Rover 827 Si 1992 – SPRZEDANY

Rover 827 Si to genialne połączenie japońskiej inżynierii z szykownym, brytyjskim stylem nadwozia i wnętrza. Ten przedstawiciel segmentu E (Executive) w brytyjskim koncernie zastąpił zaprojektowanego dekadę wcześniej Rovera SD1. Wspólny projekt British Leyland i Hondy rozpoczął życie jako projekt XX Rovera (HX u Hondy) w 1981 roku i zaowocował finalnie powstaniem pary Honda Legend i Rover 800. Oba samochody otrzymały tę samą płytę podłogową, ale każdy z nich miał własne, unikalne nadwozie i wnętrze. Zgodnie z umową Honda dostarczyła silnik benzynowy V6, skrzynie biegów oraz konstrukcję podwozia. Auto zagwarantowało świetny komfort, ale i dobre prowadzenie. Ciekawostką może być fakt, że 1988 roku Tony Pond za kierownicą modelu 827 Vitesse został pierwszą osobą, która ukończyła samochodem okrążenie trasy motocyklowej TT ze średnią prędkością ponad 100 mil/h. Rekord Ponda pozostał niepobity aż do 2011 roku. Jesienią 1991 roku Rover wprowadził wersję po liftingu, czyli taką, jaką mamy w naszym garażu. Nowy, bardziej aerodynamiczny projekt spotkał się z dużym uznaniem i w rezultacie sprzedaż samochodu przeżyła renesans, a seria 800 stała się najlepiej sprzedającym się brytyjskim samochodem klasy wyższej na początku i w połowie lat 90. Łącznie wyprodukowano 317306 egzemplarzy, choć na polskich drogach z pewnością nie jest to dziś częsty widok.

Rover 827 Si
Rocznik: 1992
Przebieg: 162000 km
Pojemność: 2674 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: automatyczna
Moc: 169 KM

Rover 827 Si świeżo sprowadzony ze Szwajcarii. Zachowana kompletna dokumentacja.
Samochód zachowany jest w bardzo dobrej kondycji, w dużej części ma oryginalną powłokę lakierniczą, w świetnym stanie jest jego podwozie.

Po serwisie, nowy olej w silniku i skrzyni, zmieniony rozrząd, świece.
Klimatyzacja sprawna, świeżo po regeneracji kompresora klimatyzacji.

Zarejestrowany w Polsce w lipcu 2024.