Archiwum kategorii: Lancia

Lancia Kappa SW 3.0 V6 1999 – 42000 PLN – Bielsko-Biała

Lancia Kappa SW debiutowała w 1996 roku jako owoc współpracy z firmą karoseryjną Pininfarina. Ma kształt kombi, ale założenia przy jej powstawaniu były nie tylko użytkowe, auto miało być możliwie luksusowe i komfortowe. W modelu zastosowano samopoziomujący system tylnego zawieszenia, a bagażnik otrzymał nie tylko elegancką wykładzinę, lecz również ciekawą, trzypoziomową konstrukcję, pozwalającą pomieścić wszystkie drobiazgi. Również wnętrze potrafi zachwycić, szczególnie jeżeli jesteście fanami dobrego audio i wysokiej jakości materiałów. Fotele obszyte są tutaj skórą z turyńskich zakładów Poltrona Frau. W latach 1996 – 2000 w zakładach montażowych Pininfariny w Grugliasco i San Giorgio Canavese wyprodukowano 9208 sztuk tego luksusowego kombi, lecz ten egzemplarz jest szczególnie ciekawy z racji zastosowania silnika. Pod jego maską pracuje topowe w tym modelu, 204-konne, 3-litrowe V6 konstrukcji Giuseppe Busso, powszechnie uznawane za najpiękniej brzmiący silnik V6 w historii. Auta z tymi jednostkami stanowiły zaledwie około 20% produkcji, są dziś szczególnie rzadko spotykane na rynku i mają najlepszą perspektywę przyszłego wzrostu cen. Wystarczy krótka przejażdżka, by zrozumieć dlaczego… Lancia na pewno sprawi radość wszystkim fanom włoskiego stylu i dynamicznej jazdy.
Czytaj dalej Lancia Kappa SW 3.0 V6 1999 – 42000 PLN – Bielsko-Biała

Lancia Voyager 3.6 V6 2013 – 110000 PLN – Bielsko-Biała

Lancia Voyager w poprzednim wcieleniu była amerykańskim Minivanem. Pierwsza generacja modelu, debiutująca jako Dodge/Plymouth Voyager, debiutowała na koniec 1983 roku, czyli jeszcze rok przed europejskim Renault Espace. To prawdziwy prekursor segmentu, rozwijane i dopracowywany przez kolejne generacje. Lancia została opracowana na podstawie już piątego wcielenia amerykańskiego wozu. Do amerykańskiej praktyczności dodano tu europejski luksus i smak, popracowano również nad układem jezdnym, by nikt nie poczuł się zaskoczony w zakręcie. W tym egzemplarzu pod maską pracuje 283-konna jednostka V6. Dodatkowo właściciel zdecydował się na dodatkowe wykończenie kabiny w firmie Carlex. W efekcie mamy tu prawdziwy bezmiar skóry i Alcantary, a drugi tak wyposażony samochód jest nie do znalezienia.
Czytaj dalej Lancia Voyager 3.6 V6 2013 – 110000 PLN – Bielsko-Biała

Lancia Thema 8.32 1990 – 148320 PLN – Bielsko-Biała

Produkcja specjalnie przygotowanych wersji najwyższych modeli w gamie była punktem honoru wielu firm na przełomie lat 80-tych i 90-tych. Partnerstwo ze słynnymi sportowymi markami było tu na porządku dziennym, i tak powstały najbardziej wyjątkowe szybkie sedany tej epoki, jak Lotus Carlton, Mercedes 500E (Porsche Typ 2758) czy wreszcie debiutująca w 1987 roku Lancia Thema 8.32. Włoszka może poszczycić się nie tylko felgami Speedline z pięcioramiennym wzorem przeniesionym z Ferrari, lecz przede wszystkim zamontowanym tu pod maską silnikiem V8 Ferrari. To 32-zaworowa, 2,9-litrowa jednostka Tipo F105A, bazująca na jednostce z Ferrari 308 QV i będąca dumą każdego posiadacza tej limuzyny. Przedmiotem fascynacji w czasach debiutu był również elektrycznie wysuwany spojler – to pierwsze takie rozwiązanie na rynku, w kolejnych latach chętnie kopiowane przez konkurencję. To, czego jednak skopiować nie mógł nikt, to włoska atencja i przywiązanie do luksusu. Fenomenalnej jakości skóra Poltrona Frau, pięknie obszyta kierownica, gałka zmiany biegów i deska, wspaniałe drewno (prawdziwy czeczot), dodatkowo Alcantara na suficie. Dochodzą tu jeszcze smaczki w postaci otworów wentylacyjnych a’la Ferrari na desce i system automatycznie podnoszonych zagłówków tylnej kanapy (unoszących się w wersji poliftowej, gdy zostanie wykryty ciężar na kanapie). To wyjątkowe auto, które jako nowe kosztowało dwa razy więcej, niż prosta Thema 2.0 Turbo i przekraczało cenę Maserati 430. W rezultacie również produkcja była limitowana. Oferowana w latach 1986-88 seria 1 powstała w ilości 2370 sztuk. Seria 2 z lat 1988-92 to jedynie 1601 egzemplarzy, a znalezienie drugiego zachowanego równie pięknie jak ten prezentowany przez salon Concept VTC, byłoby niezwykle trudne.
Czytaj dalej Lancia Thema 8.32 1990 – 148320 PLN – Bielsko-Biała

Lancia Kappa 2.0 Turbo 16V 1998 – 72000 PLN – Bielsko-Biała

Lancia Kappa zawsze budziła w Polsce skojarzenia z aparatem rządowym, ministrami, wojskiem i prezesami spółek państwowych. To była limuzyna, która zazwyczaj miała do obsługi własnego szofera. Te samochody na najwyższych obrotach jeździły przez dekadę, niejednokrotnie osiągając przebiegi rzędu pół miliona kilometrów. Po latach wspomnienie o tej funkcji wciąż jest wiecznie żywe, ale ilość zadbanych egzemplarzy znikoma. Prezentowany egzemplarz jest absolutnie wyjątkowy. Przebieg zaledwie 54 tys. km, perfekcyjna powłoka lakiernicza, wnętrze absolutnie doskonałe, niemal bez zużycia eksploatacyjnego, z doskonałą skórą Poltrona Frau. Pod jego maską drzemie dwulitrowa, tubodoładowana 16-zaworówka – dokładnie taka, jak w kultowej Lancii Deta HF Integrale Evoluzione, podobnie jak w rajdowej siostrze zestawiona z manualną skrzynią biegów. To limuzyna pełna wigoru i włoskiego charakteru, która wręcz prosi o mocne wciśnięcie gazu zawsze, gdy zobaczysz kawałek prostej.
Czytaj dalej Lancia Kappa 2.0 Turbo 16V 1998 – 72000 PLN – Bielsko-Biała

Lancia Delta HF Turbo 1995 – SPRZEDANA

Lancia Delta HF Turbo przywołuje na myśl samochody znane z tras rajdowych, i mimo, że ten egzemplarz to już przedstawiciel kolejnej generacji w której nie był już dostępny napęd 4×4, nie brakuje w niej elementów, które przywołują bodaj najbardziej kultową rajdówkę w historii. Jedna rzecz to barwy Martini, druga – wnętrze z tapicerką, którą znamy z modelu Evoluzione, a trzecie – sam silnik. Również dwulitrowy, turbodoładowany, dokładnie taki sam jak w kultowej poprzedniczce. Nawet radio zostało tu skompletowane, jak w kultowej Evo. Choć ten następca nie może się mierzyć z legendą, jest to wyjątkowo rzadka wersja. HF Turbo w wersji pięciodrzwiowej powstawała jedynie przez dwa lata (1993-95), zanim pojawiłasię wersja HPE. Wyróżniała się seryjnie poszerzonymi błotnikami, innym zderzakiem, innym grillem, żółtym oznaczeniem HF na atrapie chłodnicy, spojlerem na tylnej klapie, większymi hamlcami, no i pięknymi, opcjonalnymi fotelami Recaro z Alcantary, które odnajdziemy również w tym egzemplarzu.
Czytaj dalej Lancia Delta HF Turbo 1995 – SPRZEDANA

Lancia Stratos HF Stradale 1975 – Szwajcaria

Lancia Stratos to wspaniałe połączenie formy i funkcji. Jej zalążek, niesamowita koncepcja Stratos Zero od Bertone, zachwyciła widzów w Turynie w 1970 roku. Wśród tych, którzy zbierali szczęki z podłogi, był dyrektor ds. PR Lancii, Sandro Fiorio i jego syn Cesare, odpowiedzialny za udział firmy w rajdach. Para lobbowała dyrekcję, by zatwierdzić projekt. Udało się, a warunkiem było zastopsowanie układu napędowego z zamontowaną centralnie jednostką Ferrari V6 i pięciobiegową manualną skrzynią. Stylizacja przełomowego nowego modelu została powierzona Marcelowi Gandini z Bertone, który wcielił tę koncepcję w życie w spektakularny sposób. Kiedy jasnopomarańczowy, przypominającym strzałę, prototyp Stratos HF zadebiutował w Turynie w rok później, uznano go za pierwszy samochód, który został celowo zbudowany, aby wziąć udział w Rajdowych Mistrzostwach Świata. Właściwy atak zaczął się w 1974 roku. Czas nie mógł być lepszy, ponieważ Lancia zobowiązała się do zbudowania 500 drogowych modeli Stratos w celu homologacji modelu dla Grupy 4, a 500 silników Ferrari V6 o pojemności 2,4 litra po wycofaniu 246 GT tylko na to czekało.
Czytaj dalej Lancia Stratos HF Stradale 1975 – Szwajcaria

Lancia Kappa Coupe 1997 – SPRZEDANA

Lancia Astura, Lancia Aurelia GT czy wreszcie Lancia Flaminia Coupe. Na jaką epokę słynnej włoskiej marki byśmy nie spojrzeli, zawsze odnajdziemy w niej model, który doskonale odzwierciedlał ideę Il Granturismo, samochodu stworzonego do pokonywania dalekich, międzynarodowych tras w komforcie i luksusie. Nie inaczej było w latach 90-tych, kiedy pojawiła się na rynku Lancia Kappa Coupe. Budowana w zakładach Maggiora, wyróżniała się nie tylko piękną sylwetką i drzwiami bez ramek. Zmodyfikowano również zawieszenie, zwiększono sztywność karoserii oraz zmieniono detale wnętrza. Kappa Coupe debiutowała w 1996 roku, a do 2000 roku wyprodukowano zaledwie 3263 sztuki, co czyni ten model prawdziwym rarytasem. Ta jest wyjątkowo pięknie skonfigurowana i utrzymana, i ma jeszcze jeden atut. To wyjątkowo pięknie i gładko pracujący, topowy silnik 3.0 V6 konstrukcji Busso, jedyny który łączony był ze skrzynią automatyczną. Powstało ich zaledwie około 600 sztuk.
Czytaj dalej Lancia Kappa Coupe 1997 – SPRZEDANA

Lancia Delta HPE 1998 – SPRZEDANA

Lancia Delta HPE to najzgrabniejsza, trzydrzwiowa wersja modelu Delta drugiej generacji. Nazwa HPE nawiązywała do szczególnej wersji coupe-kombi, Lancii Beta HPE z lat siedemdziesiątych. Sportowej Włoszce nie brak indywidualnego stylu, który z nazwą „Delta” zawsze komponował się znakomicie. Czarny kolor, felgi Speedline, we wnętrzu fotele Recaro w skórze i Alcantarze, do tego doskonały system audio, a na deser jednostka FIAT Pratola Serra o pojemności niespełna 1,8 l i mocy 131 KM. Silnik wyposażony jest w dwa wałki w głowicy i układ VVT, czyli zmienne fazy rozrządu, co pozwoliło zoptymalizować przebieg krzywej momentu obrotowego i zmniejszyć spalanie. Mimo mocy niższej o 8 KM od dostępnej do 1996 roku wersji 2-litrowej, przyspieszenie do pierwszej setki jest tu krótsze o 0,2 s i wynosi 9,4 s. Prędkość maksymalna to 200 km/h.
Czytaj dalej Lancia Delta HPE 1998 – SPRZEDANA

Lancia Thema 3.6 V6 AWD 2014 – SPRZEDANA

Połączenie Lancii i Chryslera otworzyło przed włoską marką nowe opcje. Otóż zamiłowanie do wysokiej jakości materiałów i rękodzielnictwa właściwe dla kilkudziesięcioletniej tradycji tworzenia samochodów luksusowych, pozwoliło na skorzystanie z platformy, która oferowała wszystko to, o czym konstruktorzy Lancii marzyli od wielu lat. Ponad 3-metrowy rozstaw osi, wyjściowo tylnonapędowa platforma z możliwością dołączenia napędu przednich kół, mocny i nowoczesny silnik V6 3,6 l zespolony z 8-stopniową skrzynią automatyczną ZF. To wszystko nie było dostępne w zasobach koncernu Fiata, ale pozwoliło w 2011 roku stworzyć model Lancia Thema drugiej generacji, limuzynę zaprojektowaną w oparciu o model Chrysler 300 i z pewnością godną wielkich włoskich przodków. Thema najlepiej smakuje w najwyższej wersji wyposażenia, takiej jaką oferuje salon Concept VTC. Wspaniałe wnętrze bogato obszyte skórą Poltrona Frau, fotele z podgrzewaniem i wentylacją, ogromne okno dachowe, wysokiej klasy system audio i 286-konny silnik z rzadko spotykaną w tym modelu opcją napędu na wszystkie koła. Te luksusowe auta oferowano jedynie przez 3 lata, ten egzemplarz pochodzi z ostatniego roku produkcji i ma bardzo ciekawą historię, związaną z szanowaną osobą prezydenta Bielska-Białej. Tak jak podczas zakupu, tak i dziś samochód łączy wyjątkowe cechy – pozwala czerpać przyjemność z posiadania i podróżowania, ale unika ostentacji w okazywaniu możliwości finansowych.
Czytaj dalej Lancia Thema 3.6 V6 AWD 2014 – SPRZEDANA

Lancia Delta HPE HF Turbo 1999 – SPRZEDANA

Lancia Delta HF HPE Turbo to najmocniejsza, trzydrzwiowa wersja modelu Delta drugiej generacji. Pod jej maską odnajdziemy legendarny silnik Lamprediego, w 16-zaworowej wersji doładowanej turbosprężarką. 2 litry pojemności, 4 cylindry, 193 konie mechaniczne i 6 tytułów rajdowych mistrzostw świata konstruktorów, zdobytych przez model HF Integrale, czyli poprzednika dysponującego tym samym sercem. W tej najmocniejszej wersji silnikowej powstało ich jedynie 2450 sztuk. Ta oferowany w Bielsku jest jeszcze bardziej unikalna. Wyposażono ją w opcjonalny pakiet Zender, obejmujący tylny spojler, nakładki zderzaków i progów. We wnętrzu fotele Recaro w skórze i Alcantarze oraz doskonały zestaw audio. Pozostałe dodatki – felgi Keskin, układ wydechowy Supersprint i obniżone zawieszenie dodają mu jeszcze więcej czarnego charakteru. Takie auto prowadzi się jak mały gokart, stąd i mała, akcesoryjna kierownica Momo jest tu na miejscu.
Czytaj dalej Lancia Delta HPE HF Turbo 1999 – SPRZEDANA