Volkswagen Garbus to bez wątpienia jeden z najbardziej popularnych klasyków na świecie. Gdy był nowy, kochany był przez wszystkich, bo jazda nim zawsze była manifestem wolności, bez deklarowania majątkowego statusu czy przynależności do jakiejkolwiek grupy społecznej. Tak zresztą zostało do dziś. W nim za kierownicą każdy może poczuć się dobrze, bo auto jest zwrotne, prowadzi się lekko, ma piękne brzmienie chłodzonego powietrzem silnika i o ile nie było poddawane przez szereg lat działaniu pleśni – świetnie pachnie. Poza tym to auto wyjątkowo proste w serwisie, niezawodne i oszczędne. Garbus jest dobry dla każdego, pozostaje tylko kwestia znalezienia odpowiedniego rocznika. Precel to wybór prawdziwego fanatyka, Oval jest o krok mniej archaiczny, choć z pewnością ma wyjątkowy styl. Lata 60. można już polecić każdemu. Takiego Garbusa szukaliśmy przez kilka miesięcy. Urzekł nas stopniem zachowania. W nim detale są oryginalne, jest czysty, nie zniszony wilgocią, z piękną patyną. O wiele bardziej wolimy takie pojazdy, niż restaurowane na nowych zamiennikach oryginalnych części. Rok 1968 to pierwszy, w którym zastosowano seryjnie 12-woltową instalację. Jednocześnie to pierwszy, w którym seryjnie zainstalowano pasy bezpieczeństwa. Co ciekawe, pasy są z automatycznym zwijaczem. Niby małe szczegóły, ale użytkowo niezwykle istotne.
Volkswagen 1300 Garbus
Rocznik: 1968
Przebieg: 102000 km
Pojemność: 1300 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 40 KM
Garbusy dotąd mieliśmy dwa, ale pomysł na kolejnego zrodził się z naszego partnerstwa z Volkswagen Bank. To nowe rozwiązanie finansowe na rynku, dedykowane miłośnikom i pozwalające łatwiej sięgnąć po marzenia związane z własnym klasykiem. Więcej o ofercie możecie poczytać na stronie https://www.gieldaklasykow.pl/kredyt-na-klasyka/.
Ten Volkswagen 1300 sprowadzony został ze Szwecji, zachowany w dużym stopniu w oryginalnym stanie.
Posiada drugą powłokę lakierniczą położoną przed laty, zachowaną w bardzo dobrym stanie.
Wnętrze w pełni oryginalne, włącznie z tapicerką, noszącą ślady upływu czasu, lecz wciąż funkcjonalną.
Samochód jest w pełni sprawny.
Podwozie jest zakonserwowane.
Felgi po renowacji, nowe opony.
Samochód po serwisie, w trakcie którego wymieniono kanały wentylacyjne pod podwoziem, łączniki stabilizatorów, nowy pasek klinowy, zregenerowany został gaźnik. Założono nowy bak paliwa i nowy zbiorniczek wraz z elektrycznym spryskiwaczem szyby. Wymieniono chłodniczkę oleju i wykonane zostały drobne prace elektryczne.
Jest po pracach detailingowych.
Łączny koszt wykonanych prac serwisowych i kosmetycznych to około 12000 złotych.
Auto świeżo zarejestrowane w Polsce.