Archiwum kategorii: Saab

Saab 9-3 Cabrio 2000 – 18500 PLN – Radomsko

Model 9-3 pierwszej generacji o oznaczeniu kodowym YS3D jest zmodernizowanym Saabem 900 II NG, który powstał przy współpracy z General Motors, przy wykorzystaniu płyty podłogowej, na której bazowały Opel Vectra i Opel Calibra. Nie da się jednak powiedzieć, że są to podobne samochody. Charakterystyczna stylistyka oraz wiele elementów technicznych zostało dopracowanych bądź stworzonych od nowa przez Szwedów. Saab zachował swój indywidualny, inspirowany lotnictwem styl. To w tym modelu debiutował „night panel”, pozwalający wygasić niepotrzebne wskaźniki na desce, aby nie męczyć wzroku kierowcy. Nawet w otwartej wersji jest tu miejsce dla czterech osób, a o wygodą pasażerów dba elektrycznie składany dach i klimatyzacja. W tym egzemplarzu dodatkowo odnajdziemy niskociśnieniową turbosprężarkę, która sprawia, że Saab jedzie tak, jak każdy oczekuje.
Czytaj dalej Saab 9-3 Cabrio 2000 – 18500 PLN – Radomsko

Saab 900 NG 1994 – 5900 PLN – Mińsk Mazowiecki

Saab 900: zbudowany jak Merc, bezpieczny jak Volvo i znacznie bardziej cool niż BMW, z takim hasłem reklamowym model rozpoczął podbój rynku pod koniec lat 70-tych. Jego następca, Saab 900 NG, gotowy był już w 1991 roku, jednak chęć dopracowania projektu i brak gotówki sprawiły, że zadebiutował dopiero dwa lata później. Dzięki wsparciu General Motors, szwedzka firma mogła rozpocząć produkcję i zaspokoić ogromny popyt na model. Konstrukcyjnie 900 NG bazował na płycie podłogowej Opla Vectry, jednak charakterystyczna stylistyka oraz wiele elementów technicznych zostało dopracowanych bądź stworzonych od nowa przez Szwedów. Samochód budził zaufanie i wyróżniał się na drodze. Skrupulatnie serwisowany i zadbany Saab 900 z ogłoszenia to ciekawe i nietuzinkowe auto firmy, która przeszła już do historii.
Czytaj dalej Saab 900 NG 1994 – 5900 PLN – Mińsk Mazowiecki

Saab 9000 Turbo / S CC Aero 1991 – 30000 PLN – Gdynia

Najbardziej godne pożądania Saaby fabrycznie tytułowane były Aero. To nawiązanie do lotniczych tradycji marki używane było do określenia sportowego charakteru samochodów, wyróżnianego przez najmocniejsze odmiany jednostek napędowych i dodatkowe, sportowe akcesoria. Określenie to po raz pierwszy pojawiło się w modelu 9000 w roku 1991 w przedliftowym jeszcze 9000 Turbo / S CC. Pod jego maską grał silnik o pojemności 2,3 l z dwoma wałkami wyrównoważającymi, uzupełniony o pełnociśnieniowe turbo. Z zewnątrz samochód ozdobił pakiet aerodynamiczny, co nadało mu prawdziwie sportowego pazura. Zwłaszcza w kolorze czerwonym – jaki ma prezentowany egzemplarz – to wyjątkowo przykuwający spojrzenia wóz.
Czytaj dalej Saab 9000 Turbo / S CC Aero 1991 – 30000 PLN – Gdynia

Saab 900 Turbo Aero 13 Limited Edition NG 1995 – SPRZEDANY

Lubicie limitowane edycje? Ta jest o tyle wyjątkowa, że powstała jedynie w 13 sztukach. Saab 900 Turbo Aero 13 Limited Edition NG przygotowany został na rynek Lichtensteinu. Fabrycznie wyposażony został w obniżone i usztywnione zawieszenie, alufelgi, otrzymał przyciemnione szyby oraz przednią dokładkę firmy Zender i niewielki tylny spojler, a także zderzaki i listwy w kolorze nadwozia. Pod jego maską pracuje turbodoładowana, 2-litrowa jednostka, generująca 185 koni mechanicznych. Do tego eleganckie, skórzane wnętrze z charakterystycznym pulpitem z funkcją „night panel”, pozwalającą wygasić większość nieistotnych wskazań na pulpicie. To auto, które ma swój charakter i którego nie sposób pomylić na ulicy z jakimkolwiek innym.
Czytaj dalej Saab 900 Turbo Aero 13 Limited Edition NG 1995 – SPRZEDANY

Saab 93 1959 – ok. 130000 PLN – Szwecja

Saab zaczynał jako firma wydzielona z przedsiębiorstwa lotniczego, stąd kształty inspirowane samolotami nigdy nie były zaskoczeniem. Już pierwsze projekty w latach 40-tych dopracowywane były w tunelu aerodynamicznym, a za stylistykę odpowiadali projektanci lotniczy. Pierwszy seryjnie produkowany Saab, model 92, debiutował w 1950 roku, a piękny Saab 93 był jego konstrukcyjnym i stylistycznym rozwinięciem. Zaprezentowany w 1953 roku, zasilany był silnikiem trzycylindrowym o konstrukcji dwusuwowej, chłodzonym cieczą i napędzającą za pośrednictwem 3-stopniowej skrzyni przednie koła. Od 1957 roku w samochodzie można było już zamówić pasy bezpieczeństwa, które znajdziemy również na wyposażeniu prezentowanego egzemplarza. To, co najbardziej w nim urzeka, to kolorystyka. Fantastyczna kombinacja czarnego lakieru z czerwonym wnętrzem to bodaj najpiękniejsze zestawienie, jakie możemy sobie wyobrazić w tym modelu. Samochód został skrupulatnie odrestaurowany, z zachowaniem pełnej zgodności z oryginałem i dużą wagą przyłożoną do detali. Sprzedaje go znany szwedzki dealer samochodów klasycznych, Michael Schiebler. Co ciekawe, robi to już po raz drugi. Po raz pierwszy zakupił auto w 2013 roku, ale wówczas był to projekt do renowacji. Latem 2020 zdecydował się po raz kolejny odkupić ten egzemplarz, widząc jak wspaniałą przeszedł metamorfozę u kolejnego właściciela.
Czytaj dalej Saab 93 1959 – ok. 130000 PLN – Szwecja

Saab 9000 CS 1993 – SPRZEDANY

Pierwszy Saab 9000 pojawił się w 1984 roku. To projekt Giorgetto Giugiaro, zbudowany na tej samej płycie podłogowej, co Lancia Thema, Fiat Croma i Alfa Romeo 164. Szwed wyróżniał się bardziej zaawansowanymi rozwiązaniami z dziedziny bezpieczeństwa, przepastnym wnętrzem i bogatym wyposażeniem. W prezentowanym egzemplarzu na pokładzie jest automatyczna skrzynia biegów, podgrzewane fotele, welurowa tapicerka, elektryczne szyby i lusterka. Jest też podnoszona tylna klapa, pozwalająca na lepszy dostęp do przestrzeni bagażowej. Pod maską – jednostka 2,3 l. Takie połączenie gwarantuje świetny poziom komfortu i niezłe osiągi, a nade wszystko – w dzisiejszych czasach pozwala wyróżnić się na drodze. Samochód z ogłoszenia to egzemplarz ze szwajcarskiego rynku w poliftowej wersji CS. Przeprojektowano w niej przedni i tylny pas, wprowadzono drobne zmiany we wnętrzu, lecz wszystko co, co w nim najwspanialsze, pozostawiono bez zmian. Nawet późniejszy model 9-5 nie oferował już tyle miejsca w wnętrzu, ani tak doskonałej tapicerki.
Czytaj dalej Saab 9000 CS 1993 – SPRZEDANY

Saab 900 1991 – 18000 PLN – Warszawa

Szukając klasyka dla siebie bierzemy pod uwagę cały szereg wytycznych. Zaczynając od pragmatycznych, jak dostępność i cena części zamiennych, aż po oryginalność i unikatowość modelu. Saab 900 popularnie zwany „krokodylem” niewątpliwie ma w sobie „to coś”. Ten szczególny urok tworzą nie tylko styl i design projektu Björna Envalla. Na charakter Saaba wpływa także sposób prowadzenia oraz ciekawe i nietuzinkowe rozwiązania, od umiejscowienia stacyjki po sposób otwierania maski. Rozpoznawalność i świadomość Saaba 900 w Polsce jest duża, a grupa jego fanów z roku na rok rośnie. Nie trudno też znaleźć okazy w lepszym i gorszym stanie. My jednak, biorąc pod uwagę swoje doświadczenia, polecamy okazy w stanie jak najlepszym. Ten z ogłoszenia to zadbany egzemplarz „od wuja z Belgii” . Z ładnym lakierem, w dobrym stanie blacharskim, z odnowionym wnętrzem, będzie natychmiastową radością, bez wielkich wydatków na starcie.
Czytaj dalej Saab 900 1991 – 18000 PLN – Warszawa

Saab 96 V4 Rally 1967 – SPRZEDANY

Saab 96 narodził się w roku 1960, jako rozwinięcie konstrukcji modelu 93. Początkowo, podobnie jak poprzednik, otrzymał silnik dwusuwowy, a także wąską atrapę chłodnicy, co sprawiło, że nie każdy potrafił go odróżnić od poprzednika. Poważniejsze zmiany przyszły w 1964 roku, gdy wykorzystano szeroką atrapę chłodnicy, lecz prawdziwa rewolucja przyszła na rok modelowy 1967, gdy zdecydowano się na nowy silnik. Saab 96 V4 napędzany był przez widlasty, czterosuwowy, czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1498 cm³ i mocy 65 KM, znany m.in. z modelu Ford Taunus 15M. Wcześniej taką moc osiągały odmiany rajdowe, teraz był to dopiero punkt wyjścia. O ile w latach 60-tych szereg rajdowych tytułów zdobył za kierownicą dwusuwowych Saabów Erik Carlsson, kolejna dekada należała do Stiga Blomqvist’a. Zwycięstwa w Rajdzie Szwecji w latach 1971, 1972, 1973 czy Rajdzie RAC w 1971 roku to właśnie triumfy fabrycznego kierowcy Saaba odniesione na modelu 96 V4. Bez wątpienia tymi właśnie sukcesami zainspirowany został właściciel sprzedawanego egzemplarza. Saab 96 V4 zbudowany został z myślą o historykach, ma na pokładzie pełne wyposażenie rajdowe, łącznie z klatką bezpieczeństwa, układem gaśniczym czy odcięciem zapłonu. Jego silnik generuje imponujące 140 KM, czyli ponad dwukrotnie więcej, niż seryjna jednostka. Takie osiągi pozwoliły wygenerować tradycyjne metody tuningowe, ze zwiększeniem pojemności silnika, zastosowaniem ostrego wałka, kutych tłoków, większych gaźników czy udoskonaleniu układu dolotowego i wydechowego. Efekt to diametralna różnica w osiągach, aczkolwiek strona wizualna również nie została odpuszczona. Nowy lakier, halogeny, rajdowe felgi – wszystko tu prezentuje się doskonale i zrobione jest zgodnie ze specyfikacją z epoki. Imponujący egzemplarz.
Czytaj dalej Saab 96 V4 Rally 1967 – SPRZEDANY

Saab 900 Sunbeach by Rinspeed Turbo Cabriolet 1995 – SPRZEDANY

Rinspeed to owiana legendą firma projektowa ze Szwajcarii, znana od lat 80-tych z produkcji niezwykle awangardowych prototypów, budowanych najczęściej w oparciu o Porsche. O ile jednostkowo produkowane supersamochody były propozycją dla tych najbardziej obrzydliwie bogatych i chcących się wyróżnić, firma popełniła również kilka bardziej przystępnych projektów. Przykładowo posiadając 70 tysięcy szwajcarskich franków, wejść można było w posiadanie jednego z 70 stworzonych egzemplarzy Saab’a 900 Sunbeach by Rinspeed Turbo Cabriolet. Auto pokryto lakierem kameleon i wyposażono w kontrastowe zagłówki i elementy wnętrza. Do tego obniżono zawieszenie, dodano felgi BBS i dokładkę przedniego zderzaka. Pod maską pozostawiono seryjną jednostkę, w tej wersji oferującą solidne 185 koni mechanicznych. Zmiany nieduże, ale konsekwentne i zdecydowane, które z pewnością sprawiły, że tego Saaba 900 NG nikt nie nazwie już nudnym.
Czytaj dalej Saab 900 Sunbeach by Rinspeed Turbo Cabriolet 1995 – SPRZEDANY

Saab 900 NG 1994 – 18900 PLN – Nowy Sącz

„Saab 900: zbudowany jak Merc, bezpieczny jak Volvo i znacznie bardziej cool niż BMW”, z takim hasłem reklamowym model rozpoczął podbój rynku pod koniec lat 70-tych. Jego następca, Saab 900 NG, gotowy był już w 1991 roku, jednak chęć dopracowania projektu i brak gotówki sprawiły, że zadebiutował dopiero dwa lata później. Dzięki wsparciu General Motors, szwedzka firma mogła rozpocząć produkcję i zaspokoić ogromny popyt na model. Konstrukcyjnie 900 NG bazował na płycie podłogowej Opla Vectry, jednak charakterystyczna stylistyka oraz wiele elementów technicznych zostało dopracowanych bądź stworzonych od nowa przez Szwedów. Samochód budził zaufanie i wyróżniał się na drodze. Sprowadzony ze Szwajcarii Saab 900 NG z niskim przebiegiem to ciekawe i nietuzinkowe auto szwedzkiej marki, która przeszła już do historii.
Czytaj dalej Saab 900 NG 1994 – 18900 PLN – Nowy Sącz