Archiwum kategorii: Subaru

Subaru Legacy spec. B 2007 – 36000 PLN – Starachowice

Filozofia budowy aut marki Subaru zawsze była inna niż u konkurencji. Tu zawsze na pierwszym miejscu był układ napędowy, wokół którego dopiero budowano karoserię. Pod skórą Legacy czwartej generacji znajdował się układ „Symmetrical All-Wheel Drive”. Tu wszystko musiało być niemal idealnie symetryczne – wał napędowy umieszczony idealnie w osi pojazdu, każda półoś jednakowej długości, silnik bokser umieszczony wzdłużnie, z wałem korbowym znów idealnie w osi pojazdu, a do tego z wyjątkowo nisko umieszczonym środkiem ciężkości. Mimo, że to kombi średniej klasy, taki układ napędowy gwarantuje mu niezwykłą stabilność i fantastyczne zachowanie na drodze, szczególnie w owianej legendą wersji spec. B, która jeździ na amortyzatorach Bilstein, sztywniejszych sprężynach i elementach zawieszenia z Imprezy WRX. Spec. B ma również szersze felgi i opony oraz mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. W rezultacie jest to rewelacyjny sleeper, w uniwersalnym nadwoziu typu kombi, ale za to ze stylowymi bezramkowymi drzwiami i proporcjami nadwozia, które nie były równie zgrabne w żadnej innej generacji modelu Legacy.
Czytaj dalej Subaru Legacy spec. B 2007 – 36000 PLN – Starachowice

Subaru XT 4WD Turbo 1987 – SPRZEDANE

Kiedy Subaru XT debiutowało na rynku w 1985 roku, mogło poszczycić się najniższym współczynnikiem oporu aerodynamicznego wśród wszystkich seryjnych samochodów na świecie. Cx = 0,29 fascynował, ale jeszcze bardziej zachwycała sama stylistyka. O ile do tego czasu samochody Subaru były postrzegane jako brzydkie i tanie, w tym momencie na rynku ukazał się samochód, który miał ostre, klinowate kształty będące ówcześnie szczytem mody, miał też świetny napęd na 4 koła, i mógł mieć turbosprężarkę. Również pulpit był futurystyczny i przypominał rozwiązania stosowane w lotnictwie (spójrzcie tylko na kształt dźwigni zmiany biegów i sposób sterowania wycieraczkami i nawiewem). To był futuryzm w czystej formie. Jak wspominała jedna z ówczesnych reklam, taki samochód mógłby zbudować Mercedes, gdyby był mniej oszczędny i dużo bardziej pomysłowy. Choć modeli XT, XT6 i Alcyone (jak nazwano auto w Japonii) zbudowano łącznie niemal 100 tysięcy, dziś na drodze jest to rzadkość. Gruntownie dopieszczony egzemplarz zdecydowanie raduje oczy.
Czytaj dalej Subaru XT 4WD Turbo 1987 – SPRZEDANE

Subaru Legacy Turbo 1991 – 69900 PLN – Krosno

Subaru w latach 70-tych i 80-tych miało reputację producenta, który tworzył samochody dziwaczne, tanie, których główną i jedyną zaletą był stały napęd na 4 koła, pozwalający je eksploatować w górskim terenie. Subaru Legacy pierwszej generacji odmieniło ten obraz na zawsze. To od tego modelu w wersji Turbo zaczęła się ekspansja w świecie rajdów. To za kierownicą Subaru Legacy RS Colin McRea zdobył pierwsze zwycięstwo dla marki w WRC w Rajdzie Rothmansa w Nowej Zelandii w 1993 roku, a potem już było z górki. Trzy mistrzostwa konstruktorów ugruntowały pozycję marki, a Subaru Impreza GT, jak i jego poprzednik – Subaru Legacy Turbo (potocznie zwane u nas „turbodziadkiem”) stały się samochodami kultowymi. Ich jedyną bolączką była nienajmocniejsza blacharka, to przyczyniło się do szybkiego przetrzebienia populacji w czasach, gdy nie były to drogie samochody. Dziś zadbane, dopieszczone egzemplarze są na rynku rzadkością, co ma swoje odbicie w rosnących cenach.
Czytaj dalej Subaru Legacy Turbo 1991 – 69900 PLN – Krosno

Subaru Impreza GCB 1995 – 19900 PLN – Łódź

Subaru Impreza GCB to wersja kombi samochodu, który stał się podstawą do zbudowania jednego z najbardziej utytułowanych samochodów rajdowych w historii. Lecz nawet bez magicznego oznaczenia WRX, turbosprężarki i złotych felg nie jest to wóz, który moglibyśmy nazwać nudnym. Z jednej strony gwarantuje nisko położony środek ciężkości i piękne brzmienie jednostki w układzie bokser, z drugiej oferuje stały napęd na 4 koła, który w wersji kombi uzupełniono o reduktor. Jeżeli zdecydujemy się na mocniejsze dociśnięcie gazu gwarantujący na luźnej nawierzchni, wrażenia czekają nas iście rajdowe. Ten jednak egzemplarz widać, że nigdy nie służył do niecnych zabaw. Zachowany przepięknie, wciąż ma oryginalna powłokę lakierniczą i jedynie 119000 km przebiegu.
Czytaj dalej Subaru Impreza GCB 1995 – 19900 PLN – Łódź

Subaru Legacy BC 1990 – 18000 PLN – Warszawa

Subaru Legacy BC to konstrukcja niegdyś uwielbiana i niezwykle często służąca tam, gdzie potrzebny był samochód nie bojący się ciężkich zimowych warunków. W górskich rejonach Austrii, Niemiec czy Szwajcarii Subaru było bardzo częstym widokiem. Dziś ich rolę przejęły wszechobecne SUVy, a zadbany egzemplarz i stale eksploatowany egzemplarz to widok niezwykły nawet w Alpach, nie wspominając już o polskim rynku. To oryginalny i bardzo ciekawy samochód od strony technicznej. Stały napęd na cztery koła w połączeniu z zapewniającym nisko umieszczony środek ciężkości silnikiem typu bokser gwarantuje świetne prowadzenie przy ciekawym dźwięku silnika. Ten egzemplarz ma piękny kolor, zadbane wnętrze i ciekawe wyposażenie, obejmujące klimatyzację i ogrzewanie postojowe.
Czytaj dalej Subaru Legacy BC 1990 – 18000 PLN – Warszawa

Subaru Impreza WRX STi Type R 1997 – 77000 PLN – Łódź

Subaru Impreza WRX STi Type R to prawdziwa rajdowa legenda. Pozwala połączyć radość z ostrej jazdy z frajdą z posiadania nieszablonowego klasyka. Jak żadne inne udowadnia, że nie z każdą dwudziestoletnią konstrukcją należy się pieścić. Tu bezpieczeństwo zapewnia wspawana klatka bezpieczeństwa, fotele kubełkowe z homologacją FIA, szelkowe pasy bezpieczeństwa i system gaśniczy. Gwintowane zawieszenie i możliwość regulacji kątów przednich kół pozwalają odpowiednio ustawić samochód, by na każdej nawierzchni szedł jak dzika kuna. To oryginalna wersja Type R w dwudrzwiowym nadwoziu GC8, wyróżniająca się fabrycznie odelżonym nadwoziem, brakiem ABSu, natryskiem wody na intercooler, wzmocnionym dyferencjałem i skrzynią z regulacją spięcia centralnego mostu (DCDD). To wszystko po to, by fabryczny produkt mógł dobrze sprawdzić się w wersji rajdowej, takiej jak ta w ogłoszeniu.
Czytaj dalej Subaru Impreza WRX STi Type R 1997 – 77000 PLN – Łódź

Subaru Impreza RS 1999 – SPRZEDANE

Subaru Impreza RS była najbardziej rasową wersją pierwszej generacji modelu, oferowaną na rynku amerykańskim. Wizualnie do złudzenia przypomina kultową japońską odmianę Type-R. Pod maską samochód zachował charakterystyczny dla marki silnik z przeciwsobnym układem cylindrów, choć przez restrykcyjne normy emisji substancji szkodliwych w Kalifornii, na wyposażeniu zabrakło turbosprężarki. Nisko położony środek ciężkości i stały napęd na cztery koła wciąż pozwalają na świetną zabawę, szczególnie na luźnej nawierzchni.
Czytaj dalej Subaru Impreza RS 1999 – SPRZEDANE

Subaru Impreza WRX Type RA 1997 – SPRZEDANE

Subaru Impreza WRX Type RA to japońska wersja słynnej rajdówki. Samochód wyróżnia wyższa moc niż w europejskiej wersji – 280 KM w lekkiej karoserii robi z niego prawdziwy pocisk na kołach. Znajdziemy w niej słynny gadżet w postaci otwieranego daszku w dachu, poprawiającego wentylację. Dzięki zamontowaniu głębokich kubełków i zamszowej kierownicy można doskonale wyczuć ten samochód przy szybkiej jeździe (właściciel deklaruje, że na życzenie może samochód przywrócić do oryginalnego wyposażenia).
Czytaj dalej Subaru Impreza WRX Type RA 1997 – SPRZEDANE

Subaru Impreza WRX Type RA STI 555 Limited 1998 – SPRZEDANE

Niebieski lakier, złote felgi i ogromny spojler na tylnej klapie to połączenie dobrze znane i rozpoznawalne, lecz tutaj mamy do czynienia z wersją szczególną. Subaru Impreza WRX Type RA STI to topowa odmiana kultowej rajdówki. Oferowała najmocniejszy dostępny silnik, krótkie przełożenia skrzyni biegów, lekką karoserię z minimalną izolacją akustyczną i DCCD – aktywny dyferencjał, co już w cywilnej wersji dawało niemal wyczynowe wrażenia. Subaru Impreza 555 Limited – to limitowana seria, numerowana i wyprodukowana w ilości zaledwie 555 sztuk na przełomie 1998 i 99 roku.
Czytaj dalej Subaru Impreza WRX Type RA STI 555 Limited 1998 – SPRZEDANE