Produkowany w latach 1964-1972 Fiat 850 to wersja rozwojowa modelu 600. Podobnie jak poprzednik, napędzany jest czterocylindrowym silnikiem umieszczonym z tyłu i napędzającym tylne koła. Wersja Special to jednak coś specjalnego. Zamiast 34-konnego silnika w specyfikacji „normale” z tej samej pojemności wykrzesano tu aż 48 KM, co całkowicie zmienia oblicze tej małej limuzyny. Oprócz tego zastosowano szereg zmian z zewnątrz – chromowane listwy po bokach, błyszczące kedry szyb, zmodyfikowany grill oraz nowe 13-calowe felgi. We wnętrzu – nowa kierownica z obręczą imitującą drewno i czarnymi perforowanymi metalowymi ramionami, nowa deska rozdzielcza pokryta tworzywem sztucznym, czarna tablica przyrządów zamiast szarej i prędkościomierz do 160 km/h zamiast 140, dodanie schowka w kokpicie, schowek w pobliżu dźwigni zmiany biegów, przeprojektowane tylne siedzenie z podparciem ud i wewnętrzne lusterko wsteczne z pozycją przeciwodblaskową. Ten egzemplarz został gruntownie odrestaurowany i prezentuje się świetnie.
Czytaj dalej Fiat 850 Special 1968 – 39900 PLN – Zgierz
Tamte Lata
Muzeum Pojazdów Zabytkowych Tamte Lata w Zgierzu, mamy ok. 150 eksponatów. Naszym celem jest gromadzenie i trwała ochrona dziedzictwa ludzkości o charakterze motoryzacyjnym, informowanie o wartościach i treściach gromadzonych zbiorów, upowszechnianie podstawowych wartości historycznych eksponatów, kształtowanie wrażliwości poznawczej i estetycznej oraz umożliwianie przeglądania zgromadzonych zbiorów. Od około 2 lat zaczęliśmy również sprzedawać pojazdy zabytkowe. Średnio w ofercie mamy około 60-80 pojazdów.
Mercedes G 55 AMG W463 2004 – 225000 PLN – Zgierz
Mercedes klasy G drugiej generacji (W463) znajdował się w produkcji w latach 1990–2018. Nawet gdy był wciąż dostępny w salonach, uznawany był za przyszłego klasyka, a dziś coraz częściej wybierany jest jako auto kolekcjonerskie, okazjonalnie sprawiające przyjemność, lecz przede wszystkim będące pewną lokatą kapitału. Właśnie taką rolę doskonale może spełniać prezentowany Mercedes-AMG z 2004 roku. Napędzany jest silnikiem M113 wzmocnionym w tym roku po raz pierwszy kompresorem. Zważając na jego wymiary, masę i aerodynamikę, osiągi ma… absurdalne. Moc to 476 KM, a pierwsza setka jest w zasięgu już po 5,6 s.
Czytaj dalej Mercedes G 55 AMG W463 2004 – 225000 PLN – Zgierz
Ford Torino GT 1968 – 259000 PLN – Zgierz
Ford Torino przebojem wdarł się na rynek w 1968 roku. Był użyty jako Pace Car podczas wyścigu Indianapolis 500, a to sprawiło, że cały kraj widział w nim idealne sportowe auto. Przyczyniła się do tego gama jednostek napędowych, a zwłaszcza ta najmocniejsza, o pojemności 428 cali sześciennych, która znajduje się również pod maską prezentowanego egzemplarza. Z pewnością był to sukces. Tylko w pierwszym roku wyprodukowano ich 74135 sztuk w nadwoziu fastback coupe, takim jak prezentowane. 340 koni mechanicznych to była oczywista zachęta do harców, co sprawiło, że większość tych samochodów jeździła szybko i skończyła życie młodo. Egzemplarz zachowany w oryginalnym stanie i nigdy nie restaurowany, a poza tym świetnie utrzymany, to ogromna rzadkość na rynku.
Czytaj dalej Ford Torino GT 1968 – 259000 PLN – Zgierz
Alfa Romeo 1750 1969 – 132900 PLN – Zgierz
Battista Pininfarina otrzymał tytuł niekwestionowanego lidera w projektowaniu nadwozi i twórcy włoskiego stylu w designie samochodów. Alfa Romeo Spider była jego ostatnim dziełem. Najwięcej klasycznego smaku miała dostępna jedynie przez 3 lata seria pierwsza, zwana „Osso di seppia”. Wśród nich, najbardzie poszukiwana jest wersja Veloce z lat 1968-69, dostępna z 14-calowymi felgami i większym i mocniejszym silnikiem 1750. W Europie była ona zasilana tradycyjnie gaźnikami, za Oceanem otrzymała więcej mocy wraz z włoskim cudem techniki – układem wtrysku mechanicznego firmy SPICA (Società Pompe Iniezione Cassani & Affini). Otrzymała tam również krótszą nazwę – Alfa Romeo 1750. Wyprodukowano w tej wersji raptem 2000 sztuk wyłącznie 1969 roku i była to pierwsza wersja modelu Spider dostępna za Oceanem, dokładnie taka, jaką możecie pamiętać z filmu Absolwent z Dustinem Hoffmanem.
Czytaj dalej Alfa Romeo 1750 1969 – 132900 PLN – Zgierz
Mercedes 350 SL R107 1971 – 69900 PLN – Zgierz
Mercedes 350 SL generacji R107 wyprodukowany w 1971 roku to bardzo rzadki widok w ogłoszeniach? Dlaczego? Produkcja ruszyła dopiero w kwietniu tego roku i początkowo samochody te dzieliły linie produkcyjne jeszcze z poprzednikiem, czyli Pagodą. Widząc te dwa samochody razem, widać, jak ogromny skok stylistyczny i technologiczny był pomiędzy tymi modelami. Pierwsza seria SL R107 należy dziś do poszukiwanych kolekcjonersko modeli – wyróżnia się między innymi chromowanymi wstawkami na kierownicy, mniejszymi lusterkami bocznymi i… brakiem klimatyzacji, któa jako wyposażenie dodatkowe pojawiła się dopiero w drugim roku produkcji.
Czytaj dalej Mercedes 350 SL R107 1971 – 69900 PLN – Zgierz
Chevrolet Landau AC International 1929 – 55900 PLN – Zgierz
Chevrolet AC International z roku modelowego 1929 to pierwszy Chevrolet z sześciocylindrowym silnikiem od czasu Series C Classic Six z 1915 roku. Z nową, górnozaworową jednostką „Stovebolt Six” reklamowany był jako „A Six for the price of a Four” („Szóstka w cenie czwórki”), i faktycznie był jedynie o 10 dolarów droższy niż schodząca z rynku czterocylindrowa seria AB z 1928 roku. Zanim w 1930 roku zastąpiła go seria AD, wyprodukowano imponującą liczbę 1,328,605 egzemplarzy. Wystylizowany przez Harleya Earl’a, wyglądał na znacznie droższego, niż był w rzeczywistości. Chevrolety powstawały w 10 fabrykach, z której każda oferowała dla uproszczenia produkcji tylko jeden rodzaj nadwozia. Ten prezentowany najprawdopodobniej pochodzi z fabryki Buffalo, gdyż jest to Landau Convertible – nadwozie czterodrzwiowe, pięcioosobowe, z oryginalnie rozkładaną tylną częścią dachu.
Czytaj dalej Chevrolet Landau AC International 1929 – 55900 PLN – Zgierz
Porsche 911 SC Cabriolet 1984 – SPRZEDANE
Tak wyglądała definicja sportowego samochodu cztery dekady temu. Porsche 911 SC 3.0 Cabriolet to model oferowany w latach 1978-1984. Skrót SC w jego nazwie to skrót od Super Carrera, choć w tym czasie był to model podstawowy, a alternatywą dla niego było hard core’owe 911 Turbo. Klient większy wybór otrzymywał w wyborze nadwozia niż silnika, bo opcje dostępne były trzy – Coupe, Targa i Cabriolet. 911 SC ma szersze nadwozie od wcześniejszej 911 Carrera, a nowy 3-litrowy silnik generował początkowo 180 KM, choć z latami go wzmacniano. Jednostka napędowa z roku 1984 to ostatnia odmiana silnika przed zwiększeniem pojemności z 3 l do 3,2 l. Do dyspozycji kierownca otrzymuje tu moc 204 KM i „whale tail” – ogromny tylny spojler, służący również jako odpowiednio wydajny wlot powietrza do silnika.
Czytaj dalej Porsche 911 SC Cabriolet 1984 – SPRZEDANE
Saab 900 Cabriolet NG 1997 – 28000 PLN – Zgierz
Saab 900 NG, czyli New Generation, zachował starą nazwę, ale był zupełnie nowym autem. Oferowany od 1993 do 1998 roku w fabryce Saaba w Trollhättan oraz w zakładach Valmet w Finlandii, w której budowano wersję Cabriolet, czyli taką jak tu prezentowana. Model zachowywał pewne podobieństwa do kultowego poprzednika, czyli tzw. „krokodyla”, ale bazą jego opracowania była platformie GM2900 (na której powstały Opel Vectra A oraz Calibra), z zastosowaniem silnika H Saaba. W tym egzemplarzu po maską pracuje B234, czyli szwedzki silnik zbuodowany na bazie jednostki Triumpha, rozwijany przez Saaba od 1981 do 2009 roku.
Czytaj dalej Saab 900 Cabriolet NG 1997 – 28000 PLN – Zgierz
Austin Mini 1974 – 47900 PLN – Zgierz
Mini to coś więcej niż samochód, to prawdziwy pomnik brytyjskiej motoryzacji i ikona stylu. Pojazd, który zmotoryzował Wielką Brytanię i przez dziesięciolecia zdobył swoich fanów na całym świecie. Genialny projekt Aleca Issigonisa produkowany był przez British Motor Corporation (BMC) i jej następców od 1959 aż do 2000 roku. W ogłoszeniu ciekawy przedstawiciel trzeciej generacji kultowego modelu, oferowany w latach 1969–1976. Ten samochód jest w Polsce od wielu lat, dzięki czemu zachował czarne tablice rejestracyjne. Jest po renowacji, a jego karoseria, wnętrze i silnik wskazują, że jest to replika wersji Cooper z lat późniejszych (1991-1996).
Czytaj dalej Austin Mini 1974 – 47900 PLN – Zgierz
Renault 8CV 1906 – 199900 PLN – Zgierz
Założona przez Louisa Renault oraz jego braci Marcela i Fernanda w 1898 roku firma stała się największym producentem samochodów we Francji. Początki był skromne, pierwszy był prototyp z silnikiem De Dion o mocy 4 KM. Jednak już do 1904 roku Renault zaczęło budować własne silniki. Zawodność wczesnych samochodów była dobrym powodem do sceptycyzmu opinii publicznej, jednak pojawienie się modelu 8CV, który miał stać się bestsellerem Renault przed I wojną światową, zapoczątkowało nową erę. Oto łatwy w prowadzeniu samochód o prostej konstrukcji, którego działanie mechaniczne może zacząć rozumieć nawet laik technicznie niepiśmienny. Chłodzony cieczą silnik z mechanicznie sterowanymi zaworami był prosty i solidny, a trzybiegowa skrzynia była łatwa do opanowania. Jak na tak mały samochód, Renault 8CV charakteryzowało się niezrównaną elastycznością w zakresie prędkości od 5 do 35 mil na godzinę na najwyższym biegu, utrzymując się na tym biegu na wszystkich wzniesieniach, z wyjątkiem najbardziej stromych. Samochód ten stał się tak popularny, że w wersji AG, a później AX, Renault 8CV było najlepszą paryską taksówką z czasów edwardiańskich, zyskując przydomek „Taxi de la Marne”.