Piękna klasyczna deska rozdzielcza, kierunkowskazy w postaci semaforów, owalna tylna szyba, lampowe radio – to wszystko są smaczki, jakimi można się cieszyć posiadając tylko tak wczesny egzemplarz. Choć Garbus opracowany był w latach 30., jego produkcja masowa ruszyła po 1945 roku. Oval otrzymał swoją nazwę ze względu na kształt tylnej szyby i był modelem dostępnym w latach 1953-1957. Od 1954 roku montowano silnik typu 122 z otworem cylindra 77 mm, którego pojemność skokowa wynosiła wzrosła do 1192 cm³ zamiast dotychczasowych 1131 cm³. Powiększony silnik dostarczał teraz 22 kW (30 KM), o 4 kW (5 KM) więcej niż stary silnik. Ten pięknie zachowany egzemplarz pochodzi ze Szwecji i z pewnością zachwyca swoją kolorystyką i oryginalnością.
Volkswagen Garbus Oval
Rocznik: 1957
Przebieg: 145000 km
Pojemność: 1192 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 30 KM
Jesteście ciekawi jaką grubość ma oryginalny lakier w aucie z 1957 roku z potwierdzonym przebiegiem 145.000 km? Zobaczcie te zdjęcia!
To naprawdę zjawiskowy garbus. Zauroczył mnie natychmiast jak go zobaczyłem. Kolor agawa w połączeniu z lekko brązowym wnętrzem to moim zdaniem najlepszy konfig dla ovala.
Pierwszy lakier (85%), oryginalne wnętrze, oryginalny silnik. Bardzo zadbany i kochany samochód z bardzo dokładnie udokumentowaną historią. Wszystkie przeglądy, korespondencja z serwisem, jest tego cały segregator.
VW Typ 1 jeździ fenomenalnie (przejeździłem nim tydzień na co dzień), radio lampowe przenosi w czasie, nie jest zmęczonym autem, lecz naprawdę unikatem. Nie przechodził żadnego detailingu. Przez ostatnie kilka lat stał w prywatnym muzeum VW w Szwecji, skąd go odkupiłem. Jest oczywiście po serwisie olejowym, gotowy do drogi.