Subaru Impreza w kultowych barwach 555 to nie jest auto, które trzeba przedstawiać komukolwiek, kto pasjonował się w latach 90. rajdami. To bez wątpienia auto kultowe, odkąd w 1995 roku Colin McRae sięgnął po tytuł Rajdowego Mistrza Świata w 1995 roku, a zespół 555 Subaru World Rally Team sięgnął trzykrotnie po tytuł producentów w 1995, 1996, 1997. Ktokolwiek grał wówczas w Colin McRae Rally, marzył, aby zasiąść za sterami takiego wozu. Teraz jest taka możliwość, a historia tego egzemplarza jest absolutnie wyjątkowa. Przebieg auta to aktualnie tylko 3650 km. Samochód praktycznie całe życie spędził jako show car. Początkowo w salonie, a później w kolekcji właściciela, gdzie dzielił garaż z takimi samochodami, jak Ford RS200, Ford RS Cosworth, MG Metro 6R4, Lancia Delta HF Integrale Evo I, Renault 5 Turbo, Lotus Cortina, Mercedes-Benz 190E Evolution II.
Subaru Impreza 555 GT N-Group Show Car
Rocznik: 1996
Przebieg: 3650 km
Pojemność: 1994 cm3
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Cena: 370000 PLN
Samochód został kupiony jako nowy w 1996 roku przez belgijskiego kierowcę rajdowego, Lempereura. Umówił się z dealerem, że auto odbierze dopiero po roku, ale za to w oklejeniu koncernu tytoniowego 555, sponsorującego fabryczny, mistrzowski zespół rajdowy. Co więcej, ten samochód jest wykończony w tym samym atrakcyjnym ciemnoniebieskim kolorze (555).
Po przejechaniu Subaru zaledwie 3 tysięcy kilometrów, Lempereur postanowił przygotować auto do Grupy N.
Konwersja miała miejsce w 1998 i 1999 roku, kiedy starano pozyskać się najlepsze dostępne części.
Samochód został wyposażony w klatkę bezpieczeństwa, zestaw dodatkowych świateł PIAA, rozpórkę Sparco, felgi OZ Racing, specjalny wydech, dodatkowe wskaźniki, kultowy tylny spojler i szereg pomniejszych elementów.
Zmienione zostało również zawieszenie, i tu nie było oszczędzania, bo zamontowano zestaw amortyzatorów Proflex z regulowaną siłą tłumienia.
Zastosowane hamulce to z kolei AP Racing z zaciskami, które mogliśmy odnaleźć wówczas również w samochodach WRC. Podobnie wysoka półka to fotele – Prodrive Pro WRC.
Bodaj najciekawszy detalem jest naba z wygrawerowanym „555”, wykonana według pomysłu właściciela. Co najbardziej zaskakujące w tej historii, auto po przebudowie nie było nigdy normalnie eksploatowane. Pozostawało w kolekcji, będąc tylko kilkukrotnie pokazywane przy okazji wystaw i wydarzeń sportowych.
Auto w ostatnim czasie zostało uruchomione i przeszło serwis.
Zmieniona została pompa paliwa, przepłukany został cały układ paliwowy.
Nowa cewka zapłonowa i świece.
Nowy olej, filtry.
Zachowane są oryginalne części, które zostały wymontowane z auta podczas modyfikacji – felgi z oryginalnymi oponami, fotele, elementy zawieszenia, tylny spojler, przedni zderzak, kompletny ukad wydechowy – wszystko w stanie potwierdzającym przebieg i stan pojazdu.
Auto nie jest zarejestrowane w Polsce, sprzedawane jest na podstawie faktury VAT marża wraz z dokumentami belgijskimi.
Telefon: +48 607 273 512
E-mail: info@gieldaklasykow.pl
Miejscowość: Poznań