Archiwum kategorii: Volkswagen

Volkswagen Eurovan Westfalia T4 1993 – SPRZEDANY

VW T4 debiutował w 1990 roku, kompletnie odmieniając wizję Transportera. Był większy, szybszy, bardziej przestronny, cichszy i po raz pierwszy… miał napęd na przód. Same korzyści, choć musiało minąć trochę czasu, by miłośnicy kultowej serii VW uznali go za pełnoprawnego członka “transporterowej” rodziny. Szczególnie z zabudową kamperową jest to wóz, który z łatwością podbije każde serce. Choćby taki egzemplarz jak ten. Volkswagen Eurovan Westfalia sprowadzony z rynku japońskiego. Zdrowiutki, z niskim przebiegiem, zachowany w pełni w oryginalnym stanie. Aż nogi się rwą, by spakować się w niego i uciec na wakacje, gdzieś w bezpieczne miejsce, z daleka od problemów z którymi borykamy się na co dzień.
Czytaj dalej Volkswagen Eurovan Westfalia T4 1993 – SPRZEDANY

Volkswagen Golf Bon Jovi Mk3 1996 – 16000 PLN – Łódź

Był Golf Pink Floyd, był Rolling Stones, przyszła pora i na Bon Jovi. Nie oznacza to, że samochodami tymi podróżowali legendarni muzycy, lecz to ślad zaangażowania Volkswagena w promocję muzycznych wydarzeń. W 1996 roku niemiecki koncern był partnerem i głównym sponsorem europejskiej trasy These Days. Volkswagen Golf Bon Jovi Mk3 mógł mieć różne silniki, ale łączyło go nie tylko logo w tylnej części (na słupkach i klapie), ale i szereg charakterystycznych elementów wyposażenia. Idąc po kolei: alufelgi “Orlando” o rozmiarze 6Jx14 z oponami 185/60 R14, zderzaki i lusterka w kolorze nadwozia, boczne kierunkowskazy przezroczyste (z przodu) i przyciemnione lampy Hella (z tyłu), antena dachowa, zielone szyby, fotel kierowcy regulowany góra/dół,z tapicerka z napisem “Golf” na oparciu, dywaniki czarne z czerwonym (lub niebieskim) obszyciem, rączka hamulca ręcznego, lewarek zmiany biegów (czarna skóra) z napisem “Bon Jovi” oraz kierownica z czerwonymi (lub niebieskimi) nićmi, radio VW “Alpha” i zegary z białymi tarczami, pomarańczowymi wskazówkami oraz czarnymi cyframi. Wszystko to odnajdziemy na pokładzie przedstawionego egzemplarza, i o ile sama wersja nie jest szczególnym unikatem, to już połączenie silnika diesla z przebiegiem rzędu 178 tys. km jest już rzadko występującym w przyrodzie połączeniem. Może to być ciekawy wybór, jeżeli szukacie ekstremalnie taniego w eksploatacji youngtimera. Zadbany Golf to wciąż świetna sprawa. Przy zakupie oczywiście trzeba położyć więcej, jak za gruza, ale warto.
Czytaj dalej Volkswagen Golf Bon Jovi Mk3 1996 – 16000 PLN – Łódź

Volkswagen T4 by GKL Design-Mobil Camper 1994 – 50800 PLN – Nowy Wiśnicz

Forma i funkcja. Volkswagen T4 by GKL Design-Mobil Camper to nie tylko świetny sposób na spędzenie wakacji w dowolnie wybranym miejscu, ale i doskonały przykład, jak użyteczny może być pojazd wykonany na podwoziu nie przekraczającym rozmiarami zwykłego samochodu osobowego. Zmieścimy się w nim na każdym miejscu parkingowym czy wąskiej śródziemnomorskiej uliczce, co jedynie uważać trzeba na wysokość i lepiej nie próbować się mieścić na parkingach podziemnych. Pod maską – król niezawodności i niskiego spalania, nieśmiertelny 1.9 TD. Przebieg samochodu to jedynie 193 tys. km, a całe wyposażenie wnętrza robi świetne wrażenie. Widać, że to bardzo zadbany kamper.
Czytaj dalej Volkswagen T4 by GKL Design-Mobil Camper 1994 – 50800 PLN – Nowy Wiśnicz

Volkswagen Transporter T3 1990 – 45000 PLN – Dębe Wielkie

Podwyższony dach i suwane boczne drzwi wraz z oszkloną kabiną to zawsze jest pokusa, aby Volkswagen Transporter T3 mógł otrzymać funkcję domu na kółkach. Nawet po otrzymaniu podstawowych atrybutów, jak w wersji Multivan, staje się świetnym kompanem do wycieczek, z możliwością noclegu w aucie. Tu zabudowano kilka dodatkowych szafek i nawet jeżeli nie odnajdziemy tu lodówki, kuchenki czy zlewu, dzięki temu auto lepiej sprawdzi się w codziennym użytku. Zresztą, swego czasu firma Westfalia proponowała podobną zabudowę opartą na T3. Nazwano ją Sport Joker i podobnie, mogła posiadać podnoszony lub wysoki dach. W końcu nikt nie lubi na kempingu schylać głowy… Ten egzemplarz pochodzi z ostatniej fazy produkcji, a napędza go ceniony i lubiany turbodiesel o pojemności 1,6 l. Włożono wiele pracy i środków, by mógł się prezentować tak jak dziś.
Czytaj dalej Volkswagen Transporter T3 1990 – 45000 PLN – Dębe Wielkie

Volkswagen Karmann Ghia Typ 14 1971 – 120000 PLN – Pruszków

Wystylizowany przez włoskie studio projektowe Ghia i budowany ręcznie w niemieckich zakładach Karmann, debiutował w połowie lat 50-tych, z miejsca stając się prawdziwym przebojem. Łączył prostą, sprawdzoną technikę Garbusa i zmysłowe kształty. Choć wyglądał jak samochód sportowy, nigdy nie miał takich aspiracji. Miał przede wszystkim być stylowy, i taki właśnie był! Przykuwał wzrok na ulicy i robi to do dziś. Volkswagen Karmann Ghia Typ 14 w produkcji pozostawał aż do 1974 roku, z latami otrzymując coraz większe i mocniejsze jednostki napędowe. Od 1970 roku dostępna była wersja 1600, taka jak prezentowana w ogłoszeniu. Jego 50 koni mechanicznych to niemal dwa razy więcej niż w momencie debiutu w 1956 roku, ale ważniejsze niż moc jest tu piękne brzmienie – wszak to chłodzona powietrzem jednostka typu bokser. Ten egzemplarz odrestaurowany został od podstaw i prezentuje się imponująco.
Czytaj dalej Volkswagen Karmann Ghia Typ 14 1971 – 120000 PLN – Pruszków

Volkswagen Garbus Cabrio 1984 – 49000 PLN – Chełm

Volkswagen Garbus to najpopularniejszy samochód XX wieku. Prosty, niezawodny i kochany na całym świecie. Ten narodził się w 1984 roku jako VW 1200, czyli wersja zasilaną 34-konnym silnikiem o pojemności 1,2 l. Życie wybrało dla niego całkiem ciekawy scenariusz. Przerobiony został na dwuosobową wersję cabrio w stylu Speedster. W zestawie jest również dopasowana do niego stylem przyczepa namiotowa. Na zloty (a te wiemy, że Garbusiarze mają najlepsze) będzie to zestaw idealny. W drodze wiatr we włosach, a na miejscu po 15 minutach rozkładania własny dom gotowy.
Czytaj dalej Volkswagen Garbus Cabrio 1984 – 49000 PLN – Chełm

Volkswagen Beetle RSI 2001 – UK

O ile w standardowej wersji ten samochód nie był wielkim przebojem, limitowana do 251 egzemplarzy edycja Volkswagen Bettle RSI rozeszła się na pniu. Co o tym zadecydowało? Z jednej strony agresywny pakiet stylistyczny z potężnym tylnym skrzydłem i 18-calowymi felgami OZ Superturismo, z drugiej wnętrze z fotelami Recaro i ogromną ilością włókna węglowego, z trzeciej jednostka VR6 o mocy 225 KM, zestawiona z 6-stopniową skrzynią manualną, napędem na 4 koła, hamulcami Brembo i sportowym zawieszeniem. Wyglądał jak wyścigówka wyjęta rodem z New Beetle Cup, lecz był przeznaczony na drogi. Jako nowy kosztował 70 tysięcy euro, a dziś ceny używanych samochodów… zbliżają się już do tego poziomu. Ten egzemplarz z nadchodzącej aukcji Bonhamsa wyceniony został na około 35 – 45 tysięcy funtów (ok. 170 – 220 tys. PLN).
Czytaj dalej Volkswagen Beetle RSI 2001 – UK

Volkswagen Golf GTi Edition Blue Mk2 1991 – 38000 PLN – Złotoryja

Volkswagen Golf GTi Edition Blue to edycja specjalna wydana na zakończenie produkcji modelu drugiej generacji w 1991 roku. Zbudowano ich jedynie 2100 sztuk, wyłącznie na rynek niemiecki, austriacki i szwajcarski. Cechy specjalne to wyłącznie trzydrzwiowe nadwozie, lakier LC5M, silnik 1,8 l 79 kW dla Niemiec i 1,8 l G60 118 kW dla Austrii i Szwajcarii, trzy emblematy “Edition Blue” zamiast emblematów GTI na bocznych listwach i z tyłu, dwuczęściowe felgi BBS RM012, szyberdach, kierunkowskazy na błotnikach, przyciemnione tylne światła, podgrzewane i lakierowane w kolor nadwozia lusterka zewnętrzne, wnętrze Mauritius z niebieskiej skóry z podgrzewanymi fotelami z przodu i dywanami Mauritius, dźwignia zmiany biegów i hamulca ręcznego obszyte skórą oraz niewielka, 3-ramienna sportowa kierownica. Wszystkie te elementy posiada wciąż prezentowany egzemplarz, który mimo przejechania 370 tys. km wciąż prezentuje się efektownie.
Czytaj dalej Volkswagen Golf GTi Edition Blue Mk2 1991 – 38000 PLN – Złotoryja

Volkswagen Golf Mk2 1983 – 12900 PLN – Biała Podlaska

Volkswagen Golf Mk2 ukazał się w 1983 roku, zastępując pierwszą generację samochodu, który ponoć uratował cały koncern od bankructwa. Zwiększono rozstaw osi oraz długość pojazdu, poprawiając walory praktyczne. Sylwetkę narysował Herbert Schäfer, nawiązując do kształtu pierwszej generacji, stworzonego przez włoskiego stylistę Giorgetto Giugiaro. To był prawdziwy hit. Tani, niezawodny, doskonale wykonany, wyprodukowany do 1992 roku w ilości ponad 6 milionów egzemplarzy. Stał się wręcz symbolem. To dzięki niemu o całej klasie zaczęto mówić “klasa Golfa”. W 1983 roku, kiedy wyprodukowano ten egzemplarz, nikt się pewnie aż takiego sukcesu nie spodziewał. Szwajcarski nabywca wybrał wersję wyposażenia “GL” i największy w ofercie silnik GU o pojemności 1,8 l. Po 37 latach samochód wciąż prezentuje się ciekawie i na pewno nie archaicznie. Trzeba przyznać, że ten projekt okazał się ponadczasowy.
Czytaj dalej Volkswagen Golf Mk2 1983 – 12900 PLN – Biała Podlaska

Volkswagen Golf GTi Mk2 1988 – 65000 PLN – Myślenice

Z jakim ogromem prac wiąże się odbudowa dowolnego samochodu dowie się tylko ten, kto taki proces przeszedł. Jeżeli to zbyt ciężkie zadanie, zamiennie można przejrzeć dokładnie zdjęcia, które prezentuje sprzedający ten samochód. To nie jest jak w telewizji, gdzie tydzień wystarczy, by z zapuszczonego parcha zrobić gwiazdę salonów. Jeżeli nie planujemy półśrodków i efekt ma cieszyć przez lata, są to setki godzin pieczołowitej pracy, przeplatanej poszukiwaniem części, materiałów, współpracą z podwykonawcami, którzy nigdy nie będą tak słowni, skrupulatni i terminowi, jakbyśmy tego oczekiwali… Słowem proces, który w planach i marzeniach zawsze wygląda świetnie, a w rezultacie okazuje się być drogą przez mękę, wymagającą nadludzkiej cierpliwości. Efekt pracy wysokiej jakości oczywiście tani być nie może, i choć zawsze znajdą się tacy, którzy zakrzykną “ileeee!”, to nie dla nich są tak wspaniale odnowione samochody. Natomiast jeżeli zamiast robić, postanowimy kupić auto po renowacji, grunt to wybrać umiejętnie model i egzemplarz. Volkswagen Golf GTi Mk2 to bez wątpienia auto, które doczekało się statusu auta kultowego. Prekursor niewielkich hatchbacków o sportowym zacięciu działa na wyobraźnię wszystkich, którzy pamiętają te wozy z dzieciństwa. Oczywiście wersja 16-zaworowa byłaby lepsza niż 8-zaworowa, lecz z drugiej strony – obejrzyjcie raz jeszcze wszystkie zdjęcia, i zastanówcie się, czy to w ogóle jest możliwe, żeby znaleźć taki drugi, praktycznie nieużywany egzemplarz. Wszystko odtworzone jest według oryginału i wygląda dokładnie tak, jak niegdyś po opuszczeniu fabryki. Tak jest najlepiej.
Czytaj dalej Volkswagen Golf GTi Mk2 1988 – 65000 PLN – Myślenice