Volkswagen

Volkswagen T2 Westfalia Champagne Edition 1978 – 170000 PLN – Warszawa

W marcu 1950 roku Volkswagen wprowadził Typ 2 (T1), oparty na konstrukcji Garbusa i znany jako Transporter, Kombi lub Microbus. W 1967 roku platforma została zaktualizowana i oznaczona jako „T2”. Najważniejsze zmiany to wydłużone o ponad 22 cm nadwozie, jednoczęściowa zakrzywiona przednia szyba, a także zmienione zawieszenie, które wyeliminowało wady wcześniejszego modelu. Od 1972 roku samochody były oferowane z automatyczną skrzynią biegów, a w latach 70. modernizowano silniki, ostatecznie dodając wtrysk paliwa. Volkswagen T2 Westfalia Champagne Edition to finalna wersja fabrycznego kampera, wyposażona w najmocniejszy, zasilany wtryskowo silnik i kompletne wyposażenie kempingowe. Wychodziła jedynie przez kilka miesięcy w 1978 roku, charakteryzując się chromowanymi zderzakami, brązowo-białym schematem kolorystycznym i unikalnym wnętrzem z brązowymi elementami (w tym kierownicą, deską, boczkami). W podróży sprawdzi się wyśmienicie – ma uroczą tapicerkę w kratę, szafki i rozkładane stoliki Westfalia, fabryczny podnoszony dach, dwa łóżka, małą lodówkę, zlew, kuchenkę, wszystko co trzeba by pojechać w Bieszczady lub gdziekoliwek indziej, dokąd dusza i wyobraźnia Was poniesie. Ten egzemplarz zachowany jest w fantastycznie oryginalnym stanie i z pewnością można go traktować zarówno jako część życia, jak i jako inwestycję.
Czytaj dalej Volkswagen T2 Westfalia Champagne Edition 1978 – 170000 PLN – Warszawa

Volkswagen 1300 Garbus 1972 – 49500 PLN – Wrocław

Volkswagen Garbus to prawdziwa ikona motoryzacji, która od 1938 roku przynosiła mobilność ludziom na całym świecie. Garbus pozostawał w produkcji przez blisko sześćdziesiąt lat. Podczas swojego życia produkcyjnego podstawowa koncepcja pozostała niezmieniona, chociaż otrzymał przeszło 70000 modyfikacji. Volkswagen 1300 z 1972 roku to wersja ze szczytu popularności Garbusa, pierwszy rocznik z powiększoną tylną szybą i czterema wlotami na tylnej klapie i zarazem ostatni z małymi tylnymi lampami. Powstało ich w tym roku 1220686 sztuk i trzeba przyznać, że rzadko który zachował się bez modyfikacji i unowocześnień, jak egzemplarz z ogłoszenia.
Czytaj dalej Volkswagen 1300 Garbus 1972 – 49500 PLN – Wrocław

Volkswagen 1300 Garbus 1968 – 59000 PLN – Poznań

Volkswagen Garbus to bez wątpienia jeden z najbardziej popularnych klasyków na świecie. Gdy był nowy, kochany był przez wszystkich, bo jazda nim zawsze była manifestem wolności, bez deklarowania majątkowego statusu czy przynależności do jakiejkolwiek grupy społecznej. Tak zresztą zostało do dziś. W nim za kierownicą każdy może poczuć się dobrze, bo auto jest zwrotne, prowadzi się lekko, ma piękne brzmienie chłodzonego powietrzem silnika i o ile nie było poddawane przez szereg lat działaniu pleśni – świetnie pachnie. Poza tym to auto wyjątkowo proste w serwisie, niezawodne i oszczędne. Garbus jest dobry dla każdego, pozostaje tylko kwestia znalezienia odpowiedniego dla siebie rocznika. Starsze będą droższe, będą bardziej wyróżniać się na ulicy, ale też będą miały mniej mocy. Precel to wybór prawdziwego fanatyka, Oval jest o krok mniej archaiczny, choć z pewnością ma wyjątkowy styl. Lata 60. można już polecić każdemu. Te nowsze będą miały nieco więcej werwy, przykładowo VW 1300 z ’68 ma o 10 KM więcej, niż nasz pierwszy egzemplarz z roku ’64. My Garbusa szukaliśmy przez kilka miesięcy. Ten urzekł nas stopniem zachowania. W nim każdy detal wygląda tak jak za młodu i o wiele bardziej wolimy takie pojazdy, niż restaurowane na nowych zamiennikach oryginalnych części. Rok 1968 to pierwszy, w którym seryjnie zainstalowano pasy bezpieczeństwa. Niby mały szczegół, a jednak pozwala pewnie czuć się za kierownicą tak wiekowego samochodu. Co ciekawe, są to pasy z automatycznym zwijaczem, ale za to bez typowej dziś klamry.
Czytaj dalej Volkswagen 1300 Garbus 1968 – 59000 PLN – Poznań

Volkswagen Golf Quartett Cabriolet Mk1 1989 – 55000 PLN – Wrocław

Klienci Volkswagena chcący kupić Golfa Quartett Cabriolet mieli do wyboru 64 kombinacje kolorów. Pomysł na ten model był prosty: każdy mógł skonfigurować go indywidualnie, jak nikt inny wcześniej. Do wyboru były kolory nadwozia: Alpinweiss, Paprikarot, Heliosblau metallic i Saphir metallic, a we wnętrzu tapicerki skórzane albo materiałowe w uroczą kratę, zaoferowane też w 4 kolorach. Można było wybrać również między 4 kolorami pokrycia dachu i czterema silnikami. Teraz już wiecie skąd nazwa Quartett. Wystawiony na sprzedaż Golf Cabrio jest tak czerwony, jak to tylko możliwe – w kolorze nadwozia Paprikarot z pasującym kolorystycznie dachem i materiałowym wnętrzem Karminrot został sprowadzony ze Szwecji. Z pewnością jest w ciekawej konfiguracji, nienagannym stanie i przyciągnie uwagę na ulicy.
Czytaj dalej Volkswagen Golf Quartett Cabriolet Mk1 1989 – 55000 PLN – Wrocław

Volkswagen Garbus 1965 – 79900 PLN – Warszawa

Każdy z nas zna klasykę polskich komisów – z wierzchu “igła”, a pod spodem… rozczarowanie. Jednak Amerykanie już w latach 50. wywrócili ten koncept do góry nogami, tworząc ruch hot rodów – tam warstwa rdzy potrafi skrywać prawdziwe cacko. Dziś prezentujemy Wam europejskiego hot roda, który dumnie opowiada swoją historię – oto Volkswagen 1200 czyli Käfer, a u nas “Garbus”. Detale mogą wyglądać na zmęczone życiem, ale wprawne oko szybko dostrzeże, że to tylko pozory. Obniżone zawieszenie i zadziorne felgi zdradzają już z zewnątrz, że pod warstwą patyny kryje się tu coś więcej.
Czytaj dalej Volkswagen Garbus 1965 – 79900 PLN – Warszawa

Volkswagen 1302 1972 – 45000 PLN – Wrocław

Produkcja Garbusa ruszyła w 1938 roku i dotrwała do… 2003 roku, czyniąc z niego absolutnego rekordzistę pod względem długości produkcji. Przez szereg lat przeszedł szereg aktualizacji. Największy pakiet zmian otrzymał w 1971 roku. Model 1302 wyposażony został w największy dotąd silnik o pojemności 1,6 l i mocy 50 KM. Co ciekawe, udało się zwiększyć pojemność bagażnika aż o 85%, wykorzystując do tego między innymi zmniejszenie komory silnika i przestrzeń za oparciem tylnych foteli. Kolejną epokową zmianą było zastosowanie w przednim zawieszeniu kolumn MacPhersona, co znacznie poprawiło prowadzenie. O tym jak udana była to konstrukcja przekonać się można nawet dziś. Jazda zadbanym egzemplarzem to wciąż niezwykła przyjemność. Dźwięk chłodzonego powietrzem boksera jest nie do podrobienia, a w Garbusie charakterystyczny jest nawet zapach. To auto, które nie tylko może nas przewieźć z punktu A do punktu B, ale i samochód, w którym nawet sama podróż może być celem.
Czytaj dalej Volkswagen 1302 1972 – 45000 PLN – Wrocław

Volkswagen Corrado G60 1990 – 44500 PLN – Poznań

Debiutował w 1988 roku, zastępując model Scirocco i będąc zupełnie nowym rozdziałem w historii samochodów sportowych marki Volkswagen. Nabywców urzekał bardziej agresywną stylistyką, a w topowej wersji ze sprężarką mechaniczną – również osiągami. Volkswagen Corrado G60 technicznie oparty był o modele popularne, jak Passat B3 czy Golf/Jetta, lecz jego wyjątkowość budowały takie rozwiązania, jak wymieniona wcześniej sprężarka czy spojler wysuwany automatycznie przy prędkości 120 km/h i chowany poniżej 20 km/h, pozwalający zwiększyć docisk tylnej osi. W swoim czasie model ten stanowił mocną konkurencję dla Porsche 944. Choć VW posiadał przedni napęd, możliwościami dynamicznymi konkurencji ze Stuttgartu nie ustępował. Corrado do dziś ma wielu entuzjastów na całym świecie, którzy wciąż czerpią radość z jego użytkowania.
Czytaj dalej Volkswagen Corrado G60 1990 – 44500 PLN – Poznań

Volkswagen Garbus Oval 1956 – 199000 PLN – Stary Dzierzgoń

Piękna klasyczna deska rozdzielcza, kierunkowskazy w postaci semaforów, owalna tylna szyba – to wszystko są smaczki, jakimi można się cieszyć posiadając tylko tak wczesny egzemplarz. Choć Garbus opracowany był w latach 30., jego produkcja masowa ruszyła po 1945 roku. Oval otrzymał swoją nazwę ze względu na kształt tylnej szyby i był modelem dostępnym w latach 1953-1957. Od 1954 roku montowano silnik typu 122 z otworem cylindra 77 mm, którego pojemność skokowa wynosiła wzrosła do 1192 cm³ zamiast dotychczasowych 1131 cm³. Powiększony silnik dostarczał teraz 22 kW (30 KM), o 4 kW (5 KM) więcej niż stary silnik. Ten pięknie odrestaurowany egzemplarz nie posiada jeszcze prawego lusterka, co było cechą aut produkowanych przed listopadem 1956.
Czytaj dalej Volkswagen Garbus Oval 1956 – 199000 PLN – Stary Dzierzgoń

Volkswagen T1 1964 – 62000 PLN – Leszno

Lata 1950-1967 to dla Volkswagena Transportera prehistoria. Pierwsza generacja najbardziej kultowego samochodu dostawczego i mikrobusa na świecie powstała w 1949 roku na bazie szkicu holenderskiego dealera marki VW, Bena Pon’a, który zamarzył, aby mechanikę Garbusa zastosować do auta o użytkowym charakterze. Busy te wyróżniały się pięknym brzmieniem chłodzonego powietrzem boksera i dzieloną przednią szybą. Ten w ogłoszeniu to ostatnia z trzech odmian pierwszej generacji, oznaczona jako T1c. Ma już szeroką tylną klapę, podobną do tej, która za chwilę została zastosowana w T2. Ma też przeszkloną kabinę, co pozwala zrobić z niego zgrabnego Microbusa. Mimo, że w 1964 roku zaczęto montować już drzwi przesuwne, ten egzemplarz ma wciąż drzwi dwuskrzydłowe, dające mu dużo klasycznego uroku. Jest to oczywiście baza do kompleksowej odbudowy.
Czytaj dalej Volkswagen T1 1964 – 62000 PLN – Leszno

Volkswagen Garbus 1970 – 69900 PLN – Radzyń Podlaski

Garbus niejedno ma imię i niejedną twarz. Otwarte, najczęściej dwuosobowe nadwozie, szerokie felgi, obniżona przednia szyba i zawieszenie oraz brak zderzaków to elementy „California look”, popularnej za Oceanem formy przeróbek „chrząszcza”. Wyspecjalizowane w ich budowie i najbardziej znane były głównie firmy niemieckie – Ostermann i Hoffmann Speedster, a szczyt popularności tych samochodów przypada na przełom lat 80. i 90., kiedy bazy do ich budowy były łatwo dostępne i tanie. Dziś na drodze to egzotyka, ale doskonale podkreślająca wszystko, co fajne w Garbusie. Ten egzemplarz zbudowany jest na bazie podwozia z 1970 roku i przykuwa uwagę efektownym, perłowym lakierem.
Czytaj dalej Volkswagen Garbus 1970 – 69900 PLN – Radzyń Podlaski