Lancia

Lancia Thema 8.32 1988 – 139999 PLN – Raszyn

Lancia Thema 8.32 kosztowała jako nowa 2 razy tyle co Thema Turbo. Dziś jej wartość stanowi 5-cio krotność ceny wersji z doładowaniem. Co za tym stoi? To jedyne rodzinne auto, którym możesz pojechać na zlot Ferrari. Pierwszy sedan, w którym można odnaleźć spojler wysuwany z tylnej klapy. Ten samochód to skrzyżowane szaleństwa osobowej Tatry z wygodą Renault 25! 3 litrowe V8 znajduje się nad przednią osią i napędza przednie koła. Ma 215 koni, ale to wystarcza, bo to auto autentycznie wyrywa, a wynik 6,8 sekund do 100 km/h daje doznania na poziomie 5 sekund… silnik pochodzi z Ferrari 308 QV, lecz zmieniono w nim wał korbowy. W klasycznym 308 wykorbienia były co 180 stopni sprawiając, że wóz kręcił się do 9000 obrotów i miał dźwięk szlifierki. Tutaj wykorbienie jest co 90 stopni, powodując, że auto lepiej jedzie z dołu, ma nieco mniej koni, ale fantastycznie brzmi. To jest autentycznie ryczące V8. Dźwięk motoru rozwala system. I to wszystko w przepięknym wnętrzu, o niesamowitych kolorach. Powstało ich poniżej 4000 sztuk, przetrwało niewiele.
Czytaj dalej Lancia Thema 8.32 1988 – 139999 PLN – Raszyn

Lancia Delta 1992 – 56000 PLN – Warszawa

Lancia Delta trwale zapisała się w historii motoryzacji dzięki niewiarygodnym sukcesom jej czteronapędowej wersji – Integrale. Warto jednak pamiętać, że sukcesy rajdowe HF Integrale to lata 90., a sam model ukazał się o wiele wcześniej, bo po raz pierwszy został zaprezentowany na targach we Frankfurcie w 1979 roku. Pojazd firmowany był przez studio stylistyczne Italdesign, a projekt nadzorował słynny Giorgetto Giugiaro. Był to popularny pojazd kompaktowy, w którym można jednak odnaleźć wiele stylistycznych smaczków, a sam projekt zegarów na desce rozdzielczej do dziś może służyć za wzór. Choć Lancia bez poszerzeń wygląda skromnie i napędzana jest jedynie na przednią oś, to nie brakuje jej sportowego charakteru. Jej serce to umieszczona poprzecznie konstrukcja Aurelio Lamprediego z podwójnym wałkiem rozrządu, silnik który pozwolał zdobywać koncernowi FIATa mistrzostwo świata konstruktorów w Rajdowych Mistrzostwach Świata przez całą dekadę. Atutem tego egzemplarza z pewnością jest niezwykle niski przebieg, tylko 22 tys. km.
Czytaj dalej Lancia Delta 1992 – 56000 PLN – Warszawa

Lancia Dedra 1995 – 29900 PLN – Obrowiec

Lancia Dedra została zaprezentowana w 1989 roku jako następca modelu Prisma. Została zbudowana na tej samej platformie, co popularny Fiat Tempra i sportowa Alfa Romeo 155, ale w zestawieniu ze swoimi braćmi w koncernie miała być przede wszystkim bardziej elegancka. Linia nadwozia zaprojektowana przez grupę I.De.A była prosta i skupiała się na aerodynamice (Cx to tylko 0,29). Jej prawdziwym powołaniem był komfort połączony ze spokojną przyjemnością z jazdy i jeżeli nie oczekujesz od Lancji rajdwych emocji, z pewnością możesz się w niej odnaleźć. W ciągu dziesięcioletniej kariery Dedra sprzedała się w liczbie około pół miliona egzemplarzy, co dziś uznane byłoby przez tę markę za ogromny sukces, lecz wówczas było pewnym rozczarowaniem. To co jest pewne, to fakt, że znalezienie drugiego tak pięknie zachowanego egzemplarz, jak ten w ogłoszeniu, jest dziś niezwykle trudne. Ta Lancia ma przebieg jedynie 33 tys. km i prezentuje się rewelacyjnie.
Czytaj dalej Lancia Dedra 1995 – 29900 PLN – Obrowiec

Lancia Gamma 2500 Coupe 1979 – 55000 PLN – Lublin

Lancia zawsze słynęła z modeli klasy luksusowej, stąd po przejęciu firmy w 1969 roku przez koncern FIAT duży nacisk postawiono na opracowanie nowej serii, która początkowo istniała pod nazwą projektową Y2, a później stała się Gammą. Zrezygnowano z koncepcji rozwoju V6 modelu Flaminia, porzucono pomysł wykorzystania V6 Dino i postawiono na ewolucję 4-cylindrowego boksera z modelu Flavia. Nowy silnik z górnymi wałkami rozrządu, wykonany ze stopu aluminium, cechował się pojemnością zwiększoną do 2,5 l, masą zdecydowanie niższą niż w rozwiązaniach konkurencji i bardzo kompaktowymi rozmiarami. Zdecydowano się na nie będący wówczas jeszcze w tej klasie popularny przedni napęd i dwie odmiany nadwoziowe, berlina i coupe. Za dopracowanie obu odpowiadało studio Pininfarina, i szczególnie wersja coupe zachwycała elegancją i doskonałymi proporcjami. Produkcja rozpoczęła się w 1976, a już w 1979 roku światło dzienne ujrzała seria druga, po znaczących aktualizacjach technicznych. Ten egzemplarz jest jednym z zaledwie 37 sztuk drugoseryjnych 2,5 ie z 1979 roku i zarazem jednym z 1209 egzemplarzy w tej specyfikacji.
Czytaj dalej Lancia Gamma 2500 Coupe 1979 – 55000 PLN – Lublin

Lancia Delta HPE HF Turbo Evo 500 1995 – SPRZEDANA

Lancia Delta HPE HF 2.0 Turbo Evo 500 to wszystko, co można spotkać najlepsze w modelu Delta drugiej generacji. Z jednej strony świetna jednostka Lamprediego wzmocniona dodatkowo turbosprężarką, w wersji żywcem przeniesionej z kultowej HF Integrale Evo II, z drugiej pakiet stylistyczny Evo 500, zdecydowanie podkreślający drapieżność jej sylwetki. W tej najmocniejszej wersji silnikowej powstało ich jedynie 2450 sztuk, z tym pakietem było ich ponoć jedynie 500 sztuk (a nie wszystkie z nich miały turbosprężarkę). To fantastyczny, włoski gokart – rzadki, stylowy i niezwykle szybki.
Czytaj dalej Lancia Delta HPE HF Turbo Evo 500 1995 – SPRZEDANA

Lancia LC2 1984 – SPRZEDANA

W całej historii międzynarodowych wyścigów samochodowych niewiele epok pamięta się tak dobrze, jak Grupę C, która dominowała od 1982 do 1992 roku. Podobnie niewiele samochodów Grupy C wywołuje takie emocje, jak Lancia LC2. Stanowi ona wspaniałe połączenie konstrukcji podwozia opracowanej przez firmę Dallara i spektakularnie potężnego turbodoładowanego silnika V8 Ferrari, opracowanego przez guru z Maranello, Nicolę Materazziego. Co ciekawe, w ramach czteroletniego programu LC2 wyprodukowano zaledwie dziewięć podwozi. Egzemplarz wystawiony na aukcji to podwozie 0005, które zadebiutowało w wyścigu 1000 km Monza w 1984 roku, który był wówczas pierwszą rundą Mistrzostw Świata Samochodów Sportowych (WSC). Wyścig zdominowany był przez zespół Rothmans Porsche, a siostrzana LC2 zajęła w nim 3. miejsce. Niestety opisywana LC2 po kwalifikacjach, które ukończyła na 4. miejscu, mniej więcej po dwóch trzecich dystansu zapaliła się, co spowodowało wycofanie samochodu z wyścigu. Po zachęcającym pole position na Silverstone 1000 km, podwozie 0005 zostało zgłoszone do Le Mans. Za jej sterami zasiadł między innymi obiecujący kierowca Formuły 2, Alessandro Nannini. Seria drobnych problemów spowodowała, że Lancia LC2 0005 skończyła na 8. miejscu. Małą pociechą było pierwsze miejsce za teamem Porsche. Kilka niepowodzeń, 3. miejsce w Imola i sezon samochód zakończył zwycięstwem w Kyalami 1000 km i 2. miejscem w klasyfikacji drużynowej. Odpowiednio zmodernizowane podwozie 0005 zostało zatrzymane przez zespół fabryczny Lancii na rok 1985. Samochód ukończył ten sezon z dobrymi wynikami, jednak bez spektakularnych wygranych. Po zakończeniu kariery wyścigowej podwozie 0005 pozostawało w prywatnej kolekcji aż do nabycia przez obecnego właściciela w 2016 roku. Oferując spektakularne osiągi, fascynującą historię i prawdopodobnie najbardziej sugestywną ze wszystkich wyścigowych barw, podwozie 0005 doskonale oddaje magię wyścigów grupy C. Lancia wylicytowana została 9 czerwca w Le Mans za 2,255 miliona euro, czyli trochę ponad 10 milionów złotych.
Czytaj dalej Lancia LC2 1984 – SPRZEDANA

Lancia Kappa SW 3.0 V6 1999 – SPRZEDANA

Lancia Kappa SW debiutowała w 1996 roku jako owoc współpracy z firmą karoseryjną Pininfarina. Ma kształt kombi, ale założenia przy jej powstawaniu były nie tylko użytkowe, auto miało być możliwie luksusowe i komfortowe. W modelu zastosowano samopoziomujący system tylnego zawieszenia, a bagażnik otrzymał nie tylko elegancką wykładzinę, lecz również ciekawą, trzypoziomową konstrukcję, pozwalającą pomieścić wszystkie drobiazgi. Również wnętrze potrafi zachwycić, szczególnie jeżeli jesteście fanami dobrego audio i wysokiej jakości materiałów. Fotele obszyte są tutaj skórą z turyńskich zakładów Poltrona Frau. W latach 1996 – 2000 w zakładach montażowych Pininfariny w Grugliasco i San Giorgio Canavese wyprodukowano 9208 sztuk tego luksusowego kombi, lecz ten egzemplarz jest szczególnie ciekawy z racji zastosowania silnika. Pod jego maską pracuje topowe w tym modelu, 204-konne, 3-litrowe V6 konstrukcji Giuseppe Busso, powszechnie uznawane za najpiękniej brzmiący silnik V6 w historii. Auta z tymi jednostkami stanowiły zaledwie około 20% produkcji, są dziś szczególnie rzadko spotykane na rynku i mają najlepszą perspektywę przyszłego wzrostu cen. Wystarczy krótka przejażdżka, by zrozumieć dlaczego… Lancia na pewno sprawi radość wszystkim fanom włoskiego stylu i dynamicznej jazdy.
Czytaj dalej Lancia Kappa SW 3.0 V6 1999 – SPRZEDANA

Lancia Kappa Coupe 1997 – SPRZEDANA

Mówią, że każdy kierowca zwalnia przed wzniesieniem, bo za nim górką może być zakręt. Kierowca samochodu włoskiego zachowuje się zgoła inaczej – przed górką przyspiesza, bo za nią może być prosta. Każdy, kto zasiądzie za sterami samochodu takiego, jak Lancia Kappa Coupe w mig to zrozumie. Tu wszystko jest na swoim miejscu. Piękna i oryginalna sylwetka, doskonałe zawieszenie, skóra z owianej legendą fabryki Poltrona Frau, a pod maską bodaj najwspanialej brzmiące serce z całej gamy dostępnej w imperium Fiata – pochodząca z Alfy Romeo aluminiowa jednostka V6 konstrukcji Giuseppe Busso. Mamy ogromny szacunek dla pracy Włochów, bo dobrze wiedzieli, jak stworzyć rasowe gran turismo, które wzbudzi szeroki uśmiech. Jeżeli lubisz pokonać kilkaset kilometrów dla samej przyjemności – poczujesz się w niej doskonale. W nadwoziu coupe zbudowano ich nieco ponad 3000, ale z topowym silnikiem 3.0 V6 powstało zaledwie około 600 sztuk. Teraz już wiemy, że Ci którzy je wówczas kupili, byli szczęśliwi. To doskonałe auto.
Czytaj dalej Lancia Kappa Coupe 1997 – SPRZEDANA