Jest eleganckie, majestatyczne, jedyne w swoim rodzaju i mocno przykuwa uwagę. Najlepiej sprawdza się jako środowisku miejskim, gdzie po prostu budzi życzliwość przechodniów i innych kierowców, pozwala zbierać uśmiechy i tak samo je odwzajemniać. Volvo 242 było najkrócej produkowaną i jest dziś najrzadziej spotykaną wersją 240-tki. Jedna para drzwi zapewnia mu szyk i grację, lecz nie czyni zeń samochodu sportowego – w obejściu jest komfortowe, siedzi się wysoko i w mocno wyprostowanej pozycji. Czterocylindrowy silnik brzmi gładko i choć mocy mu nie brakuje, w aucie najprzyjemniej jeździ się w spokojnym tempie.
Volvo 242
Rocznik: 1980
Przebieg: 199700 km
Pojemność: 2000 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 97 KM
Wyposażenie:
– oryginalne felgi Volvo GT
– fabryczny przedni spojler
– ogrzewanie tylnej szyby
– radiomagnetofon Blaupunkt
– skrzynia manualna 4-biegowa
Volvo ma piękną patynę, ma wizualne mankamenty adekwatne do wieku i faktu, że nigdy nie było kompletnie odbudowywane.
Lakier nie jest oryginalny, był odnawiany kilkanaście lat temu i ma widoczne mankamenty.
Newralgiczne miejsca dla tego modelu – progi, wnęka na koło zapasowe, nadkola – bez korozji.
Wnętrze spatynowane, lecz zachowane w oryginale.
Można dostrzec jedno pęknięcie na desce, przetarta jest powłoka na podłokietnikach i tapicerka na fotelu kierowcy.
Technicznie w pełni sprawne.
Zawieszenie pewne, żadnych luzów przy kołach czy w układzie kierowniczym.
Jeździ tak jak powinno Volvo – miękko, statecznie, komfortowo i bezpiecznie.
Lekarstwem na brak wspomagania jest po prostu duże koło kierownicy.
Samochód miał wcześniej jednego właściciela eksploatującego go w Finlandii w latach 1980-2005.
W moje posiadanie wszedł na początku zeszłego roku.
Wykonałem wszystkie czynności, które należało wykonać po dłuższym postoju.
Jest garażowany, stale wyprowadzany na przejażdżki.
Czynności serwisowe w ’15:
– wymiana oleju w silniku, skrzyni i dyfrze,
– komplet filtrów,
– nowa chłodnica i płyn chłodniczy,
– wymiana pasków i rolki,
– wymiana świec i kabli zapłonowych,
– ustawienie i regulacja luzów zaworowych, zapłonu i gaźnika,
– naprawa układu hamulcowego (nowy zacisk tył, przewody elastyczne, linka ręcznego, płyn hamulcowy),
– ozonowanie układu wentylacji,
– wyważenie opon,
– nowy akumulator,
– nowe gniazdo elektryczne haka holowniczego,
– wymiana zbiornika paliwa
Przy najbliższym serwisie warto zmienić oba simmeringi (zaczyna nieśmiało znaczyć teren).
Średnia wartość (nota 3.) według niemieckiego cennika samochodów klasycznych Oldtimer Markt Preise 2016 wynosi 3900 euro, czyli ok. 17000 zł.
Odnotowany wzrost wartości tego modelu to 105% w ciągu ostatnich 5 lat.
Ubezpieczenie do 8.04.2017.
Przegląd techniczny bezterminowo, z racji rejestracji na żółte tablice samochodu zabytkowego.
Sprzedaż na fakturę, brak obowiązku opłaty PCC.
Prywatnie zajmuję się prowadzeniem Giełdy klasyków i pisywaniem wstępów do wszystkich ofert, więc jeżeli ktoś ma ochotę przy okazji poznać się osobiście, serdecznie zapraszam.