Archiwum kategorii: Volkswagen

Volkswagen Golf Cabriolet Mk3 1995 – Warszawa

Choć zastępował model będący w produkcji przez 14 lat, Volkswagen Golf Cabriolet Mk3 miał zadanie niełatwe. Wszak zastępował model, który już w czasie produkcji uchodził za kultowy. Po stronie nowości stały jednak mocne argumenty – lepsze prowadzenie, więcej przestrzeni we wnętrzu, wyższe bezpieczeństwo. Był bardziej praktyczny i miał automatycznie otwierany dach, a dziś już jest youngtimerem.
Czytaj dalej Volkswagen Golf Cabriolet Mk3 1995 – Warszawa

Volkswagen T4 Eurovan 1993 + przyczepa Skif M2 – 68000 PLN – Nowe Miasto nad Wartą

Volkswagen T4 Eurovan to wersja zwana na innych rynkach jako Multivan. Wyposażona w odwracane kapitańskie fotele drugiego rzędu i rozkładany stolik, zdaje się być idealną wersją na biwak. Co więcej, rozłożenie jego tylnej kanapy pozwala uzyskać dodatkowe miejsce do spania. Możliwości kempingowe na tym się jednak nie kończą. W zestawie jest radziecka przyczepa namiotowa Skif M2, utrzymana w świetnym stanie. Tą sprytną konstrukcją można przechowywać w garażu stawiając na sztorc i zajmuje wtedy zaledwie ok. 1 m². Po rozłożeniu tworzy nie tylko namiot położony około metr nad ziemią, ale i obszerny przedsionek – razem około 14 m² do biwakowania. Do tego bagażnik na rowery, i urlopowy wyjazd spędzony na łonie natury mamy zorganizowany. W cały zestaw włożono wiele pracy, by mógł odzyskać drugą młodość i mógł cieszyć jak nowy.
Czytaj dalej Volkswagen T4 Eurovan 1993 + przyczepa Skif M2 – 68000 PLN – Nowe Miasto nad Wartą

Volkswagen Golf V5 4motion Variant Mk4 2001 – 15400 PLN – Piaseczno

Hartmut Warkuss, kierownik działu konstrukcyjnego VW, wprowadzając czwartą generację Golfa na rynek w 1997 roku, doskonale go podsumował: „Golf to pomnik. Samochód, który płynnie podążał śladami globalnego sukcesu Garbusa. Sensowne było podkreślenie strategii firmy w sposób ewolucyjny, a nie rewolucyjny. Ważne jest, aby pokazać ciągłość na bardzo wysokim poziomie.” Stąd nie było rewolucji w designie, ale pojawiały się coraz to nowsze pomysły konstrukcyjne. Prezentowany Volkswagen Golf V5 4motion Variant Mk4 zawiera kilka ciekawostek. Pierwszą jest silnik V5, konstrukcja wywodząca się z jednostki o układzie VR6, którą pozbawiono jednego cylindra. W silniku tym cylindry umieszczone są w dwóch rzędach, rozchylonych pod kątem 15 stopni. Cylindry mają wspólny wał korbowy i głowicę i jest to jedyna jednostka o takiej charakterystyce w historii motoryzacji. Kolejną nowinką tutaj jest układ 4motion – to pierwszy Golf z napędem na wszystkie koła ze sprzęgłem Haldex. Jednocześnie również pierwszy Golf, którego manualna skrzynia miała sześć przełożeń. Do 2003 roku wyprodukowano 4,99 miliona egzemplarzy Golfa IV, lecz to wcale nie znaczy, że nie można znaleźć wśród nich czego wyjątkowo unikalnego i ciekawego.
Czytaj dalej Volkswagen Golf V5 4motion Variant Mk4 2001 – 15400 PLN – Piaseczno

Volkswagen Polo GTI 6N2 2000 – 22900 PLN – Warszawa

Volkswagen Polo GTI 6n2 to mały, miejski gokart. Wymiarami, mocą i osiągami odpowiada pierwszej wersji Golfa GTI i w czasie, gdy ten ostatni z kolejnymi generacjami rósł i nabierał masy, on wciąż pozostaje poręczny i gotowy do szybkiego wciśnięcia się w każdą lukę na drodze. To auto, które po prostu potrafi dać frajdę z dynamicznej jazdy, o co coraz trudniej we współczesnej motoryzacji. 6N2 to poliftowa odmiana z lat 1999-2001 trzeciej generacji modelu, który niemal zdobył tytuł Europejskiego Samochód Roku 1995 (ustępując jedynie Fiatowi Punto). 16-zaworowa jednostka 1,6 l pozwala mu rozpędzić się do pierwszej setki w 8,9 s i osiągnąć prędkość maksymalną 205 km/h.
Czytaj dalej Volkswagen Polo GTI 6N2 2000 – 22900 PLN – Warszawa

Volkswagen Garbus 1965 – 89900 PLN – Warszawa

Każdy z nas zna klasykę polskich komisów – z wierzchu “igła”, a pod spodem… rozczarowanie. Jednak Amerykanie już w latach 50. wywrócili ten koncept do góry nogami, tworząc ruch hot rodów – tam warstwa rdzy potrafi skrywać prawdziwe cacko. Dziś prezentujemy Wam europejskiego hot roda, który dumnie opowiada swoją historię – oto Volkswagen 1200 czyli Käfer, a u nas “Garbus”. Detale mogą wyglądać na zmęczone życiem, ale wprawne oko szybko dostrzeże, że to tylko pozory. Obniżone zawieszenie i zadziorne felgi zdradzają już z zewnątrz, że pod warstwą patyny kryje się tu coś więcej.
Czytaj dalej Volkswagen Garbus 1965 – 89900 PLN – Warszawa

Volkswagen T2 Pritsche 1971 – 119000 PLN – Dębe Wielkie

Rok 1967 to początek nowej ery, gdy druga generacja słynnego Transportera zastąpiła pierwszą. Zniknęła dzielona przednia szyba, samochód został wydłużony o 10 cm, a moc silnika o pojemności 1,6 wzrosła do 47 KM. W roku 1968 wyprodukowano już 2 miliony transporterów, a w 1971 roku pękła kolejna granica – 3 miliony. Z tego właśnie roku pochodzi prezentowany Volkswagen T2 Pritsche. To wersja skrzyniowa, z opuszczanymi metalowymi burtami, bodaj najbardziej poszukiwana przez kolekcjonerów. Choć ten egzemplarz ostatnie lata po prostu przestał w garażu, prezentuje się świetnie. Jego przebieg to 18 tys. km i według opisu sprzedającego dotyczy dystansu pokonanego po odbudowie.
Czytaj dalej Volkswagen T2 Pritsche 1971 – 119000 PLN – Dębe Wielkie

Volkswagen Golf GTI 16V Mk3 1994 – 22000 PLN – Nowy Sącz

Volkswagen Golf GTI imał wyjątkowo ciężki start. Już w momencie swojego debiutu w 1992 roku określony został jako ciężki, słaby i niedorostający do swoich wspaniałych poprzedników. Optykę zmienił dopiero debiutujący w rok później Golf GTI 16V. Jego 150 koni mechanicznych to nie tylko o 35 KM więcej niż GTI 8V, lecz również więcej niż generował jego 16-zaworowy poprzednik z układem K-Jetronik. 8,1 sekundy do setki i prędkość maksymalna na poziomie 225 km/h ujmy nie przynoszą. Szczęśliwie, model uniknął przekleństwa wielu młodych klasyków i wciąż nie ma zawyżonej ceny, dlatego teraz jest dobry moment, aby zignorować tych, którym Golf Mk3 się nie podoba i po prostu się nim cieszyć.
Czytaj dalej Volkswagen Golf GTI 16V Mk3 1994 – 22000 PLN – Nowy Sącz

Volkswagen T2 1973 – 89000 PLN – Żywiec

Volkswagen T2 zadebiutował w 1967 roku jako następca „bulika”. Znany na całym świecie, produkowany był Niemczech, Meksyku i Argentynie, a w Polsce przylgnęło do niego określenie „ogórek”. Występował jako furgon, pick-up, pick-up z kabiną załogową (doka), mikrobus czy niezliczone wersje kempingowe. Popularność zyskał ogromną, do 1979 roku wyprodukowano ich 4,5 miliona. Prezentowany egzemplarz przeszedł pełen proces renowacji. Posiada 9 miejsc siedzących, wyciąganą i obracaną środkową kanapę oraz rozkładane łóżko. Auto otrzymało front z modelu T2a z lat ’67-70, dzięki czemu może poszczycić się kierunkowskazami umieszczonymi pod przednimi lampami, tak jak w klasycznym T1.
Czytaj dalej Volkswagen T2 1973 – 89000 PLN – Żywiec

Volkswagen Passat B3 1991 – 33000 PLN – Poznań

Skąd miłość narodu do Passata? Zapewne w dużej mierze to sentyment, chęć powrotu do przełomowych dla wielu lat transformacji, rodzącego się w Polsce kapitalizmu i własnych wspomnień. Generacja trzecia modelu powstawała w latach 1988 – 1993. Był pierwszy Passatem nie powiązanym konstrukcyjnie z Audi, miał po raz pierwszy silnik umieszczony poprzecznie, znacznie większe wnętrze i nowoczesną, opracowaną od podstaw sylwetkę. Volkswagen Passat B3 był pierwszym modelem marki z wklejoną szybą przednią i tylną i pierwszym z wlotem powietrza przeniesionym pod zderzak. Gładka powierzchnia wpłynęła na współczynnik oporu powietrza Cx, wynoszący jedynie 0,29. Dziś taki egzemplarz zachowany w idealnym stanie, nawet w podstawowej wersji CL i w białym lakierze, naturalnie budzi zachwyt. W końcu to takie wersje pojawiały się najczęściej na naszych drogach, a nie dopasione VR6.
Czytaj dalej Volkswagen Passat B3 1991 – 33000 PLN – Poznań

Volkswagen Golf GTI Mk3 1992 – SPRZEDANY

Trzy magiczne litery GTI zawsze zmieniały optykę. To dzięki nim przeciętny kompakt przeradzał się w obiekt zazdrości. Volkswagen Golf GTI Mk3 do dziś jest cool. W ogłoszeniu wersja ośmiozaworowa, 115-konna, za to w pięknym, oryginalnym stanie, z dwiema parami drzwi i przebiegiem jedynie 99 tys. kilometrów. Bezwypadkowy, bez przeróbek, bez korozji. Wszystkie wyróżniki sportowej wersji są tu na miejscu, a samochód z pewnością może być ozdobą garażu, ściągając na ulicy spojrzenia wszystkich tych, którzy wiedzą o co chodzi.
Czytaj dalej Volkswagen Golf GTI Mk3 1992 – SPRZEDANY