House of Classics – Dom Klasyków

House of Classics – Dom Klasyków to niepowtarzalne miejsce. Industrialna architektura nawiązująca do budynków fabrycznych jest idealnym tłem dla kolekcji samochodów zabytkowych, z których część jest zawsze na sprzedaż. Dom Klasyków posiada w swojej ofercie unikalne samochody klasyczne, które są rzadko spotykane na rynku: od przedwojennego Mercedesa 170V Cabrio A, przez Poloneza z 1979 roku z małym przebiegiem po rajdowe legendy takie jak Mitsubishi Lancer Evolution 6 TME. Osobą odpowiedzialną za wybór samochodów znajdujących się w kolekcji oraz wystawianych na sprzedaż jest Piotr Życzyński, m.in. współzałożyciel miesięcznika Classicauto obecnego na polskim rynku wydawniczym od 2006 roku i od wielu lat prowadzący dział Inwestuj w klasyki w gazecie i na YouTube.

House of Classics – Unique Automobiles is a unique place. Industrial architecture referring to factory buildings is an ideal background for a collection of vintage cars, some of which are always for sale. The House of Classics offers unique classic cars that are rare on the market: from the pre-war Mercedes 170V Cabrio A, through the 1979 Polonez with low mileage, to rally legends such as the Mitsubishi Lancer Evolution 6 TME. The person responsible for the selection of cars in the collection and for sale is Piotr Życzyński, e.g. co-founder of Classicauto – the monthly magazine present on the Polish publishing market since 2006 – and for many years running the „Invest in classics” section in the newspaper and on YouTube.

Mercedes 250 W123 1980 – 145000 PLN – Raszyn

Beczka to symbol. Od rozpoczęcia produkcji seryjnej w listopadzie 1975 roku do stycznia 1986 z linii montażowej zjechało łącznie prawie 2,7 miliona egzemplarzy. Przez szereg lat był to bestseller i pozycja na samym szczycie listy sprzedaży nowych samochodów w Niemczech, a przecież trzeba pamiętać, że nigdy nie było to auto tanie. Seria uznawana jest za uosobienie solidności, a pięknie utrzymane egzemplarze fascynują do dziś. Ten Mercedes 250 W123 zachęca piękną kolorystyką i sześciocylindrową jednostką benzynową pod maską. Ma świetne oliwkowe wnętrze, a do tego odcień 618 Mimosengelb, według wielu najciekawszy kolor lakieru, jaki fabryka kładła na tych samochodach. Auto zachowane jest z niskim przebiegiem, w bardzo dobrym stanie.
Czytaj dalej Mercedes 250 W123 1980 – 145000 PLN – Raszyn

Jaguar E-Type 3.8 S1 1962 – 688000 PLN – Raszyn

Oto ikona stylu lat 60., Jaguar E-Type z 1962 roku. 265 koni, nieco poniżej 7 s do setki i 240 km/h. Same te parametry w 1962 roku musiały robić konkretne wow! Do tego ten styl! Długa maska i elegancka ciasnota wewnątrz:) Parametry godne Ferrari i cena na przyzwoitym poziomie sprawiły, że wóz ten osiągnął gigantyczny sukces sprzedażowy, którego symbolem jest do dziś. Pomimo upływu lat E-type jest dla wielu symbolem auta zabytkowego. Ten egzemplarz jest świetną propozycją dla miłośnika oryginalnego designu E-Type. Ma nadwozie FHC (Fixed Head Coupe), pochodzi z pierwszej serii produkcyjnej i posiada wyróżniki drugiego etapu pierwszej serii – silnik 3,8 l, potrójne gaźniki SU, uruchamiany jest z przycisku, masa jest na plusie, a o ładowanie akumulatora dba prądnica.
Czytaj dalej Jaguar E-Type 3.8 S1 1962 – 688000 PLN – Raszyn

Ferrari 348 TS 1992 – REZERWACJA

Ferrari z V8 po maską to świetny wybór dla wszystkich, którzy pragną swoje auta użytkować. O ile V12 z lat 80. czy 90. świetnie wygląda nieużywane w kolekcji, to potrafi mocno pociągnąć po kieszeni wówczas, gdy przyjdzie Wam ochota spróbować go kompleksowo przygotować o jazdy. Czy zatem musi być Testarossa albo 512 TR? Jeżeli wydanie 100 tys. złotych tylko na przygotowanie auta do drogi Was odstrasza, warto przychylnym okiem spojrzeć na półkę niżej. Ferrari 348 TS. Następca 328 GTS z lat 1989–1995 w wersji nadwoziem targa. Boczne wloty i koncepcja tyłu dokładnie takie same jak w Testarossie, przód jak w lifcie Testy, czyli 512 TR. W 1992 roku wprowadzono dwie zmiany na plus. Pierwsza to lakierowanie dolnych listew w kolorze nadwozia, druga to unowocześnienie układu wtryskowego. Obie poprawiły doznania optyczne i odczuwalne parametry. I co też ważne – jest to auto wielokrotnie tańsze w serwisie od konia z V12.
Czytaj dalej Ferrari 348 TS 1992 – REZERWACJA

Audi TT 1.8 Turbo Quattro 2000 – 75000 PLN – Raszyn

Audi TT debiutowało w 1998 roku i już wtedy było jasne, że w przyszłości będzie to klasyk. Zarówno coupe, jak cabriolet natychmiastowo przykuwały uwagę swoją sylwetką, właściwie pozbawioną prostych linii i pełną pięknych detali. Motyw otoczonego śrubami okrągłego wlotu paliwa jest tu powtórzony na kierownicy, dźwigni zmiany biegów, klamkach drzwi i wlotach powietrza. Wszystko zdaje się być spójne i dobrze wykonane, w fotelu zapadasz się głeboko i czujesz się wprost otoczony sportowym samochodem, który z kierowcą potrafi stworzyć poczucie jedności. Po poprawkach wprowadzonych w początkowej fazie produkcji, samochód prowadzi się świetnie. Z silnikiem 1,8 turbo i napędem guattro w wersji 225-konnej mocy jest tu mnóstwo, a wrażenia z jazdy są pierwszorzędne. Ten egzemplarz z pewnością przykuwa uwagę kolorem – imola gelb nie należał do najpopularniejszych kolorów, gdy auto było nowe, ale dziś z całą pewnością jest jednym z najbardziej pożądanych.
Czytaj dalej Audi TT 1.8 Turbo Quattro 2000 – 75000 PLN – Raszyn

Subaru Impreza WRX STI Type R V5 Limited 1999 – 225000 PLN – Raszyn

Oto Subaru Impreza WRX STI Type R V5 Limited wyprodukowana w 1999 roku. To prawdziwe auto do sportu i na ulicę. Dwudrzwiowe, stosunkowo sztywne nadwozie o niskiej masie 1260 kg, napęd przenoszony na 4 koła za pośrednictwem 5 biegowej skrzyni wyposażonej w DCCD (regulacja spięcia napędów przód/tył) i 280-konny boxer sprawiły, że to właśnie ta wersja jest jedną z najbardziej legendarnych „balang”. Dodajmy do tego klimatyzację i motorsportowy wlot na dachu i mamy gotowy przepis na super zabawę.
Czytaj dalej Subaru Impreza WRX STI Type R V5 Limited 1999 – 225000 PLN – Raszyn

Mazda 323 GT-R 1992 – 225000 PLN – Raszyn

Czym jest Mazda 323 GT-R? To tzw. homologation special, wóz zbudowanych przez Mazdę w liczbie 2500 sztuk jako baza do sportu samochodowego. Turbodoładowany silnik 1.8 generuje 185 KM i przekazuje napęd na 4 koła. Mazda była jednym z najlżejszych aut turbodoładowanych na początku lat 90. i z masą 1225 kg potrafiła nieco zamieszać. Pierwsze 100 km/h osiąga w 6,9 sekundy i rozpędza się do 222 km/h. Dokładna liczba wyprodukowanych egzemplarzy z kierownicą po lewej stronie nie jest znana, ale mówi się o kilkuset sztukach. Ta z pewnością jest absolutnie wyjątkowa z racji swojego stanu zachowania. Auto ma jedynie 2800 kilometrów przebiegu i prezentuje się jak nowy samochód.
Czytaj dalej Mazda 323 GT-R 1992 – 225000 PLN – Raszyn

Cadillac Series 62 Sedanette Club Coupe 1949 – 265000 PLN – Raszyn

Cadillac Series 62 Sedanette Club Coupe to wóz, który wyszedł spod ręki Harley’a Earl’a, ikony amerykańskiego designu. Stanowi kwintesencję stylu pin up. Tylne światła inspirowane bombowcem Lockheed P-38 Lightning zapoczątkowały erę ogonów, a w aucie znalazło się wiele smaczków, takich jak choćby wlew paliwa pod tylnym reflektorem, niesamowita bogini na masce, zdejmowane osłony tylnych kół, otwierane tylne szyby w nadwoziu coupe itd. Caddy mierzy 5,5 metra długości, napędza go oczywiście silnik V8 o pojemności 5,4 litra i mocy 160 koni. Był to pierwszy motor z zaworami w głowicy zastosowany w Cadillacu. Wyposażono go w hydrauliczne popychacze, dzięki czemu jest bezszelestny. W wozie użyto automatycznej skrzyni biegów Hydra Matic o 4 przełożeniach. To wszystko sprawia, że ten kolos przyspiesza w 14 sekund do setki, a prędkość maksymalna wynosi 160 km/h. Jak na 1949 rok to chyba nieźle… zresztą Cadillac 62 uchodził za jedną z najszybszych limuzyn (choć to coupe, to jest na podwoziu limuzyny) produkowanych seryjnie.
Czytaj dalej Cadillac Series 62 Sedanette Club Coupe 1949 – 265000 PLN – Raszyn

Alpha Mercedes 500 SL Junior – 48400 PLN – Raszyn

Sobiesław Zasada w 1977 roku założył w Krakowie firmę polonijną Alpha, przedsiębiorstwo, które dzisiaj działa jako Alpha Technology. Firma rozpoczyna swoją działalność od produkcji zamków błyskawicznych i wraz z rozwojem wprowadza przetwórstwo tworzyw sztucznych, a nawet laserową obróbkę i numeryczne gięcie blach, galwanizację oraz spawanie metali. Współpraca Zasady z Porsche AG i Mercedes-Benz oraz możliwości produkcyjne firmy, zaowocowały pomysłem stworzenia w zakładach Alpha samochodów spalinowych dla dzieci. W ofercie znalazły się oczywiście Mercedes i Porsche, ale także BMW, Jeep czy Jaguar. W latach 90-tych i dwutysięcznych powstało około 2 tysięcy egzemplarzy samochodów spalinowych dla dzieci. Niestety ich wygórowana cena spowodowała, że głównym rynkiem zbytu było USA i kraje bliskiego wschodu. Dziś mamy okazję zaprezentować pięknego Mercedesa SL, wyposażonego w manualną skrzynię biegów, sprzęgło, hamulec, gaz, resorowane zawieszenie, oświetlenie a nawet klakson! Ten niesamowity junior może być nie tylko wspaniałym wstępem w świat motoryzacji dla nowego pokolenia, ale także ciekawym okazem kolekcjonerskim.
Czytaj dalej Alpha Mercedes 500 SL Junior – 48400 PLN – Raszyn

Porsche 911 S Targa 1968 – Raszyn

Porsche 911 S to klasyczny model szczególnie poszukiwany przez tych, którzy pragną dynamicznie jeździć, ewentualnie lubią, gdy wartość samochodów w garażu rośnie dynamicznie. Pierwsze 911 debiutowało jako model 901 w 1963 roku, z dwulitrowej jednostki bokser generując 130 KM. Na rok 1968 seria podzielona została na wersje 911 T (bazową), 911 L (luksusową) oraz najbardziej dziś poszukiwaną i najdroższą – 911 S (sportową). Odnajdziemy w niej pięcioramienne felgi Fuchs, w zawieszeniu stabilizatory z przodu i z tyłu, hamulce wentylowane i na deser dodatkowe ozdobne listwy. To, co jednak najważniejsze, to największa moc silnika, podniesiona tu do 160 KM. W wersji nadwoziowej Targa powstały w 1968 roku zaledwie 442 sztuki i co jest bardzo istotne – wersja ta nie była nigdy oferowana w USA. Ten egzemplarz został gruntownie odrestaurowany przez renomowany warsztat Piotra Bema, dzięki czemu może być traktowany jako pewny zakup i świetna inwestycja.
Czytaj dalej Porsche 911 S Targa 1968 – Raszyn

Mitsubishi Lancer Evo 6 TME 2000 – SPRZEDANE

Mitsubishi Lancer Evo 6 TME (Tommi Makinen Edition) powstało, aby uczcić czwarte z rzędu rajdowe mistrzostwo świata Tommiego Makinena. To specjalna edycja Evo 6, slangowo określana jako Evo 6.5. Została zaprojektowana, aby możliwie przypominać rajdowy samochód grupy A, choć była to cywilna wersja przewidziana do użytku drogowego. Najbardziej widoczną zmianą był agresywny projekt przedniego zderzaka, pozwalająca zwiększyć siłę docisku i jednocześnie zwiększyć ilość powietrza, które mogło być zassane do silnika. Specjalnie dostrojone zostało zawieszenie, a tytanowa turbosprężarka otrzymała koło sprężarki o mniejszej średnicy, aby zapewnić lepszy moment obrotowy i lepszą rekcję na gaz w niskim i średnim zakresie obrotów.
Czytaj dalej Mitsubishi Lancer Evo 6 TME 2000 – SPRZEDANE