Saab

Saab 96 1964 – 120000 PLN – Poznań

Dla Polaków dwusuw to najczęściej Syrena, ale są na świecie pojazdy, którym ona butów nie jest godna czyścić. Jednym z najwspanialszych z pewnością jest Saab 96. Opracowany został przez pragmatycznych Szwedów, stąd aerodynamiczna sylwetka wzorowana na drugiej branży firmy Saab, czyli na lotnictwie. Do dziś nie wynaleziono nic lepszego niż sylwetka w kształci kropli wody i tak właśnie wygląda bryła tego samochodu. Zachwycić może również finezja wielu jego detali, jak choćby pięknie rozwiązany mechanizm chowania szyb w drzwiach. Niska masa i dobra aerodynamika sprawiły, że firma Saab podjęła rękawicę i w latach 60. aktywnie zaczęła uczestniczyć w motorsporcie. Rywalizacja przebiegała dwutorowo – z jednej strony był to świat rajdów, a z drugiej świat wyścigów. I to właśnie z tym drugim światem związany jest ten egzemplarz.
Czytaj dalej Saab 96 1964 – 120000 PLN – Poznań

Saab 9-3 Viggen Convertible 2001 – 85000 PLN – Poznań

Saab 9-3 Viggen Convertible to coś specjalnego, wersja która wśród wszystkich modeli tej generacji zdaje się być najbardziej ekstrawagancka i jest po prostu najszybsza. Nazwa „Viggen” („ Piorun”) pochodzi od samolotu Saab 37 Viggen, czyli szwedzkiego myśliwca będącego dumą narodu. Wygląd zewnętrzny Viggena obejmuje kilka unikalnych elementów, jak zmodyfikowany tylny spoiler klapy, aerodynamiczne osłony zderzaka i przedłużenia progów. Na tym nie koniec niespodzianek, bo jego silnik 2,3 l został opracowany przez brytyjski zespół wyścigowy Tom Walkinshaw Racing (TWR). Te auta z latami stają się coraz bardziej poszukiwane, a ceny rosną. Viggenów zbudowano około 4600 sztuk, ale kabriolety stanowią wśród nich zdecydowaną mniejszość.
Czytaj dalej Saab 9-3 Viggen Convertible 2001 – 85000 PLN – Poznań

Saab 900 Cabriolet NG 1997 – 28000 PLN – Zgierz

Saab 900 NG, czyli New Generation, zachował starą nazwę, ale był zupełnie nowym autem. Oferowany od 1993 do 1998 roku w fabryce Saaba w Trollhättan oraz w zakładach Valmet w Finlandii, w której budowano wersję Cabriolet, czyli taką jak tu prezentowana. Model zachowywał pewne podobieństwa do kultowego poprzednika, czyli tzw. „krokodyla”, ale bazą jego opracowania była platformie GM2900 (na której powstały Opel Vectra A oraz Calibra), z zastosowaniem silnika H Saaba. W tym egzemplarzu po maską pracuje B234, czyli szwedzki silnik zbuodowany na bazie jednostki Triumpha, rozwijany przez Saaba od 1981 do 2009 roku.
Czytaj dalej Saab 900 Cabriolet NG 1997 – 28000 PLN – Zgierz

Saab 9-3 Cabrio Aero Hirsch Performance 2006 – 100000 PLN – Mińsk Mazowiecki

Chociaż marka Saab nie przetrwała jako producent samochodów do dziś, wciąż wiele wyprodukowanych przez nią egzemplarzy ma się świetnie i z powodzeniem może służyć nawet do codziennej jazdy. Taki Saab zdecydowanie budzi emocje, zwłaszcza jeżeli jest w topowej wersji wyposażenia i z najmocniejszym dostępnym silnikiem, i takie właśnie auto możecie nabyć w Mińsku Mazowieckim. Pod jego maską pracuje 2,8 l V6, z którego specjaliści z będącej wówczas oficjalnym partnerem Saaba szwajcarskiej firmy tuningowej Hirsch Performance wycisnęli solidne 285 KM. To wóz, który z jednej strony jest elegancki, a z drugiej strony potrafi być piorunująco szybki.
Czytaj dalej Saab 9-3 Cabrio Aero Hirsch Performance 2006 – 100000 PLN – Mińsk Mazowiecki

Saab 9-3 II 2008 – 55000 PLN – Warszawa

Saab 9-3 II generacji otrzymał nadwozie nazwane SportSedan i jednostki General Motors, które z powodzeniem można było tuningować uzyskując znacznie lepsze parametry niż w fabryce. Przykładowo – dwulitrówka fabrycznie oferowana była w wariantach 150, 170 i 210 KM, a w tym egzemplarzu – po zmianie turbo, intercoolera i wystrojeniu – jest już 290 KM. Samochód zaprojektowano na platformie General Motors GM Epsilon, z wykorzystaniem elementów stylistycznych charakterystycznych dla marki, jak na przykład słupek C w kształcie hokejowego kija. Zwraca uwagę kolor tego egzemplarza – „ice blue” – jeden z najciekawszych w ówczesnej palecie marki.
Czytaj dalej Saab 9-3 II 2008 – 55000 PLN – Warszawa

Saab 900 Turbo Commemorative Edition Convertible 1993 – 125000 PLN – Nowy Tomyśl

Saab 900 Turbo Commemorative Edition to specjalna wersja przygotowana wyłącznie na rynek amerykański jako ostatnia odsłona klasycznego „krokodyla”. W 1992 roku ukazała się jako Coupe, zaś rok później jako kabriolet. To co je łączyło, to najbardziej dziś pożądana przez miłośników marki czerwona skrzyneczka, oznaczająca dodatkową moc, o 10 KM wyższą niż wcześniej w najmocniejszych Turbo. Do tego pakiet i felgi Aero, przygotowany wyłącznie dla tej serii lakier „nova black”, brązowe skórzane wnętrze z grafitową lamówką, eskę z orzecha włoskiego i brązowy dach. Zbudowano ich tylko 500 sztuk.
Czytaj dalej Saab 900 Turbo Commemorative Edition Convertible 1993 – 125000 PLN – Nowy Tomyśl

Saab 96 V4 1967 – SPRZEDANY

Saab 96 narodził się w roku 1960, jako rozwinięcie konstrukcji modelu 93. Początkowo, podobnie jak poprzednik, otrzymał silnik dwusuwowy, a także wąską atrapę chłodnicy, co sprawiło, że nie każdy potrafił go odróżnić od poprzednika. Poważniejsze zmiany przyszły w 1964 roku, gdy wykorzystano szeroką atrapę chłodnicy, lecz prawdziwa rewolucja przyszła na rok modelowy 1967, gdy zdecydowano się na nowy silnik. Saab 96 V4 napędzany był przez widlasty, czterosuwowy, czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1498 cm³ i mocy 65 KM, znany m.in. z modelu Ford Taunus 15M. Wcześniej taką moc osiągały odmiany rajdowe, teraz był to dopiero punkt wyjścia. O ile w latach 60-tych szereg rajdowych tytułów zdobył za kierownicą dwusuwowych Saabów Erik Carlsson, kolejna dekada należała do Stiga Blomqvist’a. Zwycięstwa w Rajdzie Szwecji w latach 1971, 1972, 1973 czy Rajdzie RAC w 1971 roku to właśnie triumfy fabrycznego kierowcy Saaba odniesione na modelu 96 V4. Bez wątpienia tymi właśnie sukcesami zainspirowany został właściciel sprzedawanego egzemplarza. Saab 96 V4 zbudowany został z myślą o historykach, ma na pokładzie pełne wyposażenie rajdowe, łącznie z klatką bezpieczeństwa, układem gaśniczym czy odcięciem zapłonu. Jego silnik generuje zdecydowanie więcej mocy, niż seryjna jednostka. Takie osiągi pozwoliły wygenerować tradycyjne metody tuningowe, ze zwiększeniem pojemności silnika, zastosowaniem ostrego wałka, kutych tłoków, większych gaźników czy udoskonaleniu układu dolotowego i wydechowego. Efekt to diametralna różnica w osiągach, aczkolwiek strona wizualna również nie została odpuszczona. Nowy lakier, halogeny, rajdowe felgi – wszystko tu prezentuje się doskonale i zrobione jest zgodnie ze specyfikacją z epoki.
Czytaj dalej Saab 96 V4 1967 – SPRZEDANY

Saab 900S Convertible 1993 – SPRZEDANY

Saab 900S Convertible należy do kanonu motoryzacyjnych klasyków. Swoją niebanalną sylwetką i nieszablonowymi konstrukcyjnymi rozwiązaniami wyróżniał się z tłumu już gdy był nowy, i okazał się być sukcesem tak dużym, że zaskoczył ponoć nawet samego producenta. Zaprezentowany został w 1983 roku, lecz produkcja ruszyła 3 lata później, wiosną 1986 roku. Opracowano go w oparciu o dwudrzwiowego sedana, a za produkcję odpowiadała fińska firma Valmet Automotive. Ten egzemplarz pochodzi z ostatniego okresu produkcji, z 1993 roku. Wyposażony jest w pakiet Aero i 16-calowe felgi Super Aero – dwa dodatki, ktore sprawiają, że wygląda dokładnie tak, jak najlepiej wyposażony Saab wyglądać powinien. To wersja przygotowana na rynek niemiecki, wyposażona w turbosprężarkę. Dzięki niej to doskonały samochód do jazdy, z silnikiem, który pozwala jeździć dynamicznie, sprawiając ogromną radość z jazdy. Ma świetną kolorystykę, jest mocno doinwestowany mechanicznie i z pewnością zapewni pasażerom wiele niezapomnianych chwil.
Czytaj dalej Saab 900S Convertible 1993 – SPRZEDANY

Saab 93 Cabrio 1999 – SPRZEDANY

Saab 93 Cabrio powstał przy współpracy z General Motors, przy wykorzystaniu płyty podłogowej, na której bazowały Opel Vectra i Opel Calibra. Nie da się jednak powiedzieć, że są to podobne samochody. Charakterystyczna stylistyka oraz wiele elementów technicznych zostało dopracowanych bądź stworzonych od nowa, tak, aby zachować niezwykle wyśrubowane, szwedzkie standardy. Saab zachował swój indywidualny, inspirowany lotnictwem styl. To w tym modelu debiutował 'night panel”, pozwalający wygasić niepotrzebne wskaźniki na desce, aby nie męczyć wzroku kierowcy. Nawet w otwartej wersji jest tu miejsce dla czterech osób, a o wygodą pasażerów dba elektrycznie składany dach, klimatyzacje i podgrzewane fotele. To ciekawy samochód, który nawet w doskonałym stanie wciąż da się kupić w rozsądnym budżecie. Lato za sterami takiego Saaba z pewnością będzie niezapomniane.
Czytaj dalej Saab 93 Cabrio 1999 – SPRZEDANY

Saab 900 GT Aero 1993 – SPRZEDANY

Saaby to zawsze były samochody dla ludzi z fantazją. Mają unikalny styl i charakter. Ten jednak nie jest przeciętnym reprezentantem szwedzkiej marki. Dla poszukiwaczy rzadkich, limitowanych serii, ten Saab 900 GT Aero to nie lada gratka. Powstał w zaledwie 70 sztukach, skierowanych na rynek francuski. Powstały one na sam koniec produkcji klasycznego „krokodyla”, są najmocniejszą seryjną specyfikacją. Zbudowane zostały na podstawie najbardziej poszukiwanej wersji B202 16S z wysokociśnieniowym turbo, w nomenklaturze saabiarzy określanych jako „red box”, osiągających moc 185 KM. Wyróżniają się kilkoma specjalnymi dodatkami, jak np. zewnętrzny pakiet Aero i tapicerskie wstawki z wełny Ermenegildo Zegna. Przedstawiany egzemplarz to numer 28 w serii, co potwierdza tabliczka na desce rozdzielczej. Ma częściowo oryginalny lakier i oryginalną tapicerkę, co zwiększa jego walory kolekcjonerskie. Zwraca uwagę doskonały stan wizualny i mechaniczny, potwierdzony dokumentacją serwisową na kwotę dorównującą aktualnej cenie sprzedaży. Warto uzupełnić kolekcję o taki kąsek.
Czytaj dalej Saab 900 GT Aero 1993 – SPRZEDANY