Archiwum kategorii: Alpina

Alpina B3 3.2 Coupe E36 1996 – 135000 PLN – Wrocław

W związku z wydaniem nowej wersji BMW M3 o pojemności 3,2 l, również Alpina zdecydowała się na wydanie nowej wersji swojego najmniejszego przeboju. Alpina B3 3.2 w kwietniu 1996 zastąpiła model B3 3.0. Jej silnik bazował na jednostce 2,8 l BMW, w której powiększono pojemność do 3,2 l, zastosowano lekkie tłoki Mahle, dopracowano komory spalania i zmodyfikowano układ wydechowy. Moc wzrosła ze 193 do 265 KM i mimo, że było to wciąż mniej niż w M3, samochód był niemal równie szybki. 5,9 s do setki i prędkość maksymalna powyżej 260 km/h robiły wówczas niemałe wrażenie. Wzmocniono również stabilizatory i hamulce, a wygląd zarówno karoserii, jak i wnętrza, nie pozostawiał złudzeń, że to dziecko kultowej marki z Buchloe. Alpina B3 3.2 Coupe E36 to jeden z zaledwie 80 wyprodukowanych egzemplarzy w tym nadwoziu. Jest to numer 5 w serii, w pięknym kolorze Montreal Blue ze złotymi dekorami.
Czytaj dalej Alpina B3 3.2 Coupe E36 1996 – 135000 PLN – Wrocław

Alpina B10 V8 E39 2002 – 160000 PLN – Zabrze

Logo Alpina odnaleźć można na aż pięciu modelach generacji E39. Alpina B10 V8 E39 powstawała w fabryce w Buchloe, w Bawarii, gdzie każdy egzemplarz otrzymywał nie tylko własny numer VIN, ale też tabliczkę znamionową z kolejnym numerem w serii. Wyróżnia się kolorem lakieru, dekorami na karoserii, charakterystycznymi felgami, a także kompletnie zindywidualizowanym wnętrzem. Egzemplarz wystawiony na sprzedaż w pięknym, niebieskim odcieniu Alpina metallic i z wykończonym drewnem wnętrzem, wyposażonym w wygodne fotele Alpina Antrazyt, może być marzeniem wielu fanów motoryzacji. Wersja B10 V8 cieszyła się dużą popularnością, choć oczywiście nie mówimy tu o produkcji masowej – od 1997 roku zbudowano ich w wersji sedan 858 sztuk.
Czytaj dalej Alpina B10 V8 E39 2002 – 160000 PLN – Zabrze

BMW Alpina B5 BiTurbo F10 2011 – 199900 PLN – Gliwice

BMW Alpina B5 BiTurbo F10 powstała na bazie modelu BMW 550i. Zmodyfikowany blok silnika, głowice, poprawiony przepływ powietrza, dodatkowa pompa wody, inny intercooler, chłodnice oleju silnika i skrzyni biegów pozwoliły uzyskać moc na poziomie 507 KM i moment obrotowy 700 Nm. Osiągi? Pierwsza setka w 4,9 s i prędkość maksymalna na poziomie 307 km/h. Aby nadążyć za możliwościami silnika, zastosowano również mocniejsze hamulce, usztywniono zawieszenie, założono 20-calowe felgi Alpina. Również zmiany we wnętrzu przeprowadzono w sposób charakterystyczny dla niemieckiej tuningowej marki, z zastosowaniem skóry Lavalina, niebieskimi zegarami i indywidualnym numerem samochodu, w tym przypadku 014 z 347 stworzonych sztuk.
Czytaj dalej BMW Alpina B5 BiTurbo F10 2011 – 199900 PLN – Gliwice

Alpina B6 2.7 E30 1986 – 320000 PLN – Gniazdów

BMW E30 przetrwało próbę czasu i uważane jest za jedno z najlepszych dzieł bawarskiej marki. Seria trzecia, produkowana od grudnia 1981 do lutego 1994 roku, doczekała się niezwykle szerokiej gamy silników, a dostępna była we wszystkich głównych typach nadwozia. Za jej modyfikację zabrał się nie tylko dział sportowy BMW, tworząc najmocniejszą odmianę E30 M3, która w wersji Evolution święciła tryumfy w serii DTM. Tak doskonałej okazji nie mogła przeoczyć także Alpina, która na warsztat przyjęła BMW 325i, tworząc z niego apetyczną, mocną i unikatową serię. Przedni i tylny spoiler zapewniły jej bardziej agresywny wygląd, klasyczne koła Alpina nadały sportowy charakter, a złote, dekoracyjne paski uzupełniły zewnętrzny design. Alpina B6 2.7 E30 to specjalna wersja dostępna tylko na rynek japoński, limitowana do zaledwie 67 egzemplarzy. Silnik tego modelu to pierwotnie powiększona do pojemności 2,7 litra jednostka z 325i. Zmiany konstrukcyjne pozwoliły uzyskać dodatkowe 40 KM. W ogłoszeniu zobaczyć możemy okaz oznaczony numerem 49, który zachował się w rewelacyjnej kondycji. To prawdziwy unikat na europejskim rynku, więc jeżeli więc chcecie mieć w swoim garażu naprawdę egzotyczny, kolekcjonerski, sześciocylindrowy egzemplarz E30, ta oferta jest dla Was.
Czytaj dalej Alpina B6 2.7 E30 1986 – 320000 PLN – Gniazdów

BMW Alpina B5 Supercharged E60 2007 – 165000 PLN – Elbląg

BMW Alpina B5 Supercharged E60 narodziła się jako alternatywa dla BMW M5. Jej wyróżnikiem jest mechaniczna sprężarka, opatentowana i opracowana specjalnie z myślą o tej generacji silników V8. W zestawieniu z jednostkami V12 pozwalała uzyskać niższą masę, nie skutkowała taką turbodziurą jak w przypadku turbodoładowania, pozwalała też na lepsze odprowadzanie temperatury i była mniej skomplikowana niż układy z dwiema bądź czterema turbosprężarkami. Była również bardziej wydajana – w normalnym użytku spalanie na poziomie 10 l/100 km (przy prędkościach rzędu 130 km/h) jest tu na porządku dziennym, a należy pamiętać, że jest to samochód zdolny rozpędzić się nawet do 314 km/h. Do tego oczywiście charakterystyczna dla marki Alpina stylizacja zarówno z zewnątrz, jak i w kabinie. Specjalnie dobrana skóra i jedyne w swoim rodzaju drewno oraz oczywiście plakietka z sygnowanym numerem egzemplarza, w tym przypadku 173 z 428 wyprodukowanych.
Czytaj dalej BMW Alpina B5 Supercharged E60 2007 – 165000 PLN – Elbląg

BMW Alpina B7 L BiTurbo F02 2011 – 299900 PLN – Warszawa

BMW Alpina B7 BiTurbo L to limuzyna w długiej wersji nadwozia o niezwykłym, sportowym stylu. Charakterystyczne dla marki Alpina elementy jeszcze bardziej wysmukliły aerodynamiczne kształty nadwozia F01/F02. Jest absolutnie wyjątkowa, przykuwająca uwagę, oryginalna i niemal niepowtarzalna. Prezentowany egzemplarz to numer 43 z zaledwie 53 wyprodukowanych. Informację o tym może zobaczyć każdy pasażer w kabinie, wygrawerowaną na specjalnej tabliczce umieszczonej na podsufitce. Samochód zbudowano na bazie BMW 750i i silnika 4,4 l twin turbo. Zastosowano zmodyfikowane turbosprężarki, nowe intercoolery i tłoki. Końcowa moc to 507 KM, maksymalny moment obrotowy to 700 Nm, a średnie spalanie – według producenta – to 11,9 l / 100 km. Zmiany objęły również obniżenie samochodu, delikatne spojlery, specjalną tapicerkę we wnętrzu, zmienione drewno, wskaźniki i dywaniki. Na bokach karoserii tradycyjnie znalazły się charakterystyczne dekory, a felgi mają charakterystyczny dla Alpiny kształt oraz imponujący rozmiar 21 cali.
Czytaj dalej BMW Alpina B7 L BiTurbo F02 2011 – 299900 PLN – Warszawa

Alpina B3 Coupe E90 2008 – 145000 PLN – Warszawa

Alpina B3 oparta na serii 3. generacji E90 debiutowała w 2007 roku. Nowy samochód od tunera BMW wykorzystywał ulepszoną wersję silnika rzędowego BMW N54 6 zastosowanego w 335i. Silnik został zmodyfikowany poprzez dodanie specyficznego dla Alpiny ECU, chłodnicy oleju oraz lżejszych i mocniejszych tłoków MAHLE. Pozwoliło to jednostce generować 360 KM, a dzięki połączeniu z 6-biegową automatyczną skrzynią ZF z systemem sterowania o nazwie Switch Tronic, B3 potrafi przyspieszyć od 0-100 km/h w 4,8 sekundy. Firma ponownie wprowadziła jeden ze swoich charakterystycznych kolorów nadwozia dla B3, w tej wersji nazwany Alpina Green II. Piękny i zadbany egzemplarz z ogłoszenia jest po serwisie i detailingu, i z pewnością cieszyć będzie nowego właściciela komfortową i szybką jazdą.
Czytaj dalej Alpina B3 Coupe E90 2008 – 145000 PLN – Warszawa

Alpina B3 3.2 Coupe E36 1996 – SPRZEDANA

W związku z wydaniem nowej wersji BMW M3 o pojemności 3,2 l, również Alpina zdecydowała się na wydanie nowej wersji swojego najmniejszego przeboju. Alpina B3 3.2 w kwietniu 1996 zastąpiła model B3 3.0. Jej silnik bazował na jednostce 2,8 l BMW, w której powiększono pojemność do 3,2 l, zastosowano lekkie tłoki Mahle, dopracowano komory spalania i zmodyfikowano układ wydechowy. Moc wzrosła ze 193 do 265 KM i mimo, że było to wciąż mniej niż w M3, samochód był niemal równie szybki. 5,9 s do setki i prędkość maksymalna powyżej 260 km/h robiły wówczas niemałe wrażenie. Wzmocniono również stabilizatory i hamulce, a wygląd zarówno karoserii, jak i wnętrza, nie pozostawiał złudzeń, że to dziecko kultowej marki z Buchloe. Alpina B3 3.2 Coupe E36 to jeden z zaledwie 80 wyprodukowanych egzemplarzy w tym nadwoziu. Ten egzemplarz dodatkowo zachęca „najszybszym” czerwonym lakierem i manualną skrzynią biegów, nieczęsto spotykaną w autach importowanych z Japonii.
Czytaj dalej Alpina B3 3.2 Coupe E36 1996 – SPRZEDANA

Alpina B3 3.0 E36 1993 – 129000 PLN – Lubin

Pierwsza mocna, ukierunkowana na osiągi wersja modelu E36 ukazała się w marcu ’91 jako Alpina B6 2.8/2. W oparciu o BMW 325i stworzono auto z mocniejszym silnikiem, wzmocnionymi hamulcami i usprawnionym zawieszeniem. Na odpowiedź BMW należało czekać aż dwa lata – BMW M3 3.0 było nie tylko mocniejsze, ale i całe 7000 DM tańsze. Alpina nie mogła nie przygotować odpowiedzi – debiutująca w kwietniu Alpina B3 3.0 zaoferowała powiększoną do 3 l, 250-konną jednostkę, moment obrotowy na poziomie M3 (320 KM), pierwszą setkę w 6,4 s i prędkość maksymalną na poziomie 264 km/h. We wnętrzu bardziej luksusowe wyposażenie, z wykorzystaniem drewna, wzorów i kolorów charakterystycznych dla wozów z Buchloe. Przy tym wszystkim powalczono również ceną – Alpina była o kolejne 10 tys. marek tańsza, niż nowe M3. Dziś jednak o walce o jak najniższą cenę można już zapomnieć. Alpina B3 3.0 powstała w ilości 741 sztuk, a zadbane egzemplarze stale zyskują na wartości.
Czytaj dalej Alpina B3 3.0 E36 1993 – 129000 PLN – Lubin

Alpina B10 V8 E39 2000 – SPRZEDANA

Alpina B10 V8 E39 powstawała w fabryce w Buchloe, w Bawarii, gdzie każdy egzemplarz otrzymywał nie tylko własny numer VIN, ale też tabliczkę znamionową z kolejnym numerem w serii. Wyróżnia się kolorem lakieru, dekorami na karoserii, charakterystycznymi felgami, a także kompletnie zindywidualizowanym wnętrzem. Żaden fan nie pomyli jej z BMW. Ważne też, że ma naprawdę mocny charakter. Co ciekawe, w tym egzemplarzu standardowy ZF Switch-Tronic zastąpiony został tradycyjnym manualem, co z pewnością przypadnie do gustu tym, którzy lubią, jak auto ma więcej pieprzu.
Czytaj dalej Alpina B10 V8 E39 2000 – SPRZEDANA