Archiwum kategorii: Volkswagen

Volkswagen Passat R36 B6 2010 – 69999 PLN – Wrocław

Czy można się wyróżnić, kupując jeden z najbardziej popularnych modeli na ulicach i rezygnując z jakiegokolwiek tuningu? Volkswagen Passat R36 B6 dowodzi tego, że tak. Jego pakiet optyczny przykuwa spojrzenia i jest to fabryczny wyróżnik wersji R36. Tak ospojlerowane auto szczególnie wyróżnić się może w białym kolorze i nie będzie tutaj na pewno skojarzeń z przedstawicielami handlowymi niższego szczebla. Auto produkowane było w 14 odcieniach lakieru, ale to właśnie Candy white był tym najrzadziej wybieranym. Dlaczego? Ciężko ocenić, ale warto z tego skorzystać, jeżeli nie chcemy się wtapiać w tłum. Tu nie pozwoli również na to dźwięk tej maszyny – jednostka o układzie VR i pojemności 3,6 l brzmi piękniej, niż jakakolwiek współczesna czterocylindrówka, montowana w tych autach. Osiągi też gwarantuje świetne, więc, czemu nie?
Czytaj dalej Volkswagen Passat R36 B6 2010 – 69999 PLN – Wrocław

Volkswagen 1302 Hoffmann Speedster 1972 – Warszawa

Volkswagen 1302 Hoffmann Speedster to nie jest fabryczna wersja, lecz dzieło firmy zewnętrznej, która zawsze miała swoich miłośników. Obniżona linia przedniej szyby i dwuosobowe nadwozie dają mu bardziej sportowy sznyt. Co ciekawe, takie przeróbki mimo ciekawego stylu nigdy nie osiągały statusu kultowych, co skutkuje niewysokimi cenami, szczególnie jeżeli porównamy je z legendarnym Hebmuellerem Cabrio (Typ 14A), który tworzony był przecież według analogicznych założeń. Ile tu trzeba położyć? Co najmniej 9999 złotych i czekać na rozwój sytuacji, bo od takiej kwoty startuje aukcja.
Czytaj dalej Volkswagen 1302 Hoffmann Speedster 1972 – Warszawa

Volkswagen T2 1976 – 104900 PLN – Kraków

Volkswagen T2 bez wątpienia jest już kultowy. Debiutował w 1967 roku jako następca „bulika”. Znany na całym świecie, produkowany był Niemczech, Meksyku i Argentynie, a w Polsce przylgnęło do niego określenie „ogórek”. Występował jako furgon, pick-up, pick-up z kabiną załogową (doka), mikrobus czy niezliczone wersje kempingowe. Popularność zyskał ogromną, do 1979 roku wyprodukowano ich 4,5 miliona. Prezentowany egzemplarz to wyprodukowany w Niemczech mikrobus w wersji poliftowej, dostępnej od 1971 roku i wyróżniającej się przednimi kierunkowskazami przeniesionymi nad reflektory. Jako model z 1976 roku otrzymał już nowość w postaci jednostki powiększonej do pojemności 2 l, co gwarantuje mu odpowiednią ilość mocy, by sprawnie podróżować ze skrzynią automatyczną. Ten egzemplarz jest wyjątkowo bogato wyposażony, ma uchylne szybki z tyłu, chromowane zderzaki i boczne listwy oraz ogrzewanie postojowe Webasto. Jest sprawny, gotowy do drogi, z drobnymi śladami eksploatacji, które tylko dodają mu uroku. O wiele bardziej rozsądny jest zakup takiego egzemplarza, niż kupienie auta do remontu i samodzielna walka o odzyskanie dawnego blasku.
Czytaj dalej Volkswagen T2 1976 – 104900 PLN – Kraków

Volkswagen Passat Variant B3 1989 – 11900 PLN – Chełm

Volkswagen Passat B3 zaprezentowany został w 1988, wyznaczając nowe standardy w klasie średniej. Jego aerodynamiczny front wywodził się wprost z koncepcyjnego VW Auto 2000 z 1981 roku i pozwolił na znaczne obniżenie współczynnika oporu aerodynamicznego Cx=0,29. W Polsce to niegdyś był po prostu symbol. Auto, na które pracowało się latami, by przez kolejne lata wiernie i dzielnie mogło służyć. Dziś pozwoli po prostu przywołać piękne chwile. Z pewnością zabrać może w niejedną podróż, nie tylko sentymentalną. Ten to wersja z silnikiem 1,8 l, w wersji nadwoziowej Variant (czyli kombi), z poziomem wyposażenia GL, w najszybszym, czerwonym kolorze.
Czytaj dalej Volkswagen Passat Variant B3 1989 – 11900 PLN – Chełm

Volkswagen Scirocco GTX Mk2 1984 – 59000 PLN – Kraków

Volkswagen Scirocco drugiej generacji debiutowało w 1981 roku. Było bardziej aerodynamiczne, zaoferowało więcej miejsca dla pasażerów i bagażu, i choć stylistycznie było to dzieło działu projektowego VW, wciąż powstawało w Osnabrueck u Karmanna. Auto z drobnymi zmianami utrzymało się w produkcji aż do 1992 roku, w międzyczasie przechodząc ewolucję. W 1984 w ofercie pojawia się wersja GTX, i to właśnie taki samochód z pierwszego roku produkcji oferowany jest w tym ogłoszeniu. Volkswagen Scirocco GTX został wyposażony w pakiet aerodynamiczny Kamei X1 z wysokim spojlerem Zender na tylnej szybie, w tej wersji w kolorze czarnym. Dla miłośników to bez wątpienia kultowe auto, a w takim stanie zachowania to prawdziwa rzadkość na rynku.
Czytaj dalej Volkswagen Scirocco GTX Mk2 1984 – 59000 PLN – Kraków

Volkswagen Jetta A2 1991 – 25900 PLN – Warszawa

Każdy z nas napotkał na swojej motoryzacyjnej drodze VW Golfa Mk2. Samochody były kupowane jako pierwsze dla młodych kierowców, Ci bardziej wybredni szukali odmiany GTi, a jeszcze inni zapatrywali się na VW Jettę, która produkowana była w dwóch wariantach nadwoziowych, jak cztero- i dwudrzwiowy sedan, zwany również coupe. Model produkowany był rekordowo długo wśród wszystkich generacji Jetty, bo od 1984 do 1992 roku. Produkcję rozpoczęto w nowej fabryce w Wolfsburgu, która wyróżniała się dużym stopniem zrobotyzowania, co służyło poprawieniu jakości i dokładności wykonania. Auto prowadziło się pewnie, miało ogromny bagażnik i we wnętrzu znacznie więcej miejsca, niż pierwsza generacja. Elementami wyróżniającymi przód Jetty A2 od Golfa Mk2 były prostokątne reflektory. Egzemplarz od Krotoski Drivers’ Club to pięknie zachowane coupe sprowadzone z Niemiec. Model poliftowy z szerokimi zderzakami, sierpami nadkoli płynnie przechodzącymi w nakładki progowe oraz blendę tylnej klapy pomiędzy lampami. Prezentuje się fantastycznie.
Czytaj dalej Volkswagen Jetta A2 1991 – 25900 PLN – Warszawa

Volkswagen Golf GTI Mk3 1992 – SPRZEDANY

Trzy magiczne litery GTI zawsze zmieniały optykę. To dzięki nim przeciętny kompakt przeradzał się w obiekt zazdrości. Volkswagen Golf GTI Mk3 do dziś jest cool. W ogłoszeniu wersja ośmiozaworowa, 115-konna, za to w pięknym, oryginalnym stanie, z dwiema parami drzwi i przebiegiem jedynie 98900 kilometrów. Bezwypadkowy, bez przeróbek, bez korozji. Wszystkie wyróżniki sportowej wersji są tu na miejscu, a samochód z pewnością może być ozdobą garażu, ściągając na ulicy spojrzenia wszystkich tych, którzy wiedzą o co chodzi.
Czytaj dalej Volkswagen Golf GTI Mk3 1992 – SPRZEDANY

Volkswagen Caddy Mk1 1991 – 31500 PLN – Rzeszów

Volkswagen Caddy o fabrycznym oznaczeniu typu 14d oparty został konstrukcyjnie na Golfie pierwszej generacji. W latach 1979-83 produkowano go jako Rabbit Pickup, wyłącznie na potrzeby rynku amerykańskiego. W 1983 ten mały dostawczak trafił również do Europy, do 1992 roku składano go w fabryce w Sarajewie. Większość z nich już dawno straciła dziewictwo. Ciężkie trudy użytkowej pracy przetrzebiły ich liczebność, a to co nadawało się do remontów zagarnęli miłośnicy tuningu. Efekty takich prac możecie zobaczyć w ogłoszeniu. Lakier z KTM, wnętrze z nowszego Golfa, nieco fantazji przy tapicerce, ciemna podsufitka. Zdjęć jest dużo, więc warto je wszystkie dokładnie obejrzeć, aby się upewnić, czy auto nam odpowiada.
Czytaj dalej Volkswagen Caddy Mk1 1991 – 31500 PLN – Rzeszów

Volkswagen California T4 1993 – SPRZEDANY

Volkswagen California T4 to wersja stworzona przez legendarną firmę Westfalia, mającą kilkudziesięcioletnie doświadczenie w przerabianiu busów Volkswagena w przestrzeń przyjazną do życia na kempingu. Kompaktowe nadwozie Transportera bazą do takich przeróbek zawsze było wyśmienitą. Skromne wymiary zewnętrzne nie odbierają mu uniwersalności na drodze, a wyposażenie we wnętrzu może zaskoczyć swoją kompletnością, jak i przemyślanymi rozwiązaniami. Wersja T4, pierwsza z układem napędowym ulokowanym w przedniej części pojazdu, z pewnością była w 1990 roku ogromnym skokiem w nowoczesność. Generacja wielokrotnie udowodniła swoją jakość i ponadprzeciętną wytrzymałość, w końcu nie bez powodu ukuło się powiedzenie „nie ma kariery bez T4”. Zadbane egzemplarze przykuwają już uwagę na drodze, a jak wiedzą wszyscy miłośnicy busów VW – zawsze ich najbardziej szanowanymi odmianami były te od Westfalii. Dlatego warto dziś kupić takie auto, nie tylko z myślą o podróży, ale i jako o ciekawym, rosnącym na wartości z latami youngtimerze.
Czytaj dalej Volkswagen California T4 1993 – SPRZEDANY

Volkswagen Golf Mk2 1989 – 33900 PLN – Stary Dzierzgoń

Volkswagen Golf jest jak wzorzec metra w Sevres. Z każdą kolejną generacją uważany za punkt odniesienia w klasie aut kompaktowych. Nie inaczej było z drugą generacją modelu, która światło dzienne ujrzała w 1983 roku. Zwiększono rozstaw osi, zwiększono długość, zwiększono przestrzeń w kabinie. Sylwetkę tym razem stworzył niemiecki designer Herbert Schäfer, nawiązując do pierwszej generacji zaprojektowanej przez Giorgetto Giugiaro. Samochód by oferowany z szeroką gamą silników i wyposażenia dodatkowego, ale nawet w podstawowych wersjach C i CL zwracał uwagę wysoką jakością użytych w kabinie materiałów. To był hit. W okresie od sierpnia 1983 do grudnia 1992 roku stworzono ponad 6,3 miliona egzemplarzy. Rzadko który jednak dziś prezentuje się tak jak ten.
Czytaj dalej Volkswagen Golf Mk2 1989 – 33900 PLN – Stary Dzierzgoń