość maksymalną do 290 km/h. Wnętrze to prawdziwe morze luksusu, bogato obleczone skórą i carbonem. Ten piękny egzemplarz z Japonii przykuwa uwagę pięknym odcieniem białej perły (Bianco Fuji) i… tylnymi lampami, nawiązującymi do modelu 3200.
Czytaj dalej Maserati Gransport Spyder 2007 – 276000 PLN – Lublin

Maserati MC12 Corsa 2005 – USA

Maserati MC12 to niesamowita rzadkość, zbudowana z myślą o udziale w wyścigowej serii FIA GT. Wykorzystując niezwykłą bazę, jaką stanowiło Ferrari Enzo, Maserati w 2004 i 2005 roku zbudowało jedynie 50 egzemplarzy tego cuda. MC12 zostało zaprezentowane na 74. Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie w 2004 roku, wraz z nowym modelem GranSport. Jego ogólne wymiary przypominają samochody z grupy C Le Mans z lat 80., z rozstawem osi Enzo wydłużonym o około 15 cm i ogólną długością powiększoną o ponad 44 cm. Dzięki tym zabiegom samochód uzyskał nie tylko zwiększoną stabilność, ale także dodatkową przestrzeń we wnętrzu, dzięki czemu w wersji drogowej mógł być bardziej komfortowy. Zapożyczony z Enzo, 6-litrowy, 12-cylindrowy silnik wolnossący, rozpędzał MC12 do 330 km/h. W latach 2004-2008, limitowana edycja torowych Maserati MC12 startowała na najbardziej renomowanych światowych torach wyścigowych i zgromadziła 15 zwycięstw, 32 miejsca na podium, dwie wygrane w 24-godzinnym wyścigu na Spa Francorchamps i osiem tytułów, w tym dwa puchary producentów, dwa tytuły dla kierowców, i trzy zespołowe mistrzostwa. W 2006 roku Maserati zdecydowało się na zbudowanie małej serii MC12 tylko do użytku torowego, opracowanej bezpośrednio na podstawie MC12 GT1, która wygrała Mistrzostwa FIA GT 2005. Prezentowane Maserati MC12 Corsa jest jednym z zaledwie 12 wyprodukowanych samochodów. Wykończony przyciągającym wzrok kolorem żółtym lakierem, większość życia spędził w Zjednoczonych Emiratach Arabskich pod czujnym okiem zespołu wyścigowego Maserati. Samochód przez całe swoje życie pokonał zaledwie 2015 km i po niedawnej kosmetycznej renowacji, prezentuje się oszałamiająco. Wewnątrz znajdziemy owinięta zamszem kierownicę z włókna węglowego z cyfrowym ekranem telemetrycznym oraz wyścigowe fotele z włókna węglowego Sparco, doposażone w pięciopunktowe pasy Willan. Ten ultra-rzadki supersamochód wyceniony został na 1,6 – 2 miliony dolarów, czyli w przybliżeniu 6 – 7,5 miliona złotych, a licytowany będzie 8 marca na Florydzie.
Czytaj dalej Maserati MC12 Corsa 2005 – USA

Maserati 3200 GTA 2000 – SPRZEDANE

Maserati 3200 GTA, zwane również jako 3200 GT Automatica, to wersja modelu 3200 GT zaprezentowana w 1999 roku i wyposażona w tradycyjną, 4-przełożeniową, automatyczną skrzynię biegów. Masa samochodu wzrosła jedynie o 30 kg, a osiągi podwójnie doładowanego silnika zostały niezmienione, choć mapę przystosowano do współpracy z automatem. Z zewnątrz to niezmiennie piękne kształty stworzone przez Giugiaro z firmy Italdesign, z najbardziej charakterystycznym elementem w postaci tylnych świateł w kształcie bumerangów. Wnętrze to dzieło Enrico Fumia, a cały samochód doskonale łączy cechy samochodu luksusowego i sportowego, przygotowanego do jazdy na długie dystanse.
Czytaj dalej Maserati 3200 GTA 2000 – SPRZEDANE

Maserati A6GCS 1953 – Francja

Maserati A6GCS z nadwoziem Celestino Fiandri wiodło żywot jak typowa włoska wyścigówka w Stanach Zjednoczonych. Kilka kolizji, kilka pucharów, silnik zamieniony kolejno na dwie amerykańskie V8, okres gdy uzupełnione o przednią szybę z MGB służyło na dojazdy do pracy, wreszcie proces renowacji i powolne przywracanie oryginalnych części. Cała historia jest udokumentowana, co w takich samochodach zdarza się nieczęsto. Co ciekawe, pod maskę trafił tu silnik o numerze 2067, który ma za sobą start w Mille Miglia w 1954 roku. Aby i cały samochód dal radę wystartować w rękach nowego właściciela w historycznej edycji tego rajdu! Jak droga to zabawa? Dom aukcyjny Artcurial zapowiada cenę 3,75-4,5 miliona euro, czyli około 16-19 milionów złotych. Aukcja już 8 lutego w Paryżu.
Czytaj dalej Maserati A6GCS 1953 – Francja

Maserati A6G/2000 Spider 1951 – SPRZEDANE

Wyobraźcie sobie, że wybieracie się na kolację, i podczas gdy dyskutujecie o motoryzacyjnych poszukiwaniach i odkryciach, do rozmowy wtrąca się kelnerka, mówiąca, że jest właścicielem egzotycznego Maserati… Ta historia wydarzyła się naprawdę w latach 90-tych, a samochód, którego właścicielką była Dee Dee, był jednym z pierwszych drogowych Maserati i pochodził z czasów, gdy samochody tej marki odnaleźć mogliśmy niemal wyłącznie na torach wyścigowych. Po pierwszych latach spędzonych w rękach włoskich filmowców, auto trafiło do USA. W latach 60-tych należało do ojca Dee Dee, który ścigał się nim po amerykańskich torach wyścigowych. Mimo, że Maserati w międzyczasie straciło swój oryginalny silnik (kosztem łatwiejszego w serwisowaniu amerykańskiego V8), okazało się być prawdziwą perłą. Maserati A6G/2000 Spider to jedno z zaledwie 12 sztuk z otwartym nadwoziem Carrozzeria Frua, i zarazem jedno z zaledwie trzech z pierwszej serii, charakteryzującej się krótkim rozstawem osi, dzieloną szybą i dodatkowym, centralnym reflektorem. Wydobycie klejnotu od kelnerki nie było proste – negocjacje trwały 3 lata, lecz w końcu uwieńczone zostały sukcesem i samochód trafił do Europy, gdzie poddany został trwającej 4,5 roku renowacji u najlepszych specjalistów z Modeny. W efekcie udało się odnaleźć właściwy silnik A6G/2000, a samochód odtworzony został według najwyższych standardów do właściwej specyfikacji. Rozpoczął się marsz zwycięstwa – Concorso d’Eleganza Villa d’Este w 2006 roku, Quail Concours – A Motorsports Gathering w 2010, Pebble Beach Concours d’Elégance w 2014 – z każdego z tych najbardziej renomowanych konkursów na świecie samochód wracał z nagrodą. W 2019 roku samochód po raz pierwszy pojawia się w ofercie publicznej, na aukcji Scottsdale w Arizonie. Nabywca zdecydował się zapłacić za samochód 2,755 mln USD (około 10,4 miliona złotych).
Czytaj dalej Maserati A6G/2000 Spider 1951 – SPRZEDANE

Maserati Ghibli SS 1972 – SPRZEDANE

Najbardziej „przystojny” samochód lat 60-tych? Coś w tym musi być. Maserati Ghibli, debiutujące w 1966 roku podczas Turin Motor Show, wystylizowane przez Giorgetto Giugiaro z Carrozzeria Ghia, nazwę otrzymało na cześć saharyjskiego wiatru. Swoimi osiągami rywalizując z Ferrari Daytona, trafiło do najwyższej ligi. Mierzące ponad 4,5 m długości i 1,8 m szerokości Ghibli, oferowało ogromną ilość przestrzeni w przedniej części samochodu. Ale najbardziej zaskakująca w wyglądzie Ghibli była jego wysokość. Linia dachu opadła z góry, od stromej szyby przedniej do odciętego tyłu, dzięki czemu Giugiaro uzyskał samochód niższy od niemal wszystkich ówczesnych modeli, choć odbyło się to ze szkodą dla przestrzeni pasażerskiej z tyłu. Czy miało to jednak znaczenie? Raczej nie. Podobnie jak w ówczesnym Mexico 2+2, Ghibli stworzone zostało wokół skróconej wersji podwozia Maserati Quattroporte, z przestrzenną ramą ze stalowych rur. Zastosowanie suchej miski olejowej pozwoliło na schowanie silnika głęboko we wnętrzu konstrukcji, co pozytywnie wpłynęło na obniżenie środka ciężkości auta. Niesamowite V8 o kącie rozwarcia 90 stopni, pozyskane z wyścigowego 450S, w wersji SS zostało powiększone do 4.9 litra i potrafiło rozpędzić samochód do 100 km/h w 5,5 sekundy. Przyspieszenie to wynikało z ogromnego momentu obrotowego V8, który sprawił, że Ghibli stało się jednym z najbardziej elastycznych i łatwych w prowadzeniu GT swojej epoki. Jeden z najwspanialszych sportowych samochodów, jakie kiedykolwiek wyprodukowano, właśnie został wystawiony na aukcji. Okaz ze świetną i obszerną dokumentacją, która rozpoczyna się od kopii informacji o dostawie z fabryki od Maserati Classiche wiosną 1971 roku, oznaczony jest numerem 2126. Samochód został fabrycznie skonfigurowany dokładnie tak, jak widzimy go dzisiaj. Nadwozie w kolorze Giallo, z czarnym wnętrzem, wyposażone jest w opcjonalną 5-biegową skrzynię, wspomaganie kierownicy i klimatyzację. Maserati Ghibli SS do Stanów Zjednoczonych trafiło w 1972 roku. W 2016 roku samochód został przemalowany na pierwotny żółty kolor oraz doprowadzony został do dobrego stanu technicznego. Dziś z przebiegiem ponad 47000 mil wciąż posiada oryginalne wnętrze, które zachowało się w znakomitej kondycji. Maserati Ghibli SS wylicytowane zostało za 229600 USD, czyli około 864 tysiące złotych (z prowizją domu aukcyjnego).
Czytaj dalej Maserati Ghibli SS 1972 – SPRZEDANE

Maserati Quattroporte III 1982 – SPRZEDANE

Maserati Quattroporte III nazywane było „włoskim Rolls Royce’em” z racji wysokiego komfortu jazdy i wyposażenia. Zaprojektowany przez Giorgetto Giugiaro, produkowany w latach 1979 – 1986, samochód powstał w ilości 2200 egzemplarzy. Dziś praktycznie nie widuje się go, nawet na imprezach dla weteranów, co wynika z niewielkiej ilości egzemplarzy zachowanych w dobrym stanie technicznym. Oferowany egzemplarz jest jedynym sprawnym w Polsce, do tego ma niesamowitą historię! Został sprzedany w Kanadzie, a w latach 90-tych jego właścicielem był znany m.in. z tytułowej roli w filmie „Kill Bill” David Carradine. Aktor występujący najczęściej w filmach klasy B, znany był jako mistrz wschodnich sztuk walki i wielki miłośnik samochodów. O swoim Quattroporte napisał nawet w autobiografii zatytułowanej „In the eye of my tornado”, gdzie wspomina, że po przyjeździe w połowie lat 90-tych do Hollywood był kompletnie bez grosza, a jego cały majątek stanowiły psy, koty i Maserati. Na umieszczonym na końcu galerii archiwalnym zdjęciu autorstwa Niny Prommer/GLOBE PHOTOS INC widać Davida Carradine przed wejściem do Century Plaza Hotel, podczas gali charytatywnej „Dinner of Champions”, w 2003 roku.
Czytaj dalej Maserati Quattroporte III 1982 – SPRZEDANE

Maserati Merak 1973 – Włochy

Maserati we wczesnych latach 70-tych stworzyła na wzór modelu Bora kolejne centralnosilnikowe dzieło sztuki – Maserati Merak. W chwili wypuszczenia na rynek, w 1972 roku, Merak stanowił znakomitą konkurencję dla Ferrari Dino 246 i Citroëna SM, któremu to Maserati udzieliło jednostki napędowej. Klika lat współpracy pomiędzy francuską a włoską marką zaowocowało dla Meraka citroenowską skrzynią biegów, hamulcami tarczowymi, a także awangardowymi wskaźnikami na desce. Monokok nadwozia i całkowicie niezależne zawieszenie zostały przeniesione z Bory, jednak Merak zamiast dodatkowych dwóch cylindrów silnika zaoferował dodatkowe dwa miejsca dla pasażerów oraz znacznie lepszą widoczność dla kierowcy. Maserati Merak testowane przez magazyn Motor w 1974 roku zebrało szereg komplementów za jakość prowadzenia, doskonałą przyczepność, atrakcyjny wygląd i niski poziom hałasu we wnętrzu. Wspaniały egzemplarz wystawiony na aukcji jest jednym z zaledwie 626 egzemplarzy z pierwszej serii produkcji. Pięknie prezentujący się w swoich oryginalnych barwach „rosso fuoco”, czyli ognistej czerwieni, w połączeniu beżowym wnętrzem, jest opisywany przez dom aukcyjny jako egzemplarz w ogólnie bardzo dobrym stanie. W zbiorach dokumentów odnajdziemy najnowszą historię serwisową, raport o stanie pojazdu i certyfikat rejestracyjny Monako. Samochód wyceniony został na 65 – 85 tysięcy euro, czyli 280 – 370 tysięcy złotych, a licytowany będzie w Padwie już 27 października.
Czytaj dalej Maserati Merak 1973 – Włochy

Maserati A6G/2000 Zagato 1956 – SPRZEDANE

Jest rok 1954, na paryskim salonie samochodowym Maserati prezentuje mocniejszą wersję pięknego modelu A6G/54, stworzoną na bazie wyścigowego A6G/2000. To były wspaniałe czasy, w których ludzie kupowali samochody od wyścigowych zwycięzców, wiedząc że zastosowane w nich rozwiązania techniczne pochodzą wprost z toru. Ręcznie formowane i wykańczane bryły karoserii miały swoje mankamenty, ale dla kupujących ich ekskluzywność wygrywała z minimalnymi niedociągnięciami. Do tworzenia kształtów nadwozia Maserati A6G/54 wybrane zostały 3 firmy: Carrozzeria Allemano z Turynu, która stworzyła 21 egzemplarzy coupe, 7 sztuk coupe oraz 12 Gran Sport spyder wyprodukowała Frua, a wszystkie 20 egzemplarzy nastawionych na osiągi fastbacków to dzieło Zagato. Zaledwie miesiąc po targowej prezentacji Maserati A6G/54 2000, pojawia się wyścigowa wersja o nadwoziu berlinetta. Lżejsza i bardziej aerodynamiczna bryła Zagato stanowiła doskonałe uzupełnienie dla podwozia i silnika A6G/2000 zaczerpniętych wprost z Formuły 2. Maserati odnosi spektakularne sukcesy w kolejnych dwóch sezonach zmagań na włoskich torach wyścigowych, których ukoronowaniem było zdobycie Mistrzostwa Włoch w 1956 roku. Wystawione na aukcji A6G/2000, przed trafieniem w ręce kliku europejskich entuzjastów klasyków, służyło jako samochód wyścigowy fabrycznego teamu Maserati.
Czytaj dalej Maserati A6G/2000 Zagato 1956 – SPRZEDANE