Archiwum kategorii: Volkswagen

Volkswagen Passat B4 1995 – 22500 PLN – Wrocław

Piękny czerwony kolor zawsze przykuwa uwagę, a w tym przypadku nie sposób pominąć doskonały stan zachowania samochodu. To Passat, którego palcami będą wytykać na ulicy, jak za starych, dobrych lat. Czwarta generacja modelu oferowana była w latach 1993-97. Nie był to całkowicie nowy pojazd, lecz głęboka modernizacja modelu B3, upodobniająca go stylistycznie do innych modeli marki. Z przodu pojawił się bardziej tradycyjny grill, kierunkowskazy zostały zintegrowane zostały ze zderzakiem, powiększono przednie i tylne lampy. Zmieniło się również wnętrze, poprawiono jakość materiałów tapicerskich. Poprawiono bezpieczeństwo, stosując już w wyposażeniu podstawowym dwie poduszki powietrzne, ABS, ochronę przed uderzeniami bocznymi i pirotechniczne napinacze pasów bezpieczeństwa. Również lista wyposażenia dodatkowego mogła się podobać, a pierwszy właściciel tego egzemplarza zażyczył sobie takie opcje, jak automatyczna skrzynia biegów, automatyczna klimatyzacja, 4 elektryczne szyby i alufelgi.
Czytaj dalej Volkswagen Passat B4 1995 – 22500 PLN – Wrocław

Volkswagen Passat 2.8 V6 B5 1999 – 9900 PLN – Warszawa

Volkswagen Passat B5 debiutował w 1996 roku, w ogóle nie przypominając poprzednika. Zbudowany został na bazie płyty podłogowej Audi A4 B5 (platforma PL45), choć został lepiej wykończony. Jego nadwozie zostało w pełni ocynkowane, a na nabywców czekał szeroki wybór jednostek napędowych. Najmocniejsza wśród wszystkich początkowo dostępnych była właśnie taka wersja, jak w ogłoszeniu. Silnik V6 o pojemności 2,8 l i oznaczeniu fabrycznym ACK generuje 193 KM i dzięki pokrewieństwu z Audi, jest umieszczony wzdłużnie. Standardowo napędza on wszystkie koła, dzięki czemu zyskał nazwę Syncro/4motion. Napęd ten jest w dużej mierze identyczny z napędem Audi quattro. Co do skuteczności tego rozwiązania nikogo nie trzeba przekonywać, z zadbany egzemplarz z manualną skrzynią biegów powinien cieszyć się dużym zainteresowaniem.
Czytaj dalej Volkswagen Passat 2.8 V6 B5 1999 – 9900 PLN – Warszawa

Volkswagen Golf GTi Mk2 1988 – SPRZEDANY

Z jakim ogromem prac wiąże się odbudowa dowolnego samochodu dowie się tylko ten, kto taki proces przeszedł. Jeżeli to zbyt ciężkie zadanie, zamiennie można przejrzeć dokładnie zdjęcia, które prezentuje sprzedający ten samochód. To nie jest jak w telewizji, gdzie tydzień wystarczy, by z zapuszczonego parcha zrobić gwiazdę salonów. Jeżeli nie planujemy półśrodków i efekt ma cieszyć przez lata, są to setki godzin pieczołowitej pracy, przeplatanej poszukiwaniem części, materiałów, współpracą z podwykonawcami, którzy nigdy nie będą tak słowni, skrupulatni i terminowi, jakbyśmy tego oczekiwali… Słowem proces, który w planach i marzeniach zawsze wygląda świetnie, a w rezultacie okazuje się być drogą przez mękę, wymagającą nadludzkiej cierpliwości. Efekt pracy wysokiej jakości oczywiście tani być nie może, i choć zawsze znajdą się tacy, którzy zakrzykną „ileeee!”, to nie dla nich są tak wspaniale odnowione samochody. Natomiast jeżeli zamiast robić, postanowimy kupić auto po renowacji, grunt to wybrać umiejętnie model i egzemplarz. Volkswagen Golf GTi Mk2 to bez wątpienia auto, które doczekało się statusu auta kultowego. Prekursor niewielkich hatchbacków o sportowym zacięciu działa na wyobraźnię wszystkich, którzy pamiętają te wozy z dzieciństwa. Oczywiście wersja 16-zaworowa byłaby lepsza niż 8-zaworowa, lecz z drugiej strony – obejrzyjcie raz jeszcze wszystkie zdjęcia, i zastanówcie się, czy to w ogóle jest możliwe, żeby znaleźć taki drugi, praktycznie nieużywany egzemplarz. Wszystko odtworzone jest według oryginału i wygląda dokładnie tak, jak niegdyś po opuszczeniu fabryki. Tak jest najlepiej.
Czytaj dalej Volkswagen Golf GTi Mk2 1988 – SPRZEDANY

Volkswagen Golf Mk1 Cabriolet 1989 – 38900 PLN – Warszawa

Dla tych, których nie ciągnie w stronę sportowych wersji, Volkswagen Golf Mk1 Cabriolet z pewnością może być najciekawszym i najbardziej atrakcyjnym wyborem wśród youngtimerów z VAG. To dzieło firmy karoseryjnej Karmann, która odpowiadała zarówno za stworzenie, jak i produkcję tych samochodów. Przyjemność płynącą z jazdy bez dachu czerpie tu czterech pasażerów, a urok klasycznej już sylwetki łączy się tu ze świetnej jakości tapicerką i z mocno wygłuszonym miękkim dachem. To egzemplarz z końca produkcji, wyposażony w charakterystyczny, odmładzający go pakiet aerodynamiczny. Uwagę zwraca jego czarny kolor, stan zachowania i komplet wykonanych czynności serwisowych.
Czytaj dalej Volkswagen Golf Mk1 Cabriolet 1989 – 38900 PLN – Warszawa

Volkswagen Jetta A2 1991 – 25900 PLN – Warszawa

Każdy z nas napotkał na swojej motoryzacyjnej drodze VW Golfa Mk2. Samochody były kupowane jako pierwsze dla młodych kierowców, Ci bardziej wybredni szukali odmiany GTi, a jeszcze inni zapatrywali się na VW Jettę, która produkowana była w dwóch wariantach nadwoziowych, jak cztero- i dwudrzwiowy sedan, zwany również coupe. Model produkowany był rekordowo długo wśród wszystkich generacji Jetty, bo od 1984 do 1992 roku. Produkcję rozpoczęto w nowej fabryce w Wolfsburgu, która wyróżniała się dużym stopniem zrobotyzowania, co służyło poprawieniu jakości i dokładności wykonania. Auto prowadziło się pewnie, miało ogromny bagażnik i we wnętrzu znacznie więcej miejsca, niż pierwsza generacja. Elementami wyróżniającymi przód Jetty A2 od Golfa Mk2 były prostokątne reflektory. Egzemplarz od Krotoski Drivers' Club to pięknie zachowane coupe sprowadzone z Niemiec. Model poliftowy z szerokimi zderzakami, sierpami nadkoli płynnie przechodzącymi w nakładki progowe oraz blendę tylnej klapy pomiędzy lampami. Prezentuje się fantastycznie.
Czytaj dalej Volkswagen Jetta A2 1991 – 25900 PLN – Warszawa

Volkswagen Golf Cabriolet Quartett Mk1 1987 – 44000 PLN – Poznań

Volkswagen Golf Cabriolet Quartett Mk1 to wersja specjalna z dopasowanymi kolorystycznie lusterkami, zderzakami i felgami, a także odpowiednio korespondującym miękkim dachem i wnętrzem. Wybrać go można było w 64 zestawieniach kolorystycznych lakieru, dachu, tapicerki i wnętrza. Ten – biały z białym i z białym, prezentuje się niezwykle świeżo i atrakcyjnie. Wygląda dokładnie tak, jak powinien, czyli tak, jak przed laty. Zgadzają się jego felgi Avus, tapicerka White Cloth Sports HA w gustowną kratkę, radio Gamma, ładnie zachowany dach i wąskie zderzaki o dopasowanym kolorze. Ciężko znaleźć drugiego takiego.
Czytaj dalej Volkswagen Golf Cabriolet Quartett Mk1 1987 – 44000 PLN – Poznań

Volkswagen Golf R32 Mk5 2007 – 68900 PLN – Zduńska Wola

Volkswagen Golf R32 Mk4 ukazał się w 2001 roku, otrzymując 240-konną jednostkę VR6, napęd 4Motion ze sprzęgłem Haldex, 18-calowe felgi i szereg innych sportowych dodatków. Volkswagen Golf R32 Mk5 to jego zaktualizowana wersja z 2005 roku. Ostatnia z takim charakterem. Ostatnia, która budzi radość samym brzmieniem i liniowością rozwijania mocy, tak charakterystyczną dla silników wolnossących o dużej pojemności. Później były już tylko cztery cylindry z turbo, afera Dieselgate i Soundaktor. Do dziś nie wiemy, co bardziej wstydliwe, bo przecież samochody są piękne i wspaniałe, gdy nie muszą niczego udawać. VR6 brzmi świetnie, pierwsza setka w 6,2 s robi wrażenie nawet dziś i jest zasługą szybkiej, dwusprzęgłowej skrzyni DSG, w którą wyposażony jest również prezentowany egzemplarz.
Czytaj dalej Volkswagen Golf R32 Mk5 2007 – 68900 PLN – Zduńska Wola

Volkswagen Passat 1.9 TDi B5FL 2003 – SPRZEDANY

Spełnienie marzeń może wyglądać na wiele sposobów, lecz jeżeli zapytalibyśmy wszystkich Polaków, o jakim samochodzie zawsze marzyli, zwycięzca mógłby być tylko jeden. Volkswagen Passat 1.9 TDi B5FL w stanie salonowym, jedyne 25 tysięcy kilometrów przebiegu, bezwypadkowa historia. Wszak Polscy najczęściej marzą nie o supercarach, lecz o wozach, które mogłyby ich wozić długo, tanio i bezpiecznie. A on w powszechnej opinii spełniał te zadania najlepiej. Na takie zgłoszenie czekaliśmy na Giełdzie klasyków od początku działalności, czyli przez 7,5 roku. Lecz oto jest. Drogi król. Z najbardziej ukochanym TDi pod maską.
Czytaj dalej Volkswagen Passat 1.9 TDi B5FL 2003 – SPRZEDANY

Volkswagen Passat B3 1993 – SPRZEDANY

Volkswagen Passat B3 zaprezentowany został w 1988, wyznaczając nowe standardy w klasie średniej. Jego aerodynamiczny front wywodził się wprost z koncepcyjnego VW Auto 2000 z 1981 roku i pozwolił na znaczne obniżenie współczynnika oporu aerodynamicznego Cx=0,29. W Polsce to niegdyś był po prostu symbol. Auto, na które pracowało się latami, by przez kolejne lata wiernie i dzielnie mogło służyć. Dziś pozwoli po prostu przywołać piękne chwile. Z pewnością zabrać może w niejedną podróż, nie tylko sentymentalną. Ten zrobi to nadzwyczaj komfortowo, umilając podróż automatyczną skrzynią biegów, tempomatem i klimatyzacją.
Czytaj dalej Volkswagen Passat B3 1993 – SPRZEDANY

Volkswagen Golf Mk1 1981 – SPRZEDANY

O produktach na licencji Fiata z PRL i ZSRR słyszał każdy, ale o tym, że z jugosłowiańskiej fabryki TAS (Tvornica Automobila Sarajevo) wychodziły Volkswageny, wie już mało kto. Zaczęło się od współpracy z NSU w latach 60-tych, a po przejęciu NSU przez VW budowano tutaj Garbusy, a od 1976 na linie produkcyjne trafiła tu niemiecka nowość, czyli Golf, auto przełomowe dla koncernu i bardzo na owe czasy nowoczesne. Roczna produkcja doszła do 17000 egzemplarzy, produkowano również tutaj (i tylko tutaj) model Caddy. Poza zaspokojeniem rynku wewnętrznego, od 1982 roku jugosłowiańskie VW trafiały również na eksport. Ten Volkswagen Golf Mk1 pochodzi jeszcze z okresu, gdy można je było dostać tylko na rynku wewnętrznym. Sprowadzony został od pierwszego właściciela z Zagrzebia. Już wyjściowo stan jego był bardzo dobry, lecz właściciel doprowadził samochód do perfekcji. Dziś to obiekt kolekcjonerski, który warto użytkować tylko okazjonalnie, przy pięknej pogodzie.
Czytaj dalej Volkswagen Golf Mk1 1981 – SPRZEDANY