Archiwum kategorii: Volkswagen

Volkswagen Passat 1.9 TDi B5FL 2003 – 45000 PLN – Wrocław

Spełnienie marzeń może wyglądać na wiele sposobów, lecz jeżeli zapytalibyśmy wszystkich Polaków, o jakim samochodzie zawsze marzyli, zwycięzca mógłby być tylko jeden. Volkswagen Passat 1.9 TDi B5FL w stanie salonowym, jedyne 25 tysięcy kilometrów przebiegu, bezwypadkowa historia. Wszak Polscy najczęściej marzą nie o supercarach, lecz o wozach, które mogłyby ich wozić długo, tanio i bezpiecznie. A on w powszechnej opinii spełniał te zadania najlepiej. Na takie zgłoszenie czekaliśmy na Giełdzie klasyków od początku działalności, czyli przez 7,5 roku. Lecz oto jest. Drogi król. Z najbardziej ukochanym TDi pod maską.
Czytaj dalej Volkswagen Passat 1.9 TDi B5FL 2003 – 45000 PLN – Wrocław

Volkswagen Passat TDi B4 1994 – 21500 PLN – Wrocław

Takie samochody nie zdarzają się często. Ten Volkswagen Passat TDi B4 został zamówiony w 1994 roku z każdą możliwą dostępną opcją wyposażenia dodatkowego, możliwą dla silnika 1.9TDI 1Z. Za jego cenę zakupu można było już nabyć Mercedesa klasy S, ale jak widać, kultowy diesel mógł być ceniony wyżej. Skórzana tapicerka, skórzane wykończenie całych boczków, mieszków gałki zmiany biegów i hamulca ręcznego, do tego drewniana kierownica i gałka zmiany biegów, to wygląda naprawdę apetycznie, a na dodatek auto wciąż jest w wyśmienitym stanie, z przebiegiem jedynie 166 tysięcy kilometrów. Auto jest oferowane po kompleksowym serwisie i z pewnością da wiele radości nowemu właścicielowi.
Czytaj dalej Volkswagen Passat TDi B4 1994 – 21500 PLN – Wrocław

Volkswagen Transporter T3 1990 – 45000 PLN – Dębe Wielkie

Podwyższony dach i suwane boczne drzwi wraz z oszkloną kabiną to zawsze jest pokusa, aby Volkswagen Transporter T3 mógł otrzymać funkcję domu na kółkach. Nawet po otrzymaniu podstawowych atrybutów, jak w wersji Multivan, staje się świetnym kompanem do wycieczek, z możliwością noclegu w aucie. Tu zabudowano kilka dodatkowych szafek i nawet jeżeli nie odnajdziemy tu lodówki, kuchenki czy zlewu, dzięki temu auto lepiej sprawdzi się w codziennym użytku. Zresztą, swego czasu firma Westfalia proponowała podobną zabudowę opartą na T3. Nazwano ją Sport Joker i podobnie, mogła posiadać podnoszony lub wysoki dach. W końcu nikt nie lubi na kempingu schylać głowy… Ten egzemplarz pochodzi z ostatniej fazy produkcji, a napędza go ceniony i lubiany turbodiesel o pojemności 1,6 l. Włożono wiele pracy i środków, by mógł się prezentować tak jak dziś.
Czytaj dalej Volkswagen Transporter T3 1990 – 45000 PLN – Dębe Wielkie

Volkswagen Garbus 1965 – 39900 PLN – Poznań

Może tylko tapicerkę i dywany, może wszystko, a może nic? Upływ czasu, znak historii, patyna, to zdecydowanie ma swój urok. Tak pięknie i oryginalnie wyeksploatowanych klasyków jest coraz mniej na rynku, lecz zarazem są coraz bardziej cenione. Moda na to, by wszytko restaurować od śrubki, każdy chrom kłaść od nowa i każdy materiał zastępować nowym zdecydowanie jest w odwrocie. Wszystkie te zabiegi dają klasykom nowe życie, ale zarazem odbierają duszę. To, co zrobić dalej z takim samochodem zależy wyłącznie od nowego właściciela. Taki Volkswagen Garbus to wspaniałe pole do popisu, by zrobić wszystko według własnego gustu i pomysłu. Albo nic nie robić, i zachować tylko historię, ewentualnie inwestując w mechanikę. Wszak podwojenie mocy nie jest tu dużym wyzwaniem, i można to zrobić tradycyjnym tuningiem, powiększając cylindry, modyfikując zasilanie i układ wydechowy. Jeżeli ktoś nie jest ortodoksyjny, to może zaszczepić tu i boksera z Subaru… możliwości są nieograniczone, a sprzedający zresztą ma doświadczenie i może pomóc w realizacji każdej wizji. Na razie zaczęło się od obniżenia zawieszenia i felg, a co będzie dalej… to zależy tylko od Was.
Czytaj dalej Volkswagen Garbus 1965 – 39900 PLN – Poznań

Volkswagen Garbus Cabrio 1984 – 49000 PLN – Chełm

Volkswagen Garbus to najpopularniejszy samochód XX wieku. Prosty, niezawodny i kochany na całym świecie. Ten narodził się w 1984 roku jako VW 1200, czyli wersja zasilaną 34-konnym silnikiem o pojemności 1,2 l. Życie wybrało dla niego całkiem ciekawy scenariusz. Przerobiony został na dwuosobową wersję cabrio w stylu Speedster. W zestawie jest również dopasowana do niego stylem przyczepa namiotowa. Na zloty (a te wiemy, że Garbusiarze mają najlepsze) będzie to zestaw idealny. W drodze wiatr we włosach, a na miejscu po 15 minutach rozkładania własny dom gotowy.
Czytaj dalej Volkswagen Garbus Cabrio 1984 – 49000 PLN – Chełm

Volkswagen Scirocco Mk2 1992 – 45000 PLN – Warszawa

Volkswagen Scirocco to sportowa wersja zbudowana w oparciu o mechanikę Golfa, która, co ciekawe, wcale nie powstała na zlecenie koncernu VW. Pomysł na zbudowanie modelu wyszedł od Giorgetto Giugiaro. Skontaktował się z producentem nadwozi Karmann i przedstawił pierwsze projekty następcy modelu Karmann Ghia Typ 14. Ze względów ekonomicznych zarząd VW odmówił wniesienia wkładu finansowego i finalnie Karmann dokonał całej inwestycji, budując pojazd na własną rękę. Druga generacja modelu debiutowała w 1981 roku. Była bardziej aerodynamiczna, miała więcej miejsca dla pasażerów i bagażu i choć stylistycznie została już opracowana przez wewnętrzny dział projektowy VW, wciąż powstawała w Osnabrueck u Karmanna, i wciąż była oparta na Golfie Mk1. Auto z drobnymi zmianami utrzymało się w produkcji aż do 1992 roku, z którego pochodzi prezentowany egzemplarz. Odnajdziemy w nim silnik 1,8 l o mocy 95 KM i oznaczeniu kodowym JH, a także stosunkowo bogate wyposażenie, obejmujące szyberdach, wspomaganie kierownicy, barwione szyby, sportowe fotele z regulacją wysokości i trzypunktowe pasy na tylnej kanapie. Najbardziej godny podziwu jest jednak z pewnością stan zachowania prezentowanego egzemplarza.
Czytaj dalej Volkswagen Scirocco Mk2 1992 – 45000 PLN – Warszawa

Volkswagen Passat B4 1995 – 13500 PLN – Nowy Sącz

Volkswagen Passat B4 produkowany był w latach 1993-97. Krótko, bo musiał ustąpić miejsca zbudowanemu od podstaw modelowi B5, a konstrukcyjnie była to wciąż nieco przestylizowana B-trójka. Inny grill, zderzak oraz przednie i tylne światła, zmiany we wnętrzu, powiększony bagażnik i kilka zmian wprowadzonych dla poprawy bezpieczeństwa. B4 jest pierwszym Passatem, w którym zastosowano w pełni kontrolowane strefy zgniotu, a do tego pirotechniczne napinacze przednich pasów bezpieczeństwa, teleskopowa kolumna kierownicy, cztery zagłówki i wzmocnienia boczne w drzwiach. Nie jest to auto dla miłośników stylistycznej finezji, lecz jak wiadomo, nie to zazwyczaj jest na pierwszym planie listy zalet samochodu przeciętnego Polaka. Nie ulega wątpliwości, że Passat osiągnął trudno wytłumaczalny status kultowego i prestiżowego w naszym kraju, i wciąż nie będzie brakować osób gotowych zachować w garażu taki model w stanie “jak nowy”. Stąd oferty takie jak ta – z Pampeluny do Nowego Sącza jest 2500 km, lecz nie stało to na przeszkodzie, by przetransportować egzemplarz, który przejechał dotąd jedynie 60 tysięcy kilometrów.
Czytaj dalej Volkswagen Passat B4 1995 – 13500 PLN – Nowy Sącz

Volkswagen Golf GTI Mk3 1993 – 25500 PLN – Nowy Sącz

Trzy magiczne litery GTI zawsze zmieniały optykę. To dzięki nim przeciętny kompakt przeradzał się w obiekt zazdrości. Volkswagen Golf GTI Mk3 do dziś jest cool. W ogłoszeniu wersja ośmiozaworowa, 118-konna, za to w pięknym, oryginalnym stanie, z klimatyzacją na pokładzie, dwiema parami drzwi i przebiegiem jedynie 75500 kilometrów. Bezwypadkowy, bez przeróbek, bez korozji. Wszystkie wyróżniki sportowej wersji są tu na miejscu, a samochód z pewnością może być ozdobą garażu, ściągając na ulicy spojrzenia wszystkich tych, którzy wiedzą o co chodzi.
Czytaj dalej Volkswagen Golf GTI Mk3 1993 – 25500 PLN – Nowy Sącz

Volkswagen Caravelle T3 1985 – 35900 PLN – Rybnik

Volkswagen Caravelle T3 cieszy oczy zawsze, niezależnie od tego czy widzimy na drodze zmęczony już życiem egzemplarz, czy wóz, w który właściciel włożył mnóstwo pracy i energii, by przywrócić go do dawnej świetności. Oprócz tych dwóch grup istnieje jeszcze jedna, zdecydowanie najrzadsza, i zdecydowanie najciekawsza. To nigdy nie restaurowane oryginały, które jakimś cudem uchowały się w super stanie przez dziesięciolecia. Taki właśnie okaz widzimy w tym ogłoszeniu. Oryginalnie w dwukolorowym malowaniu, z całkowicie zdrową blacharką i nieźle zachowanym wnętrzem, czaruje swoją patyną i w pełni zachowanym, oryginalnym wyposażeniem. 14 lat temu auto trafiło do Polski z ciepłego włoskiego klimatu i jest od tamtej pory traktowane hobbistycznie. Cena wydawać się może wysoka tylko dla tych, którzy nie podjęli trudu renowacji zaniedbanych egzemplarzy. Pamiętajcie, zawsze więcej radości da eksploatacja, niż wieczne remonty.
Czytaj dalej Volkswagen Caravelle T3 1985 – 35900 PLN – Rybnik

Volkswagen Eurovan Westfalia T4 1993 – SPRZEDANY

VW T4 debiutował w 1990 roku, kompletnie odmieniając wizję Transportera. Był większy, szybszy, bardziej przestronny, cichszy i po raz pierwszy… miał napęd na przód. Same korzyści, choć musiało minąć trochę czasu, by miłośnicy kultowej serii VW uznali go za pełnoprawnego członka “transporterowej” rodziny. Szczególnie z zabudową kamperową jest to wóz, który z łatwością podbije każde serce. Choćby taki egzemplarz jak ten. Volkswagen Eurovan Westfalia sprowadzony z rynku japońskiego. Zdrowiutki, z niskim przebiegiem, zachowany w pełni w oryginalnym stanie. Aż nogi się rwą, by spakować się w niego i uciec na wakacje, gdzieś w bezpieczne miejsce, z daleka od problemów z którymi borykamy się na co dzień.
Czytaj dalej Volkswagen Eurovan Westfalia T4 1993 – SPRZEDANY