Archiwum kategorii: Volvo

Volvo 960 1995 – SPRZEDANE

Szwedzka wizja samochodu luksusowego zawsze była inna, niż niemiecka myśl czy włoska. Tu użyteczność na pierwszym planie jest, a samochód zaprojektowany musi być tak, by po kilku latach nie zestarzał się, nie znudził, służył wiernie i był bezpieczny. Volvo 960 spełniało te zalecenia wyśmienicie. To następca modelu Volvo 760, od bazowej 940-tki z zewnątrz różniący się jedynie detalami, lecz bardziej dopracowany technicznie i gwarantujący wyższy komfort. Wyposażone zostało w wielowahaczowe tylne zawieszeniu oraz nowy, w pełni aluminiowym, 24-zaworowy silnik rzędowy sześciocylindrowy. Odnajdziemy tu też automatyczną skrzynię biegów, tempomat, klimatyzację, szyberdach oraz jedyne szaleństwo w postaci beżowej, skórzanej tapicerki, pięknie kontrastującej z ciemnozielonym lakierem.
Czytaj dalej Volvo 960 1995 – SPRZEDANE

Volvo V70 AWD 1998 – 17000 PLN – Kraków

Napęd na cztery koła i świetna, pięciocylindrowa jednostka napędowa czynią z niego zdecydowanie coś więcej, niż zwykłe, rodzinne kombi. Volvo V70 AWD jest funkcjonalne, przyjemne w prowadzeniu i bezpieczne. Produkowane było w latach 1996–2000, powstało w oparciu o model 850, który wyposażono w bardziej aerodynamiczne nadwozie. Wśród wielu zmian był całkowicie zmieniony przód, w pełni lakierowane zderzaki i boczne listwy oraz przezroczyste kierunkowskazy. Wnętrze zostało przeprojektowane, z nowymi siedzeniami, panelami drzwi i deską rozdzielczą. Wzbogacono wyposażenie, wzbogacając samochód między innymi o 4 poduszki powietrzne. Ten egzemplarz ma piękny kolor lakieru i stan, który obiecuje jeszcze długą i bezproblemową jazdę.
Czytaj dalej Volvo V70 AWD 1998 – 17000 PLN – Kraków

Volvo V70 R 2004 – 38000 PLN – Warszawa

Szwedzkie kombi w większości wersji można traktować jako stateczny samochód rodzinny, choć wersje Turbo, a w szczególności modele R, znacząco odbiegają od tego schematu. Napęd na cztery koła i kultowy, pięciocylindrowy, turbodoładowany silnik robią z tego rodzinnego kombi prawdziwą rakietę na drodze. Z zewnątrz Volvo V70 R różni się od zwyczajnego kombi wydłużonym spojlerem i powiększonym wlotem powietrza. Skromnie i elegancko, aby nie rzucać się niepotrzebnie w oczy. Prowadzenie należy do przyjemności, bo mamy tu do dyspozycji 300 koni mechanicznych ale też bezpieczeństwo, komfort i najwyższej klasy ergonomię.
Czytaj dalej Volvo V70 R 2004 – 38000 PLN – Warszawa

Volvo 343 DL C 1979 – SPRZEDANE

Miał narodzić się jako DAF 77, lecz dział samochodów osobowych holenderskiego przedsiębiorstwa wykupiony został przez szwedzkiego producenta, i w ten sposób światło dzienne w 1976 roku ujrzało Volvo 343. Było niezwykłe, gdyż mimo stosunkowo niewielkich rozmiarów otrzymało tylny napęd, na dodatek z idealnym dla odpowiedniego rozkładu masy układem tranaxle, ze skrzynią biegów umieszczoną przy tylnej osi. Co jeszcze ciekawsze – samochód ten początkowo nie był dostępny ze standardową manualną skrzynią biegów, a jedynie z bezstopniową przekładnią Variomatic, i takie właśnie auto z pierwszego okresu produkcji prezentowane jest w tym ogłoszeniu. Wyróżnia się ciekawym kolorem, fabrycznymi naklejkami i pięknym, oryginalnym stanem zachowania, będącym następstwem przebiegu jedynie 45000 kilometrów. Aktualny właściciel zakupił auto rok temu i postarał się zrobić wszystko, by auto wyglądało i jeździło jak nowe.
Czytaj dalej Volvo 343 DL C 1979 – SPRZEDANE

Volvo 740 1987 – 23000 PLN – Skorochów

Volvo 740 GL to pojazd dla tych, którzy chcą kontestować nowoczesny sposób życia. Jego cięta ostrymi ciosami karoseria już w momencie debiutu w 1982 roku nazywana była konserwatywną, jednak dziś dodaje to Szwedowi indywidualnego stylu i smaku. To youngtimer dla tych, którzy lubią duże i wygodne wozy oraz nie lubią, gdy samochód często się psuje. Nawet po ponad 30 latach Volvo może uchodzić za wzór niezawodności, a jego benzynowy silnik, tzw. “red block”, uchodzi za jedną z najtrwalszych jednostek w historii. Zapewnia gładkie brzmienie i absolutnie wystarczającą dynamikę, a automatyczna skrzynia biegów świetnie pasuje do dość leniwego i relaksującego charakteru samochodu. Ten egzemplarz pochodzi z 1987 roku, który był pierwszym, w którym wprowadzono w tych autach technologię cynkowania blachy. Jak widać na zdjęciach, zdecydowanie mu to służyło, jego karoseria wciąż prezentuje się wyśmienicie.
Czytaj dalej Volvo 740 1987 – 23000 PLN – Skorochów

Volvo 1800 S 1968 – 45000 PLN – Mścice

Volvo 1800 S zawsze otoczone było odpowiednią charyzmą i estymą. To nigdy nie był tani samochód, od ponad pół wieku wzbudzał wzbudzał respekt i szacunek. Można zaryzykować stwierdzenie, że nigdy żaden inny szwedzki samochód nie miał więcej smaku i klasy. W latach 60-tych rozpoczął swoją karierę wraz z brytyjskim serialem “Święty”, gdzie wraz z Simonem Templarem (granym przez Rogera Moore’a) grał absolutnie pierwszoplanową rolę. Zakochali się w nim widzowie, jak i sam aktor, który kupił takie Volvo do prywatnego użytku. W ogłoszeniu – marzenia w zasięgu ręki, czyli zachowany w stanie oryginalnym egzemplarz do renowacji.
Czytaj dalej Volvo 1800 S 1968 – 45000 PLN – Mścice

Volvo 960 1990 – SPRZEDANE

Luksusowe Volvo 960 pojawiło się na rynku w 1990 roku, zastępując model 760. Było pierwszym, nieśmiałym jeszcze krokiem brytyjskiego designera Petera Horbury, który zapoczątkował odejście od pudełkowatych kształtów, tak bardzo charakterystycznych przez szereg lat dla marki. Od strony technicznej był właściwie delikatnie poprawioną siedemsetką, przejmując po niej m.in. zawieszenie i całą gamę silników, w tym nieśmiertelną, wysokoprężną, sześciocylindrową jednostkę D24TIC, zakupioną od Volkswagena. W wersji z turbosprężarką i intercoolerem osiągał 122 KM, co zapewniało zdecydowanie lepsze wrażenia niż w VW LT, w którym silnik ten debiutował 12 lat wcześniej. Z bogatym wyposażeniem i komfortowym wnętrzem to wciąż doskonały wóz do krótszych i dłuższych podróży.
Czytaj dalej Volvo 960 1990 – SPRZEDANE

Volvo C70 Cabrio 2000 – 21500 PLN – Kalisz

Volvo C70 Cabrio to przedstawiciel klasy, z której zarządzana obecnie przez Chińczyków szwedzka marka kompletnie zrezygnowała. To szykowny, czteroosobowy kabriolet słusznych rozmiarów, zbudowany na platformie Volvo 850. Między 1997 a 2005 rokiem zbudowano ich około 50 tysięcy sztuk. Oferują komfort, wysoką trwałość i bogate wyposażenie dodatkowe. Na pokładzie jest między innymi podgrzewana tylna szyba, awaryjnie wysuwany w razie dachowania pałąk bezpieczeństwa oraz automatycznie składany, materiałowy dach. Prezentowany egzemplarz wyposażony jest we wzmocniony niskociśnieniową turbosprężarką silnik, automatyczną skrzynię biegów, skórzaną tapicerkę i dwustrefową klimatyzację.
Czytaj dalej Volvo C70 Cabrio 2000 – 21500 PLN – Kalisz

Volvo 264 GLE 1979 – 35000 PLN – Nałęczów

Volvo 264 GLE było luksusową wersją modelu 244, z lepszym wyposażeniem i silnikiem V6 pod maską. Z zewnątrz wyróżniała je wyższa atrapa chłodnicy i prostokątne reflektory (początkowo Volvo 244 miało okrągłe światła, od 1980 otrzymało identyczne jak wyższy model). Pod maską odnajdziemy silnik PRV, jednostkę opracowaną wspólnie z francuskimi producentami – Renault i Peugeot. Ten egzemplarz prezentuje się niezwykle efektownie i ma przebieg poniżej 100 tysięcy kilometrów. Na pokładzie – doskonały welur, a o pełen komfort i relaks kierowcy oraz pasażerów dbają welurowa tapicerka, klimatyzacja, ogrzewanie postojowe i skrzynia automatyczna.
Czytaj dalej Volvo 264 GLE 1979 – 35000 PLN – Nałęczów

Volvo 240 Classic 1991 – SPRZEDANE

Samochód projektowany dla przeciętnego Szweda, spełniający wymagania tamtejszego rynku i klimatu, nie mógł być zwykły. To prawdziwy twardziel, stworzony do pokonywania długich dystansów: w czasie i przestrzeni. Gruba blacha, proste kształty, fenomenalnie wygodne fotele i benzynowy silnik, które trwałość obrosły legendy. W produkcji utrzymywało się od 1974 do 1993 roku, w ostatnim etapie otrzymało nawet nazwę, która właściwie podkreślała jego cechy: Volvo 240 Classic. W latach 90-tych kochali go wszyscy Ci, którzy nienawidzili nowości. Dziś trafia do tych, którzy potrafią docenić ponadczasowy design, wysoki komfort, trwałe rozwiązania mechaniczne i… nie mają potrzeby spieszyć się na drodze. W stanie takim jak egzemplarz sprowadzony przez KlasykaGatunku.pl praktycznie ich się już nie spotyka. W końcu z jednej strony korzenie auta sięgają do 1966 roku (wtedy debiutowało Volvo 140, z 240 praktycznie tożsame), a z drugiej strony auto jest jak nowe. Na dodatek auto ma idealne zestawienie silnika 2,3 l red block i automatycznej skrzyni biegów. Dla fana marki jest jak mokry sen.
Czytaj dalej Volvo 240 Classic 1991 – SPRZEDANE