Tamte Lata

Muzeum Pojazdów Zabytkowych Tamte Lata w Zgierzu, mamy ok. 150 eksponatów. Naszym celem jest gromadzenie i trwała ochrona dziedzictwa ludzkości o charakterze motoryzacyjnym, informowanie o wartościach i treściach gromadzonych zbiorów, upowszechnianie podstawowych wartości historycznych eksponatów, kształtowanie wrażliwości poznawczej i estetycznej oraz umożliwianie przeglądania zgromadzonych zbiorów. Od około 2 lat zaczęliśmy również sprzedawać pojazdy zabytkowe. Średnio w ofercie mamy około 60-80 pojazdów.

Lancia Prisma 1988 – 17900 PLN – Zgierz

Klasyczna linia sedan modelu Lancia Prisma to dzieło Giorgetto Giugiaro. Wszelkie technikalia pochodzą tu z modelu Delta, podobnie wnętrze z deską rozdzielczą, imponującą mnogością zegarów i kontrolek. Jej masa to tylko 950 kg, dzięki czemu nawet z podstawową jednostką 1300 był to bardzo żwawy samochód. Prezentowany egzemplarz pochodzi z drugiej serii produkcyjnej, wyróżniającej się zmodyfikowanym przednim zderzakiem, szerszą atrapą chłodnicy i nowymi tylnymi światłami. Przebieg tej Lancii to jedynie 65 tys. km.
Czytaj dalej Lancia Prisma 1988 – 17900 PLN – Zgierz

Ford Escort 1993 – 11900 PLN – Zgierz

Ford Escort został wprowadzony na rynek w 1968 roku i był produkowany do 2000 roku w sześciu kolejnych generacjach. Samochody V generacji były oferowane od 1990 do 1995 roku. Produkowane były jako hatchback i kombi. Był też dostępny sedan, który początkowo nosił nazwę Orion. We wrześniu 1993 roku wycofano nazwę Orion i odtąd stał on się również Escortem, i taki właśnie samochód prezentowany jest przez muzeum Tamte Lata. Auto wyposażone jest w mocny, 90-konny silnik, ma elegancki, niebieski kolor i również eleganckie, niebieskie, welurowe wnętrze. Jego przebieg to aktualnie tylko 81 tys. km, a stan z pewnością jest ponadprzeciętny.
Czytaj dalej Ford Escort 1993 – 11900 PLN – Zgierz

Mercedes 500 SL R129 1990 – 82000 PLN – Zgierz

Główny projektant Bruno Sacco i jego zespół wykonali świetną robotę. Zaledwie rok po premierze SL serii R129, model otrzymał międzynarodową nagrodę „Car Design Award”. Ten samochód wyznaczył nowe standardy funkcjonalności i bezpieczeństwa. Nowoczesny, ponadczasowy i jednocześnie klasyczny w stylu R129, podbił serca kierowców na całym świecie. Najbardziej lubianą konfiguracją tej serii modelowej był pięciolitrowy wariant wyposażony w czterozaworowy silnik V8 M119, którego w latach 1988-1998 wyprodukowano w liczbie 79827 egzemplarzy. Ten egzemplarz przybył do Polski z USA i ma przebieg 83 tys. mil.
Czytaj dalej Mercedes 500 SL R129 1990 – 82000 PLN – Zgierz

Triumph Spitfire 1500 1977 – 59900 PLN – Zgierz

Sportowy, dwumiejscowy samochód brytyjskiego producenta Standard Motor Company, zaprojektowany przez Włocha Giovanni Michelotti, został zaprezentowany po raz pierwszy w 1962 roku. Triumph Spitfire produkowany był w pięciu seriach nieprzerwanie przez 18 lat. Spitfire 1500 to ostatni wypust kultowego angielskiego kabrioletu, z dopracowanym zawieszeniem i szerszym rozstawem kół tylnej osi. Prezentowany egzemplarz to wersja na rynek północnoamerykański, z odprężonym silnikiem 1,5 l generujący 54 KM. Wbrew pozorom, dzięki piórkowej masie 790 kg, jest to wciąż auto sportowe, dające wiele frajdy z jazdy.
Czytaj dalej Triumph Spitfire 1500 1977 – 59900 PLN – Zgierz

Wartburg 353 S 1986 – 39900 PLN – Zgierz

Wartburg to marka samochodów produkowanych w latach 1955–1991 w zakładach VEB Automobilwerk Eisenach w dawnej Niemieckiej Republice Demokratycznej. W 1966 pojawił się Wartburg 353, przez pierwsze lata produkcji nazywany był „Der neue 1000”; oznaczenie 353 zaczęto stosować dopiero po jakimś czasie. Elementy podwozia w stosunku do poprzednika zostały niezmienione, nowością było kanciaste nadwozie, zaprojektowane zgodnie z panującymi wówczas trendami przez Claussa Dietela. Pomimo zwiększonej przestrzeni pasażerskiej. model cechował się mniejszą niż u poprzednika długością zewnętrzną. Do napędu użyto znanego z poprzednika dwusuwowego silnika o mocy maksymalnej 45 KM, pozwalał on na osiągnięcie prędkości maksymalnej rzędu 130 km/h. Zakładany poziom produkcji wynosił około 40 000 sztuk rocznie. Wartburg 353 S z silnikiem 353.1 posiada moc podniesioną do 50 KM. Ten egzemplarz jako żywo przywołuje czasy swojej młodości. Jego przebieg dziś to zaledwie 1119 km.
Czytaj dalej Wartburg 353 S 1986 – 39900 PLN – Zgierz

Studebaker Champion Business Coupe 1947 – 84900 PLN – Zgierz

Studebaker Champion ukazywał się w latach 1938-1958 w pięciu kolejnych odsłonach. Ta prezentowana to model generacji trzeciej z lata 1947-1952, ostatniej zaliczanej do kategorii full size. Jest to samochód uznawany za pierwszą amerykańską konstrukcję debiutującą po II wojnie światowej. Wóz wyróżniał się aerodynamiczną, pontonową sylwetką stworzoną przez znanego amerykańskiego designera, Raimonda Loewy’ego, niską masą i najniższym zużyciem paliwa w klasie (wynoszącym poniżej 10 l / 100 km). Auto w 1947 roku ujrzało światło dzienne jako 2- i 4-drzwiowy sedan, business coupe, pięcioosobowe coupe i kabriolet. W Zgierzu czeka na nowego właściciela w wersji dwudrzwiowej, trzyosobowej, czyli business coupe. To jedna z 5221 wyprodukowanych sztuk i jedna z nielicznych zachowanych do dzisiaj.
Czytaj dalej Studebaker Champion Business Coupe 1947 – 84900 PLN – Zgierz

Opel Rekord C Coupe 1969 – 33900 PLN – Zgierz

Opel Rekord C był nową, klasycznie tylnonapędową konstrukcją debiutującą w 1966 roku. Do 1971 roku wyprodukowano go w liczbie 1 276 681 egzemplarzy i był to pierwszy Opel klasy średniej, który przekroczył milion wyprodukowanych sztuk. Na ten rekordowy wynik składał się szereg wersji nadwoziowych – 2 i 4-drzwiowy sedan, 2 i 4-drzwiowe kombi, coupe, cabrio, panel wagen i nawet specjalnej wersji taxi o przedłużonym rozstawie osi. Piękna i ponadczasowa jest jego boczna linia z charakterystycznym kształtem „bioder”, czyli podniesionych tylnych błotników, najpiękniej prezentująca się w coupe, czyli wersji takiej, jak oferowana przez muzeum w Zgierzu. Pod maską silnik 1,9 CIH o mocy 90 KM – jednostka niezwykle udana i zasiadająca w komorach Opli przez długie lata. Auto jest w stanie do renowacji, choć porusza się o własnych siłach.
Czytaj dalej Opel Rekord C Coupe 1969 – 33900 PLN – Zgierz

Porsche 911 Carrera 996 2002 – 179900 PLN – Zgierz

Komfort, elegancja i sportowe geny. To już nie jest brzydkie kaczątko. Pomimo, że era chłodzonych powietrzem silników Porsche 911 zakończyła się w 1997 roku wraz z generacją 993, również ich następcy mają coraz szersze grono fanów. Porsche 911 Carrera 996 pomimo powiększenia karoserii zachowało cechy charakterystyczne dla 911 i zostało poprawione aerodynamicznie. Zachowało sportowy charakter, lecz stało się bardziej praktyczne i komfortowe, we wnętrzu oferując więcej miejsca, i lepiej spisując się na dłuższych trasach. Ten egzemplarz to model poliftowy z jednostką i pojemności powiększonej do 3,6 l, o mocy 320 KM, wyposażony w zautomatyzowaną przekładnię Tiptronic z możliwością ręcznej zmiany biegów. Jak każdy jego następca, jest chłodzony cieczą, co dziwić już nie powinno – taka oznaka nowoczesności. Takie 911 sprawi radość nie tylko wytrawnym kierowcom.
Czytaj dalej Porsche 911 Carrera 996 2002 – 179900 PLN – Zgierz

Lancia Delta 1991 – 22900 PLN – Zgierz

Lancia Delta debiutowała jako następca modelu Fulvia w roku 1979. Wyróżniała się nowoczesną, kanciastą sylwetką, która wyszła spod ręki Giorgetto Giugiaro. Jako dziecko koncernu Fiata, mechanikę w dużym stopniu zapożyczono z Ritmo i były to rozwiązania na wskroś nowoczesne – przedni napęd, poprzecznie montowane rzędowe jednostki, niezależne zawieszenie wszystkich kół. Wigoru jej nie brakowało i nawet z najmniejszym, 1,3 l silnikiem był to samochód pełny werwy i charakteru. Prezentowany egzemplarz pochodzi z końcowego etapu produkcji modelu. Na brak wyposażenia nikt nie będzie tu narzekać – odnajdziemy elektryczne szyby, 13-calowe alufelgi, szyby atermiczne, dzieloną tylną kanapę i tapicerkę z tkaniny Zegna.
Czytaj dalej Lancia Delta 1991 – 22900 PLN – Zgierz

Renault Twingo 1996 – 29900 PLN – Zgierz

Renault Twingo to świetny, miejski samochód, debiutujący na rynku w 1992. Powstało w wyniku wieloletnich badań, miało odważną, jednobryłową formę i modułowe wnętrze, pozwalające przesuwać tylną kanapę i jednocześnie albo zwiększać przestrzeń na kolana pasażerów, albo bagażnik. Gdy debiutowało, na rynku było już Clio, ale to Twingo, mimo długości nadwozia o 20 cm mniejszej, dawało wrażenie większej przestrzeni w kabinie. Oferowane początkowo wyłącznie w żywych, jasnych, niemetalizowanych kolorach (zieleń, czerwień, błękit i żółć), w miastach sprawdzało się znakomicie, a szczególnie wiele uśmiechu potrafiło dać, gdy było wyposażone w elektrycznie rozsuwany dach. Wyprodukowano ich niemal 2,5 miliona i wciąż jest to popularne auto, szczególnie we Francji. Egzemplarz w świetnym stanie, z przebiegiem ledwie 37 tys. km, może być potraktowany jako zakup kolekcjonerski, choć też z pewnością niejeden młody kierowca ucieszyłby się z takiego prezentu i używałby go na co dzień.
Czytaj dalej Renault Twingo 1996 – 29900 PLN – Zgierz