Archiwum kategorii: House of Classics – Dom Klasyków

House of Classics – Dom Klasyków to niepowtarzalne miejsce. Industrialna architektura nawiązująca do budynków fabrycznych jest idealnym tłem dla kolekcji samochodów zabytkowych, z których część jest zawsze na sprzedaż. Dom Klasyków posiada w swojej ofercie unikalne samochody klasyczne, które są rzadko spotykane na polskim rynku: od Poloneza z małym przebiegiem, przez Mitsubishi Lancera Evolution 6 TME, po Ferrari Testarossę. Osobą odpowiedzialną za wybór samochodów znajdujących się w kolekcji oraz wystawianych na sprzedaż jest Piotr Życzyński, m.in. prowadzący dział Inwestuj w klasyki w miesięczniku Classicauto.

Lancia Thema 8.32 1988 – 165000 PLN – Raszyn

Lancia Thema 8.32 kosztowała jako nowa 2 razy tyle co Thema Turbo. Dziś jej wartość stanowi 5-cio krotność ceny wersji z doładowaniem. Co za tym stoi? To jedyne rodzinne auto, którym możesz pojechać na zlot Ferrari. Pierwszy sedan, w którym można odnaleźć spojler wysuwany z tylnej klapy. Ten samochód to skrzyżowane szaleństwa osobowej Tatry z wygodą Renault 25! 3 litrowe V8 znajduje się nad przednią osią i napędza przednie koła. Ma 215 koni, ale to wystarcza, bo to auto autentycznie wyrywa, a wynik 6,8 sekund do 100 km/h daje doznania na poziomie 5 sekund… silnik pochodzi z Ferrari 308 QV, lecz zmieniono w nim wał korbowy. W klasycznym 308 wykorbienia były co 180 stopni sprawiając, że wóz kręcił się do 9000 obrotów i miał dźwięk szlifierki. Tutaj wykorbienie jest co 90 stopni, powodując, że auto lepiej jedzie z dołu, ma nieco mniej koni, ale fantastycznie brzmi. To jest autentycznie ryczące V8. Dźwięk motoru rozwala system. I to wszystko w przepięknym wnętrzu, o niesamowitych kolorach. Powstało ich poniżej 4000 sztuk, przetrwało niewiele.
Czytaj dalej Lancia Thema 8.32 1988 – 165000 PLN – Raszyn

Mercedes 170V Cabrio A 1936 – Raszyn

Produkcja ponad 70 000 pojazdów w różnych wersjach nadwozia modelu 170 V sprawiła, że był on najczęściej produkowanym samochodem osobowym Mercedes-Benz w okresie przedwojennym. W całej gamie były dostępne 2- i 4-drzwiowe limuzyny, 2 i 4-drzwiowe wersje turystyczne, wersje towarowe, 4-drzwiowy kabriolet-limuzyna, 2-drzwiowy, 4-osobowy Cabrio B, a także rzadkie wersje Roadster i ekskluzywny Cabrio A, mogący pomieścić 3 osoby, przy czym ta ostatnia siedziała w poprzek, na fotelu schowanym za przednimi fotelami. Ten ostatni tworzony był ręcznie w dziale firmy tworzącej projekty na indywidualne zamówienie, odpowiedzialnej między innymi za słynny 540 K Special Roadster. Od 1936 roku zbudowano 794 egzemplarze Mercedes 170V Cabriolet A, a jeden z nich zaoferowała właśnie firma House of Classics spod Warszawy. To co w nim szczególnie ciekawe, to pochodzenie, otóż od nowości samochód znajdował się na polskiej ziemi… no, może później polskiej, bo Breslau w 1936 był największym miastem wschodniej części Niemiec.
Czytaj dalej Mercedes 170V Cabrio A 1936 – Raszyn

Cadillac Series 62 Sedanette Club Coupe 1949 – 300000 PLN – Raszyn

Cadillac Series 62 Sedanette Club Coupe to wóz, który wyszedł spod ręki Harley’a Earl’a, ikony amerykańskiego designu. Stanowi kwintesencję stylu pin up. Tylne światła inspirowane bombowcem Lockheed P-38 Lightning zapoczątkowały erę ogonów, a w aucie znalazło się wiele smaczków, takich jak choćby wlew paliwa pod tylnym reflektorem, niesamowita bogini na masce, zdejmowane osłony tylnych kół, otwierane tylne szyby w nadwoziu coupe itd. Caddy mierzy 5,5 metra długości, napędza go oczywiście silnik V8 o pojemności 5,4 litra i mocy 160 koni. Był to pierwszy motor z zaworami w głowicy zastosowany w Cadillacu. Wyposażono go w hydrauliczne popychacze, dzięki czemu jest bezszelestny. W wozie użyto automatycznej skrzyni biegów Hydra Matic o 4 przełożeniach. To wszystko sprawia, że ten kolos przyspiesza w 14 sekund do setki, a prędkość maksymalna wynosi 160 km/h. Jak na 1949 rok to chyba nieźle… zresztą Cadillac 62 uchodził za jedną z najszybszych limuzyn (choć to coupe, to jest na podwoziu limuzyny) produkowanych seryjnie.
Czytaj dalej Cadillac Series 62 Sedanette Club Coupe 1949 – 300000 PLN – Raszyn

Subaru Impreza GT 25 Stars 1999 – SPRZEDANE

Subaru Impreza GT to pierwsza turbodoładowana wersja modelu. Samochód o niezwykle sprawnym napędzie na 4 koła, ważący jedyne 1250 kg, wyposażony w pozwalający uzyskać niezrównanie niski środek ciężkości silnik typu bokser, i dzięki tym wszystkim cechą dający absolutnie niezwykłe wrażenia z jazdy. Rzadko dla którego użytkownika Impreza GT była zwykłym pojazdem służącym do spokojnego przemieszczania się z punktu A do punktu B, co w rezultacie bardzo skutecznie przetrzebiło ich populację. Stąd dziś zachowany w oryginale egzemplarz to ogromna rzadkość na rynku, a jeżeli pochodzi jeszcze z limitowanej serii, to radość jest tym większa. Subaru Impreza GT 25 Stars to seria wyprodukowana jedynie w 160 egzemplarzach na rynek holenderski. Posiada niebieskie wstawki tapicerki z czerwoną nicią, złoty znaczek i felgi, i właściwie nie posiada wyposażenia dodatkowego, co w tym przypadku zawsze było odbierane było na plus, bo przecież wszystko co dodatkowo waży, jest wrogiem przyspieszenia. Im Subaru są bardziej surowe – tym lepiej.
Czytaj dalej Subaru Impreza GT 25 Stars 1999 – SPRZEDANE

Wartburg 1000 1963 – SPRZEDANY

Produkowany od 1962 roku Wartburg 1000 był wersją rozwojową modelu 311, często nazywanego najpiękniejszym pojazdem Bloku Wschodniego. Jego eleganckie linie były podziwiane wówczas, i są również godne uwagi dziś. Auto występowało w wielu różnych odmianach nadwoziowych, co przyczyniło się do jego szerokiej popularności, również poza granicami NRD. 2- i 4-drzwiowy sedan, 5-drzwiowe kombi, 2-drzwiowe cabrio, a w wersjach użytkowych również jako kubelwagen czy pick-up. Dwusuwowy silnik służący do napędu Wartburga 1000 rozwija 45 KM, które przekazywane są na przednie koła za pomocą w pełni zsynchronizowanej skrzyni biegów. Egzemplarz wystawiony na sprzedaż pochodzi z 1963 roku i jest wersją „Standard” w absolutnie niespotykanym, oryginalnym stanie zachowania.
Czytaj dalej Wartburg 1000 1963 – SPRZEDANY

Subaru Impreza WRX STI Petter Solberg Edition 2004 – SPRZEDANE

Wielkie spojlery Subaru Imprezy widywane na odcinkach specjalnych Rajdowych Mistrzostw Świata – to były czasy! Czasy, gdy japońskie auto było symbolem WRC, a za kierownicą siadały takie legendy, jak Colin McRae, Richard Burns i oczywiście Petter Solberg. Subaru z okazji zwycięstwa tego ostatniego w Rajdowych Mistrzostwach Świata w 2003 roku, wypuściło limitowaną wersję modelu Impreza. Oficjalnie wyprodukowano 555 sztuk z kierownicą po lewej stronie, a wersja z numerem 000 trafiła do garażu samego Pettera Solberga. Dla kolekcjonerów mocnych wersji Imprezy dziś jest to pozycja obowiązkowa. Przede wszystkim jest to pierwsza wersja skierowana na rynek europejski z kierownicą po lewej stronie, na której pokładzie odnajdziemy aktywny centralny dyferencjał z regulacją (DCCD), żywcem wyciągnięty z samochodów WRC i diametralnie odmieniający wrażenia z jazdy. W zestawieniu z krótką skrzynią i dużym turbo pozwalającym wygenerować 305 koni mechanicznych, jest to prawdziwa rajdowa bestia, która tylko przypadkiem została ubrana w atrybuty normalnego samochodu skierowanego na drogi.
Czytaj dalej Subaru Impreza WRX STI Petter Solberg Edition 2004 – SPRZEDANE

Citroen Traction Avant 11 BN 1953 – SPRZEDANY

Oto Citroen Traction Avant 11 BN z 1953 roku, czyli większa i ładniejsza Beelka. Wóz, który był rewolucją w okresie przedwojennym i jako pierwszy połączył w sobie wiele rynkowych nowości. Jest niski jak sleeper, a to za sprawą nadwozia samonośnego. Przedni napęd powoduje, że prowadzi się jak po sznurku, a listwowa przekładnia kierownicza nadaje nieprawdopodobnej precyzji na drodze. Cytryna jest całkiem żwawa i bynajmniej nie jest wozem drabiniastym, jak większość aut przedwojennych. 57 koni 4-cylindrowego silnika o pojemności 1,9 litra rozpędza 11-tkę do 115 km/h za pomocą aksamitnie pracującej 3-stopniowej skrzyni biegów sterowanej pogrzebaczem na desce.
Czytaj dalej Citroen Traction Avant 11 BN 1953 – SPRZEDANY

Peugeot 203A 1952 – SPRZEDANY

W odróżnieniu od większości producentów, Peugeot po drugiej wojnie światowej zdecydował sie na produkcję całkowicie nowego modelu, nie opierając konstrukcji na rozwiązaniach przedwojennych. Peugeot 203 ujrzał światło dzienne pod koniec 1948 roku, prezentując nowoczesny samochód o sylwetce nawiązującej do mody streamline, przypominającej amerykańskie Fordy z lat 40. Do 1954 roku model 203 był jedynym samochodem produkowanym przez firmę Peugeot, choć dla równowagi zaoferowano go w wielu różnych wersjach nadwoziowych – czterodrzwiony sedan, coupe, dwu i czterodrzwiowy kabriolet, kombi, pickup, furgonetki, karetki, a nawet luksusowe propozycje od Darl’mat i sportowe od Max Morand – te auta były obecne w niemal każdej dziedzinie życia, stając się symbolem powojennej Francji. Wyprodukowano ich niemal 700 tysięcy, choć w Polsce pozostają nieznane. Ten egzemplarz został odrestaurowany z ogromną pieczołowitością, a cena jego sprzedaży to mniej niż połowa aktualnych kosztów odrestaurowania auta na takim poziomie.
Czytaj dalej Peugeot 203A 1952 – SPRZEDANY

Mercedes 170V Sanitarka W136 1950 – SPRZEDANY

Wersje specjalne dawnych samochodów zawsze budzą szczególne zainteresowanie. Ten Mercedes 170V W136 opuścił fabrykę w Sindelfingen 13 czerwca 1950 roku. Trafił do firmy nadwoziowej Lueg z Bochum, która wykonała dla niego zabudowę sanitarki (Krankenwagen). Firma Lueg budowała takie samochody w latach 1949-1950. Nadwozia mogły być wykończone jako furgon, kombi, taxi bądź włąsnie sanitarka i w sumie wyprodukowano ich 1338 sztuk. To wykończone zostało oryginalnie w kolorze kości słoniowej, a tapicerka miała kolor brązowy. Prezentowany egzemplarz jest bardzo oryginalną sztuką. Przez większość życia parkował w garażu szwajcarskiego szpitala, a w pewnym momencie został wręcz zapomniany i dopiero po latach odkryty w czeluściach tegoż miejsca. Do Polski trafił w 2008 roku i przez kolejne dwa lata przechodził renowację. Jest bardzo oryginalny. Wszystkie szyby i fotele włącznie z tapicerką są jeszcze fabryczne. Wóz jest wyposażony w kierunkowskazy ramieniowe, reflektory Boscha, niesamowitą i sprawną sygnalizację pogotowia, oryginalne nosze i inne trudno dostępne detale charakterystyczne dla Krankenwagena.
Czytaj dalej Mercedes 170V Sanitarka W136 1950 – SPRZEDANY

Renault 25 Turbo DX 1986 – SPRZEDANE

Prace nad Renault 25 rozpoczęto już 1978, nowy model otrzymał kryptonim X29. Nieoficjalnie nazywano je Rafale lub Renault 40, nawiązując do legendy 40 CV. Aspirując do klasy wyższej, stworzono piękną i elegancką linię nadwozia oraz wygodne i przestronne wnętrze, które wyposażono we wszelkie możliwe udogodnienia. Szefem zespołu designerów był Robert Opron, a kokpit i wnętrze zlecono włoskiemu styliście Marcello Gandiniemu. We wnętrzu zamontowano komputer pokładowy z syntezatorem mowy, a na kierownicy sterowanie systemem audio. Już podstawowy pakiet wyposażenia obejmował wspomaganie kierownicy, elektrycznie podnoszone szyby i regulowane lusterka, a także centralny zamek z pilotem na podczerwień. 85-konna wersja wysokoprężnego silnika o pojemności 2,1 l z turbosprężarką Garret T2, taka jak w egzemplarzu z ogłoszenia, rozpędzała Renault 25 Turbo D/DX do 172 km/h, wrzucając samochód na listę najszybszych ówcześnie diesli na świecie. Podczas debiutu w 1984 roku Renault 25 otrzymało nieoficjalny tytuł najbardziej aerodynamicznego, masowo produkowanego auta na świecie, ze współczynnikiem Cx = 0,28. To połączenie pozwoliło stworzyć samochód najlepszy w swojej klasie pod względem konsumpcji paliwa. Ten egzemplarz pochodzi z pierwszej serii produkcyjnej i poszczycić się może ciekawą historią. Odkupiony 4 lata temu od pierwszego właściciela, ma niski przebieg i wciąż czarne tablice.
Czytaj dalej Renault 25 Turbo DX 1986 – SPRZEDANE