Archiwum kategorii: Saab

Saab 9000 CS 1993 – 12000 PLN – Wrocław

Pierwszy Saab 9000 pojawił się w 1984 roku. To projekt Giorgetto Giugiaro, zbudowany na tej samej płycie podłogowej, co Lancia Thema, Fiat Croma i Alfa Romeo 164. Szwed wyróżniał się bardziej zaawansowanymi rozwiązaniami z dziedziny bezpieczeństwa, przepastnym wnętrzem i bogatym wyposażeniem. W prezentowanym egzemplarzu na pokładzie jest automatyczna skrzynia biegów, podgrzewane fotele, welurowa tapicerka, elektryczne szyby i lusterka. Jest też podnoszona tylna klapa, pozwalająca na lepszy dostęp do przestrzeni bagażowej. Pod maską – jednostka 2,3 l. Takie połączenie gwarantuje świetny poziom komfortu i niezłe osiągi, a nade wszystko – w dzisiejszych czasach pozwala wyróżnić się na drodze. Samochód z ogłoszenia to egzemplarz ze szwajcarskiego rynku w poliftowej wersji CS. Przeprojektowano w niej przedni i tylny pas, wprowadzono drobne zmiany we wnętrzu, lecz wszystko co, co w nim najwspanialsze, pozostawiono bez zmian. Nawet późniejszy model 9-5 nie oferował już tyle miejsca w wnętrzu, ani tak doskonałej tapicerki.
Czytaj dalej Saab 9000 CS 1993 – 12000 PLN – Wrocław

Saab 90 1986 – 38000 PLN – Poznań

Saab 90 rozpoczął serię nazewnictwa 90/900/9000. Nazwę zaczerpnięto z pierwszego cywilnego samolotu pasażerskiego, Saab 90 Scandia. Kolejne modele Saaba używały numerów według tego samego klucza co samoloty Scandia. Łączyły je cywilne zastosowanie, jak i filozofia marki, w założeniu łącząca oba światy, motoryzacji i lotnictwa. Model po raz pierwszy zaprezentowano w 1984 roku. Jego historia sięga 1968 roku, kiedy to rozpoczęto produkcję modelu 99, którego 90-tka była rozwinięciem. Tylna część jego nadwozia to już zapowiedź późniejszej dziewięćsetki. Jedyny silnik stosowany w tym modelu miał pojemność 2 l i moc 100 KM. W Uusikaupunki (w Finlandii) w latach 1984 – 1987 wyprodukowano ich dokładnie 25378 sztuk. Około 10000 z nich sprzedano w Szwecji, skąd sprowadzony został prezentowany egzemplarz. Ten egzemplarz uchował się we wspaniałym, oryginalnym stanie. Z pewnością jest ciekawym wyborem dla miłośnika ceniącego unikalny skandynawski styl i design.
Czytaj dalej Saab 90 1986 – 38000 PLN – Poznań

Saab 900 1989 – 14900 PLN – Kraków

Jego hasło reklamowe z czasów świetności mówi o nim chyba wszystko: “Saab 900: zbudowany jak Merc, bezpieczny jak Volvo i o wiele bardziej cool niż BMW.” Popularnie zwany Krokodylem, Saab 900 pierwszej serii, pojawił się w produkcji już w 1978 roku, a powodzeniem na rynku cieszył przez ponad 20 lat. Choć w tym egzemplarzu nie odnajdziemy tak lubianego przez wszystkich turbo, ma on z pewnością inne, niezwykle ważne atuty. Jest zachowany w oryginalnym stanie, ma niski potwierdzony dokumentacją przebieg i jest świeżo po przeglądzie. Ma wszystko co trzeba, by dać radość z posiadania nieszablonowego pojazdu, który budzi życzliwość na ulicach.
Czytaj dalej Saab 900 1989 – 14900 PLN – Kraków

Saab 900 NG 1994 – 17000 PLN – Nowy Sącz

“Saab 900: zbudowany jak Merc, bezpieczny jak Volvo i znacznie bardziej cool niż BMW”, z takim hasłem reklamowym model rozpoczął podbój rynku pod koniec lat 70-tych. Jego następca, Saab 900 NG, gotowy był już w 1991 roku, jednak chęć dopracowania projektu i brak gotówki sprawiły, że zadebiutował dopiero dwa lata później. Dzięki wsparciu General Motors, szwedzka firma mogła rozpocząć produkcję i zaspokoić ogromny popyt na model. Konstrukcyjnie 900 NG bazował na płycie podłogowej Opla Vectry, jednak charakterystyczna stylistyka oraz wiele elementów technicznych zostało dopracowanych bądź stworzonych od nowa przez Szwedów. Samochód budził zaufanie i wyróżniał się na drodze. Sprowadzony ze Szwajcarii Saab 900 NG z niskim przebiegiem to ciekawe i nietuzinkowe auto szwedzkiej marki, która przeszła już do historii.
Czytaj dalej Saab 900 NG 1994 – 17000 PLN – Nowy Sącz

Saab 9-3 Turbo Cabrio 2000 – SPRZEDANY

Model 9-3 pierwszej generacji o oznaczeniu kodowym YS3D jest zmodernizowanym Saabem 900 II NG, który powstał przy współpracy z General Motors, przy wykorzystaniu płyty podłogowej, na której bazowały Opel Vectra i Opel Calibra. Nie da się jednak powiedzieć, że są to podobne samochody. Charakterystyczna stylistyka oraz wiele elementów technicznych zostało dopracowanych bądź stworzonych od nowa przez Szwedów. Saab zachował swój indywidualny, inspirowany lotnictwem styl. To w tym modelu debiutował ‘night panel”, pozwalający wygasić niepotrzebne wskaźniki na desce, aby nie męczyć wzroku kierowcy. Nawet w otwartej wersji jest tu miejsce dla czterech osób, a o wygodą pasażerów dba elektrycznie składany dach, klimatyzacje i podgrzewane fotele. W tym egzemplarzu dodatkowo odnajdziemy turbosprężarkę, która sprawia, że Saab jedzie tak, jak każdy oczekuje. Czarny lakier, czarny dach i szare wnętrze pasują mu znakomicie. Saab 9-3 Turbo Cabrio to ciekawy samochód, którego wciąż możemy kupić w rozsądnym budżecie. Lato za sterami takiego wozu z pewnością będzie niezapomniane.
Czytaj dalej Saab 9-3 Turbo Cabrio 2000 – SPRZEDANY

Saab 9-5 Aero 2005 – 17000 PLN – Warszawa

Saab 9-5 I YS3E to następca modelu 9000. Od strony technicznej był dalekim krewniakiem Vectry, lecz Szwedzi zrobili wszystko, by nadać mu zupełnie innego, indywidualnego charakteru. Był chłodny w stylistyce, świetnie wypadał w statystykach bezpieczeństwa. Najbardziej zachwycał w swoich najmocniejszych, najlepiej wyposażonych, turbodoładowanych odmianach, jako Saab 9-5 Aero. To nie jest samochód, do którego trzeba kogokolwiek przekonywać. Swoich miłośników miał zawsze i ma do dziś. Ich indywidualizm podkreśla dziś fakt, ze nowych samochodów tej marki już się nie da kupić. A wśród tych, które są na rynku, z pewnością najlepiej wybrać te najbardziej zadbane, z niskim przebiegami, najlepiej w turbodoładowanej benzynie. Ponad 250 koni mechanicznych z pewnością pozwoli zrozumieć, dlaczego Saabom tak blisko do świata lotnictwa.
Czytaj dalej Saab 9-5 Aero 2005 – 17000 PLN – Warszawa

Saab 9-3 Aero 2001 – SPRZEDANY

Saab musi latać. W końcu to narzędzie pilotów. Nic się nie nadaje do tego lepiej, niż najmocniejsze wersje, sygnowane jako Aero. Ten Saab 9-3 Aero skoksowany został na 280 koni mechanicznych i ma pakiet Salomon, dzięki czemu będziemy widzieli na liczniku, jak dochodzimy do 260 km/h. Taka moc na przedniej osi ma sens, o ile będziemy używać jej z głową, na autostradzie albo pasie startowym, oby nie na zakrętach. Tu odnajdziemy wszystko, co da się wycisnąć z modelu generacji YS3D.
Czytaj dalej Saab 9-3 Aero 2001 – SPRZEDANY

Saab 900 Turbo 1986 – SPRZEDANY

Saab 900 Turbo to model wyjątkowy sam w sobie, lecz egzemplarz taki jak ten to prawdziwy ewenement. Niski, potwierdzony przebieg, przepięknie zachowane wnętrze i idealna karoseria, a to wszystko w nadwoziu przedliftowego, dwudrzwiowego sedana. 155 KM zestawione z jego chętnym do szybkiej jazdy zawieszeniem daje wyjątkową przyjemność jazdy, szczególnie gdy zasiądziemy na tak pięknie zachowanym welurze. Ktokolwiek zna te samochody bądź przeprowadzał renowację takiego samochodu wie, że cena wcale nie jest wygórowana. Decydując się na odbudowę słabszego egzemplarza wydatki poniesiemy większe, a efekt zazwyczaj nawet nie będzie zbliżony do pięknie zachowanego oryginału.
Czytaj dalej Saab 900 Turbo 1986 – SPRZEDANY

Saab 900S Convertible 1993 – SPRZEDANY

Saab 900S Convertible należy do kanonu motoryzacyjnych klasyków. Swoją niebanalną sylwetką i nieszablonowymi konstrukcyjnymi rozwiązaniami wyróżniał się z tłumu już gdy był nowy, i okazał się być sukcesem tak dużym, że zaskoczył ponoć nawet samego producenta. Zaprezentowany został w 1983 roku, lecz produkcja ruszyła 3 lata później, wiosną 1986 roku. Opracowano go w oparciu o dwudrzwiowego sedana, a za produkcję odpowiadała fińska firma Valmet Automotive. Ten egzemplarz pochodzi z ostatniego okresu produkcji, z 1993 roku. Wyposażony jest w pakiet Aero i 16-calowe felgi Super Aero – dwa dodatki, ktore sprawiają, że wygląda dokładnie tak, jak najlepiej wyposażony Saab wyglądać powinien. To wersja przygotowana na rynek niemiecki, wyposażona w turbosprężarkę. Dzięki niej to doskonały samochód do jazdy, z silnikiem, który pozwala jeździć dynamicznie, sprawiając ogromną radość z jazdy. Ma świetną kolorystykę, jest mocno doinwestowany mechanicznie i z pewnością zapewni pasażerom wiele niezapomnianych chwil.
Czytaj dalej Saab 900S Convertible 1993 – SPRZEDANY

Saab 900 Turbo-16 Convertible 1991 – 47400 PLN – Szczecin

Saab 900 Turbo-16 Convertible to bardzo ciekawy samochód o nietuzinkowej stylistyce i charakterystycznych, żeby nie powiedzieć kultowych już liniach. Pomysł na niego powstał w głowie prezesa amerykańskiego oddziału Saab-Scania, Roberta J. Sinclair’a, w połowie lat 80-tych. Rozważano projekty amerykańskie i szwedzkie, ale do produkcji wybrano projekt fińskiego zakładu Valmet Automotive, który za bazę użył solidnej wersji sedan. Saaba 900 w wersji cabrio po raz pierwszy zaprezentowano na salonie samochodowym we Frankfurcie (IAA) jesienią 1983 roku, a produkcję rozpoczęto dopiero 2,5 roku później, wiosną 1986. Kabriolet mógł mieć pod maską jednostkę wolnossącą, ale najbardziej pożądane i dziś poszukiwane mają 16-zaworowy silnik z wyokociśnieniowym turbodoładowaniem i intercoolerem. Prezentowany w ogłoszeniu okaz krokodyla prezentuje się genialnie w czerwonym nadwoziu z eleganckim czarnym wnętrzem ze skóry. Zadbany i wychuchany przez obecnego właściciela, szuka nowego domu, w którym znajdzie równie troskliwą opiekę.
Czytaj dalej Saab 900 Turbo-16 Convertible 1991 – 47400 PLN – Szczecin