BMW 518 E12 1976 – SPRZEDANE

BMW 518 E12 ma w sobie urok czystych lat 70. W jego kształtach pobrzmiewa finezja BMW Garmisch, projektu Marcello Gandiniego z 1970 roku, ugrzecznionego w niemiecki sposób. Pozostała lekkość linii, ostro wycięty tylny słupek, łagodnie opadająca linia bagażnika, gustowne chromowane dodatki. To nie jest po prostu jeden z rekinów, pierwsza piątka jest piękna i wciąż jest nieco niedoceniona, pozostając w cieniu modelu E9, czyli coupe z tego samego okresu. Nasz egzemplarz z 1976 roku urzekł nas pastelowym kolorem BMW Pastellblau i fenomenalnie zachowanym, oryginalnym stanem. Choć to auto prezentuje się, jakby właśnie została zakończona jego renowacja, jest czymś lepszym, egzemplarzem zachowanym, tu nawet powłoka lakiernicza jest w większości oryginalna. Auto ma jedynie 80 tys. km przebiegu i przyjechało do Polski z Włoch. Wyposażenie ma skromne, ogranicza się właściwie do radia Blaupunkt i elektrycznie wysuwanej anteny, ale łagodne brzmienie doskonałego silnika M10 wprowadza tu odpowiedni klimat i nastrój, i w tym aucie naprawdę nic więcej nie potrzeba. Wygląda jak milion dolarów, a kosztuje zdecydowanie mniej.

BMW 518 E12
Rocznik: 1976
Przebieg: 80000 km
Pojemność: 1799 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 90 KM

BMW jest we wzorowym stanie, absolutnie niespotykanym wśród aut w tym wieku.
Auto pochodzi z przełomu pierwszej i drugiej serii produkcyjnej. Zasadniczo jest poliftowe, choć drzwi, lusterko i kierownica są jeszcze takie, jak w pierwszej serii.

Samochód sprowadzony z Włoch.
Przebieg jedynie 80 tys. km.

Stan w ogromnej części oryginalny, auto w dużej części w pierwszej powłoce lakierniczej.
Cała galanteria zachowana w pięknym stanie.
Uszczelki w bardzo dobrym stanie.
Oryginalna tapicerka i wszystkie wykładziny.
W pełni oryginalna komora silnika, w której ciężko doszukać się nawet nalotu korozji, a większość elementów zachowała fabryczny ocynk.
Podwozie i nadkola wzorowe, choć nie były nigdy zabezpieczane antykorozyjnie.

Wykonany serwis, a podczas niego m.in:
– płukanka i nowy olej Millers 10W40,
– płukanie układu chłodzenia i nowy płyn chłodniczy,
– regulacja zaworów,
– kompletne uszczelnienie silnika, skrzyni biegów i dyferencjału,
– zregenerowane zaciski hamulcowe,
– nowy wysprzęglik,
– nowy termostat,
– przejrzany alternator i rozrusznik,
– nowa klema plusowa,
– zregenerowane wahacze i łączniki stabilizatorów,
– nowe drążki kierownicze,
– nowa podpora wału wraz z łożyskiem, wyważenie wału,
– zregenerowany gaźnik,
– nowy akumulator,
– nowe opony Uniroyal,
– usunięcie zabezpieczeń antykradzieżowych z epoki,
– malowanie i konserwacja podstawy akumulatora,
– ustawienie zbieżności,
– prace detailingowe,
– lakier zabezpieczony tradycyjnym woskiem,
– wymieniony końcowy tłumik.

Koszt przeprowadzonych prac serwisowych i kosmetycznych to około 20000 złotych.

Zachowana dokumentacja wraz z książką serwisową.

Samochód zarejestrowany w Polsce 6.03.2023.