Archiwum kategorii: House of Classics – Dom Klasyków

House of Classics – Dom Klasyków to niepowtarzalne miejsce. Industrialna architektura nawiązująca do budynków fabrycznych jest idealnym tłem dla kolekcji samochodów zabytkowych, z których część jest zawsze na sprzedaż. Dom Klasyków posiada w swojej ofercie unikalne samochody klasyczne, które są rzadko spotykane na polskim rynku: od Poloneza z małym przebiegiem, przez Mitsubishi Lancera Evolution 6 TME, po Ferrari Testarossę. Osobą odpowiedzialną za wybór samochodów znajdujących się w kolekcji oraz wystawianych na sprzedaż jest Piotr Życzyński, m.in. prowadzący dział Inwestuj w klasyki w miesięczniku Classicauto.

Renault 25 Turbo DX 1986 – 35000 PLN – Warszawa

Prace nad Renault 25 rozpoczęto już 1978, nowy model otrzymał kryptonim X29. Nieoficjalnie nazywano je Rafale lub Renault 40, nawiązując do legendy 40 CV. Aspirując do klasy wyższej, stworzono piękną i elegancką linię nadwozia oraz wygodne i przestronne wnętrze, które wyposażono we wszelkie możliwe udogodnienia. Szefem zespołu designerów był Robert Opron, a kokpit i wnętrze zlecono włoskiemu styliście Marcello Gandiniemu. We wnętrzu zamontowano komputer pokładowy z syntezatorem mowy, a na kierownicy sterowanie systemem audio. Już podstawowy pakiet wyposażenia obejmował wspomaganie kierownicy, elektrycznie podnoszone szyby i regulowane lusterka, a także centralny zamek z pilotem na podczerwień. 85-konna wersja wysokoprężnego silnika o pojemności 2,1 l z turbosprężarką Garret T2, taka jak w egzemplarzu z ogłoszenia, rozpędzała Renault 25 Turbo D/DX do 172 km/h, wrzucając samochód na listę najszybszych ówcześnie diesli na świecie. Podczas debiutu w 1984 roku Renault 25 otrzymało nieoficjalny tytuł najbardziej aerodynamicznego, masowo produkowanego auta na świecie, ze współczynnikiem Cx = 0,28. To połączenie pozwoliło stworzyć samochód najlepszy w swojej klasie pod względem konsumpcji paliwa. Ten egzemplarz pochodzi z pierwszej serii produkcyjnej i poszczycić się może ciekawą historią. Odkupiony 4 lata temu od pierwszego właściciela, ma niski przebieg i wciąż czarne tablice.
Czytaj dalej Renault 25 Turbo DX 1986 – 35000 PLN – Warszawa

BMW 3.0 S E3 1974 – 62000 PLN – Warszawa

Ten protoplasta serii 7. był w latach 70-tych najwyższym modelem w gamie BMW, a jego stylistyka po latach wciąż robi świetne wrażenie. Gdy model E3 wchodził na rynek był rok 1968, a jego konkurentem był Mercedes W108. Wystarczy spojrzeć na oba samochody, by zrozumieć, według jak diametralnie innej filozofii były projektowane. BMW było wizualnie lekkie, nowoczesne i drapieżne, zdecydowanie bardziej sportowe w charakterze i stworzone do pokonywania autostradowych tras z wysokimi prędkościami. Gama jednostek napędowych obejmowała wyłącznie sześciocylindrowe, rzędowe jednostki z rodziny M30. BMW 3.0 S E3 to wersja zasilana dwoma gaźnikami, generująca 180 KM, zdolna rozpędzić się do 205 km/h i osiągająca pierwszą setkę już po 8,4 s.
Czytaj dalej BMW 3.0 S E3 1974 – 62000 PLN – Warszawa

BMW 323i E21 1981 – SPRZEDANE

BMW 323i E21 to topowa trójka, debiutująca w 1977 roku i wyróżniająca się podwójnymi przednimi reflektorami i rozdzielonym na dwie strony układem wydechowym. To następca modelu 2002 tii i poprzednik M3 generacji E30, z całego trio dziś najbardziej niedoceniony i tym samym wciąż zachowujący największy potencjał na przyszły wzrost wartości. Niewielkie rozmiarami, lekkie, pełne werwy, świetnie oddaje ducha sportowej jazdy. Na krętą, górską drogę nie znajdziecie nic lepszego. Uchylić okno, redukcja, wspinanie się na obroty, przepiękny śpiew silnika. To jest poezja. Na dodatek BMW jest nie tylko jest pełne charakteru, ale i spójne, zwarte, charakterystyczne i doskonale wykonane. Jeżeli uda nam się znaleźć godny egzemplarz, obroni się nawet w zestawieniu z samochodami o dekadę młodszymi. Daje przyjemność. Ten egzemplarz ma zawsze mile widziany w BMW kolor czarny i jest w stylizacji Alpina (dokładka przedniego zderzaka, naklejki na bokach nadwozia), z dopasowanymi do stylu i epoki felgami BBS.
Czytaj dalej BMW 323i E21 1981 – SPRZEDANE

BMW 635 CSi E24 1983 – SPRZEDANE

BMW 635 CSi E24 może poszczycić się jedną z najbardziej rozpoznawalnych sylwetek w historii marki. Karoseria projektu Paula Bracq’a jest urzekająca, wygląda wspaniale z każdej strony, wielu uważa je nawet za najlepiej wyglądające BMW w historii. Były nawet kręgi, w których samochód nazywano „bawarskim Ferrari” i nie było to określenie pozbawione podstaw. To wóz, który gwarantuje wspaniałe połączenie komfortu i pewnej, stabilnej jazdy. Ten egzemplarz to model po pierwszym lifcie, czyli tzw. CS1. Wyposażony jest w poszukiwaną manualną skrzynię biegów i opcję w postaci szpery. Auto ma piękne zestawienie kolorystyczne, jak również świetny stan – warto zobaczyć, jak wygląda od spodu.
Czytaj dalej BMW 635 CSi E24 1983 – SPRZEDANE

FSO Polonez 1990 – SPRZEDANY

Miłość do polskiej motoryzacji to w dużej mierze wina sentymentów i rozumie to każdy, kto „zaczynał od trapeza”. FSO Polonez wychował dwa pokolenia kierowców, znajdując się w produkcji od 1978 aż do 2002 roku. MR89 zwany przejściówką to bodaj najkrócej produkowana jego wersja. Tylna klapa i lampy to jego największa nowość, która wkrótce trafiła do modelu Caro. Rozpoznać go można również patrząc bardziej od przodu, bo pionowe kierunkowskazy zastąpiły tu poziome, umieszczone bliżej drzwi. Ten egzemplarz oczarować może rzadko wówczas spotykanym, brązowym wnętrzem oraz przede wszystkim stanem zachowania. Przebieg 35000 km pozwala odkryć, jak te samochody potrafiły jeździć, gdy były nowe. Był komfort, tylny napęd wytrwanemu kierowcy dawał satysfakcję, a do skręcania wcale nie była potrzebna ogromna siła. Nie było to złe doświadczenie, a jeszcze milej jest do niego wrócić po latach.
Czytaj dalej FSO Polonez 1990 – SPRZEDANY

Daimler Double Six 1988 – SPRZEDANY

Daimler Double Six trzeciej serii był flagowym modelem Jaguara od 1979 aż do końca 1992 roku. Jego okrągłe linie z dużą ilością przeszklonych powierzchni to finalny efekt ewolucji pięknych kształtów modelu XJ, dopracowany przez włoskie biuro projektowe Pininfarina. Oferowany egzemplarz wyprodukowany został w 1988 roku i przejechał do dziś zaledwie 37500 km, w większości po japońskich drogach. Ma przepiękną konfigurację kolorystyczną i stan tak oryginalny, że zaskoczyć może nawet miłośników marki. Takie auta na rynku praktycznie się nie zdarzają. Ten egzemplarz w ostatnim czasie przeszedł szereg prac serwisowych, dzięki którym może w pełni zaprezentować moc, kunszt i klasę słynnej brytyjskiej jednostki V12.
Czytaj dalej Daimler Double Six 1988 – SPRZEDANY

Buick Special Model 46R 1957 – SPRZEDANY

Buick Special Model 46R zbudowany został na obszernym podwoziu ze 122-calowym rozstawem osi. Jego V8 powiększone w 1957 roku do 6 litrów zdolne było wygenerować imponujące 250 KM, co stawiało go niemal na poziomie luksusowych propozycji Lincolna i Continentala. W nadwoziu coupe bez wątpienia ma styl i klasę. Coś „specjalnego” oferuje nawet dziś, przez miękkość jazdy i łatwość, z jaką przyspiesza, wrażenia z jazdy można porównać jedynie z tymi, jakie towarzyszą podróży latającym dywanem. Ten egzemplarz przykuwa uwagę pięknym stanem zachowania i ciekawą historią. Teraz króluje na szosie, a jeszcze niedawno był eksponatem w muzeum.
Czytaj dalej Buick Special Model 46R 1957 – SPRZEDANY

Cadillac 62 Fleetwood 1947 – SPRZEDANY

Cadillac 62 Fleetwood z 1947 roku potrafi przenosić w czasie, do ery Aviatora sprzed 70 lat. Ten wóz gwarantuje masę doznań, których nie sposób poczuć w wozie ze starego kontynentu. Jest zjawiskowy, niepowtarzalny, zawsze zwracający na siebie uwagę. W erze smartfonów każdy chce mieć go na zdjęciu.
Czytaj dalej Cadillac 62 Fleetwood 1947 – SPRZEDANY