Singer Nine Sports Special to realizacja naszych marzeń o przedwojennym samochodzie wyścigowym. Fabrykę opuścił w 1933 roku jako podwozie do zabudowy. Otrzymał karoserię i mechaniczne modyfikacje z myślą o starcie w LeMans. Ma skonstruowany w epoce silnik o podwyższonych parametrach oraz indywidualnie zabudowaną karoserię o wyścigowym kształcie, w tylnej części niewątpliwie inspirowany kształtem wyścigowych Bugatti. Przygotowany we Francji w lekkiej klasie voiturette, był w swojej klasie konkurencyjny dzięki niskiej masie i zaawansowanych rozwiązaniach konstrukcyjnych, jak np. górnozaworowy silnik czy hamulce hydrauliczne. Auto przez wiele lat (od 1951 do 2020 roku) było w jednych rękach, co pozwoliło zachować je w doskonałym stanie. My zakupiliśmy je w stanie wymagającym rozszerzonego serwisu, ale po wykonaniu wszystkich prac – jeździ wspaniale.
Singer Nine Sports Special
Rocznik: 1933
Przebieg: 3100 km
Pojemność: 972 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 42 KM
Cena: 179000 PLN / 42000 EUR
Ten Singer Nine Sports Special posiada indywidualne, aerodynamiczne nadwozie, które zostało zabudowane na samym początku jego życia we Francji w firmie Lemaitre. Ma zbudowany w tamtych czasach silnik według specyfikacji wyścigowej, z dodatkową podporą wału, zmienionym wałkiem rozrządu, podwyższonym stopniem kompresji i zasilaniem podwójnymi gaźnikami, co pozwoliło podnieść moc z fabrycznych 26 KM do ponad 40 KM. Jest to silnik czterocylindrowy, górnozaworowy, co przy masie samochodu ok. 750 kg zapewniło mu ponadprzeciętne osiągi.
Auta te wykorzystywane były chętnie w latach 30. w Le Mans – udokumentowany jest start 21 Singerów w latach 1933-1939 w klasie do 1000 cm³ i jedno zwycięstwo w klasie pary Barnes/Langley w 1935 roku. Ten egzemplarz w Le Mans nie wystartował i choć podobno był budowany z tą intencją, małżonka kierowcy zdecydowała się zbombardować ten pomysł i zakazała startu. Pamiątką po tamtych czasach jest oryginalny kolor samochodu (niebieski wyścigowy – narodowy kolor bolidów z Francji w wyścigach międzynarodowych).
Choć dokumentacja z pierwszych lat historii nie została zachowana, ta która istnieje od 1951 do 2020 roku jest imponująca. Przez te wszystkie lata Singer był w jednych rękach holenderskiego profesora, Maurice’a Elzasa. Starał się on zgłębić historię samochodu, przez szereg lat zajmował się opracowaniem i remontami wielu jego elementów i zachowana jest szeroka korespondencja z wieloma specjalistami, w tym z fabryką Singera i biurem wyścigu 24h Le Mans. Jest nawet wydruk z hamowni, który potwierdza uzyskaną finalnie moc samochodu.
Auto zakupiliśmy w pierwszej połowie 2024 roku w Holandii w Gallery Aaldering. Auto zachowane było optycznie w pięknym i wysokim stopniu oryginalnym stanie, choć nie dało się go uruchomić. Przez kolejne miesiące wykonaliśmy przy nim wszystkie niezbędne prace. Wykonaliśmy poprawki w układzie elektrycznym, zregenerowaliśmy gaźniki, odbudowaliśmy układ hamulcowy i zrekonstruowaliśmy bak paliwa.
Aktualnie jest w pełni sprawny. Pięknie odpala, jeździ, hamuje, jest pełny wigoru i brzmi wspaniale.
Szerzej naszej przygody z samochodem opisujemy w artykule na stronie:
https://www.gieldaklasykow.pl/drugie-przedwojnie-chyba-oszaleliscie/
Singer jest częścią kolekcji prowadzącego stronę gieldaklasykow.pl.
Sprzedaż na podstawie faktury VAT marża, brak obowiązku opłaty podatku PCC po zakupie.
Telefon: +48 607 273 512
E-mail: info@gieldaklasykow.pl
Miejscowość: Poznań