Bardzo lubimy lata 70. w motoryzacji, bo dają balans pomiędzy tym co odmienne, a tym co praktyczne i zdecydowanie nadaje się dziś do jazdy na długich dystansach. Takie właśnie jest nasze Volvo 144, a jego kolor pomarańczowy to prawdziwa kwintesencja tamtej epoki, czyli czysta radość z życia. Samochód jest w topowej wówczas wersji Grand Luxe Automatic, fabrykę opuścił w kolorze pomarańczowym, idealnie pasującym do epoki lat 70., lecz oferowanym wyłącznie przez dwa lata – w 1973 i 1974 roku. Jego dwulitrowy red block zasilany jest ówczesną nowością, czyli układem wtryskowym Bosch D-Jetronic, co dało mu przewagę 24 KM, zestawiając z wersją gaźnikową. Jakie jest na drodze? Volvo 144 to następca modelu Amazon, bazujący na jego trwałych i sprawdzonych rozwiązaniach mechanicznych, lecz z całkowicie nową sylwetką i aktualizacjami technicznymi, jak na przykład cztery hamuce tarczowe i alternator zamiast prądnicy. Otrzymał całkowicie nowe wnętrze, w tym także fotele, które do dziś służyć mogą za wzór ergonomii. To klasyk, ale wspaniale użyteczny. Tak jak Amazon wyróżniał się w latach 60., tak i dekadę później Volvo 144 było prymusem. Przełożyło się to na doskonałą sprzedaż, choć dziś egzemplarz zachowany tak jak ten to prawdziwa rzadkość.
Volvo 144 Grand Luxe Automatic
Rocznik: 1973
Przebieg: 154000 km
Pojemność: 1985 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: automatyczna
Moc: 124 KM
Cena: 79000 PLN
Volvo 144 w topowej, bardzo rzadkiej wersji Grand Luxe, z dwulitrowym silnikiem B 20 E (red block) zasilanym układem wtryskowym Bosch D Jetronic. Wyposażone w skrzynię automatyczną, obrotomierz, szyberdach, radio z epoki Blaupunkt.
Samochód sprowadzony ze Szwajcarii.
Auto uruchomione po wieloletnim postoju w garażu.
Poprzedni udokumentowany serwis w 1981 roku przy przebiegu 137 tys. km.
Samochód bez korozji, w całości w drugiej powłoce lakierniczej.
Wykonano czynności serwisowe, obejmujące:
– płukanka i nowy olej w silniku,
– nowy olej w skrzyni biegów,
– nowe świece,
– nowy akumulator,
– uszczelnienie przekładni kierowniczej,
– uszczelnienie skrzyni biegów,
– uszczelka miski olejowej,
– uszczelka pokrywy zaworów,
– hamulce po rewizji,
– renowacja felg,
– nowe chromowane nakładki na felgi,
– nowe opony.
Volvo jest po skrupulatnych pracach detailingowych, pokryte dwukrotnie woskiem Swissvax Endurance.
Samochód zarejestrowany w Polsce 6.03.2023.
Samochód jest dumą i własnością prowadzącego stronę gieldaklasykow.pl.
Sprzedaż na podstawie faktury VAT marża, brak obowiązku opłaty podatku PCC po zakupie.
Auto będzie prezentowane na naszym stoisku podczas nadchodzących targów Auto Nostalgia w Warszawie, w dniach 22-23 kwietnia w hali Expo XXI w Warszawie, przy ulicy Ignacego Prądzyńskiego 12/14. Zapraszamy w sobotę i w niedzielę w godzinach 10:00-17:00.
Telefon: +48 607 273 512
E-mail: info@gieldaklasykow.pl
Miejscowość: Poznań