Chevrolet Camaro RS 1988 – SPRZEDANY

Lata 70-te mocno rozmiękczyły amerykański styl. Walka o ekologię, zmniejszanie silników, coraz szerzej stosowany przedni napęd i polityczna poprawność. „Muscle cars” odeszły w zapomnienie. To nie mogło się długo utrzymać. Jak zwykle zaczęło się od muzyki – heavy metal wszedł na szerokie wody, a miłośnicy mocnego uderzenia chcieli znaleźć auto dla siebie. Wtedy był rok 1982 i na scenę wszedł Chevrolet Camaro 3. generacji, wraz ze swoim bliźniakiem, Pontiakiem Firebird. Na szczęście główny inżynier projektu Camaro, Tom Zimmer, wcześnie zdecydował, że prowadzenie powinno być najwyższym priorytetem Camaro trzeciej generacji, a to wymaga tylnego napędu. To dało jego dziecku charakter i nieśmiertelność. Dziś większość motoryzacji amerykańskiej z lat 80-tych z ery „malaise” odchodzi w zapomnienie, ale napędzany solidnym 5-litrowym V8 Chevrolet Camaro RS może stać w pełnym blasku na klasycznej scenie. Może też palić gumę ruszając z każdych świateł, w rytm przebojów Mötley Crüe czy Iron Maiden. To jest łobuz.

Chevrolet Camaro RS
Rocznik: 1988
Przebieg: 148000 mil
Pojemność: 5000 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: automatyczna
Moc: 170 KM +

Wyposażenie:
– wspomaganie kierownicy,
– elektryczne szyby,
– centralny zamek,
– klimatyzacja,
– radiomagnetofon z equalizerem.

Chevrolet Camaro 3. generacji.
Fabryczna wersja RS z usportowionym zawieszeniem i elementami pakietu stylistycznego (dokładki zderzaków i progów) analogicznymi jak w wersji IROC-Z, oryginalnie z 15-calowymi felgami jak w modelu Z28.
Silnik 305 cu in (5 l) small block V8.
Samochód sprowadzony ze Stanów Zjednoczonych.
Przebieg potwierdzony przez Carfax.

Jeszcze w USA włożono dużo pracy w jego odnowienie.
Auto przeszło naprawy blacharskie – nowe błotniki i podłogi.
Ma nowy lakier na całej karoserii.
Bardzo ładne wnętrze z oryginalną, doskonale zachowaną tapicerką.
Silnik zdecydowanie mocniejszy niż nominalnie – błyskawicznie wkręca się na obroty, momentalnie zrywa przyczepność kół, został prawdopodobnie doprężony.

Po sprowadzeniu przeprowadziliśmy serwis obejmujący zmianę oleju w silniku i skrzyni, nowy płyn chłodniczy, nowy płyn hamulcowy, nowy pasek klinowy. Wymieniona poduszka pod skrzynią biegów. Nowe światła.

W kwietniu 2021 auto przeszło duży serwis obejmujący:
– płukanie silnika,
– nowy olej 5W30 i filtr oleju,
– nowy olej w skrzyni Mopar ATF+4,
– simmering skrzyni,
– uszczelnienie miski olejowej + filtr,
– wymiana uszczelek pokryw zaworów,
– uszczelnienie skrzyni biegów,
– uszczelnienie dyferencjału,
– wymiana termostatu.

Auto dopieszczone w naszym ulubionym studio detailingowym.
Lakier zabezpieczony powłoką kwarcową wysokiej klasy (CarPro CQuartz Professional).

Zarejestrowany w Polsce jako samochód zabytkowy.
Badanie techniczne bezterminowe.