Alpina

BMW Alpina B5 Supercharged E60 2006 – 165900 PLN – Gliwice

BMW Alpina B5 Supercharged E60 narodziła się jako alternatywa dla BMW M5. Jej wyróżnikiem jest mechaniczna sprężarka, opatentowana i opracowana specjalnie z myślą o tej generacji silników V8. W zestawieniu z jednostkami V12 pozwalała uzyskać niższą masę, nie skutkowała taką turbodziurą jak w przypadku turbodoładowania, pozwalała też na lepsze odprowadzanie temperatury i była mniej skomplikowana niż układy z dwiema bądź czterema turbosprężarkami. Była również bardziej wydajana – w normalnym użytku spalanie na poziomie 10 l/100 km (przy prędkościach rzędu 130 km/h) jest tu na porządku dziennym, a należy pamiętać, że jest to samochód zdolny rozpędzić się nawet do 314 km/h. Do tego oczywiście charakterystyczna dla marki Alpina stylizacja zarówno z zewnątrz, jak i w kabinie. Specjalnie dobrana skóra i jedyne w swoim rodzaju drewno oraz oczywiście plakietka z sygnowanym numerem egzemplarza, w tym przypadku 270 z 428 wyprodukowanych.
Czytaj dalej BMW Alpina B5 Supercharged E60 2006 – 165900 PLN – Gliwice

BMW Alpina B5 BiTurbo F10 2011 – 169900 PLN – Gliwice

BMW Alpina B5 BiTurbo bazuje na modelu BMW 550i F10. Debiutowało na Goodwood Festival of Speed w 2010 roku, zbudowano tylko 320 sztuk w wersji sedan. Modyfikacje silnika pozwoliły tu uzyskać początkowo 507 KM, a w kolejnych wersjach również 540 KM i 600 KM. Silnik zestawiono ze skrzynią ZF8HP70 ze sterowaniem Switchtronic. Zmodyfikowano również zawieszenie, hamulce, wygląd zewnętrzny i wnętrze. Prezentowany egzemplarz to 14-ta wyprodukowana sztuka. Podróż w niej jest absolutnie komfortowa, a osiągi są fenomenalne. Pierwsza setka jest tu w zasięgu już po 4,9 s, a prędkość maksymalna to 307 km/h.
Czytaj dalej BMW Alpina B5 BiTurbo F10 2011 – 169900 PLN – Gliwice

Alpina B10 V8 S E39 2002 – 169000 PLN – Słupsk

Alpina B10 V8 S E39 powstawała w fabryce w Buchloe, w Bawarii, gdzie każdy egzemplarz otrzymywał nie tylko własny numer VIN, ale też tabliczkę znamionową z kolejnym numerem w serii. Wyróżnia się kolorem lakieru, dekorami na karoserii, charakterystycznymi felgami, a także kompletnie zindywidualizowanym wnętrzem. Żaden fan nie pomyli jej z BMW. Ważne też, że ma naprawdę mocny charakter, szczególnie w wersji „V8 S”, która ukazała się dopiero w ostatnim roku modelowym produkcji „piątki” generacji E39. Zmodyfikowany względem wersji V8 wał korbowy pozwolił na zwiększenie pojemności skokowej silnika do 4837 cm³, zmodyfikowano również układ dolotowy. W efekcie kierowca otrzymywał tu do dyspozycji 375 KM i 510 Nm, a także wyjątkową ekskluzywność wersji „S”, która zawsze oznaczała w Alpinie najbardziej wyjątkowe modele. Zbudowano ich jedynie 88 sztuk, co w zestawieniu z 1300 wyprodukowanymi egzemplarzami „podstawowej” B10 V8 zdecydowanie robi różnicę.
Czytaj dalej Alpina B10 V8 S E39 2002 – 169000 PLN – Słupsk

Alpina B3 3.2 Coupe E36 1996 – SPRZEDANA

W związku z wydaniem nowej wersji BMW M3 o pojemności 3,2 l, również Alpina zdecydowała się na wydanie nowej wersji swojego najmniejszego przeboju. Alpina B3 3.2 w kwietniu 1996 zastąpiła model B3 3.0. Jej silnik bazował na jednostce 2,8 l BMW, w której powiększono pojemność do 3,2 l, zastosowano lekkie tłoki Mahle, dopracowano komory spalania i zmodyfikowano układ wydechowy. Moc wzrosła ze 193 do 265 KM i mimo, że było to wciąż mniej niż w M3, samochód był niemal równie szybki. 5,9 s do setki i prędkość maksymalna powyżej 260 km/h robiły wówczas niemałe wrażenie. Wzmocniono również stabilizatory i hamulce, a wygląd zarówno karoserii, jak i wnętrza, nie pozostawiał złudzeń, że to dziecko kultowej marki z Buchloe. Alpina B3 3.2 Coupe E36 to jeden z zaledwie 80 wyprodukowanych egzemplarzy w tym nadwoziu. Ten egzemplarz dodatkowo zachęca „najszybszym” czerwonym lakierem i manualną skrzynią biegów, nieczęsto spotykaną w autach importowanych z Japonii.
Czytaj dalej Alpina B3 3.2 Coupe E36 1996 – SPRZEDANA

Alpina B10 V8 E39 2000 – SPRZEDANA

Alpina B10 V8 E39 powstawała w fabryce w Buchloe, w Bawarii, gdzie każdy egzemplarz otrzymywał nie tylko własny numer VIN, ale też tabliczkę znamionową z kolejnym numerem w serii. Wyróżnia się kolorem lakieru, dekorami na karoserii, charakterystycznymi felgami, a także kompletnie zindywidualizowanym wnętrzem. Żaden fan nie pomyli jej z BMW. Ważne też, że ma naprawdę mocny charakter. Co ciekawe, w tym egzemplarzu standardowy ZF Switch-Tronic zastąpiony został tradycyjnym manualem, co z pewnością przypadnie do gustu tym, którzy lubią, jak auto ma więcej pieprzu.
Czytaj dalej Alpina B10 V8 E39 2000 – SPRZEDANA