Archiwum kategorii: Volvo

Volvo 940 1991 – 29000 PLN – Rawa Mazowiecka

Samochód w stanie bardzo dobrym. Volvo 940 powstało według tradycyjnego, szwedzkiego wzorca. Najbardziej wytrzymały silnik benzynowy w historii, tylny napęd, bezpieczna karoseria i tak wiele kantów, jak to tylko możliwe. Ma swój niepowtarzalny styl, na drodze wyróżniało się już gdy było nowe, a po latach staje się kultowe. Między 1990 a 1998 rokiem zbudowano ich blisko pół miliona, lecz znalezienie drugiego egzemplarza takiego jak ten nie byłoby łatwym zadaniem.
Czytaj dalej Volvo 940 1991 – 29000 PLN – Rawa Mazowiecka

Volvo 240 1985 – SPRZEDANE

Volvo 240 nie bez powodu dorobiło się określenia Mercedes Północy. Ten wyjątkowy sedan łączy w sobie dobrze nam znane cechy szwedzkiej marki i charakterystyczną, kanciatą sylwetkę. Volvo 240 narodziło się jako wersja rozwojowa debiutującej w 1966 roku 140-tki, a w produkcji wytrwało aż do 1993 roku. Ta długowieczność związana była ze stale utrzymującym się popytem – konserwatywni klienci wybierali je równo często w Skandynawii, jak i za Oceanem. Dziś zadbany egzemplarz to zakup na długie lata – najlepszy wybór dla tych, którzy chcą kupić, jeździć i o nic się nie martwić. Ten egzemplarz jest bardzo dobrze utrzymany, ma niewysoki przebieg, a pod maską skrywa kultową i niezwykle wytrzymałą jednostkę benzynową (tak zwany „red block”).
Czytaj dalej Volvo 240 1985 – SPRZEDANE

Volvo 850 GLT 1993 – 39900 PLN – Gdynia

Volvo 850 debiutowało w 1991 roku i choć wyglądało jak stary, dobry kanciak, było techniczną rewolucją. To tu, po raz pierwszy w dużym sedanie szwedzkiej marki, zastosowano po raz pierwszy poprzecznie umieszczony silniki rzędowy, co pozwoliło uzyskać pewne prowadzenie na drodze i większą przestrzeń w kabinie. Na wyższym poziomie stał również komfort, lepsze było również wyciszenie oraz jeszcze wyższy – poziom bezpieczeństwa, co zawsze było priorytetem dla marki. Ten egzemplarz to bogato wyposażona wersja GLT, w wersji na rynek amerykański. Co ciekawe, ponoć po Stanach nigdy nie jeździło. Zaletą na pewno jest doskonały, wolnossący, 5-cylindrowy, 20-zaworowy silnik, który odnajdziemy tu pod maską. Auto ma przebieg jedynie ok. 112 tys. mil i prezentuje się zachęcająco.
Czytaj dalej Volvo 850 GLT 1993 – 39900 PLN – Gdynia

Volvo BM 425 Terrier 1959 – 10800 PLN – Rawa Mazowiecka

Szwedzka firma Bolinder-Munktell, producent ciągników i maszyn, powstała w 1932 roku w wyniku fuzji spółek Bolinder i Munktell, a w 1950 roku została kupiona przez Volvo. Bolinder-Munktell T lub też Volvo BM 425 Terrier był całkowicie nowo zaprojektowanym ciągnikiem, produkowanym w latach 1956-1962, zbudowanym w około 12000 egzemplarzach. Ciągnik ten posiadał czterocylindrowy silnik benzynowy Volvo o maksymalnej mocy blisko 30 koni mechanicznych. Wyposażony w skrzynię z początkowo czterema biegami do przodu i jednym wstecznym, otrzymał blokadę mechanizmu różnicowego. Ze względu na typowo użytkowy charakter ciągników i niewielką liczbę zachowanych egzemplarzy, okaz sprawny, ale pokryty piękną patyną, może być cennym elementem kolekcji.
Czytaj dalej Volvo BM 425 Terrier 1959 – 10800 PLN – Rawa Mazowiecka

Volvo S80 1999 – SPRZEDANE

Volvo S80 to niegdyś flagowy sedan szwedzkiej marki, debiutujący w 1998 roku jako następca modelu 960/S90. Stylistycznie zrywało z epoką kanciastych Volvo, było niezwykle zaawansowane zarówno pod kątem bezpieczeństwa, jak i zastosowanej elektroniki. Było to wówczas auto rekordowe pod względem ilości modułów na szynie CAN, pierwsze z systemem „Throttle by Wire”, czyli bez mechanicznego połączenia pedału przyspieszenia z przepustnicą. We wnętrzu skóra, drewno, wyważona i elegancka stylistyka. To były czasy, gdy Volvo projektowali jeszcze Szwedzi, a nie późniejsi właściciele z Forda, i czuć tutaj, że jest to auto tworzone według innych szablonów, niż stosowane przez niemieckich konkurentów. Ten egzemplarz ma piękną kolorystykę i sześciocylindrową, wolnossącą jednostkę 2,9 l pod maską.
Czytaj dalej Volvo S80 1999 – SPRZEDANE

Volvo C70 Cabrio 2002 – 34900 PLN – Warszawa

Szwedzka marka długo broniła się przed skonstruowaniem kabrioletu. Poza niemal prototypowym P1900, czekać na Cabrio należało aż do 1997 roku. Stawiający zawsze na pierwszym miejscu bezpieczeństwo koncern długo argumentował, że otwarte samochody nie mogą odpowiednio chronić pasażerów. Rozwiązanie tego problemu przyniosła dopiero nowoczesna technologia i system automatycznego wysuwania pałąka bezpieczeństwa. Volvo C70 (czyli kabriolet i pokazane rok wcześniej coupe) zostały oparte o rozwiniętą platformę Volvo 850, czyli samochodu nadspodziewanie dużego, jak na myśl o samochodzie sportowym. To pokazało, że zamysłem inżynierów było nie tyle zbudowanie auta do szybkiego gonienia po zakrętach, lecz rasowego gran turismo, które wszystkie swoje atuty pokaże na dużym dystansie. To komfortowe i dopracowane auto, będące wzorem ergonomii. Zielony okaz z jasnym wnętrzem ma niezwykle smakowite zestawienie kolorystyczne, a w tym egzemplarzu wykonane zostało wszystko, by mógł cieszyć jak nowy. I jest to radość dla czterech osób, bo nawet Ci siedzący w drugim rzędzie miejsca będą tu mieć pod dostatkiem.
Czytaj dalej Volvo C70 Cabrio 2002 – 34900 PLN – Warszawa

Volvo 1800S 1965 – Warszawa

Volvo 1800S to piękny i stylowy klasyk, jedno z najbardziej niezapomnianych coupe lat 60-tych. Jego doskonała sylwetka to dzieło Pelle Petterson’a, stworzona pod okiem włoskiego stylisty Pietro Frua. Model z literką „S” w nazwie oznacza, że opuścił on już bramy szwedzkiej fabryki w Göteborgu, w odróżnieniu on pierwszych egzemplarzy składanych przez Jensena w Wielkiej Brytanii. Auto stało się niegdyś słynne z powodu swojej roli filmowej – wystąpiło w bijącym rekordy popularności serialu „Święty” z Rogerem Moore’m w roli głównej. Biały kolor i czarne wnętrze prezentowanego, pięknie odrestaurowanego samochodu, jest zgodne zarówno z autem filmowego bohatera, jak i z oryginalną fabryczną specyfikacją tego egzemplarza.
Czytaj dalej Volvo 1800S 1965 – Warszawa

Volvo 960 1995 – 32750 PLN – Płock

Volvo 960 to następca modelu Volvo 760, z bogatym wyposażeniem i komfortowym wnętrzem to doskonały wóz do krótszych i dłuższych podróży. Ma tylny napęd i klasyczne kanty, które w tych latach delikatnie wyoblano. Od bazowej 940-tki z zewnątrz różniący się jedynie detalami, lecz bardziej dopracowany technicznie i gwarantujący wyższy komfort. 960 wyposażone zostało w wielowahaczowe tylne zawieszenie oraz nowy, w pełni aluminiowy, 24-zaworowy silnik rzędowy, sześciocylindrowy. Odnajdziemy tu też automatyczną skrzynię biegów, tempomat, klimatyzację, szyberdach oraz skórzaną tapicerkę.
Czytaj dalej Volvo 960 1995 – 32750 PLN – Płock

Volvo C70 Cabriolet 2003 – 39900 PLN – Wrocław

Volvo C70 Cabrio to szykowny, czteroosobowy kabriolet, zbudowany na platformie Volvo 850. Między 1997 a 2005 rokiem zbudowano ich około 50 tysięcy sztuk. To były piękne czasy, ale dziś już w ofercie szwedzkiej marki takiego samochodu nie znajdziemy. Niemal każdy model możemy kupić jako hybrydę plug-in, ale kabrioletu już nie uświadczymy. Choć nie jest łatwo zrozumieć obecną politykę marki, z pewnością warto skosztować tego, co zaoferowała dwie dekady temu. W tym przypadku otrzymamy nie tylko otwarty dach nad głową, ale też komfort, wysoką trwałość i bogate wyposażenie dodatkowe. Na pokładzie jest między innymi podgrzewana tylna szyba, awaryjnie wysuwany w razie dachowania pałąk bezpieczeństwa oraz automatycznie składany, materiałowy dach. Prezentowany egzemplarz wyposażony jest w doskonały, wzmocniony niskociśnieniową turbosprężarką pięciocylindrowy silnik, automatyczną skrzynię biegów, tempomat, skórzaną tapicerkę i dwustrefową klimatyzację. Ma niski przebieg, szwajcarskie pochodzenie i skuteczne ogrzewanie, które pozwoli się cieszyć jazdą z otwartym dachem również podczas kapryśnej wiosny i jesieni.
Czytaj dalej Volvo C70 Cabriolet 2003 – 39900 PLN – Wrocław

Volvo 240 Estate 1987 – 30800 PLN – Warszawa

Volvo 240 Estate ma wiele cech pojazdu, gotowego towarzyszyć właścicielowi przez wiele lat. Jest idealny dla tych, którzy lubią rozwiązania proste, praktyczne, sprawdzające się przez lata i nie znoszą w życiu żadnych zmian. Dla tych, którzy nie muszą się spieszyć, docenią wygodne fotele i praktyczną przestrzeń bagażową. Takim właśnie człowiekiem był Ingvar Kamprad, który Volvo 240 kupił w 1993 roku i jeździł nim przez 20 lat. Podobnie właściciel prezentowanego Volvo kupił je 7 lat temu i z racji wieku – przeprowadził w nim szeroko zakrojone prace remontowe, zarówno blacharsko-lakiernicze, jak i mechaniczne. Auto odwdzięczyło się bezawaryjnością, i oby równie dzielnie służyło u kolejnego właściciela.
Czytaj dalej Volvo 240 Estate 1987 – 30800 PLN – Warszawa