Archiwum kategorii: Saab

Saab 96 V4 Rally 1967 – 100000 PLN – Poznań

Saab 96 narodził się w roku 1960, jako rozwinięcie konstrukcji modelu 93. Początkowo, podobnie jak poprzednik, otrzymał silnik dwusuwowy, a także wąską atrapę chłodnicy, co sprawiło, że nie każdy potrafił go odróżnić od poprzednika. Poważniejsze zmiany przyszły w 1964 roku, gdy wykorzystano szeroką atrapę chłodnicy, lecz prawdziwa rewolucja przyszła na rok modelowy 1967, gdy zdecydowano się na nowy silnik. Saab 96 V4 napędzany był przez widlasty, czterosuwowy, czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1498 cm³ i mocy 65 KM, znany m.in. z modelu Ford Taunus 15M. Wcześniej taką moc osiągały odmiany rajdowe, teraz był to dopiero punkt wyjścia. O ile w latach 60-tych szereg rajdowych tytułów zdobył za kierownicą dwusuwowych Saabów Erik Carlsson, kolejna dekada należała do Stiga Blomqvist’a. Zwycięstwa w Rajdzie Szwecji w latach 1971, 1972, 1973 czy Rajdzie RAC w 1971 roku to właśnie triumfy fabrycznego kierowcy Saaba odniesione na modelu 96 V4. Bez wątpienia tymi właśnie sukcesami zainspirowany został właściciel sprzedawanego egzemplarza. Saab 96 V4 zbudowany został z myślą o historykach, ma na pokładzie pełne wyposażenie rajdowe, łącznie z klatką bezpieczeństwa, układem gaśniczym czy odcięciem zapłonu. Jego silnik generuje zdecydowanie więcej mocy, niż seryjna jednostka. Takie osiągi pozwoliły wygenerować tradycyjne metody tuningowe, ze zwiększeniem pojemności silnika, zastosowaniem ostrego wałka, kutych tłoków, większych gaźników czy udoskonaleniu układu dolotowego i wydechowego. Efekt to diametralna różnica w osiągach, aczkolwiek strona wizualna również nie została odpuszczona. Nowy lakier, halogeny, rajdowe felgi – wszystko tu prezentuje się doskonale i zrobione jest zgodnie ze specyfikacją z epoki.
Czytaj dalej Saab 96 V4 Rally 1967 – 100000 PLN – Poznań

Saab 900 Turbo 1990 – 41000 PLN – Aleksandrów Łódzki

Saab 900, potocznie zwany „krokodylem”, to samochód wybitnie wyróżniający się na drogach. Ma własny styl, zawsze lubiany był za lotnicze konotacje, pionierskie wykorzystywanie turbosprężarki, ciekawą stylistykę i wiele nieszablonowych rozwiązań, jak chociażby umieszczenie stacyjki na tunelu środkowym i możliwość wyjęcia kluczyka wyłącznie w momencie zapięcia wstecznego biegu. To nie było przeciętne auto, stąd często jeździli nim nieprzeciętni ludzie czy wręcz bohaterowie, jak Agent 007 James Bond, w latach 1981–1983, w książkach autorstwa Johna Gardnera. Jeżeli również chciałbyś poczuć się nieprzeciętny, powinieneś zasiąść za sterami samochodu takiego jak ten. Jak poczujesz, o co chodzi, to znaczy, że jest to auto dla Ciebie.
Czytaj dalej Saab 900 Turbo 1990 – 41000 PLN – Aleksandrów Łódzki

Saab 90 1987 – 28000 PLN – Przytok

W 1983 roku w ofercie szwedzkiej marki Saab był model 99, był model 900 i za chwilę miał pojawić się model 9000. Po zakończeniu produkcji model 96 w 1980 roku, istniała duża presja, by stworzyć nowy model podstawowy. W fińskiej fabryce Saab-Valmet w Nystad powstał wówczas prototyp, który polegał na zespawaniu przedniej części Saaba 900 z tylną częścią 99. Kiedy pokazano go szefowi działu samochodów osobowych Saaba, Sten’owi Wennlo, ten stwierdził, że zasada jest dobra, ale samochód za bardzo przypomina 900. Co zrobiono? Wykonano dokładnie odwrotny ruch. Przód z Saaba 99, tył z Saaba 90, i voila. Oto jest. Nowy Saab 90. Produkowany był tylko z dwoma drzwiami i tylko z silnikiem o pojemności 2 litrów i mocy 100 koni mechanicznych, z gaźnikiem i bez katalizatora. To mocno ograniczyło możliwe rynki zbytu i produkcję, która trwała od 1984 do 1987 roku i zamknęła się w ilości 25378 egzemplarzy.
Czytaj dalej Saab 90 1987 – 28000 PLN – Przytok

Saab 900 Turbo Cabrio NG 1996 – 18000 PLN – Zawiercie

Saabem 900 II NG powstał przy współpracy z General Motors, przy wykorzystaniu płyty podłogowej, na której bazowały Opel Vectra i Opel Calibra. Nie da się jednak powiedzieć, że są to podobne samochody. Charakterystyczna stylistyka oraz wiele elementów technicznych zostało dopracowanych bądź stworzonych od nowa przez Szwedów. Saab zachował swój indywidualny, inspirowany lotnictwem styl, no i w odróżnieniu od niemieckich krewnych, otrzymał nawet wersję Cabrio. Jest tu miejsce dla czterech osób, a o wygodą pasażerów dba elektrycznie składany dach i klimatyzacja. W tym egzemplarzu dodatkowo odnajdziemy turbosprężarkę, która sprawia, że Saab jedzie tak, jak każdy oczekuje widząc napis „turbo” na atrapie chłodnicy.
Czytaj dalej Saab 900 Turbo Cabrio NG 1996 – 18000 PLN – Zawiercie

Saab 9-5 Aero 2007 – SPRZEDANY

Jeszcze półtorej dekady temu, gdy chciałeś szybko przewieźć rodzinę i psa, nie byłeś skazany na auto pochodzenia niemieckiego. Dyskrecja, skandynawski styl i turbosprężarka pod maską. Aero było tym co M5 dla BMW, choć miało więcej finezji. Wszak nie było opracowane z myślą o torze wyścigowym, a o autostradzie. Miało zapewnić satysfakcjonujące osiągi, wysoki komfort, przyjemną podróż przy wysokich prędkościach. 260 KM, pierwsza setka w mniej niż 7 sekund, prędkość maksymalna 250 km/h. Saab 9-5 I został po raz pierwszy zaprezentowany w 1997 roku, a prezentowana tu wersja to najbardziej dopracowany model poliftingowy z lat 2004-2009. Na deser funkcje charakterystyczne wyłącznie dla marki – kluczyk i stacyjka na kontroli centralnej, kontrolka niezapiętych pasów w podsufitce i przycisk „night panel”, wygaszający wszystkie wskazania na desce poza prędkościomierzem. Jak w samolocie.
Czytaj dalej Saab 9-5 Aero 2007 – SPRZEDANY

Saab Sonett III 1974 – 52900 PLN – Żarów

Saab Sonett to mały sportowy, szwedzki samochód, który w pierwszej odsłonie był roadsterem z silnikiem dwusuwowym. Nazwa Sonett wzięła się od stwierdzenia projektanta wozu, Rolfa Mellde, „Så nätt den är”, które w języku szwedzkim oznacza „Ładny on jest”. Sonett II otrzymał nadwozie coupe, a konstrukcja pojazdu opierała się na stalowej ramie przestrzennej, do której montowano nadwozie z włókna szklanego. Jego linię nadwozia przypominającą samolot wykorzystał również włoski stylista Sergio Coggiola, do stworzenia trzeciej odsłony Sonetta. Wóz otrzymał podnoszone lampy i tylną szybę, która dawała dobry dostęp do bagażnika. Samochód początkowo był dostępny z silnikiem 1.5 V4, a później z mocniejszym 1.7 V4, i taki właśnie egzemplarz z ostatniego roku produkcji oferowany jest w tym ogłoszeniu. Auto jest na ostatnim etapie renowacji i wedle zapewnień właściciela bardzo niewiele rzeczy pozostało do zrobienia, by cieszyć się nim w pełni.
Czytaj dalej Saab Sonett III 1974 – 52900 PLN – Żarów

Saab 9-3 Cabrio 2000 – 18500 PLN – Radomsko

Model 9-3 pierwszej generacji o oznaczeniu kodowym YS3D jest zmodernizowanym Saabem 900 II NG, który powstał przy współpracy z General Motors, przy wykorzystaniu płyty podłogowej, na której bazowały Opel Vectra i Opel Calibra. Nie da się jednak powiedzieć, że są to podobne samochody. Charakterystyczna stylistyka oraz wiele elementów technicznych zostało dopracowanych bądź stworzonych od nowa przez Szwedów. Saab zachował swój indywidualny, inspirowany lotnictwem styl. To w tym modelu debiutował „night panel”, pozwalający wygasić niepotrzebne wskaźniki na desce, aby nie męczyć wzroku kierowcy. Nawet w otwartej wersji jest tu miejsce dla czterech osób, a o wygodą pasażerów dba elektrycznie składany dach i klimatyzacja. W tym egzemplarzu dodatkowo odnajdziemy niskociśnieniową turbosprężarkę, która sprawia, że Saab jedzie tak, jak każdy oczekuje.
Czytaj dalej Saab 9-3 Cabrio 2000 – 18500 PLN – Radomsko

Saab 900 NG 1994 – 5900 PLN – Mińsk Mazowiecki

Saab 900: zbudowany jak Merc, bezpieczny jak Volvo i znacznie bardziej cool niż BMW, z takim hasłem reklamowym model rozpoczął podbój rynku pod koniec lat 70-tych. Jego następca, Saab 900 NG, gotowy był już w 1991 roku, jednak chęć dopracowania projektu i brak gotówki sprawiły, że zadebiutował dopiero dwa lata później. Dzięki wsparciu General Motors, szwedzka firma mogła rozpocząć produkcję i zaspokoić ogromny popyt na model. Konstrukcyjnie 900 NG bazował na płycie podłogowej Opla Vectry, jednak charakterystyczna stylistyka oraz wiele elementów technicznych zostało dopracowanych bądź stworzonych od nowa przez Szwedów. Samochód budził zaufanie i wyróżniał się na drodze. Skrupulatnie serwisowany i zadbany Saab 900 z ogłoszenia to ciekawe i nietuzinkowe auto firmy, która przeszła już do historii.
Czytaj dalej Saab 900 NG 1994 – 5900 PLN – Mińsk Mazowiecki

Saab 9000 Turbo / S CC Aero 1991 – 30000 PLN – Gdynia

Najbardziej godne pożądania Saaby fabrycznie tytułowane były Aero. To nawiązanie do lotniczych tradycji marki używane było do określenia sportowego charakteru samochodów, wyróżnianego przez najmocniejsze odmiany jednostek napędowych i dodatkowe, sportowe akcesoria. Określenie to po raz pierwszy pojawiło się w modelu 9000 w roku 1991 w przedliftowym jeszcze 9000 Turbo / S CC. Pod jego maską grał silnik o pojemności 2,3 l z dwoma wałkami wyrównoważającymi, uzupełniony o pełnociśnieniowe turbo. Z zewnątrz samochód ozdobił pakiet aerodynamiczny, co nadało mu prawdziwie sportowego pazura. Zwłaszcza w kolorze czerwonym – jaki ma prezentowany egzemplarz – to wyjątkowo przykuwający spojrzenia wóz.
Czytaj dalej Saab 9000 Turbo / S CC Aero 1991 – 30000 PLN – Gdynia

Saab 900 Turbo Aero 13 Limited Edition NG 1995 – SPRZEDANY

Lubicie limitowane edycje? Ta jest o tyle wyjątkowa, że powstała jedynie w 13 sztukach. Saab 900 Turbo Aero 13 Limited Edition NG przygotowany został na rynek Lichtensteinu. Fabrycznie wyposażony został w obniżone i usztywnione zawieszenie, alufelgi, otrzymał przyciemnione szyby oraz przednią dokładkę firmy Zender i niewielki tylny spojler, a także zderzaki i listwy w kolorze nadwozia. Pod jego maską pracuje turbodoładowana, 2-litrowa jednostka, generująca 185 koni mechanicznych. Do tego eleganckie, skórzane wnętrze z charakterystycznym pulpitem z funkcją „night panel”, pozwalającą wygasić większość nieistotnych wskazań na pulpicie. To auto, które ma swój charakter i którego nie sposób pomylić na ulicy z jakimkolwiek innym.
Czytaj dalej Saab 900 Turbo Aero 13 Limited Edition NG 1995 – SPRZEDANY