Mercedes 280 SE W116 1975 – SPRZEDANY

Każda S klasa Mercedesa była wzorem, wyznaczała standardy, do których równać musieli inni. Również pierwsza z nich, generacji W116, była samochodem kompletnym, pozbawionym słabych punktów. Luksus, świetna jakość wykonania, doskonały komfort jazdy i spory zapas mocy pod prawą nogą. Mercedes 280 SE W116 z sześciocylindrowego silnika M110 w układzie DOHC generował 185 koni mechanicznych. Mimo, że była to jednostka w tym modelu najmniejsza, dawała mu dynamikę, która była poza zakresem większości konkurencji. Gdy szukamy takiego samochodu dziś, po 45 latach, największym problemem pozostaje znalezienie jak najlepiej zachowanego egzemplarza. Ten ma nie tylko wolną od korozji karoserię, ale i wspaniale zachowane, welurowe wnętrze – rzecz, która w tych autach jednocześnie zdarza się niezwykle rzadko i właściwie jedynie wówczas, kiedy mimo ciepłego klimatu auto było stale przechowywane w garażu.

Mercedes 280 SE W116
Rocznik: 1975
Przebieg: 177000 km
Pojemność: 2746 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 185 KM

Wyposażenie:
– klimatyzacja,
– radio,
– podgrzewana tylna szyba

Prezentowane auto to Mercedes W116, czyli klasa „S” z silnikiem M110 z wtryskiem paliwa. Kultowa i często spotykana jednostka napędowa połączona z manualną skrzynią biegów generuje ponad 180 koni mechanicznych. W tych czasach posiadaniem takiego modelu Mercedesa mogli się pochwalić głównie wysocy dygnitarze lub osoby zamożne.

Nasz egzemplarz pochodzi z południa Francji, co oczywiście owocuje tym, że jest całkowicie pozbawiony korozji. Pewien mały szczegół zdradza też, że nominalnie został kupiony i swoje pierwsze kilometry pokonywał w Monako.

Karoseria w kolorze Graublau (906) z welurowym granatowym wnętrzem. Auto ma odświeżony lakier, ale zabieg ten był wykonany kilkanaście lat wstecz, gdyż aktualnie nosi ślady normalnej eksploatacji. Pomiar grubości lakieru wskazuje tylko na odnowę kosmetyczną (auto jest bezwypadkowe).

Elementy chromowane zachowały się w świetnej kondycji. Wszystkie listwy pasują do siebie i trzymają linie oraz nadal posiadają fabryczny blask. Uszczelki drzwi i szyb nie popękane, elastyczne i niewyblakłe.

Wnętrze w welurze znakomicie zachowane. Znawcy marki wiedzą doskonale, że ten rodzaj materiału był słabo odporny na promienie słoneczne. W tym egzemplarzu tapicerka zachowała się niemal w fabrycznym stanie. Fotele nie posiadają przetarć, plam czy odbarwień. Wszystkie elementy kabiny noszą adekwatne do przebiegu znikome zużycie.

Zawieszenie zostało poddane kontroli, a układ hamulcowy całkowicie zregenerowany. Regeneracja zacisków, wymiana tarcz i klocków oraz zmiana przewodów elastycznych to zabiegi, które zostały wykonane.

Układ napędowy również został skontrolowany i poddany serwisowi. Nowe filtry, olej i płyny. Silnik pracuje perfekcyjnie, ma moc i sprawa, że auto naprawdę dynamicznie przyspiesza. Komora silnika przy okazji serwisu została nieznacznie odświeżona (ocynki opasek i obejm).