Chevrolet Camaro RS 1988 – REZERWACJA

Lata 70-te mocno rozmiękczyły amerykański styl. Walka o ekologię, zmniejszanie silników, coraz szerzej stosowany przedni napęd i polityczna poprawność. “Muscle cars” odeszły w zapomnienie. To nie mogło się długo utrzymać. Jak zwykle zaczęło się od muzyki – heavy metal wszedł na szerokie wody, a miłośnicy mocnego uderzenia chcieli znaleźć auto dla siebie. Wtedy był rok 1982 i na scenę wszedł Chevrolet Camaro 3. generacji, wraz ze swoim bliźniakiem, Pontiakiem Firebird. Na szczęście główny inżynier projektu Camaro, Tom Zimmer, wcześnie zdecydował, że prowadzenie powinno być najwyższym priorytetem Camaro trzeciej generacji, a to wymaga tylnego napędu. To dało jego dziecku charakter i nieśmiertelność. Dziś większość motoryzacji amerykańskiej z lat 80-tych z ery “malaise” odchodzi w zapomnienie, ale napędzany solidnym 5-litrowym V8 Chevrolet Camaro RS może stać w pełnym blasku na klasycznej scenie. Może też palić gumę ruszając z każdych świateł, w rytm przebojów Mötley Crüe czy Iron Maiden. To jest łobuz. W pięknym stanie rzadko spotykany na rynku, dlatego przyjęliśmy taki egzemplarz we własne ręce z niekłamaną radością.

Chevrolet Camaro RS
Rocznik: 1988
Przebieg: 47700 mil
Pojemność: 5000 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: automatyczna
Moc: 170 KM +

Wyposażenie:
– wspomaganie kierownicy,
– elektryczne szyby,
– centralny zamek,
– klimatyzacja,
– radiomagnetofon z equalizerem.

Chevrolet Camaro 3. generacji.
Fabryczna wersja RS z usportowionym zawieszeniem i elementami pakietu stylistycznego (dokładki zderzaków i progów) analogicznymi jak w wersji IROC-Z, oryginalnie z 15-calowymi felgami jak w modelu Z28.
Silnik 305 cu in (5 l) small block V8.
Samochód sprowadzony ze Stanów Zjednoczonych.

Jeszcze w USA włożono dużo pracy w jego odnowienie.
Auto przeszło naprawy blacharskie – nowe błotniki i podłogi.
Ma nowy lakier na całej karoserii.
Bardzo ładne wnętrze z oryginalną, doskonale zachowaną tapicerką.
Silnik zdecydowanie mocniejszy niż nominalnie – błyskawicznie wkręca się na obroty, momentalnie zrywa przyczepność kół, został prawdopodobnie doprężony.

Po sprowadzeniu przeprowadziliśmy serwis obejmujący zmianę oleju w silniku i skrzyni, nowy płyn chłodniczy, nowy płyn hamulcowy, nowy pasek klinowy.

Auto dopieszczone w naszym ulubionym studio detailingowym.
Lakier zabezpieczony powłoką kwarcową wysokiej klasy (CarPro CQuartz Professional).

W Polsce odprawiony jako kolekcjonerski.
Do rejestracji na żółte tablice.

Samochód jest własnością prowadzącego stronę gieldaklasykow.pl.