Volvo 144 Grand Luxe Automatic 1973 – SPRZEDANE

Bardzo lubimy lata 70. w motoryzacji, bo dają balans pomiędzy tym co odmienne, a tym co praktyczne i zdecydowanie nadaje się dziś do jazdy na długich dystansach. Takie właśnie jest nasze Volvo 144, a jego kolor pomarańczowy to prawdziwa kwintesencja tamtej epoki, czyli czysta radość z życia. Samochód jest w topowej wówczas wersji Grand Luxe Automatic, fabrykę opuścił w kolorze pomarańczowym, idealnie pasującym do epoki lat 70., lecz oferowanym wyłącznie przez dwa lata – w 1973 i 1974 roku. Jego dwulitrowy red block zasilany jest ówczesną nowością, czyli układem wtryskowym Bosch D-Jetronic, co dało mu przewagę 24 KM, zestawiając z wersją gaźnikową. Jakie jest na drodze? Volvo 144 to następca modelu Amazon, bazujący na jego trwałych i sprawdzonych rozwiązaniach mechanicznych, lecz z całkowicie nową sylwetką i aktualizacjami technicznymi, jak na przykład cztery hamuce tarczowe i alternator zamiast prądnicy. Otrzymał całkowicie nowe wnętrze, w tym także fotele, które do dziś służyć mogą za wzór ergonomii. To klasyk, ale wspaniale użyteczny. Tak jak Amazon wyróżniał się w latach 60., tak i dekadę później Volvo 144 było prymusem. Przełożyło się to na doskonałą sprzedaż, choć dziś egzemplarz zachowany tak jak ten, szczególnie w topowej wersji Grand Luxe, to prawdziwa rzadkość.

Volvo 144 Grand Luxe Automatic
Rocznik: 1973
Przebieg: 155000 km
Pojemność: 1985 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: automatyczna
Moc: 124 KM

Volvo 144 w topowej, bardzo rzadkiej wersji Grand Luxe, z dwulitrowym silnikiem B 20 E (red block) zasilanym układem wtryskowym Bosch D Jetronic. Wyposażone w skrzynię automatyczną, obrotomierz, szyberdach, skórzaną tapicerkę, radio z epoki Blaupunkt.

Volvo kupiliśmy bezpośrednio w garażu właściciela w małej miejscowości Zihlschlacht w kantonie Turgowia.
Pierwszy i jedyny użytkownik w Szwajcarii jeździł nim do 2002 roku, choć od początku lat 80. auto jeździło bardzo mało.
Udokumentowany przebieg z 1981 roku wynosił 137607 km, w momencie zakupu w 2021 roku było to 154709 km.
Obecnie jest to 155600 km i w ciepłe dni rośnie.

Samochód bez korozji, w całości w drugiej powłoce lakierniczej.

Wykonano czynności serwisowe, obejmujące:
– pełen serwis i regeneracja układu wtryskowego,
– płukanka i nowy olej w silniku,
– nowy olej w skrzyni biegów,
– nowy olej w tylnym dyferencjale i uszczelnienie,
– nowe przewody zapłonowe, kopułka i palec,
– nowe przewody gumowe,
– nowe świece,
– nowy akumulator,
– uszczelnienie przekładni kierowniczej,
– uszczelnienie skrzyni biegów,
– uszczelka miski olejowej,
– uszczelka pokrywy zaworów,
– regeneracja zacisków hamulcowych,
– renowacja felg,
– nowe chromowane nakładki na felgi,
– nowe opony,
– nowy tłumik końcowy.

Samochód zarejestrowany w Polsce 6.03.2023.
W ciągu sezonu, po serwisie, auto przejechało niecały 1000 km.
Volvo jest po skrupulatnych pracach detailingowych.
Zdecydowaliśmy się zdjąć bardzo ładnie uszyte pokrowce, aby odsłonić oryginalną tapicerkę skórzaną.

Koszt przeprowadzonych prac serwisowych i kosmetycznych to około 30000 złotych.