House of Classics – Dom Klasyków

House of Classics – Dom Klasyków to niepowtarzalne miejsce. Industrialna architektura nawiązująca do budynków fabrycznych jest idealnym tłem dla kolekcji samochodów zabytkowych, z których część jest zawsze na sprzedaż. Dom Klasyków posiada w swojej ofercie unikalne samochody klasyczne, które są rzadko spotykane na rynku: od przedwojennego Mercedesa 170V Cabrio A, przez Poloneza z 1979 roku z małym przebiegiem po rajdowe legendy takie jak Mitsubishi Lancer Evolution 6 TME. Osobą odpowiedzialną za wybór samochodów znajdujących się w kolekcji oraz wystawianych na sprzedaż jest Piotr Życzyński, m.in. współzałożyciel miesięcznika Classicauto obecnego na polskim rynku wydawniczym od 2006 roku i od wielu lat prowadzący dział Inwestuj w klasyki w gazecie i na YouTube.

House of Classics – Unique Automobiles is a unique place. Industrial architecture referring to factory buildings is an ideal background for a collection of vintage cars, some of which are always for sale. The House of Classics offers unique classic cars that are rare on the market: from the pre-war Mercedes 170V Cabrio A, through the 1979 Polonez with low mileage, to rally legends such as the Mitsubishi Lancer Evolution 6 TME. The person responsible for the selection of cars in the collection and for sale is Piotr Życzyński, e.g. co-founder of Classicauto – the monthly magazine present on the Polish publishing market since 2006 – and for many years running the „Invest in classics” section in the newspaper and on YouTube.

Porsche 911L 1968 – 460000 PLN – Raszyn

Porsche 911L to kultowy model w wersji przeznaczonej na rynek amerykański. Dysponuje niektórymi cechami niezwykle poszukiwanej dziś wersji 911S – jako pierwsze 911 ma pięcioramienne felgi Fuchs, ma też w zawieszeniu stabilizatory z przodu i z tyłu, ma ozdobne listwy oraz ma hamulce wentylowane. To co je odróżnia, to moc maksymalna – fabryczne 130 KM, czyli mniej niż w europejskiej 911S, generującej 160-190 KM (w zależności od rocznika). Warto podkreślić, że rok 1968 to ostatni rok produkcji SWB, czyli wersji z krótkim rozstawem osi, uchodzącej za tą bardziej zwinną, bezpośrednią i bardziej responsywną w prowadzeniu i charakterze.
Czytaj dalej Porsche 911L 1968 – 460000 PLN – Raszyn

Cadillac Series 62 Sedanette Club Coupe 1949 – 265000 PLN – Raszyn

Cadillac Series 62 Sedanette Club Coupe to wóz, który wyszedł spod ręki Harley’a Earl’a, ikony amerykańskiego designu. Stanowi kwintesencję stylu pin up. Tylne światła inspirowane bombowcem Lockheed P-38 Lightning zapoczątkowały erę ogonów, a w aucie znalazło się wiele smaczków, takich jak choćby wlew paliwa pod tylnym reflektorem, niesamowita bogini na masce, zdejmowane osłony tylnych kół, otwierane tylne szyby w nadwoziu coupe itd. Caddy mierzy 5,5 metra długości, napędza go oczywiście silnik V8 o pojemności 5,4 litra i mocy 160 koni. Był to pierwszy motor z zaworami w głowicy zastosowany w Cadillacu. Wyposażono go w hydrauliczne popychacze, dzięki czemu jest bezszelestny. W wozie użyto automatycznej skrzyni biegów Hydra Matic o 4 przełożeniach. To wszystko sprawia, że ten kolos przyspiesza w 14 sekund do setki, a prędkość maksymalna wynosi 160 km/h. Jak na 1949 rok to chyba nieźle… zresztą Cadillac 62 uchodził za jedną z najszybszych limuzyn (choć to coupe, to jest na podwoziu limuzyny) produkowanych seryjnie.
Czytaj dalej Cadillac Series 62 Sedanette Club Coupe 1949 – 265000 PLN – Raszyn

Alpha Mercedes 500 SL Junior – 48400 PLN – Raszyn

Sobiesław Zasada w 1977 roku założył w Krakowie firmę polonijną Alpha, przedsiębiorstwo, które dzisiaj działa jako Alpha Technology. Firma rozpoczyna swoją działalność od produkcji zamków błyskawicznych i wraz z rozwojem wprowadza przetwórstwo tworzyw sztucznych, a nawet laserową obróbkę i numeryczne gięcie blach, galwanizację oraz spawanie metali. Współpraca Zasady z Porsche AG i Mercedes-Benz oraz możliwości produkcyjne firmy, zaowocowały pomysłem stworzenia w zakładach Alpha samochodów spalinowych dla dzieci. W ofercie znalazły się oczywiście Mercedes i Porsche, ale także BMW, Jeep czy Jaguar. W latach 90-tych i dwutysięcznych powstało około 2 tysięcy egzemplarzy samochodów spalinowych dla dzieci. Niestety ich wygórowana cena spowodowała, że głównym rynkiem zbytu było USA i kraje bliskiego wschodu. Dziś mamy okazję zaprezentować pięknego Mercedesa SL, wyposażonego w manualną skrzynię biegów, sprzęgło, hamulec, gaz, resorowane zawieszenie, oświetlenie a nawet klakson! Ten niesamowity junior może być nie tylko wspaniałym wstępem w świat motoryzacji dla nowego pokolenia, ale także ciekawym okazem kolekcjonerskim.
Czytaj dalej Alpha Mercedes 500 SL Junior – 48400 PLN – Raszyn

Fiat Cinquecento Sporting 1998 – SPRZEDANY

Fiat Cinquecento Sporting nie był specjalnie szybki. Jego silnik 1,1 l rozwijał 54 KM, a najwolniejszym samochodem został wybrany podobno w ponad 100 testach. Jego silnik 1100 to dokładnie ten sam, który napędzał Pandę dziadka, a pierwsza setka w 13,8 s w samochodzie sportowym brzmiała jak żart. To, co było równie istotne, to jego niska masa (zaledwie 735 kg!) i rozmiary (jest o 4 centymetry węższy od Smarta), co doskonale przydawało się nie tylko w mieście, ale i na rajdowych odcinkach, albo i w torowej rywalizacji. Dla niego nawet wąska droga jest jak dwupasmowa autostrada. Odpowiednie puchary działały zarówno we Włoszech, jak i w Polsce, a wśród najbardziej znanych kierowców zdobywających pierwsze szlify w takim samochodzie był Gigi Galli. Pomimo nikczemnych osiągów, Sporting zawsze miał imponującą liczbę fanów. W kolorze giallo ginestra wygląda jak mały, wściekły owad. Fotele ma kubełkowe, pasy bezpieczeństwa są czerwone, na wyposażeniu jest obrotomierz, a w opcjach szyberdach, elektryczne szyby i poduszka powietrzna. Sporting wydaje się być dokładnym przeciwieństwem tego, co rynek dziś uważa za „fajne”: obiektywnie jest powolny, technologicznie to epoka kamienia łupanego, a jednak. Jeżeli Ci się podoba, nie jesteś jedyny.
Czytaj dalej Fiat Cinquecento Sporting 1998 – SPRZEDANY

Ferrari Testarossa 1989 – REZERWACJA

Wśród wszystkich supersamochodów stworzonych przez mistrzów z Maranello, Ferrari Testarossa bez wątpienia jest jedną z najjaśniejszych gwiazd. Od 1984 do 1996 roku, wliczając wszystkie ewolucje, wyprodukowano ich 9939 sztuk. Była to liczba rekordowa dla marki i jej samochodów z silnikami V12. Testarossa kultowa stała się za młodu, a dziś jest po prostu symbolem. Poprzecinana wzdłuż i wszerz wlotami doprowadzającymi powietrze do chłodnic, na żywo robi piorunujące wrażenie. Szczególnie gdy mówimy o egzemplarzu w kultowych, czerwonych barwach, w pięknym stanie, z udokumentowaną historią serwisową.
Czytaj dalej Ferrari Testarossa 1989 – REZERWACJA

Renaul Megane I Cabrio 2001 – SPRZEDANE

Renault Megane to francuski kompakt, debiutujący w 1995 roku jako następca modelu 19. Jego nazwa pochodzi od greckiego rdzenia „mega”, co oznacza „wspaniały”. Najwspanialsza w rodzinie oczywiście była odmiana Maxi Megane, święcąca triumfy na rajdowych trasach wersja stworzona według regulaminu Formula 2 Kit Car. Kupony od jej sukcesów odcinały głównie life stylowe Renault Megane Coupe i Cabrio – wersje stylistycznie ciekawe, atrakcyjne i… szybkie, zwłaszcza z dynamicznymi, 16-zaworowymi, dwulitrowymi jednostkami. 9 sekund do 100 km/h, wiatr we włosach, potencjał na przyszłego klasyka, stan idealny i cena poniżej 30 tysięcy złotych? Bardzo proszę.
Czytaj dalej Renaul Megane I Cabrio 2001 – SPRZEDANE

Volkswagen 1200 Garbus 1959 – SPRZEDANY

Wielbiciele modelu nie mają wątpliwości. Dobry Garbus to stary Garbus. Im starszy, tym lepszy. Rocznik 1959 stoi już w hierarchii całkiem wysoko. Co prawda to już nie Oval (to lata 1953-57), ale odnajdziemy tu piękne, maleńkie tylne lampy, zderzaki w klasycznym kształcie, leżące przednie lampy i płaską przednią szybę. Dla ortodoksów to podstawowe wymagania, by nie nazwać Garbusa zbyt młodym. Ten egzemplarz ma świetną specyfikację obejmującą m.in. fabryczny faltdach. Odrestaurowany został od śrubki i w zgodzie z oryginalną specyfikacją. Zachwycić może zarówno w całości, jak i detalach.
Czytaj dalej Volkswagen 1200 Garbus 1959 – SPRZEDANY

Citroen DSpecial 20 1974 – SPRZEDANY

Citroen DS jest jednym z symboli Francji lat 60. i 70. XX wieku, okresu pełnego ruchu w przemyśle. DS wzbudził ogromny entuzjazm publiczności, gdyż jego nadwozie łamie wszelkie obowiązujące wówczas kanony estetyczne. Wyposażenie wnętrza również jest nietypowe, jak na samochód z tego okresu: jednoramienna kierownica, futurystyczna deska rozdzielcza, wspaniałe miękkie fotele. Przez lata powstała mnogość specyfikacji. W ofercie pojawił się też model ID, z nieco mniej luksusowym wykończeniem niż DS oraz z klasycznym układem hamulcowym. ID jako nazwa handlowa zniknęła po roku 1970. Wtedy też pojawia się DSpécial, czyli poziom podstawowy wyposażenia zastępujący ID 19 Luxe. W samochodzie pojawia się nowa deska rozdzielcza z okrągłymi tarczami zegarów. W 1973 roku wspomaganie kierownicy jest już standardem, a silnik notuje wzrost mocy do 99 KM.
Czytaj dalej Citroen DSpecial 20 1974 – SPRZEDANY

Fiat 128 SL Sport Coupe 1972 – SPRZEDANY

Projekt X1/1 był pierwszym seryjnym samochodem z napędem na przednie koła marki FIAT. Został zaprojektowany przez Dantego Giacosę i uznany za samochód wszechstronny. Pierwsza seria Fiata 128 została wprowadzona na rynek w kwietniu 1969 roku. Prawdziwą innowacją w porównaniu do niemal wszystkich konkurentów z napędem na przednie koła, był zespół napędowy zamontowany poprzecznie. Model 128 charakteryzuje się także innymi innowacyjnymi rozwiązaniami technicznymi, np. niezależnym zawieszeniem obu osi. Wnętrze skupia się bardziej na funkcjonalności niż na luksusie, z prostą i przyjazną deską rozdzielczą. Chociaż Sport Coupé wywodzi się z sedana, to projektanci Fiata przeprowadzili taki przewrót konstrukcyjny, że trudno jest znaleźć punkty styku projektów stylistyki obu samochodów. Wersje „S” i „SL”, w jakich samochód był dostępny, różnią się z zewnątrz, szczególnie rodzajem kół i odmiennym wyglądem osłony chłodnicy. Co więcej, „SL” czyli Sport Lusso, wyróżniał się czterema okrągłymi reflektorami, chromowanymi ramki wokół wszystkich okien, klamkami drzwi i korkiem wlewu paliwa również w chromie. Wnętrze „SL” jest bardziej wyrafinowane, z bardziej miękkimi i regulowanymi siedzeniami. W tej wersji oferowane były dwa silniki: 1116 cm³ o mocy 64 KM oraz 1290 cm³, uzyskany poprzez proste zwiększenie średnicy cylindra, który rozwija 75 KM. Egzemplarz Fiata 128 SL Sport Coupe 1300 z ogłoszenia został odrestaurowany od A do Z, a kolor jego nadwozia i wnętrza zgadza się z oryginałem.
Czytaj dalej Fiat 128 SL Sport Coupe 1972 – SPRZEDANY

Honda Legend 1998 – SPRZEDANA

Honda Legend to bez wątpienia symbol japońskiej motoryzacji, a może nawet legenda. Rodził się początkowo we współpracy z brytyjskim Roverem i był pierwszą propozycją marki w segmencie aut luksusowych. Napędzał ją zawsze silnik V6, który w prezentowanej 3. generacji modelu, zaprezentowanej w 1996 roku, miał już pojemność 3,5 l i moc 208 koni mechanicznych. We wnętrzu króluje drewno i skóra, a komfort gwarantowany przez nią jest najwyższych lotów. Jeżeli pragniecie spróbować klasy premium w japońskim wydaniu, Lexus wcale nie musi być jedyną odpowiedzią.
Czytaj dalej Honda Legend 1998 – SPRZEDANA