Mercedes 560 SL R107 z największym silnikiem 5,6 l V8 dostępny był jedynie na rynkach japońskim i amerykańskim, w wersjach wizualnie różniących się jedynie zderzakami i lampami. Obie wersje mają swoich zwolenników, i o ile Japończyk pozostaje bardziej skromny, Amerykanin potrafi urzec przepychem większej ilości chromu, bijącej z ogromnych zderzaków. Ten przepych świetnie zgrywa się z mięsistym brzmieniem V8-mki, nadającym mu zdecydowanie bardziej męski charakter od chociażby swojego poprzednika, Pagody. To świetny weekendowy wóz, który przy każdej przejażdżce natychmiastowo wzbudza uśmiech.
Mercedes 560 SL R107
Rocznik: 1988
Przebieg: 124000 mil
Pojemność: 5547 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: automatyczna
Moc: 231 KM
Wyposażenie:
– ABS
– Aluminiowe felgi
– Centralny zamek
– Elektryczne lusterko
– Elektryczne szyby
– Klimatyzacja
– Poduszka powietrzna
– Światła przeciwmgielne
– Tapicerka skórzana
– Tempomat
– Wskaźnik temperatury zewnętrznej
– Wspomaganie kierownicy
Mercedes 560 SL w przepięknym złotym odcieniu Rauchsilber (silver smoke).
Dach miękki brązowy, oryginalny, bez uszkodzeń poszycia.
Wnętrze zachowane w bardzo dobrym i oryginalnym stanie.
Drewno jak nowe.
Deska rozdzielcza bez pęknięć.
Samochód sprowadzony w 2015 roku z USA, z Kalifornii.
Zawsze zadbany, historia udokumentowana bogato przez Carfax, w którym widnieje 47 zapisów serwisowych.
Na koniec swojej przygody w USA samochód miał kolizję, na tyle niewielką, że poduszka powietrzna nie została odpalona.
Po sprowadzeniu samochód otrzymał nowy pas przedni, błotnik i maskę.
Nowy lakier położony na całej karoserii.
Nowe uszczelki drzwi i dachu.
Mercedes przeszedł kompletny przegląd mechaniczny (silnik, skrzynia biegów, zawieszenie).
Felgi po renowacji.
Nowe opony, hamulce, akumulator.
Klimatyzacja po pełnym przeglądzie, sprawna.
Samochód oferowany w cenie zdecydowanie poniżej niemieckiego cennika samochodów klasycznych Oldtimer Markt Preise 2016, który przy pozycji Mercedes 560 SL R107 dla Noty 2. podaje wartość 33800 euro (ok. 148 tys. PLN).
Samochód spełnia większość wymagań Noty 2, niektóre z nawiązką.
Lakier to konkursowe 1 – jest bez skazy.
Zarejestrowany i ubezpieczony w Polsce, jest już karta pojazdu i twardy dowód.