Archiwum kategorii: Volkswagen

Volkswagen T1 Westfalia 1966 – 215000 PLN – Warszawa

Volkswagen Transporter, inaczej nazywany platformą typu T, to prawdziwa legenda, nie tylko motoryzacji, ale i popkultury. Nazwany fabrycznie Type 2, aby odróżnić go od Type 1, czyli Garbusa, dopiero z wejściem do produkcji trzeciej generacji, zaczął nosić nazwę T1, T2, T3. Pierwsza generacja, w całości oparta na VW Garbusie, jest najbardziej rozpoznawalnym samochodem dostawczym lat 60. i 70. na całym świecie. Symbol rewolucji liberalnej, hipisów, dzieci-kwiatów, był produkowany do 1967 roku w Niemczech oraz do 1975 roku w Brazylii. Obecnie VW T1 są bardzo pożądanymi i poszukiwanymi pojazdami klasycznymi, zwłaszcza w wersjach typu Samba wyposażonych w 21 lub 23 okna, lub w wersjach kampingowych, takich jak prezentowany Volkswagen T1 Westfalia. Z pełnym wyposażeniem wnętrza, z podnoszonym dachem, gotowy jest ruszyć na kolorowe wakacje. Wyposażony jest w silnik Super Beetle, który zapewnia mu dwukrotnie wyższą od oryginału moc i z pewnością przyda się na każdym wzniesieniu. Urocza jest patyna tego egzemplarza, dzięki niej samochód wydaje się być niezwykle autentyczny.
Czytaj dalej Volkswagen T1 Westfalia 1966 – 215000 PLN – Warszawa

Volkswagen Transporter T3 1990 – 45000 PLN – Dębe Wielkie

Podwyższony dach i suwane boczne drzwi wraz z oszkloną kabiną to zawsze jest pokusa, aby Volkswagen Transporter T3 mógł otrzymać funkcję domu na kółkach. Nawet po otrzymaniu podstawowych atrybutów, jak w wersji Multivan, staje się świetnym kompanem do wycieczek, z możliwością noclegu w aucie. Tu zabudowano kilka dodatkowych szafek i nawet jeżeli nie odnajdziemy tu lodówki, kuchenki czy zlewu, dzięki temu auto lepiej sprawdzi się w codziennym użytku. Zresztą, swego czasu firma Westfalia proponowała podobną zabudowę opartą na T3. Nazwano ją Sport Joker i podobnie, mogła posiadać podnoszony lub wysoki dach. W końcu nikt nie lubi na kempingu schylać głowy… Ten egzemplarz pochodzi z ostatniej fazy produkcji, a napędza go ceniony i lubiany turbodiesel o pojemności 1,6 l. Włożono wiele pracy i środków, by mógł się prezentować tak jak dziś.
Czytaj dalej Volkswagen Transporter T3 1990 – 45000 PLN – Dębe Wielkie

Volkswagen Garbus Cabrio 1984 – 49000 PLN – Chełm

Volkswagen Garbus to najpopularniejszy samochód XX wieku. Prosty, niezawodny i kochany na całym świecie. Ten narodził się w 1984 roku jako VW 1200, czyli wersja zasilaną 34-konnym silnikiem o pojemności 1,2 l. Życie wybrało dla niego całkiem ciekawy scenariusz. Przerobiony został na dwuosobową wersję cabrio w stylu Speedster. W zestawie jest również dopasowana do niego stylem przyczepa namiotowa. Na zloty (a te wiemy, że Garbusiarze mają najlepsze) będzie to zestaw idealny. W drodze wiatr we włosach, a na miejscu po 15 minutach rozkładania własny dom gotowy.
Czytaj dalej Volkswagen Garbus Cabrio 1984 – 49000 PLN – Chełm

Volkswagen Beetle RSI 2001 – UK

O ile w standardowej wersji ten samochód nie był wielkim przebojem, limitowana do 251 egzemplarzy edycja Volkswagen Bettle RSI rozeszła się na pniu. Co o tym zadecydowało? Z jednej strony agresywny pakiet stylistyczny z potężnym tylnym skrzydłem i 18-calowymi felgami OZ Superturismo, z drugiej wnętrze z fotelami Recaro i ogromną ilością włókna węglowego, z trzeciej jednostka VR6 o mocy 225 KM, zestawiona z 6-stopniową skrzynią manualną, napędem na 4 koła, hamulcami Brembo i sportowym zawieszeniem. Wyglądał jak wyścigówka wyjęta rodem z New Beetle Cup, lecz był przeznaczony na drogi. Jako nowy kosztował 70 tysięcy euro, a dziś ceny używanych samochodów… zbliżają się już do tego poziomu. Ten egzemplarz z nadchodzącej aukcji Bonhamsa wyceniony został na około 35 – 45 tysięcy funtów (ok. 170 – 220 tys. PLN).
Czytaj dalej Volkswagen Beetle RSI 2001 – UK

Volkswagen Golf GTi Edition Blue Mk2 1991 – 38000 PLN – Złotoryja

Volkswagen Golf GTi Edition Blue to edycja specjalna wydana na zakończenie produkcji modelu drugiej generacji w 1991 roku. Zbudowano ich jedynie 2100 sztuk, wyłącznie na rynek niemiecki, austriacki i szwajcarski. Cechy specjalne to wyłącznie trzydrzwiowe nadwozie, lakier LC5M, silnik 1,8 l 79 kW dla Niemiec i 1,8 l G60 118 kW dla Austrii i Szwajcarii, trzy emblematy “Edition Blue” zamiast emblematów GTI na bocznych listwach i z tyłu, dwuczęściowe felgi BBS RM012, szyberdach, kierunkowskazy na błotnikach, przyciemnione tylne światła, podgrzewane i lakierowane w kolor nadwozia lusterka zewnętrzne, wnętrze Mauritius z niebieskiej skóry z podgrzewanymi fotelami z przodu i dywanami Mauritius, dźwignia zmiany biegów i hamulca ręcznego obszyte skórą oraz niewielka, 3-ramienna sportowa kierownica. Wszystkie te elementy posiada wciąż prezentowany egzemplarz, który mimo przejechania 370 tys. km wciąż prezentuje się efektownie.
Czytaj dalej Volkswagen Golf GTi Edition Blue Mk2 1991 – 38000 PLN – Złotoryja

Volkswagen Golf Mk2 1983 – 12900 PLN – Biała Podlaska

Volkswagen Golf Mk2 ukazał się w 1983 roku, zastępując pierwszą generację samochodu, który ponoć uratował cały koncern od bankructwa. Zwiększono rozstaw osi oraz długość pojazdu, poprawiając walory praktyczne. Sylwetkę narysował Herbert Schäfer, nawiązując do kształtu pierwszej generacji, stworzonego przez włoskiego stylistę Giorgetto Giugiaro. To był prawdziwy hit. Tani, niezawodny, doskonale wykonany, wyprodukowany do 1992 roku w ilości ponad 6 milionów egzemplarzy. Stał się wręcz symbolem. To dzięki niemu o całej klasie zaczęto mówić “klasa Golfa”. W 1983 roku, kiedy wyprodukowano ten egzemplarz, nikt się pewnie aż takiego sukcesu nie spodziewał. Szwajcarski nabywca wybrał wersję wyposażenia “GL” i największy w ofercie silnik GU o pojemności 1,8 l. Po 37 latach samochód wciąż prezentuje się ciekawie i na pewno nie archaicznie. Trzeba przyznać, że ten projekt okazał się ponadczasowy.
Czytaj dalej Volkswagen Golf Mk2 1983 – 12900 PLN – Biała Podlaska

Volkswagen EuroVan CV T4 1994 – 53750 PLN – Gdańsk

T1, T2, T3, T4… to wspaniała kontynuacja osobowo-towarowej linii Volkswagena, która od samego początku stała się podstawą do budowy świetnych, niewielkich i praktycznych domów na kółkach. Prym wiodła firma Westfalia, która jest również autorem zabudowy prezentowanego egzemplarza. Volkswagen EuroVan CV T4 to nazwa obowiązująca na amerykańskim rynku. To niewielki kamper, który w Europie sprzedawany był jako California Coach. W zestawieniu z poprzednikiem, modelem T3, auto było rewolucją techniczną, dającą wiele więcej w zakresie komfortu i bezpieczeństwa. Wyróżnia się podnoszonym dachem, który z jednej strony pozwala zmniejszyć opór aerodynamiczny i przejechać wszędzie tam, gdzie maksymalna wysokość ograniczona jest do 2 metrów, a z drugiej uzyskać fajną przestrzeń na postoju. Wyposażenie jak na tak niewielki pojazd jest fantastyczne – kuchenka, zlewozmywak, lodówka, szafki, miejsce do spania dla 4 osób, dodatkowy akumulator, rozkładana markiza, bagażnik rowerowy. Auto jest zadbane, ma niewielki przebieg i gotowe jest do nowych wyzwań.
Czytaj dalej Volkswagen EuroVan CV T4 1994 – 53750 PLN – Gdańsk

Volkswagen Golf GTi Mk2 1988 – 65000 PLN – Myślenice

Z jakim ogromem prac wiąże się odbudowa dowolnego samochodu dowie się tylko ten, kto taki proces przeszedł. Jeżeli to zbyt ciężkie zadanie, zamiennie można przejrzeć dokładnie zdjęcia, które prezentuje sprzedający ten samochód. To nie jest jak w telewizji, gdzie tydzień wystarczy, by z zapuszczonego parcha zrobić gwiazdę salonów. Jeżeli nie planujemy półśrodków i efekt ma cieszyć przez lata, są to setki godzin pieczołowitej pracy, przeplatanej poszukiwaniem części, materiałów, współpracą z podwykonawcami, którzy nigdy nie będą tak słowni, skrupulatni i terminowi, jakbyśmy tego oczekiwali… Słowem proces, który w planach i marzeniach zawsze wygląda świetnie, a w rezultacie okazuje się być drogą przez mękę, wymagającą nadludzkiej cierpliwości. Efekt pracy wysokiej jakości oczywiście tani być nie może, i choć zawsze znajdą się tacy, którzy zakrzykną “ileeee!”, to nie dla nich są tak wspaniale odnowione samochody. Natomiast jeżeli zamiast robić, postanowimy kupić auto po renowacji, grunt to wybrać umiejętnie model i egzemplarz. Volkswagen Golf GTi Mk2 to bez wątpienia auto, które doczekało się statusu auta kultowego. Prekursor niewielkich hatchbacków o sportowym zacięciu działa na wyobraźnię wszystkich, którzy pamiętają te wozy z dzieciństwa. Oczywiście wersja 16-zaworowa byłaby lepsza niż 8-zaworowa, lecz z drugiej strony – obejrzyjcie raz jeszcze wszystkie zdjęcia, i zastanówcie się, czy to w ogóle jest możliwe, żeby znaleźć taki drugi, praktycznie nieużywany egzemplarz. Wszystko odtworzone jest według oryginału i wygląda dokładnie tak, jak niegdyś po opuszczeniu fabryki. Tak jest najlepiej.
Czytaj dalej Volkswagen Golf GTi Mk2 1988 – 65000 PLN – Myślenice

Volkswagen Golf R32 Mk5 2005 – REZERWACJA

Volkswagen Golf GTI zapoczątkował ideę, która porwała całe pokolenia. Mały, sportowy hatchback narodził się w 1975 roku. Przez generacje ewoluował, rósł, dojrzewał, stawał się coraz bardziej komfortowy… i mniej szalony. Przyszedł jednak czas, gdy przypomniano sobie o tych, którzy nie godzą się na kompromisy. Volkswagen Golf R32 Mk4 ukazał się w 2001 roku, otrzymując 240-konną jednostkę VR6, napęd 4Motion ze sprzęgłem Haldex, 18-calowe felgi i szereg innych sportowych dodatków. Volkswagen Golf R32 Mk5 to jego zaktualizowana wersja z 2005 roku. Ostatnia. Później były już tylko cztery cylindry, a tutaj… wciąż bosko brzmiące VR6, wzmocnione tym razem do 250 KM. Mimo dodatkowych 40 kg, wersja Mk5 zdołała jeszcze polepszyć osiągi. Pierwsza setka w 6,2 s robi wrażenie nawet dziś i jest zasługą szybkiej, dwusprzęgłowej skrzyni DSG, w którą wyposażony jest również prezentowany egzemplarz. Sprowadzony ze Szwajcarii, prezentuje się bardzo apetycznie.
Czytaj dalej Volkswagen Golf R32 Mk5 2005 – REZERWACJA

Volkswagen Golf Cabriolet Quartett Mk1 1989 – SPRZEDANY

Volkswagen Golf Cabriolet pierwszej generacji w produkcji znajdował się od 1979 aż do 1993 roku, kiedy z taśm montażowych zjeżdżały już hatchbacki generacji trzeciej. Tak długi cykl produkcyjny był wynikiem niesłabnącej popularności, w sumie w zakładach Karmanna w Osnabrück zbudowano ich aż 388522 sztuk, co sprawia, że szczególnie warto wyróżnić się, inwestując w jedną z wersji specjalnych. Volkswagen Golf Cabriolet Quartett Mk1 to wersja z dopasowanymi kolorystycznie lusterkami, zderzakami i felgami, a także odpowiednio korespondującym miękkim dachem i wnętrzem. Ten egzemplarz przyjechał do Polski ze Szwajcarii. Oferowany jest wraz z pełną historią serwisową, po świeżo wykonanym serwisie.
Czytaj dalej Volkswagen Golf Cabriolet Quartett Mk1 1989 – SPRZEDANY