W124 pickup? Czemu nie, takie wersje budowano nawet na bazie Porsche, aby pomóc w Danii ominąć podatki i ulżyć przedsiębiorcom. To analogiczne przepisy, które swego czasu w Polsce spowodowały wysyp aut „z kratką”. Taką konwersją w Skandynawii zajmowało się kilka firm karoseryjnych, największe to Sæby Karosseriværksted, Ringe Karrosserifabrik i Bøgely Karrosserifabrik. Entuzjaści dziś oceniają, że zbudowano ich kilkaset sztuk, choć dokładne statystyki nie są znane. Duńskie Mercedes 300E Pickup W124 powstawały najczęściej na bazie standardowego kombi i w odróżnieniu od karawanów czy karetek pogotowia mają standardowy rozstaw osi, co pozwoliło zachować im zgrabne proporcje. Mimo niemałych kosztów przebudowy, W124 pickup finalnie nie kosztował więcej, niż standardowy sedan W124. Dziś to już się zmieniło… te najbardziej zadbane sztuki mają już po prostu wartość kolekcjonerską. Wśród zalewu zwykłych W124 na zlotach, takim samochodem można się natychmiastowo wyróżnić, a na ulicy budzi on wręcz sensację. Ten egzemplarz nie jest w idealnym stanie, ale naturalne zużycie dodaje mu tylko autentyczności i charakteru. Z pewnością aktualnie dużym jego atutem jest najmocniejszy w ówczesnej ofercie silnik – 220-konny, 24-zaworowy, 6-cylindrowy, rzędowy.
Mercedes 300E-24 Pickup W124
Rocznik: 1992
Przebieg: 354000 km
Pojemność: 2960 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: automatyczna
Moc: 220 KM
Wyposażenie:
VIN: WDB1240911F225244
Fabryczny kod lakieru: 512U Almandine rot metalic
– elektrycznie regulowane szyby
– elektrycznie regulowane lusterka
– podgrzewane siedzenia
– wspomaganie kierownicy
– centralny zamek
– skórzana tapicerka
– wskaźnik temperatury zewnętrznej
– szyby atermiczne /przednia i boczne/
– katalizator
– akumulator o zwiększonej pojemności
– felgi AMG
– system nagłośnienia – jednostka centralna Pioneer, wzmacniacz JBL, głośniki boczne w zabudowie za siedzeniami
Na sprzedaż Mercedes 124 Pick-Up wyprodukowany w 1992 r., który został przebudowany z nadwozia kombi przez jeden z wyspecjalizowanych zakładów na terenie Skandynawii, na licencji producenta.
Wersja europejska. Samochód większość życia spędził w Danii, w 2020 roku został sprowadzony do Polski.
Samochód w oryginale posiada kolor Almandine rot. W Danii został przemalowany na kolor czarny (tylko z zewnątrz).
Pojazd został zakupiony w przyzwoitym stanie technicznym, pozwalającym na użytkowanie, ze stanem blacharskim i lakierniczym do poprawek. W międzyczasie wykonano prace mechaniczne i usunięto usterki. Zarówno silnik, jak i skrzynia biegów pracują bez zarzutu. Na ten moment została do wykonania wymiana tarcz i kloców na obu osiach.
Wnętrze samochodu jest w dobrym stanie, tapicerka nie posiada spękań ani rys. Drewno w poprawnym stanie, adekwatnym do wieku.
Egzemplarz był „Safety Car’em” poznańskiego klubu „Mesie Mietki Merole Coupe”, prowadził kolumny klasyków na kilku zlotach. Po wymianie układu hamulcowego samochód nadaje się do dalszego użytkowania na co dzień lub może zostać zakupiony jako baza do przywrócenia do oryginału po wykonaniu prac blacharsko-lakierniczych.
Samochód kupujący otrzymuje z przeglądem do 07.2023.