Archiwum kategorii: Lancia

Lancia Kappa SW 3.0 V6 1999 – 36000 PLN – Bielsko-Biała

Lancia Kappa SW debiutowała w 1996 roku jako owoc współpracy z firmą karoseryjną Pininfarina. Ma kształt kombi, ale założenia przy jej powstawaniu były nie tylko użytkowe, auto miało być możliwie luksusowe i komfortowe. W modelu zastosowano samopoziomujący system tylnego zawieszenia, a bagażnik otrzymał nie tylko elegancką wykładzinę, lecz również ciekawą, trzypoziomową konstrukcję, pozwalającą pomieścić wszystkie drobiazgi. Również wnętrze potrafi zachwycić, szczególnie jeżeli jesteście fanami dobrego audio i wysokiej jakości materiałów. Fotele obszyte są tutaj skórą z turyńskich zakładów Poltrona Frau. W latach 1996 – 2000 w zakładach montażowych Pininfariny w Grugliasco i San Giorgio Canavese wyprodukowano 9208 sztuk tego luksusowego kombi, lecz ten egzemplarz jest szczególnie ciekawy z racji zastosowania silnika. Pod jego maską pracuje topowe w tym modelu, 204-konne, 3-litrowe V6 konstrukcji Giuseppe Busso, powszechnie uznawane za najpiękniej brzmiący silnik V6 w historii. Auta z tymi jednostkami stanowiły zaledwie około 20% produkcji, są dziś szczególnie rzadko spotykane na rynku i mają najlepszą perspektywę przyszłego wzrostu cen. Wystarczy krótka przejażdżka, by zrozumieć dlaczego… Lancia na pewno sprawi radość wszystkim fanom włoskiego stylu i dynamicznej jazdy.
Czytaj dalej Lancia Kappa SW 3.0 V6 1999 – 36000 PLN – Bielsko-Biała

Lancia Thema 8.32 1990 – 148320 PLN – Bielsko-Biała

Produkcja specjalnie przygotowanych wersji najwyższych modeli w gamie była punktem honoru wielu firm na przełomie lat 80-tych i 90-tych. Partnerstwo ze słynnymi sportowymi markami było tu na porządku dziennym, i tak powstały najbardziej wyjątkowe szybkie sedany tej epoki, jak Lotus Carlton, Mercedes 500E (Porsche Typ 2758) czy wreszcie debiutująca w 1987 roku Lancia Thema 8.32. Włoszka może poszczycić się nie tylko felgami Speedline z pięcioramiennym wzorem przeniesionym z Ferrari, lecz przede wszystkim zamontowanym tu pod maską silnikiem V8 Ferrari. To 32-zaworowa, 2,9-litrowa jednostka Tipo F105A, bazująca na jednostce z Ferrari 308 QV i będąca dumą każdego posiadacza tej limuzyny. Przedmiotem fascynacji w czasach debiutu był również elektrycznie wysuwany spojler – to pierwsze takie rozwiązanie na rynku, w kolejnych latach chętnie kopiowane przez konkurencję. To, czego jednak skopiować nie mógł nikt, to włoska atencja i przywiązanie do luksusu. Fenomenalnej jakości skóra Poltrona Frau, pięknie obszyta kierownica, gałka zmiany biegów i deska, wspaniałe drewno (prawdziwy czeczot), dodatkowo Alcantara na suficie. Dochodzą tu jeszcze smaczki w postaci otworów wentylacyjnych a’la Ferrari na desce i system automatycznie podnoszonych zagłówków tylnej kanapy (unoszących się w wersji poliftowej, gdy zostanie wykryty ciężar na kanapie). To wyjątkowe auto, które jako nowe kosztowało dwa razy więcej, niż prosta Thema 2.0 Turbo i przekraczało cenę Maserati 430. W rezultacie również produkcja była limitowana. Oferowana w latach 1986-88 seria 1 powstała w ilości 2370 sztuk. Seria 2 z lat 1988-92 to jedynie 1601 egzemplarzy, a znalezienie drugiego zachowanego równie pięknie jak ten prezentowany przez salon Concept VTC, byłoby niezwykle trudne.
Czytaj dalej Lancia Thema 8.32 1990 – 148320 PLN – Bielsko-Biała

Lancia Delta HF Turbo 1995 – 82000 PLN – Bielsko-Biała

Lancia Delta HF Turbo przywołuje na myśl samochody znane z tras rajdowych, i mimo, że ten egzemplarz to już przedstawiciel kolejnej generacji w której nie był już dostępny napęd 4×4, nie brakuje w niej elementów, które przywołują bodaj najbardziej kultową rajdówkę w historii. Jedna rzecz to barwy Martini, druga – wnętrze z tapicerką, którą znamy z modelu Evoluzione, a trzecie – sam silnik. Również dwulitrowy, turbodoładowany, dokładnie taki sam jak w kultowej poprzedniczce.
Czytaj dalej Lancia Delta HF Turbo 1995 – 82000 PLN – Bielsko-Biała

Lancia Kappa Coupe 1997 – SPRZEDANA

Lancia Astura, Lancia Aurelia GT czy wreszcie Lancia Flaminia Coupe. Na jaką epokę słynnej włoskiej marki byśmy nie spojrzeli, zawsze odnajdziemy w niej model, który doskonale odzwierciedlał ideę Il Granturismo, samochodu stworzonego do pokonywania dalekich, międzynarodowych tras w komforcie i luksusie. Nie inaczej było w latach 90-tych, kiedy pojawiła się na rynku Lancia Kappa Coupe. Budowana w zakładach Maggiora, wyróżniała się nie tylko piękną sylwetką i drzwiami bez ramek. Zmodyfikowano również zawieszenie, zwiększono sztywność karoserii oraz zmieniono detale wnętrza. Kappa Coupe debiutowała w 1996 roku, a do 2000 roku wyprodukowano zaledwie 3263 sztuki, co czyni ten model prawdziwym rarytasem. Ta jest wyjątkowo pięknie skonfigurowana i utrzymana, i ma jeszcze jeden atut. To wyjątkowo pięknie i gładko pracujący, topowy silnik 3.0 V6 konstrukcji Busso, jedyny który łączony był ze skrzynią automatyczną. Powstało ich zaledwie około 600 sztuk.
Czytaj dalej Lancia Kappa Coupe 1997 – SPRZEDANA

Lancia Delta HPE 1998 – SPRZEDANA

Lancia Delta HPE to najzgrabniejsza, trzydrzwiowa wersja modelu Delta drugiej generacji. Nazwa HPE nawiązywała do szczególnej wersji coupe-kombi, Lancii Beta HPE z lat siedemdziesiątych. Sportowej Włoszce nie brak indywidualnego stylu, który z nazwą „Delta” zawsze komponował się znakomicie. Czarny kolor, felgi Speedline, we wnętrzu fotele Recaro w skórze i Alcantarze, do tego doskonały system audio, a na deser jednostka FIAT Pratola Serra o pojemności niespełna 1,8 l i mocy 131 KM. Silnik wyposażony jest w dwa wałki w głowicy i układ VVT, czyli zmienne fazy rozrządu, co pozwoliło zoptymalizować przebieg krzywej momentu obrotowego i zmniejszyć spalanie. Mimo mocy niższej o 8 KM od dostępnej do 1996 roku wersji 2-litrowej, przyspieszenie do pierwszej setki jest tu krótsze o 0,2 s i wynosi 9,4 s. Prędkość maksymalna to 200 km/h.
Czytaj dalej Lancia Delta HPE 1998 – SPRZEDANA

Lancia Thema 3.6 V6 AWD 2014 – SPRZEDANA

Połączenie Lancii i Chryslera otworzyło przed włoską marką nowe opcje. Otóż zamiłowanie do wysokiej jakości materiałów i rękodzielnictwa właściwe dla kilkudziesięcioletniej tradycji tworzenia samochodów luksusowych, pozwoliło na skorzystanie z platformy, która oferowała wszystko to, o czym konstruktorzy Lancii marzyli od wielu lat. Ponad 3-metrowy rozstaw osi, wyjściowo tylnonapędowa platforma z możliwością dołączenia napędu przednich kół, mocny i nowoczesny silnik V6 3,6 l zespolony z 8-stopniową skrzynią automatyczną ZF. To wszystko nie było dostępne w zasobach koncernu Fiata, ale pozwoliło w 2011 roku stworzyć model Lancia Thema drugiej generacji, limuzynę zaprojektowaną w oparciu o model Chrysler 300 i z pewnością godną wielkich włoskich przodków. Thema najlepiej smakuje w najwyższej wersji wyposażenia, takiej jaką oferuje salon Concept VTC. Wspaniałe wnętrze bogato obszyte skórą Poltrona Frau, fotele z podgrzewaniem i wentylacją, ogromne okno dachowe, wysokiej klasy system audio i 286-konny silnik z rzadko spotykaną w tym modelu opcją napędu na wszystkie koła. Te luksusowe auta oferowano jedynie przez 3 lata, ten egzemplarz pochodzi z ostatniego roku produkcji i ma bardzo ciekawą historię, związaną z szanowaną osobą prezydenta Bielska-Białej. Tak jak podczas zakupu, tak i dziś samochód łączy wyjątkowe cechy – pozwala czerpać przyjemność z posiadania i podróżowania, ale unika ostentacji w okazywaniu możliwości finansowych.
Czytaj dalej Lancia Thema 3.6 V6 AWD 2014 – SPRZEDANA

Lancia Delta 1991 – SPRZEDANA

Lancia Delta pierwszej generacji oferowana była w latach 1979 – 1994, niemal bez zmian stylistycznych. Sylwetka stworzona przez Italdesign pod kierunkiem Giorgetto Giugiaro była praktyczna i starzała się powoli. Na utrzymującą się przez lata popularność modelu z pewnością wpłynęły sukcesy sportowe. W sezonach 1985–1992 różne odmiany Delty pozwoliły odnieść 49 zwycięstw w różnych eliminacjach Rajdowych Mistrzostw Świata i jednocześnie sześć razy z rzędu otrzymać mistrzostwo świata w kategorii producentów (1987–1992). To działało na wyobraźnię i stworzyło świetną reklamę nawet dla najprostszych wersji modelu. Ten egzemplarz pochodzi z 1991 roku, ma skromną jednostkę 1,5 l pod maską, ale z dumą prezentuje na szybie fabryczną naklejkę informującą o tytułach mistrzowskich. Niezwykła jest świeżość i stan zachowania tego egzemplarza. To pokłosie pochodzenia z ciepłego, hiszpańskiego klimatu i zaledwie śladowego przebiegu, wynoszącego obecnie 22674 kilometry.
Czytaj dalej Lancia Delta 1991 – SPRZEDANA

Lancia Delta HPE HF Turbo 1999 – SPRZEDANA

Lancia Delta HF HPE Turbo to najmocniejsza, trzydrzwiowa wersja modelu Delta drugiej generacji. Pod jej maską odnajdziemy legendarny silnik Lamprediego, w 16-zaworowej wersji doładowanej turbosprężarką. 2 litry pojemności, 4 cylindry, 193 konie mechaniczne i 6 tytułów rajdowych mistrzostw świata konstruktorów, zdobytych przez model HF Integrale, czyli poprzednika dysponującego tym samym sercem. W tej najmocniejszej wersji silnikowej powstało ich jedynie 2450 sztuk. Ta oferowany w Bielsku jest jeszcze bardziej unikalna. Wyposażono ją w opcjonalny pakiet Zender, obejmujący tylny spojler, nakładki zderzaków i progów. We wnętrzu fotele Recaro w skórze i Alcantarze oraz doskonały zestaw audio. Pozostałe dodatki – felgi Keskin, układ wydechowy Supersprint i obniżone zawieszenie dodają mu jeszcze więcej czarnego charakteru. Takie auto prowadzi się jak mały gokart, stąd i mała, akcesoryjna kierownica Momo jest tu na miejscu.
Czytaj dalej Lancia Delta HPE HF Turbo 1999 – SPRZEDANA

Lancia Kappa SW 1999 – SPRZEDANA

Kappa to następca modelu Thema, najbardziej reprezentacyjnego w ofercie firmy Lancia. Na rynku pojawiła się pod koniec 1994 roku, a w dwa lata później ukazał się owoc współpracy z firmą karoseryjną Pininfarina, Lancia Kappa Station Wagon. Przestronna i wygodna wersja, której celem była nie tylko realizacja celów transportowych, lecz spełnienie oczekiwań coraz bardziej wymagającej klienteli. W modelu zastosowano samopoziomujący system tylnego zawieszenia, a bagażnik otrzymał ciekawą, trzypoziomową konstrukcję, pozwalającą dobrze pomieścić drobiazgi. W latach 1996 – 2000 w zakładach montażowych Pininfariny w Grugliasco i San Giorgio Canavese wyprodukowano około 9200 sztuk tego luksusowego kombi. Oferowana na sprzedaż, piękna Kappa SW, wyposażona jest w najpopularniejszą jednostkę benzynową o mocy 155 KM. Silnik ten jest elastyczny, ma umiarkowany apetyt na paliwo i charakteryzuje się dużą wytrzymałością. Jej wnętrze potrafi zachwycić, szczególnie jeżeli jesteście fanami wysokiej jakości materiałów. Fotele obszyte są tutaj skórą w pięknym niebieskim odcieniu z turyńskich zakładów Poltrona Frau. Sprawny i zadbany samochód z kompletem dokumentów na pewno sprawi radość fanowi włoskiego stylu i komfortowej jazdy.
Czytaj dalej Lancia Kappa SW 1999 – SPRZEDANA

Lancia Kappa Coupe 1997 – SPRZEDANA

Mówią, że każdy kierowca zwalnia przed wzniesieniem, bo za nim górką może być zakręt. Kierowca samochodu włoskiego zachowuje się zgoła inaczej – przed górką przyspiesza, bo za nią może być prosta. Każdy, kto zasiądzie za sterami samochodu takiego, jak Lancia Kappa Coupe w mig to zrozumie. Tu wszystko jest na swoim miejscu. Piękna i oryginalna sylwetka, doskonałe zawieszenie, skóra z owianej legendą fabryki Poltrona Frau, a pod maską bodaj najwspanialej brzmiące serce z całej gamy dostępnej w imperium Fiata – pochodząca z Alfy Romeo aluminiowa jednostka V6 konstrukcji Giuseppe Busso. Mamy ogromny szacunek dla pracy Włochów, bo dobrze wiedzieli, jak stworzyć rasowe gran turismo, które wzbudzi szeroki uśmiech. Jeżeli lubisz pokonać kilkaset kilometrów dla samej przyjemności – poczujesz się w niej doskonale. W nadwoziu coupe zbudowano ich nieco ponad 3000, ale z topowym silnikiem 3.0 V6 powstało zaledwie około 600 sztuk. Teraz już wiemy, że Ci którzy je wówczas kupili, byli szczęśliwi. To doskonałe auto.
Czytaj dalej Lancia Kappa Coupe 1997 – SPRZEDANA