Alpina

BMW Alpina B6 S Coupe E63 2008 – 313650 PLN – Gdynia

BMW Alpina B6 S Coupe to wzmocniona, zaktualizowana wersja modelu opartego na BMW serii 6 generacji E63. Ukazała się we wrześniu 2007 roku na salonie IAA motorshow. Optymalizując układ zmiennych faz rozrządu i stosując wzmocnioną sprężarkę, moc jej podniesiono z 500 do 530 KM, a moment obrotowy zamiast 700 Nm, sięga astronomicznych 725 Nm. W wersji S zamontowano nową skrzynię biegów – to 6-stopniowy ZF 6HP26, zdecydowanie szybszy od poprzednika, ponownie z możliwością zarówno automatycznej, jak i ręcznej zmiany biegów. Z zewnątrz uwagę przykuwa maska z dwoma wlotami powietrza, wykonana z włókna węglowego. Zmienione są również zderzaki, dodany został tylny dyfuzor, a także układ wydechowy z czterema końcówkami wydechu i 20-calowe felgi. We wnętrzu fotele ze specjalnej skóry, charakterystyczne dla Alpiny niebieskie zegary z czerwonymi wskazówkami, zmienione dywaniki, boczki drzwiowe i oczywiście srebrna plakietka z numerem egzemplarza. Ta pięknie zachowana sztuka to numer 140 z około 200 wyprodukowanych. Osiągi? Pierwsza setka w 4,5 s i prędkość maksymalna na poziomie 318 km/h.
Czytaj dalej BMW Alpina B6 S Coupe E63 2008 – 313650 PLN – Gdynia

BMW Alpina B7 L Supercharged E66 2005 – 155000 PLN – Gdynia

Alpina B7 generacji E65/E66 bazowała na podelu BMW 745i, które zasilane 4,5-litrowym, wolnossącym silnikiem wyjściowo generowało 333 KM. Aby uzyskać wyższą moc, konstruktorzy z Buchloe po analizie zdecydowali się na zastosowanie po raz pierwszy w tym modelu nie turbosprężarek, lecz kompresora. Uzyskane 500 koni mechanicznych i 700 Nm jest godne podziwu. Nawet topowe wówczas w ofercie BMW 760iL z silnikiem V12 było słabsze (445 KM i 600 Nm), a należy wziąć pod uwagę, że Alpina ważyła całe 150 kg mniej! W rezultacie nawet w długim nadwoziu pierwsza setka jest tu w zasięgu 5 sekund, a prędkość maksymalna przekracza 300 km/h. Zmiany zewnętrzne są subtelne i obejmują zmienione zderzaki oraz charakterystyczne dla Alpiny koła, a wewnątrz również tradycyjnie dla marki – zmieniona skórzana tapicerka, dekory, niebieskie tło zegarów i numer seryjny – w tym przypadku 095.
Czytaj dalej BMW Alpina B7 L Supercharged E66 2005 – 155000 PLN – Gdynia

Alpina B7 Turbo Coupe/1 1987 – SPRZEDANA

Wprowadzona na rynek w 1978 roku Alpina B7 Turbo Coupe/1 była pierwszą pełną realizacją Alpiny na platformie BMW serii 6. Zasilana początkowo 300-konnym, turbodoładowanym wariantem sześciocylindrowego rzędowego silnika BMW, pochodzącego z 630 CS E24. Zawieszenie Bilstein, wentylowane tarcze hamulcowe, zestaw stylowych dodatków do karoserii i charakterystyczne wieloramienne koła Alpina, zastosowana turbosprężarka, a przede wszystkim jednostkowa produkcja, tworzą z tego samochodu prawdziwy rarytas. Alpina B7 Turbo Coupe/1 powstała w ilości 130 egzemplarzy, ale w wersji z fabrycznym katalizatorem, oznaczonej jako B7 Turbo Coupe/1 Katalysator, zbudowano tylko 20 egzemplarzy. Mimo nieco niższej mocy maksymalnej (324 zamiast 334 KM), unikatowość sprawia, że to wyjątkowo poszukiwana wersja. Znakomity egzemplarz B7/1 wystawiony na aukcji został zamówiony 3 kwietnia 1987 roku. W subtelnej konfiguracji kolorystycznej diamentowej czerni i beżowo-perłowej skóry, samochód został dodatkowo wyposażony w klimatyzację, elektryczny szyberdach, pięciobiegową manualną skrzynię, 25% blokadę mechanizmu różnicowego, poduszkę powietrzną i fotele Recaro. Konwersję wykonano do 27 kwietnia, a wkrótce potem Alpina została wysłana do Szwajcarii, gdzie została zarejestrowana po raz pierwszy 24 sierpnia 1987 roku. Niedługo potem otrzymała nowe wnętrze: sportowe siedzenia wykończone czerwoną skórą, które widzimy w egzemplarzu dziś. Alpina B7 Turbo Coupe/1 jest doskonałą ilustracją tego, z czego Alpina stała się słynna później: niesamowitych osiągów połączonych z elegancką, dyskretną prezencją. Okaz wyceniony na 80 – 120 tysięcy dolarów i licytowany będzie bez ceny minimalnej sprzedany został za 140 tysięcy dolarów.
Czytaj dalej Alpina B7 Turbo Coupe/1 1987 – SPRZEDANA

Alpina B3 3.2 Coupe E36 1996 – SPRZEDANA

W związku z wydaniem nowej wersji BMW M3 o pojemności 3,2 l, również Alpina zdecydowała się na wydanie nowej wersji swojego najmniejszego przeboju. Alpina B3 3.2 w kwietniu 1996 zastąpiła model B3 3.0. Jej silnik bazował na jednostce 2,8 l BMW, w której powiększono pojemność do 3,2 l, zastosowano lekkie tłoki Mahle, dopracowano komory spalania i zmodyfikowano układ wydechowy. Moc wzrosła ze 193 do 265 KM i mimo, że było to wciąż mniej niż w M3, samochód był niemal równie szybki. 5,9 s do setki i prędkość maksymalna powyżej 260 km/h robiły wówczas niemałe wrażenie. Wzmocniono również stabilizatory i hamulce, a wygląd zarówno karoserii, jak i wnętrza, nie pozostawiał złudzeń, że to dziecko kultowej marki z Buchloe. Alpina B3 3.2 Coupe E36 to jeden z zaledwie 80 wyprodukowanych egzemplarzy w tym nadwoziu. Ten egzemplarz dodatkowo zachęca „najszybszym” czerwonym lakierem i manualną skrzynią biegów, nieczęsto spotykaną w autach importowanych z Japonii.
Czytaj dalej Alpina B3 3.2 Coupe E36 1996 – SPRZEDANA

Alpina B10 V8 E39 2000 – SPRZEDANA

Alpina B10 V8 E39 powstawała w fabryce w Buchloe, w Bawarii, gdzie każdy egzemplarz otrzymywał nie tylko własny numer VIN, ale też tabliczkę znamionową z kolejnym numerem w serii. Wyróżnia się kolorem lakieru, dekorami na karoserii, charakterystycznymi felgami, a także kompletnie zindywidualizowanym wnętrzem. Żaden fan nie pomyli jej z BMW. Ważne też, że ma naprawdę mocny charakter. Co ciekawe, w tym egzemplarzu standardowy ZF Switch-Tronic zastąpiony został tradycyjnym manualem, co z pewnością przypadnie do gustu tym, którzy lubią, jak auto ma więcej pieprzu.
Czytaj dalej Alpina B10 V8 E39 2000 – SPRZEDANA