Volkswagen T1 to pierwszy, legendarny Transporter. Zbudowany na bazie Garbusa, zwany jako Bulli, zaprezentowany został po raz pierwszy w 1949 roku. Z niewielkimi zmianami, utrzymał się w produkcji w Niemczech do 1967, natomiast fabryki w Brazylii opuszczał w latach 1953-1975. Ten egzemplarz pochodzi z tej ostatniej puli, jest to ośmioosobowa, oszklona wersja minibus. Na plus jest tu z pewnością mocniejsza jednostka napędowa – w oryginalnych T1 wraz z rozwojem modelu moc rosła od 25 do 44 KM, tymczasem tu do dyspozycji jest jeszcze więcej – 47 KM uzyskane z boksera o pojemności 1,6 l.
Czytaj dalej Volkswagen T1 1973 – 109900 PLN – Zgierz
Volkswagen
Volkswagen Passat B2 1986 – 28999 PLN – Skarżysko-Kamienna
Volkswagen Passat B2 został zaprezentowany w październiku 1980 roku, kontynuując linię stylistyczną Passata B1. Podobnie jak poprzednika, skonstruowano go na bazie Audio 80 B2, które debiutowało 2 lata wcześniej. Passat był produktem globalnym, powstawał w 7 fabrykach na 4 kontynentach i sprawdzał się wszędzie. Dość powiedzieć, że choć produkcja w Niemczech zakończyła się w 1988 roku, w Chinach przetrwał on aż do 2013 roku. Model dostępny był w 3- i 5-drzwiowej wersji liftback, jako 2- lub 4-drzwiowy sedan oraz jako 5-drzwiowe kombi. Na rok modelowy 1985 przeprowadzono zmiany stylistyczne: szersze zderzaki, listwy i nowa przednia atrapa oraz 14-calowe felgi i taki właśnie samochód, wyprodukowany w 1986 roku, zobaczyć możecie w ogłoszeniu. To co go wyróżnia, to z pewnością niski przebieg, wynoszący tylko 78600 km.
Czytaj dalej Volkswagen Passat B2 1986 – 28999 PLN – Skarżysko-Kamienna
Volkswagen 1303 Cabriolet 1979 – 310000 PLN – Warszawa
Volkswagen 1303 Cabriolet powstawał w latach 1972-1980. Zastępował model 1302, i był to ostateczny model w ewolucji Garbusa. Ponoć poza listwą zaciskową do uszczelki maski, żadna śruba ani blacha nie odpowiadała tym z pierwszych Garbusów. Jego silnik generuje ponad 50 koni mechanicznych z silnika o pojemności 1,6 l, i było to przecież więcej, niż początkowo oferowało choćby Porsche 356. Dzięki tym wszystkim zmianom do dziś jest to klasyk, który daje mnóstwo przyjemności z jazdy, choć może też stanowić element kolekcji, szczególnie jeżeli mówimy o takim egzemplarzu jak ten. Co w nim szczególnego? Jest po prostu nieużywany, ma tylko 168 km przebiegu. Wydobyty został od kolekcjonera, który ma w swoim posiadaniu między innymi kilka oryginalnych Herbie, czyli Garbusów z popularnego serialu Disneya „Herbie, Love Bug”.
Czytaj dalej Volkswagen 1303 Cabriolet 1979 – 310000 PLN – Warszawa
Volkswagen Passat B5 1999 – 25000 PLN – Łódź
Volkswagen Passat B5 to samochód, którego nikomu nie trzeba przedstawiać. Prawdziwy król polskich dróg. Model B5 (typ 3B) zaprezentowany w 1996 roku był świetnie, jak na swoje czasy, wykończony. Tworząc B5, Volkswagen chciał ustanowić nowe standardy jakości dla przyszłych pojazdów, dlatego jego nadwozie było w pełni ocynkowane. VW udzielał aż jedenastoletniej gwarancji na korozję nadwozia. W przeciwieństwie do poprzednich modeli B4 i B3, silnik B5 ponownie jest montowany wzdłużnie. Układ napędowy odpowiada układowi Audi A4 wprowadzonemu na rynek pod koniec 1994 roku. Ten egzemplarz pochodzi z polskiego rynku, ma wciąż oryginalny lakier, przebieg jedynie 112 tysięcy kilometrów i świetną jednostkę 1.8 turbo pod maską.
Czytaj dalej Volkswagen Passat B5 1999 – 25000 PLN – Łódź
Volkswagen Golf GTI 16v Special Mk2 1988 – 75000 PLN – Wrocław
Volkswagen Golf GTI 16v to prawdziwy hot hatch. Wersja 16-zaworowa jest zdecydowanie mocniejsza, rzadsza i bardziej poszukiwana od 8-zaworówki. Daje dokładnie tak szalone odczucia, jakich spodziewalibyśmy się po mocnym przedstawicielu lat 80., dającym kierowcy do dyspozycji niemal 130 KM i ważącym poniżej tony. Ten sprowadzony ze Szwajcarii egzemplarz jest czymś więcej. To limitowana wersja Special, wyposażona dodatkowo w licznik digital, szyberdach, kubełkowe fotele z tapicerką Special, felgi BBS, lampy Hella Black, kierownicę skórzaną 16V.
Czytaj dalej Volkswagen Golf GTI 16v Special Mk2 1988 – 75000 PLN – Wrocław
Volkswagen Golf Mk1 1983 – 19999 PLN – Nowy Sącz
Czym był Golf Turbodiesel, tego starszym czytelnikom nie trzeba tłumaczyć. To w polskiej rzeczywistości było marzenie nie mniejsze, niż model GTI. Pozwalało oszukać system, czyli jeździło na łatwo dostępny olej napędowy wówczas, gdy benzyna była reglamentowana, dostępna na kartki i stać po nią trzeba było w kolejkach. Zaskoczyć mógł też osiągami. Turbosprężarka pozwalała mu wygenerować całe 70 KM, a to zapewniało osiągi lepsze, niż w Polonezach czy dużych Fiatach. Kto miał takiego, był królem życia. Zapewne dlatego dziś większość z tych, które jeździła wówczas po Polsce już nie istnieje. Auta te zostały w naszej rzeczywistości po prostu zajeżdżone, a sztuka taka jak ta jest trudna do spotkania. Ten Golf ma tylko 118 tys. km przebiegu, ciekawy, w dużej części oryginalny lakier i świetnie zachowane wnętrze.
Czytaj dalej Volkswagen Golf Mk1 1983 – 19999 PLN – Nowy Sącz
Volkswagen Garbus Oval 1956 – 159000 PLN – Stary Dzierzgoń
Piękna klasyczna deska rozdzielcza, kierunkowskazy w postaci semaforów, owalna tylna szyba – to wszystko są smaczki, jakimi można się cieszyć posiadając tylko tak wczesny egzemplarz. Choć Garbus opracowany był w latach 30., jego produkcja masowa ruszyła po 1945 roku. Oval otrzymał swoją nazwę ze względu na kształt tylnej szyby i był modelem dostępnym w latach 1953-1957. Od 1954 roku montowano silnik typu 122 z otworem cylindra 77 mm, którego pojemność skokowa wynosiła wzrosła do 1192 cm³ zamiast dotychczasowych 1131 cm³. Powiększony silnik dostarczał teraz 22 kW (30 KM), o 4 kW (5 KM) więcej niż stary silnik. Ten pięknie odrestaurowany egzemplarz nie posiada jeszcze prawego lusterka, co było cechą aut produkowanych przed listopadem 1956.
Czytaj dalej Volkswagen Garbus Oval 1956 – 159000 PLN – Stary Dzierzgoń
Volkswagen 1300 1965 – 55000 PLN – Leszno
Volkswagen Garbus to prawdziwa ikona motoryzacji, która od 1938 roku przynosiła mobilność ludziom na całym świecie. Garbus pozostawał w produkcji przez blisko sześćdziesiąt lat. Podczas swojego życia produkcyjnego podstawowa koncepcja pozostała niezmieniona, chociaż otrzymał przeszło 70000 modyfikacji. Volkswagen 1300 z 1967 roku to wersja jeszcze z klasycznymi, leżącymi przednimi lampami i pozaokrąglanymi zderzakami oraz wlotem paliwa schowanym pod maską. To szczyt popularności modelu, tylko w 1965 wyprodukowano Garbusów ponad milion sztuk. Trzeba przyznać, że rzadko który dziś zachował się bez modyfikacji i unowocześnień, jak egzemplarz od Rado Krall. Jeszcze większą sensacją jest fakt, że auto od nowości jest w Polsce!
Czytaj dalej Volkswagen 1300 1965 – 55000 PLN – Leszno
Volkswagen Garbus 1300 Automatic 1968 – 52900 PLN – Zgierz
Beetle, Garbus, Käfer, czyli po prostu Typ 1, to samochód którzy znają wszyscy. Volkswagen Garbus to prawdziwa ikona motoryzacji, która od 1938 roku przynosiła mobilność ludziom na całym świecie. Garbus pozostawał w produkcji przez blisko sześćdziesiąt lat. Volkswagen Garbus w Polsce to dalej marzenie wielu ludzi. Specyficzny dźwięk i charakter montowanego z tyłu silnika typu bokser, chłodzonego powietrzem urzeka do dziś. Od 1967 roku dostępny był VW 1500 z półautomatyczną skrzynią biegów, a w 1968 roku pojawił się VW 1300 Automatic. Taki właśnie samochód prezentowany jest w ogłoszeniu.
Czytaj dalej Volkswagen Garbus 1300 Automatic 1968 – 52900 PLN – Zgierz
Volkswagen Golf GTI Mk3 1994 – 39000 PLN – Wrocław
Trzy magiczne litery GTI zawsze zmieniały optykę. To dzięki nim przeciętny kompakt przeradzał się w obiekt zazdrości. Volkswagen Golf GTI Mk3 do dziś jest cool. W ogłoszeniu wersja ośmiozaworowa, 115-konna, za to w pięknym, oryginalnym stanie, z jedną parą drzwi i przebiegiem jedynie 94 tys. kilometrów. Zachowany jest w oryginalnym stanie, pochodzi z ciepłego klimatu i nie ma korozji. Wszystkie wyróżniki sportowej wersji są tu na miejscu, a samochód z pewnością może być ozdobą garażu i każdego zlotu, ściągając na ulicy spojrzenia wszystkich tych, którzy wiedzą o co chodzi.
Czytaj dalej Volkswagen Golf GTI Mk3 1994 – 39000 PLN – Wrocław