Strich-Achter był w naszej rzeczywistości w latach 70-tych szczytem motoryzacyjnych marzeń. Nawet dekadę później wciąż do tych Mercedesów wzdychano, szczególnie gdy były wyposażone w silniki diesla, tak bardzo cenione w dobie reglamentowanej etyliny. Lata 70-te i 80-te to był czas, do niektórych niejednokrotnie chcielibyśmy wrócić… i wcale nie znaczy to konieczności przesiadania się na Maluchy i Duże Fiaty. Wszak lepiej żyć nie tyle minioną codziennością, co marzeniami, a taki Mercedes 220D W115, jak ten prezentowany, to prawdziwa kapsuła czasu. Przepiękny egzemplarz z drugiej serii z silnikiem 2,2 l diesel. Unikatowy wręcz z racji swojej oryginalności, z niskim przebiegiem, ale w regularnej eksploatacji. Jest rewelacyjny.
Mercedes 220D W115
Rocznik: 1974
Pojemność: 2197 cm³
Rodzaj paliwa: diesel
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 60 KM
Wyposażenie:
– radio Blaupunkt
– tapicerka MB-Tex z materiałem
Prezentowany egzemplarz Mercedesa W115 220D drugiej serii charakteryzuje się niezwykłą oryginalnością. Pochodzi od pierwszego i zarazem jedynego właściciela z południowej Francji.
Obszerna dokumentacja zdjęciowa jest dowodem, iż jest bez jakichkolwiek ognisk korozji. Podłoga kabiny, progi czy podłoga bagażnika zachowana w oryginale (nie noszą śladów jakiejkolwiek ingerencji blacharko-lakierniczej ). Powłoka lakiernicza niemal w 100% fabryczna. Niewielkiej naprawie lakierniczej zostały poddane tylne zakola błotników (bolączka wszystkich Mercedesów z tych lat). Posiadamy pełną dokumentacje zdjęciowa przed naprawą, jak również z przebiegu naprawy. Do naprawy zostały użyte najlepsze produkty dostępne na rynku, a naprawę dokonał renomowany warsztat zajmujący się odnową klasyków. Fabryczny lakier został poddany zabiegowi odświeżenia (wypolerowanie i wosk wysokiej jakości).
Wnętrze (jak jest to widoczne na zdjęciach) zachowane w stanie niemal wzorowym. Kolorystycznie zgrywa się z karoserią. Siedzenia bez przetarć, odbarwień czy plam. Pozostałe elementy wnętrza, takie jak kierownica, lewarek zmiany biegów, gumy pedałów sprzęgła i hamulca noszą adekwatne do przebiegu ślady zużycia. Całość zachowuje oryginalność i zapewniam, że nic nie było podmieniane lub cerowane. Konsola bez pęknięć, a dopełnieniem jest działające epokowe radio.
Silnik otrzymał nowe płyny ustrojowe, wraz ze skrzynią biegów pracuje wzorowo.
Układ hamulcowy po weryfikacji i wymianie płynu w nienagannym stanie.
Opisywane auto na żywo prezentuje się niezwykle świeżo i oryginalnie. Wszystkie listwy chromowane karoserii trzymają linię (nic nie odstaje i niczego nie brakuje). Mercedes przed zakupem był używany sporadycznie, ale nie był stacjonowany długoterminowo. Faktury, jak również barwnie opisywana przez poprzedniego (już leciwego) właściciela historia tego egzemplarza wskazują, iż był pod stałą opieką mechanika.