Archiwum kategorii: Subaru

Subaru Impreza WRX STI 2002 – 140000 PLN – Warszawa

Subaru Impreza WRX STI to marzenie wielu. Czteronapędowe, turbodoładowane auto stworzone wprost do udziału w Rajdowych Mistrzostwach Świata. Model drugiej generacji, zwany jako „bug eye”, został po raz pierwszy zaprezentowane w 2000 roku. Wnętrze oraz nadwozie zostały zaprojektowane od podstaw, a we wrześniu 2001 roku po raz pierwszy na Starym Kontynencie pojawiła się oficjalnie kultowa odmiana o najbardziej sportowych parametrach: Subaru Impreza WRX STi. Co otrzymamy kupując to Subaru? Przepustkę do świata niezwykłych emocji, doznań, dźwięków, przyspieszeń, hamowań i całej masy radości. A do tego, jeżeli bawić się będziemy ostrożnie, WRX STI może okazać się dobrą lokatą kapitału.
Czytaj dalej Subaru Impreza WRX STI 2002 – 140000 PLN – Warszawa

Subaru XT 4WD Turbo 1987 – SPRZEDANE

Kiedy Subaru XT debiutowało na rynku w 1985 roku, mogło poszczycić się najniższym współczynnikiem oporu aerodynamicznego wśród wszystkich seryjnych samochodów na świecie. Cx = 0,29 fascynował, ale jeszcze bardziej zachwycała sama stylistyka. O ile do tego czasu samochody Subaru były postrzegane jako brzydkie i tanie, w tym momencie na rynku ukazał się samochód, który miał ostre, klinowate kształty będące ówcześnie szczytem mody, miał też świetny napęd na 4 koła, i mógł mieć turbosprężarkę. Również pulpit był futurystyczny i przypominał rozwiązania stosowane w lotnictwie (spójrzcie tylko na kształt dźwigni zmiany biegów i sposób sterowania wycieraczkami i nawiewem). To był futuryzm w czystej formie. Jak wspominała jedna z ówczesnych reklam, taki samochód mógłby zbudować Mercedes, gdyby był mniej oszczędny i dużo bardziej pomysłowy. Choć modeli XT, XT6 i Alcyone (jak nazwano auto w Japonii) zbudowano łącznie niemal 100 tysięcy, dziś na drodze jest to rzadkość. Gruntownie dopieszczony egzemplarz zdecydowanie raduje oczy.
Czytaj dalej Subaru XT 4WD Turbo 1987 – SPRZEDANE

Subaru Legacy Turbo 1991 – 69900 PLN – Krosno

Subaru w latach 70-tych i 80-tych miało reputację producenta, który tworzył samochody dziwaczne, tanie, których główną i jedyną zaletą był stały napęd na 4 koła, pozwalający je eksploatować w górskim terenie. Subaru Legacy pierwszej generacji odmieniło ten obraz na zawsze. To od tego modelu w wersji Turbo zaczęła się ekspansja w świecie rajdów. To za kierownicą Subaru Legacy RS Colin McRea zdobył pierwsze zwycięstwo dla marki w WRC w Rajdzie Rothmansa w Nowej Zelandii w 1993 roku, a potem już było z górki. Trzy mistrzostwa konstruktorów ugruntowały pozycję marki, a Subaru Impreza GT, jak i jego poprzednik – Subaru Legacy Turbo (potocznie zwane u nas „turbodziadkiem”) stały się samochodami kultowymi. Ich jedyną bolączką była nienajmocniejsza blacharka, to przyczyniło się do szybkiego przetrzebienia populacji w czasach, gdy nie były to drogie samochody. Dziś zadbane, dopieszczone egzemplarze są na rynku rzadkością, co ma swoje odbicie w rosnących cenach.
Czytaj dalej Subaru Legacy Turbo 1991 – 69900 PLN – Krosno

Subaru Impreza GCB 1995 – 19900 PLN – Łódź

Subaru Impreza GCB to wersja kombi samochodu, który stał się podstawą do zbudowania jednego z najbardziej utytułowanych samochodów rajdowych w historii. Lecz nawet bez magicznego oznaczenia WRX, turbosprężarki i złotych felg nie jest to wóz, który moglibyśmy nazwać nudnym. Z jednej strony gwarantuje nisko położony środek ciężkości i piękne brzmienie jednostki w układzie bokser, z drugiej oferuje stały napęd na 4 koła, który w wersji kombi uzupełniono o reduktor. Jeżeli zdecydujemy się na mocniejsze dociśnięcie gazu gwarantujący na luźnej nawierzchni, wrażenia czekają nas iście rajdowe. Ten jednak egzemplarz widać, że nigdy nie służył do niecnych zabaw. Zachowany przepięknie, wciąż ma oryginalna powłokę lakierniczą i jedynie 119000 km przebiegu.
Czytaj dalej Subaru Impreza GCB 1995 – 19900 PLN – Łódź

Subaru Legacy BC 1990 – 18000 PLN – Warszawa

Subaru Legacy BC to konstrukcja niegdyś uwielbiana i niezwykle często służąca tam, gdzie potrzebny był samochód nie bojący się ciężkich zimowych warunków. W górskich rejonach Austrii, Niemiec czy Szwajcarii Subaru było bardzo częstym widokiem. Dziś ich rolę przejęły wszechobecne SUVy, a zadbany egzemplarz i stale eksploatowany egzemplarz to widok niezwykły nawet w Alpach, nie wspominając już o polskim rynku. To oryginalny i bardzo ciekawy samochód od strony technicznej. Stały napęd na cztery koła w połączeniu z zapewniającym nisko umieszczony środek ciężkości silnikiem typu bokser gwarantuje świetne prowadzenie przy ciekawym dźwięku silnika. Ten egzemplarz ma piękny kolor, zadbane wnętrze i ciekawe wyposażenie, obejmujące klimatyzację i ogrzewanie postojowe.
Czytaj dalej Subaru Legacy BC 1990 – 18000 PLN – Warszawa

Subaru Impreza WRX STi Type R 1997 – 77000 PLN – Łódź

Subaru Impreza WRX STi Type R to prawdziwa rajdowa legenda. Pozwala połączyć radość z ostrej jazdy z frajdą z posiadania nieszablonowego klasyka. Jak żadne inne udowadnia, że nie z każdą dwudziestoletnią konstrukcją należy się pieścić. Tu bezpieczeństwo zapewnia wspawana klatka bezpieczeństwa, fotele kubełkowe z homologacją FIA, szelkowe pasy bezpieczeństwa i system gaśniczy. Gwintowane zawieszenie i możliwość regulacji kątów przednich kół pozwalają odpowiednio ustawić samochód, by na każdej nawierzchni szedł jak dzika kuna. To oryginalna wersja Type R w dwudrzwiowym nadwoziu GC8, wyróżniająca się fabrycznie odelżonym nadwoziem, brakiem ABSu, natryskiem wody na intercooler, wzmocnionym dyferencjałem i skrzynią z regulacją spięcia centralnego mostu (DCDD). To wszystko po to, by fabryczny produkt mógł dobrze sprawdzić się w wersji rajdowej, takiej jak ta w ogłoszeniu.
Czytaj dalej Subaru Impreza WRX STi Type R 1997 – 77000 PLN – Łódź

Subaru Impreza RS 1999 – SPRZEDANE

Subaru Impreza RS była najbardziej rasową wersją pierwszej generacji modelu, oferowaną na rynku amerykańskim. Wizualnie do złudzenia przypomina kultową japońską odmianę Type-R. Pod maską samochód zachował charakterystyczny dla marki silnik z przeciwsobnym układem cylindrów, choć przez restrykcyjne normy emisji substancji szkodliwych w Kalifornii, na wyposażeniu zabrakło turbosprężarki. Nisko położony środek ciężkości i stały napęd na cztery koła wciąż pozwalają na świetną zabawę, szczególnie na luźnej nawierzchni.
Czytaj dalej Subaru Impreza RS 1999 – SPRZEDANE