Mercedes SL generacji R107, w co czasem trudno uwierzyć, to następca filigranowej Pagody. Bardziej masywny, wygodny, o wiele bardziej bezpieczny kabriolet, miał o połowę wyższą sztywność nadwozia, kontrolowane strefy zgniotu i miękkie materiały wykończeniowe w kabinie. Pod jego maskę zawitały silniki V8, które dały mu potężne brzmienie, charyzmę i charakter. Mercedes 450 SL R107 doskonale odpowiada na większość oczekiwań, jakie moglibyśmy mieć wobec samochodu zabytkowego. Z jednej strony jest elegancki i dobrze się kojarzy. Z drugiej, jest kompletnie odmienny niż współczesne samochody. Dzięki miękkiej pracy zawieszenia jest niezwykle wygodny, ale gdy dociśniemy gaz na autostradzie, nie zostaniemy z tyłu. Na sprzedaż trafił właśnie egzemplarz z pierwszego roku produkcji z nadwoziem w kolorze Signalrot i wnętrzem Kissel Beige. Przyznacie, że ten egzemplarz po pełnej renowacji prezentuje się wspaniale.
Mercedes 450 SL R107
Rocznik: 1971
Przebieg: 100000 km
Pojemność: 4520 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: automatyczna
Moc: 220 KM
Cena: 225000 PLN
Wyposażenie:
– skórzane fotele,
– wspomaganie układu kierowniczego,
– biodrowe pasy bezpieczeństwa.
Prezentowany egzemplarz to pierwsza seria modelu Mercedesa R107. Samochód pochodzi z 1971 roku, a po raz pierwszy wyjechał na drogi w 1972 roku. Karoseria w kolorze 568 Signalrot w zestawieniu z jasnym wnętrzem Kissel Beige. Do Polski został sprowadzony w 2016 roku i właśnie wtedy rozpoczął się proces całkowitej renowacji. Od samego początku głównym pomysłem było doprowadzenie go do stanu w jakim opuszczał fabrykę. Poniżej spróbujemy opisać poszczególne procesy renowacji.
Karoseria została rozebrana do ostatniej śruby w celu zweryfikowania stanu zachowania poszczególnych elementów. Po odczyszczeniu karoseria została zabezpieczona polimerami a następnie polakierowana zgodnie z kodem fabrycznym.
Dodatkowo wszystkie wrażliwe miejsca zostały zabezpieczone środkami ochronnymi. Elementy chromowane częściowo odnowione i wypolerowane. Lampy zregenerowane(nowe odbłyśniki). Nowe gumy zderzaków.
Zawieszenie kompleksowo odnowione. wszystkie elementy gumowe zostały zastąpione nowymi. Natomiast elementy metalowe zostały poddane piaskowaniu i lakierowaniu proszkowemu. Wszystkie przewody hamulcowe są nowe. Pełna regeneracja zacisków wraz z nowymi tarczami oraz pompą.
Układ kierowniczy został poddany przeglądowi (regeneracja przekładni).
Silnik został rozmontowany i zweryfikowany. Głowice zostały starannie przygotowane przed ponownym montażem. Wszystkie uszczelnienia są nowe. Regeneracja wtrysków i całego oprzyrządowania silnika.
Chłodnica zastosowana z wersji najbardziej wydajnej bez chłodnicy oleju skrzyni biegów w radiatorze.
Skrzynia biegów również została poddana przeglądowi i wymianie elementów zużytych.
Tapicerka wnętrza praktycznie w całości zmieniona na nową zgodnie z kodem producenta. Konsola oklejona na nowo fabrycznym materiałem. Osprzęt elektryczny (oprzyrządowanie, zegarek, wskaźniki, radio) zostały zregenerowane. Dodatkowo wszystkie uszczelki bez wyjątku zmienione na nowe.
Reasumując całość prac jest szacowana na około 2000 godzin roboczych. Po zakończeniu prac Mercedes zrobił około 1000 km, więc wszystkie drobne usterki zostały już wyeliminowane i można śmiało powiedzieć, że jest w 100% gotowy do jazdy. Jesteśmy w posiadaniu bardzo dużej ilości zdjęć z każdego etapu prac. Auto jest zarejestrowane w Polsce. Zapraszamy do obejrzenia go na żywo w naszym salonie
Telefon: +48 604 182 937
Miejscowość: Gaj koło Krakowa