Archiwum kategorii: Alpina

BMW Alpina B7 L BiTurbo F02 2011 – 299900 PLN – Warszawa

BMW Alpina B7 BiTurbo L to limuzyna w długiej wersji nadwozia o niezwykłym, sportowym stylu. Charakterystyczne dla marki Alpina elementy jeszcze bardziej wysmukliły aerodynamiczne kształty nadwozia F01/F02. Jest absolutnie wyjątkowa, przykuwająca uwagę, oryginalna i niemal niepowtarzalna. Prezentowany egzemplarz to numer 43 z zaledwie 53 wyprodukowanych. Informację o tym może zobaczyć każdy pasażer w kabinie, wygrawerowaną na specjalnej tabliczce umieszczonej na podsufitce. Samochód zbudowano na bazie BMW 750i i silnika 4,4 l twin turbo. Zastosowano zmodyfikowane turbosprężarki, nowe intercoolery i tłoki. Końcowa moc to 507 KM, maksymalny moment obrotowy to 700 Nm, a średnie spalanie – według producenta – to 11,9 l / 100 km. Zmiany objęły również obniżenie samochodu, delikatne spojlery, specjalną tapicerkę we wnętrzu, zmienione drewno, wskaźniki i dywaniki. Na bokach karoserii tradycyjnie znalazły się charakterystyczne dekory, a felgi mają charakterystyczny dla Alpiny kształt oraz imponujący rozmiar 21 cali.
Czytaj dalej BMW Alpina B7 L BiTurbo F02 2011 – 299900 PLN – Warszawa

BMW Alpina B6 Coupe E63 2007 – Krapkowice

BMW Alpina B6 Coupe E63 zaprezentowana została we wrześniu 2005 roku na targach IAA we Frankfurcie. Pod maską skrywa silnik H1, czyli doładowaną kompresorem jednostkę BMW V8 4,4 l, w której moc podniesiono z 333 do 500 KM. Brak ograniczenia prędkości pozwala jej osiągnąć 315 km/h. Auto otrzymało szperę, wzmocnione hamulce i obniżone zawieszenie. Z zewnątrz Alpiną wyróżniają dwa spojlery, cztery rury wydechowe i charakterystyczne grafiki na karoserii. We wnętrzu – skóra Alpina, niebieskie tło, wskaźników, drewno „Myrtle”, ręcznie obszywana kierownica i oczywiście plakietka z kolejnym numerem egzemplarza. Ten prezentowany to numer 35 ze 196 wyprodukowanych sztuk.
Czytaj dalej BMW Alpina B6 Coupe E63 2007 – Krapkowice

BMW Alpina B7 BiTurbo L F01 2009 – Krapkowice

BMW Alpina B7 BiTurbo L to limuzyna w długiej wersji nadwozia o niezwykłym, sportowym stylu. Charakterystyczne dla marki Alpina elementy jeszcze bardziej wysmukliły aerodynamiczne kształty nadwozia F01. Jest absolutnie wyjątkowa, przykuwająca uwagę, oryginalna i niemal niepowtarzalna. Prezentowany egzemplarz to numer 5 z zaledwie 63 wyprodukowanych. Informację o tym może zobaczyć każdy pasażer w kabinie, wygrawerowaną na specjalnej tabliczce umieszczonej na podsufitce. Samochód zbudowano na bazie BMW 750i i silnika 4,4 l twin turbo. Zastosowano zmodyfikowane turbosprężarki, nowe intercoolery i tłoki. Końcowa moc to 507 KM, maksymalny moment obrotowy to 700 Nm, a średnie spalanie – według producenta – to 11,9 l / 100 km. Zmiany objęły również obniżenie samochodu, delikatne spojlery, 21-calowe felgi, specjalną tapicerkę we wnętrzu, zmienione drewno, wskaźniki i dywaniki. Na bokach karoserii tradycyjnie znalazły się charakterystyczne dekory, a najbardziej kultowy kolor to taki jak ten – Alpina blau Metallic II.
Czytaj dalej BMW Alpina B7 BiTurbo L F01 2009 – Krapkowice

BMW Alpina B5 BiTurbo F10 2011 – 204900 PLN – Gliwice

BMW Alpina B5 BiTurbo F10 powstała na bazie modelu BMW 550i. Zmodyfikowany blok silnika, głowice, poprawiony przepływ powietrza, dodatkowa pompa wody, inny intercooler, chłodnice oleju silnika i skrzyni biegów pozwoliły uzyskać moc na poziomie 507 KM i moment obrotowy 700 Nm. Osiągi? Pierwsza setka w 4,9 s i prędkość maksymalna na poziomie 307 km/h. Aby nadążyć za możliwościami silnika, zastosowano również mocniejsze hamulce, usztywniono zawieszenie, założono 20-calowe felgi Alpina. Również zmiany we wnętrzu przeprowadzono w sposób charakterystyczny dla niemieckiej tuningowej marki, z zastosowaniem skóry Lavalina, niebieskimi zegarami i indywidualnym numerem samochodu, w tym przypadku 014 z 347 stworzonych sztuk.
Czytaj dalej BMW Alpina B5 BiTurbo F10 2011 – 204900 PLN – Gliwice

BMW Alpina B5 Supercharged E60 2007 – 109900 PLN – Krapkowice

BMW Alpina B5 Supercharged E60 narodziła się jako alternatywa dla BMW M5. Jej wyróżnikiem jest mechaniczna sprężarka, opatentowana i opracowana specjalnie z myślą o tej generacji silników V8 (N62B44, używane w modelach B5, B6 i B7). W zestawieniu z jednostkami V12 pozwalała uzyskać niższą masę, nie skutkowała taką turbodziurą jak w przypadku turbodoładowania, pozwalała też na lepsze odprowadzanie temperatury i była mniej skomplikowana niż układy z dwiema bądź czterema turbosprężarkami. Była również bardziej wydajana – w normalnym użytku spalanie na poziomie 10 l/100 km (przy prędkościach rzędu 130 km/h) jest tu na porządku dziennym, a należy pamiętać, że jest to samochód zdolny pojechać nawet 314 km/h. Do tego oczywiście charakterystyczna dla marki Alpina stylizacja zarówno z zewnątrz, jak i w kabinie. Specjalnie dobrana skóra i jedyne w swoim rodzaju drewno oraz oczywiście plakietka z sygnowanym numerem egzemplarza, w tym przypadku 341 z 428 wyprodukowanych.
Czytaj dalej BMW Alpina B5 Supercharged E60 2007 – 109900 PLN – Krapkowice

Alpina B3 Coupe E90 2008 – 145000 PLN – Warszawa

Alpina B3 oparta na serii 3. generacji E90 debiutowała w 2007 roku. Nowy samochód od tunera BMW wykorzystywał ulepszoną wersję silnika rzędowego BMW N54 6 zastosowanego w 335i. Silnik został zmodyfikowany poprzez dodanie specyficznego dla Alpiny ECU, chłodnicy oleju oraz lżejszych i mocniejszych tłoków MAHLE. Pozwoliło to jednostce generować 360 KM, a dzięki połączeniu z 6-biegową automatyczną skrzynią ZF z systemem sterowania o nazwie Switch Tronic, B3 potrafi przyspieszyć od 0-100 km/h w 4,8 sekundy. Firma ponownie wprowadziła jeden ze swoich charakterystycznych kolorów nadwozia dla B3, w tej wersji nazwany Alpina Green II. Piękny i zadbany egzemplarz z ogłoszenia jest po serwisie i detailingu, i z pewnością cieszyć będzie nowego właściciela komfortową i szybką jazdą.
Czytaj dalej Alpina B3 Coupe E90 2008 – 145000 PLN – Warszawa

Alpina B3 3.2 Coupe E36 1996 – SPRZEDANA

W związku z wydaniem nowej wersji BMW M3 o pojemności 3,2 l, również Alpina zdecydowała się na wydanie nowej wersji swojego najmniejszego przeboju. Alpina B3 3.2 w kwietniu 1996 zastąpiła model B3 3.0. Jej silnik bazował na jednostce 2,8 l BMW, w której powiększono pojemność do 3,2 l, zastosowano lekkie tłoki Mahle, dopracowano komory spalania i zmodyfikowano układ wydechowy. Moc wzrosła ze 193 do 265 KM i mimo, że było to wciąż mniej niż w M3, samochód był niemal równie szybki. 5,9 s do setki i prędkość maksymalna powyżej 260 km/h robiły wówczas niemałe wrażenie. Wzmocniono również stabilizatory i hamulce, a wygląd zarówno karoserii, jak i wnętrza, nie pozostawiał złudzeń, że to dziecko kultowej marki z Buchloe. Alpina B3 3.2 Coupe E36 to jeden z zaledwie 80 wyprodukowanych egzemplarzy w tym nadwoziu. Ten egzemplarz dodatkowo zachęca „najszybszym” czerwonym lakierem i manualną skrzynią biegów, nieczęsto spotykaną w autach importowanych z Japonii.
Czytaj dalej Alpina B3 3.2 Coupe E36 1996 – SPRZEDANA

Alpina B3 3.0 E36 1993 – 129000 PLN – Lubin

Pierwsza mocna, ukierunkowana na osiągi wersja modelu E36 ukazała się w marcu ’91 jako Alpina B6 2.8/2. W oparciu o BMW 325i stworzono auto z mocniejszym silnikiem, wzmocnionymi hamulcami i usprawnionym zawieszeniem. Na odpowiedź BMW należało czekać aż dwa lata – BMW M3 3.0 było nie tylko mocniejsze, ale i całe 7000 DM tańsze. Alpina nie mogła nie przygotować odpowiedzi – debiutująca w kwietniu Alpina B3 3.0 zaoferowała powiększoną do 3 l, 250-konną jednostkę, moment obrotowy na poziomie M3 (320 KM), pierwszą setkę w 6,4 s i prędkość maksymalną na poziomie 264 km/h. We wnętrzu bardziej luksusowe wyposażenie, z wykorzystaniem drewna, wzorów i kolorów charakterystycznych dla wozów z Buchloe. Przy tym wszystkim powalczono również ceną – Alpina była o kolejne 10 tys. marek tańsza, niż nowe M3. Dziś jednak o walce o jak najniższą cenę można już zapomnieć. Alpina B3 3.0 powstała w ilości 741 sztuk, a zadbane egzemplarze stale zyskują na wartości.
Czytaj dalej Alpina B3 3.0 E36 1993 – 129000 PLN – Lubin

BMW Alpina B5 Supercharged E60 2007 – 179000 PLN – Toruń

BMW Alpina B5 Supercharged E60 to alternatywa dla modelu BMW M5. Może mniej dzika, ale bardziej dojrzała i odpowiednia do codziennej, szybkiej jazdy. Jej wyróżnikiem jest mechaniczna sprężarka, opatentowana i opracowana specjalnie z myślą o tej generacji silników V8 (N62B44, używane w modelach B5, B6 i B7). W zestawieniu z jednostkami V12 pozwalała uzyskać niższą masę, nie skutkowała taką turbodziurą jak w przypadku turbodoładowania, pozwalała też na lepsze odprowadzanie temperatury i była mniej skomplikowana niż układy z dwiema bądź czterema turbosprężarkami. Była również bardziej wydajana – w normalnym użytku spalanie na poziomie 10 l/100 km (przy prędkościach rzędu 130 km/h) jest tu na porządku dziennym, o czym jedynie pomarzyć mogą użytkownicy wysokoobrotowej M5. Do tego oczywiście samochód otrzymał charakterystyczną dla marki Alpina stylizację zarówno z zewnątrz, jak i w kabinie. Pakiet aerodynamiczny ładnie dopełniają felgi Alpina, a we wnętrzu specjalnie dobrana skóra i jedyne w swoim rodzaju drewno oraz oczywiście plakieta z sygnowanym numerem egzemplarza, jednego z 428 wyprodukowanych.
Czytaj dalej BMW Alpina B5 Supercharged E60 2007 – 179000 PLN – Toruń

Alpina B10 3.3 E39 1999 – SPRZEDANA

Logo Alpina odnaleźć można na aż pięciu modelach generacji E39. Alpina B10 3.3 na pewno nie jest tak szybka jak V8 czy BiTurbo, ale ma w sobie prawdziwego ducha z Buchloe: duży, wolnossący silnik R6, fantastyczny układ kierowniczy i doskonałe hamulce. Jednostka napędowa tego modelu to rozwiercony silnik BMW 2.8 doposażony w doprężające tłoki Mahle, zmienioną głowicę i ulepszone sterowanie. Rezultat to moc maksymalna na poziomie 280 KM. Hamulce i zawieszenie pochodzą z mocniejszej wersji V8. Do 100 km/h auto rozpędza się w 6,3 s. Wyprodukowano łącznie 261 sztuk tego auta i każdy z nich otrzymał odpowiednią tabliczkę, która potwierdza jego wyjątkowość, jednocześnie informując o numerze danego egzemplarza. Prezentowany samochód ma numer 002.
Czytaj dalej Alpina B10 3.3 E39 1999 – SPRZEDANA