Mercedes 450 SLC C107 urasta dziś do rangi najbardziej oryginalnego klasyka wśród wszystkich Mercedesów lat 70-tych i 80-tych. Luksusowy i komfortowy tak bardzo jak klasa S być powinna, sportowy i drapieżny w charakterze tak, jak przystało na auto z silnikiem V8 i o wiele bardziej oryginalny i rzadziej spotykany, niż SL generacji 107. O ile w wersji cabrio powstało ich ponad 237 tysięcy, to w przypadku coupe mówimy o wolumenie 62888 sztuk. Aktualnie na drogach proporcje rozkładają się jak 10:1, a SLC przecież ma swoje atuty. Piękny motyw stylistyczny żaluzji przy tylnych oknach (pozwalajacy w pełni otwierać tylne szyby), cztery pełnoprawne miejsca (dzięki rozstawowi osi większemu o 36 centymetrów niż w SL), bardziej pewne zachowanie na drodze i mniejsze kołysanie wzdłużne (niż w kabriolecie). Kiedy świeci pełne słońce, to i dach nad głową jest zaletą, a pełne otwarcie wszystkich szyb daje taką cyrkulację powietrza, jaką da się porównać tylko z cabrio. Co ciekawe, tylko SLC zamówić można było z welurową tapicerką, która znalazła się również w naszym egzemplarzu. To samochód z Japonii, importowany z przebiegiem 72000 kilometrów. W ostatnich latach został dopieszczony i objeżdżony, by mógł cieszyć każdą chwilą za kierownicą. To idealny wybór dla tych, którzy wierzą w trwałość Mercedesów, lecz chcą wybrać model, którego nikt nie nazwie zwyczajnym i pospolitym.
Mercedes 450 SLC C107
Rocznik: 1978
Przebieg: 78000 km
Pojemność: 4520 cm³
Skrzynia: automatyczna
Moc: 225 KM
Wyposażenie:
– klimatyzacja,
– elektryczne szyby,
– welurowa tapicerka,
– wycieraczki reflektorów
Mercedes 450 SLC w kultowym kolorze Astralsilber (735), pięknie zestawionym z niebieską, welurową tapicerką.
Sprowadzony z Japonii do Polski w 2015 roku.
Jego zaletą był niski, potwierdzony przebieg, oryginalne wszystkie elementy blacharskie, absolutny brak korozji, świetnie zachowane elementy chromowane.
Dla pełni blasku stał poddany szeroko zakrojonym pracom renowacyjnym.
Karoseria została oczyszczona mechanicznie do gołej blachy, drobne mankamenty wyprowadzone metodą cynowania.
Blachę zabezpieczono podkładem epoksydowym i polakierowano na nowo, w oryginalnym kolorze.
Założono nowe uszczelki szyb i drzwi (oryginał ASO Mercedes).
Nowe drewno.
Tapicerka oryginalna.
Felgi po renowacji.
Nowe opony, nowy akumulator.
Reflektory ze szkłami przystosowanymi do ruchu prawostronnego.
Nowy układ wydechowy.
Jest po szeregu prac mechanicznych.
Nowe hamulce, wiele elementów zawieszenia.
Zregenerowany cały układ podciśnień.
Klimatyzacja sprawna, po serwisie.
Zregenerowany układ wtryskowy wraz z dystrybutorem paliwa.
Nowe wtryski, nowe pompy paliwa, nowy akumulator ciśnienia paliwa.
Nowy alternator.
Lakier zabezpieczony powłoką ceramiczną.
Wartość wykonanych prac zamyka się w kwocie 50000 PLN.
Samochód jest ubezpieczony i zarejestrowany w Polsce.