Pierwsza generacja Porsche Cayman, o oznaczeniu fabrycznym 987c, produkowana była od 2006 roku. Technologicznie był to samochód oparty na roadsterze Boxster 987, z sześciocylindrowym silnikiem typu bokser ze smarowaniem z suchą miską olejową. Jednostkę umieszczono tu centralnie, co zagwarantowało idealny rozkład mas. Dzięki zamkniętemu nadwoziu i sztywniejszej karoserii, Cayman był bardziej precyzyjny w prowadzeniu od Boxstera i zyskał miano bardziej sportowego. Ma piękną sylwetkę i świetnie się prowadzi, więc przyznacie, trudno pragnąć czegoś więcej?
Czytaj dalej Porsche Cayman 987c 2006 – 119000 PLN – Katowice
Retrrro
Firma Retrrro sprzedaje, wynajmuje i sprowadza na zamówienie europejskie klasyki i youngtimery z rynku japońskiego.
Naszym celem jest oferowanie ciekawych samochodów w dobrym stanie i atrakcyjnej cenie. Chcemy budować naszą reputację poprzez rzetelne informowanie o stanie samochodu.
Uważamy, że zakup samochodu może być doskonałą inwestycją.
Porsche 928 1982 – 112000 PLN – Katowice
Model 928, którego nadwozie opracowano z uwzględnieniem nowych, planowanych przepisów bezpieczeństwa, był popularny jako łatwy w obsłudze, wygodny i komfortowy grand tourer. Porsche projektując 928 skupiło się na lekkiej konstrukcji. Z tego powodu drzwi, przednie błotniki i maska zostały wykonane z aluminium, a nie z blachy stalowej. 928 napędzane były chłodzonym wodą silnikiem V8 z układem cylindrów 90°, a idealne wyważenie zapewniło umieszczenie skrzyni biegów przy tylnej osi. Pojemność skokowa silnika wynosiła początkowo 4,5 litra. Najbardziej charakterystyczną cechą 928 są podnoszone elektrycznie okrągłe reflektor oraz panoramiczna szyba na tylna. Przedstawiciel ery transaxle z ogłoszenia może poszczycić się pięknym kolorem nadwozia, zadbanym wnętrzem i wyjątkowo niskim przebiegiem.
Czytaj dalej Porsche 928 1982 – 112000 PLN – Katowice
Porsche 968 1994 – 105000 PLN – Katowice
Porsche 968 to następca modelu 944 i ostatni etap ewolucji przedniosilnikowych, czterocylindrowych Porsche ze skrzynią umieszczoną przy tylnej osi. Proporcje i kształt linii bocznej nie zostały zmienione, zmodyfikowano przód i tył, upodobniając je do ówczesnej oferty marki. Zmieniono sposób otwierania przednich lamp, które upodobniły się do tych z modelu 928. Zastosowało 3-litrowy, czterocylindrowy silnik rzędowy, będący rozwinięciem konstrukcji stosowanej 944 S2. Największym sukcesem było ustabilizowanie krzywej momentu obrotowego przy niskich prędkościach, co znacznie poprawiło przyspieszanie przy codziennej jeździe, zwłaszcza w werji ze skrzynią automatyczną Tiptronic, którą odnajdziemy również na pokładzie prezentowanego egzemplarza. Warto podkreślić, że moc 240 KM i moment obrotowy na poziomie 305 Nm uczyniło z niego najmocniejszy i największy czterocylindrowy silnik wolnossący w ówczesnym pojeździe produkcyjnym.
Czytaj dalej Porsche 968 1994 – 105000 PLN – Katowice
Porsche Cayman 987c 2011 – 159000 PLN – Katowice
Pierwsza generacja Porsche Cayman, o oznaczeniu fabrycznym 987c, debiutowała na salonie we Frankfurcie we wrześniu 2005. Produkcja ruszyła po dwóch latach badań, w 2006 roku. Technologicznie był to samochód oparty na roadsterze Boxster 987, z silnikiem umieszczonym centralnie i idealnym rozkładem mas. Dzięki sztywniejszej karoserii, Cayman był bardziej precyzyjny w prowadzeniu i zyskał miano bardziej sportowego. W połowie 2009 roku model otrzymał znaczące aktualizacje techniczne. Pojemność silnika zwiększono z 2,7 do 2,9 l, uzyskano 20 koni mechanicznych więcej. Jeszcze ważniejszą zmianą było zastosowanie opcjonalnej skrzyni PDK (Porsche Doppelkupplung), która skróciła czas przyspieszenia do pierwszej setki do 5,7 s. Również hamulce zostały poprawione, i co ciekawe, dzięki zastosowwaniu nowej technologii DFI (bezpośredni wtrysk paliwa) spalanie spadło o ok. 1 l / 100 km. Choć takich samochodów zazwyczaj nikt nie kupują z myślą o ekonomii, spalanie w trasie na poziomie 9 l / 100 km może być miłą niespodzianką.
Czytaj dalej Porsche Cayman 987c 2011 – 159000 PLN – Katowice
BMW Z4 3.0si Roadster E85 2006 – 74000 PLN – Katowice
BMW Z4 z wewnętrznym kodem E85 dla wersji Roadster i E86 dla Coupé, to projekt stworzony pod okiem głównego projektanta BMW, Chrisa Bangle. Oficjalnie zaprezentowany na targach Mondial de l’Automobile 2002 pojawił się na rynku amerykańskim w październiku 2002 roku, a w Niemczech został wprowadzony w marcu 2003. Ponieważ jest większy i wygodniejszy od poprzedniego Z3, otrzymał nazwę Z4. Pod względem technologii podwozia oś przednia odpowiada osi Z3, zaś oś tylna ma konstrukcję wielowahaczową. Poliftowa wersja Z4 została zaprezentowana publicznie wiosną 2006 roku. Zmiany wprowadzono zarówno w wyglądzie wewnętrznym, jak i zewnętrznym. Jednak najważniejsze były te w gamie silników. W Z4 pojawiły się nowe, sześciocylindrowe silniki N52, z których najmocniejszy był 3.0si. Taki wóz gwarantuje czystą przyjemność z jazdy.
Czytaj dalej BMW Z4 3.0si Roadster E85 2006 – 74000 PLN – Katowice
Mercedes S 600 Coupe C140 1994 – 79000 PLN – Katowice
Mercedes S 600 Coupe C140 to jest samochód, który zawsze wzbudzał szacunek. Ogromny, ale dwudrzwiowy, zasilany jest odpowiednim silnikiem. Potężna 12 cylindrowa jednostka o pojemności 6 litrów w tym nadwoziu spisuje się doskonale. To idealne auto do dalekiej podróży po drodze szybkiego ruchu, kwintesencja samochodu „gran turismo”. Srebrny lakier i czarno-szara, skórzana tapicerka to zestawienie najbardziej klasyczne i ponadczasowe. Ten egzemplarz ma jedynie 126 tys. km, jest już zarejestrowany, a do Polski przybył z Japonii.
Czytaj dalej Mercedes S 600 Coupe C140 1994 – 79000 PLN – Katowice
Porsche Boxster 986 2001 – 59000 PLN – Katowice
Tworząc Porsche Boxster, projektanci wykorzystali wiele wzorów ze sportowych wozów marki lat 50-tych i 60-tych, choć w samej realizacji wykorzystano wiele elementów z równolegle projektowanego 911 generacji 996. Stąd rodzinne podobieństwo, choć wrażenia z jazdy są zgoła inne. To efekt idealnego rozłożenia masy, co było efektem decyzji o umieszczeniu silnika centralnie. Po upływie 25 lat od rozpoczęcia produkcji śmiało można stwierdzić, że to był strzał w dziesiątkę. Każdy, kto kocha szybką jazdę bez dachu, pokocha i ten wóz, zwłaszcza gdy wyposażony jest w manualną skrzynię biegów. Ten egzemplarz to wersja poliftowa, już z silnikiem powiększonym do 2,7 l i wzmocnionym do 220 KM.
Czytaj dalej Porsche Boxster 986 2001 – 59000 PLN – Katowice
Mercedes S 500 W140 1995 – 59000 PLN – Katowice
Mercedes S 500 W140 to samochód projektowany z ogromnym rozmachem, sam projekt kosztował firmę miliard dolarów i trwał kilka lat. W samochodzie czuć to nawet po niemal 3 dekadach – ciężko znaleźć tu jakikolwiek słaby punkt. To owoc inżynierskiego dążenia do perfekcji, przy którym każdy inny samochód wypada blado 🙂 Każdy księgowy odpowiedzialny dziś za akceptację motoryzacyjnych budżetów nazwał by to po prostu przesadą. Tyle, że S-klasa pochodzi jeszcze z czasów, gdzie piecze nad projektem trzymali inżynierowie i jest jednym z ostatnich samochodem projektowanym bez oszczędzania, z wykorzystaniem wszystkich dostępnych zasobów i doświadczeń firmy.
Czytaj dalej Mercedes S 500 W140 1995 – 59000 PLN – Katowice
Mercedes 420 SEL W126 1987 – 85000 PLN – Katowice
Mercedes 420 SEL W126 to rozwiązanie dla tych, którzy chcą w jednym samochodzie podziwiać klasyczne linie stworzone przez Bruno Sacco, gładkie brzmienie silnika V8 i nadzwyczajny komfort jazdy. W tym egzemplarzu przedłużona ilość miejsca na nogi dla pasażerów tylnych siedzeń tworzą idealny klimat do podróży. Dla tych, którzy kochają stare Mercedesy nic więcej do szczęścia nie potrzeba. W126 z silnikiem V8 to najprawdopodobniej najlepsze połączenie uroku klasycznych Mercedesów i doskonałej jakości wykonania z satysfakcjonującą mocą i aksamitną miękkością jazdy, jakiej wręcz próżno szukać we współczesnej motoryzacji.
Czytaj dalej Mercedes 420 SEL W126 1987 – 85000 PLN – Katowice
Mercedes SL 320 R129 1996 – 59000 PLN – Katowice
Klasyczne linie i proporcje, zawsze świetnie wyglądający na sportowych Mercedesach srebrny kolor, świetna sześciocylindrowa jednostka i przyjemna podróż z wiatrem we włosach. To uniwersalny i ponadczasowy przepis, który sprawdza się od dziesięcioleci, a w latach 90. został doprowadzony do perfekcji, jeżeli chodzi o mechaniczną trwałość konstrukcji. Mercedes SL 320 R129 niemal nie ma słabych punktów. Jeżeli uda Wam się znaleźć odpowiedni egzemplarz, zachowany w oryginale, z niewysokim przebiegiem, możecie być pewni, że radość będzie Wam dawać przez długie lata.
Czytaj dalej Mercedes SL 320 R129 1996 – 59000 PLN – Katowice