House of Classics – Dom Klasyków

House of Classics – Dom Klasyków to niepowtarzalne miejsce. Industrialna architektura nawiązująca do budynków fabrycznych jest idealnym tłem dla kolekcji samochodów zabytkowych, z których część jest zawsze na sprzedaż. Dom Klasyków posiada w swojej ofercie unikalne samochody klasyczne, które są rzadko spotykane na rynku: od przedwojennego Mercedesa 170V Cabrio A, przez Poloneza z 1979 roku z małym przebiegiem po rajdowe legendy takie jak Mitsubishi Lancer Evolution 6 TME. Osobą odpowiedzialną za wybór samochodów znajdujących się w kolekcji oraz wystawianych na sprzedaż jest Piotr Życzyński, m.in. współzałożyciel miesięcznika Classicauto obecnego na polskim rynku wydawniczym od 2006 roku i od wielu lat prowadzący dział Inwestuj w klasyki w gazecie i na YouTube.

House of Classics – Unique Automobiles is a unique place. Industrial architecture referring to factory buildings is an ideal background for a collection of vintage cars, some of which are always for sale. The House of Classics offers unique classic cars that are rare on the market: from the pre-war Mercedes 170V Cabrio A, through the 1979 Polonez with low mileage, to rally legends such as the Mitsubishi Lancer Evolution 6 TME. The person responsible for the selection of cars in the collection and for sale is Piotr Życzyński, e.g. co-founder of Classicauto – the monthly magazine present on the Polish publishing market since 2006 – and for many years running the „Invest in classics” section in the newspaper and on YouTube.

Mercedes 170V Sanitarka 1950 – 165000 PLN – Raszyn

Mercedes – Benz 170V Krankenwagen z 1950 roku to totalny unikat. Według oficjalnych danych model ten był karosowany tylko w 1949 i 1950 roku przez firmę Lueg z niemieckiego Bochum. Daimler-Benz wyprodukował w 1950 roku 1338 podwozi modelu 170V służących do zabudowy na kombi, furgon, taxi i właśnie sanitarka. Karetek powstało zaledwie kilkaset, a do dziś przetrwało niewiele, co daje gwarancję, że drugiej takiej raczej nie spotkacie na swojej drodze.
Czytaj dalej Mercedes 170V Sanitarka 1950 – 165000 PLN – Raszyn

Renault Megane Coupe 1996 – Raszyn

Renault Megane to francuski kompakt, debiutujący w 1995 roku jako następca modelu 19. Jego nazwa pochodzi od greckiego rdzenia „mega”, co oznacza „wspaniały”. Z pewnością ciekawe i nieszablonowe były life stylowe Renault Megane Coupe i Cabrio – wersje stylistycznie ciekawe, atrakcyjne i… zdecydowanie najlepiej prezentujące się w żółtym kolorze. Najbardziej kultowa wersja to ta z silnikiem F7R – dysponuje mocą blisko 150 KM i pierwszą setkę potrafi zrobić w czasie 7,8 s.
Czytaj dalej Renault Megane Coupe 1996 – Raszyn

Ferrari 360 Spider F1 2003 – 419999 PLN – Raszyn

Ferrari 360 Spider jest powszechnie uznawane za nowoczesną klasykę, łączącą surowy urok wolnossącego silnika V8 Ferrari z nowoczesną technologią i designem. Aluminiowa rama przestrzenna zapewnia niską masę i wysoką sztywność, co czyni jazdę czystą przyjemnością, niezależnie od tego, czy pokonujesz górskie drogi, czy relaksujesz się jadąc z otwartym dachem. Tym, co sprawia, że ten konkretny egzemplarz jest wyjątkowy, jest fakt, że od nowości jeździ po polskich drogach.
Czytaj dalej Ferrari 360 Spider F1 2003 – 419999 PLN – Raszyn

Volkswagen 1200 Oval 1956 – 95000 PLN – Raszyn

Piękna klasyczna deska rozdzielcza, kierunkowskazy w postaci semaforów, owalna tylna szyba – to wszystko są smaczki, jakimi można się cieszyć posiadając tylko tak wczesny egzemplarz. Choć Garbus opracowany był w latach 30., jego produkcja masowa ruszyła po 1945 roku. Oval otrzymał swoją nazwę ze względu na kształt tylnej szyby i był modelem dostępnym w latach 1953-1957. Od 1954 roku montowano silnik typu 122 z otworem cylindra 77 mm, którego pojemność skokowa wynosiła wzrosła do 1192 cm³ zamiast dotychczasowych 1131 cm³. Powiększony silnik dostarczał teraz 22 kW (30 KM), o 4 kW (5 KM) więcej niż stary silnik. Ten pięknie zachowany egzemplarz pochodzi ze Szwecji i z pewnością zachwyca świetnie zachowanym, oryginalnym wnętrzem.
Czytaj dalej Volkswagen 1200 Oval 1956 – 95000 PLN – Raszyn

BMW 3.3 Li E3 1976 – 135000 PLN – Raszyn

To niezwykle rzadkie BMW e3, bo najtłustsze, najlepiej wyposażone i najszybsze 3.3 Li. Powstało ich zaledwie 1500 sztuk, z czego około 750 z automatyczną skrzynią biegów. Silnik R6 rozwija 200 koni mechanicznych i rozpędza największą limuzynę z 1976 roku produkowaną w Monachium do 208 km/h. To było ostatnie wcielenie serii E3, tzw. New Six, która rok później została zastąpiona modelem serii 7. Nie można jej porównywać do względnie popularnego u nas BMW E3 2500. To są dwa różne auta. 3.3 Li to konkurent klasy S Mercedesa. Drzwi zamykają się ciszej, tapicerka jest inna, drewno na desce jest bardziej szlachetne i to co najważniejsze – jest w końcu jakieś wyposażenie. Szyberdach, klimatyzacja, wspomaganie układu kierowniczego, 4 elektryczne szyby, elektroniczny wtrysk paliwa, wycieraczki reflektorów i przedłużona karoseria – to było coś w latach 70.
Czytaj dalej BMW 3.3 Li E3 1976 – 135000 PLN – Raszyn

Alpha Mercedes 500 SL Junior – 48400 PLN – Raszyn

Sobiesław Zasada w 1977 roku założył w Krakowie firmę polonijną Alpha, przedsiębiorstwo, które dzisiaj działa jako Alpha Technology. Firma rozpoczyna swoją działalność od produkcji zamków błyskawicznych i wraz z rozwojem wprowadza przetwórstwo tworzyw sztucznych, a nawet laserową obróbkę i numeryczne gięcie blach, galwanizację oraz spawanie metali. Współpraca Zasady z Porsche AG i Mercedes-Benz oraz możliwości produkcyjne firmy, zaowocowały pomysłem stworzenia w zakładach Alpha samochodów spalinowych dla dzieci. W ofercie znalazły się oczywiście Mercedes i Porsche, ale także BMW, Jeep czy Jaguar. W latach 90-tych i dwutysięcznych powstało około 2 tysięcy egzemplarzy samochodów spalinowych dla dzieci. Niestety ich wygórowana cena spowodowała, że głównym rynkiem zbytu było USA i kraje bliskiego wschodu. Dziś mamy okazję zaprezentować pięknego Mercedesa SL, wyposażonego w manualną skrzynię biegów, sprzęgło, hamulec, gaz, resorowane zawieszenie, oświetlenie a nawet klakson! Ten niesamowity junior może być nie tylko wspaniałym wstępem w świat motoryzacji dla nowego pokolenia, ale także ciekawym okazem kolekcjonerskim.
Czytaj dalej Alpha Mercedes 500 SL Junior – 48400 PLN – Raszyn

Cadillac Series 62 Sedanette Club Coupe 1949 – 229999 PLN – Raszyn

Cadillac Series 62 Sedanette Club Coupe to wóz, który wyszedł spod ręki Harley’a Earl’a, ikony amerykańskiego designu. Stanowi kwintesencję stylu pin up. Tylne światła inspirowane myśliwcem Lockheed P-38 Lightning zapoczątkowały erę ogonów, a w aucie znalazło się wiele smaczków, takich jak choćby wlew paliwa pod tylnym reflektorem, niesamowita bogini na masce, zdejmowane osłony tylnych kół, otwierane tylne szyby w nadwoziu coupe itd. Caddy mierzy 5,5 metra długości, napędza go oczywiście silnik V8 o pojemności 5,4 litra i mocy 160 koni. Był to pierwszy motor z zaworami w głowicy zastosowany w Cadillacu. Wyposażono go w hydrauliczne popychacze, dzięki czemu jest bezszelestny. W wozie użyto automatycznej skrzyni biegów Hydra Matic o 4 przełożeniach. To wszystko sprawia, że ten kolos przyspiesza w 14 sekund do setki, a prędkość maksymalna wynosi 160 km/h. Jak na 1949 rok to chyba nieźle… zresztą Cadillac 62 uchodził za jedną z najszybszych limuzyn (choć to coupe, to jest na podwoziu limuzyny) produkowanych seryjnie.
Czytaj dalej Cadillac Series 62 Sedanette Club Coupe 1949 – 229999 PLN – Raszyn

Fiat 124 Abarth Tribute 1980 – Raszyn

Oryginalny Fiat 124 Sport Abarth Rally był prawdziwym zdobywcom rajdowych trofeów. Budowany w latach 1972-1975 powstał z myślą o udziale w zawodach Grupy 4 Rajdowych Mistrzostw Świata. Już w pierwszym roku FIAT Racing Team zdołał wygrać 11 z 21 rozegranych zawodów, zdobywając tytuł Rajdowego Mistrzostwa Europy i zwyciężając w Międzynarodowych Mistrzostwach Konstruktorów, które w kolejnym sezonie przekształcono w Rajdowe Mistrzostwa Świata. W nowo utworzonej serii Fiat był nie do pobicia, wygrywając cykl trzykrotnie z rzędu w latach 1973-1975. Takim samochodem startował wówczas również Andrzej Jaroszewicz i replikę dokładnie tego wozu oferuje House of Classics.
Czytaj dalej Fiat 124 Abarth Tribute 1980 – Raszyn

De Tomaso Pantera 1972 – 500000 PLN – Raszyn

De Tomaso Pantera z centralnie umieszczonym silnikiem nawiązywała do najbardziej ekstremalnych konstrukcji swojej epoki, jak Lamborghini Miura czy Maserati Bora, lecz zamiast zawsze egzotycznej włoskiej mechaniki, zastosowano tu bardziej plebejskie V8 od amerykańskiego Forda. Jako nowe kosztowało zdecydowanie mniej od najsłynniejszych włoskich egzotyków, lecz oferowało podobnego kalibru wrażenia i doznania. Prawdziwą nieśmiertelność zagwarantowała jej piękna sylwetka nadwozia, będąca projektem włoskiego studia stylistycznego Ghia.
Czytaj dalej De Tomaso Pantera 1972 – 500000 PLN – Raszyn

Vintage Speedsters – replika Porsche 356 Speedster – SPRZEDANY

Vintage Speedsters to ekipa, która w słonecznej Kalifornii budowała repliki słynnego Porsche 356 Speedster. Podobnie, jak producent, oparła się o konstrukcję klasycznego Garbusa, choć działając dwie dekady po fabryce Porsche przez kolejne trzy dekady opracowała produkt, który nawet w bezpośrednim porównaniu potrafi się obronić swoimi możliwościami dynamicznymi czy sposobem zachowania na drodze. Poza tym przyszedł czas, gdy nawet replika zyskała cechy, które pozwalają ją klasyfikować jako pojazd zabytkowy. Ten egzemplarz według title był po prostu Volkswagenem z 1964 roku, któremu Vintage Speedsters podarowało całkowicie nową mechanikę i nadwozie. Oryginał czy kopia? W tym przypadku za 10% ceny Porsche 356 Speedster można kupić pojazd, który wygląda analogicznie, a frajdy z jazdy daje jeszcze więcej. Czy warto? Jeżeli jesteś milionerem, zapewne wybierzesz oryginał, lecz jeśli chcesz posmakować legendy… może tak? Każdy ocenić musi sam.
Czytaj dalej Vintage Speedsters – replika Porsche 356 Speedster – SPRZEDANY