Saab 900 NG, czyli New Generation, zachował starą nazwę, ale był zupełnie nowym autem. Oferowany od 1993 do 1998 roku w fabryce Saaba w Trollhättan oraz w zakładach Valmet w Finlandii, w której budowano wersję Cabriolet, czyli taką jak tu prezentowana. Model zachowywał pewne podobieństwa do kultowego poprzednika, czyli tzw. „krokodyla”, ale bazą jego opracowania była platformie GM2900 (na której powstały Opel Vectra A oraz Calibra), z zastosowaniem silnika H Saaba. W tym egzemplarzu po maską pracuje B234, czyli szwedzki silnik zbuodowany na bazie jednostki Triumpha, rozwijany przez Saaba od 1981 do 2009 roku.
Czytaj dalej Saab 900 Cabriolet NG 1997 – 28000 PLN – Zgierz
Saab
Saab 900 Turbo Cabriolet 1988 – 16600 EUR – Szwecja
Saab 900 Cabriolet pierwszej generacji, czyli tzw. „krokodyl”, produkowany był od 1982 roku jako trzy i pięciodrzwiowy liftback, a z czasem również jako stylowe Cabrio. O ile sama marka nie utrzymała się na powierzchni, „krokodyle” w ostatnich latach to prawdziwy hit. Szczególnie egzemplarze z turbosprężarką pod maską są na wznoszącej fali. Według amerykańskiego Hagerty, model będzie drożał, głównie dlatego, że jego nieszablonowe rozwiązania i stylistyka podobają się kolejnym pokoleniom. Według badań Hagerty, liczba właścicieli Saaba 900 Turbo poniżej 40 roku życia potroiła się od 2019 do końca 2022 roku, z 7 procent do 22 procent. To bardzo dobry prognostyk na przyszłość!
Czytaj dalej Saab 900 Turbo Cabriolet 1988 – 16600 EUR – Szwecja
Saab 96 V4 1967 – 82000 PLN – Jarosław
Saab 96 narodził się w roku 1960 z dwusuwem pod maską, lecz prawdziwa rewolucja przyszła na rok modelowy 1967, gdy zdecydowano się na nowy silnik. Saab 96 V4 napędzany był przez widlasty, czterosuwowy, czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,5 l i mocy 65 KM, co było dobrym punktem do dalszych modyfikacji. Zwycięstwa w Rajdzie Szwecji w latach 1971, 1972, 1973 czy Rajdzie RAC w 1971 roku to odniesione triumfy fabrycznego zespołu Saaba. Taka historia to świetna inspiracja. Ten egzemplarz nie idzie na żadne kompromisy. Jest twardy, zwarty i zawsze gotowy, by wystrzelić do przodu, niczym z procy. Zbudowany z myślą o czerpaniu radości z jazdy wszystkimi zmysłami- w przenośni i dosłownie. Ten mocarny WIKING chętnie pożre jakieś BMW podczas Twojej drogi do pracy.
Czytaj dalej Saab 96 V4 1967 – 82000 PLN – Jarosław
Saab 96 1965 – 75000 PLN – Jarosław
Dwusuwowy silnik na potrójnym gaźniku, sportowe felgi RONAL i 4 biegowa, w pełni zsynchronizowana skrzynia biegów. To tworzy klimat. Aż chciało by się go kręcić wysoko i słuchać jego śpiewu. Ten Saab 96 ma za sobą wiele imprez rajdowych w Szwecji. Jest wersją pośrednią między surową, pozbawioną wszelkich wygód wersją rajdową, a cywilną wersją DE LUXE. Możesz nim jeździć ostro, możesz pojechać na daleką przejażdżkę w nieznane. Czy pojazd uniwersalny może być dobry? W tym przypadku udało się to idealnie połączyć.
Czytaj dalej Saab 96 1965 – 75000 PLN – Jarosław
Saab 9-3 2001 – 32900 PLN – Gdańsk
Saab 9-3 ukazał się w roku 1998 i stanowił modernizację modernizację modelu 900 II generacji z lat 1994–1998. Choć wizualnie różnią je detale, zmian wprowadzono ponad 1000. Zrezygnowano z silników Opla, nacisk stawiając na jednostki turbodoładowane. Taka też dwulitrówka znajduje się po maską tego trzydrzwiowego egzemplarza. W czarnym kolorze, z czarnym wnętrzem, na delikatnie obniżonym zawieszeniu i 17-calowych felgach Aero prezentuje się bardzo efektownie. Chociaż marka Saab nie przetrwała jako producent samochodów do dziś, wciąż wiele wyprodukowanych przez nią egzemplarzy ma się świetnie i z powodzeniem może służyć nawet do codziennej jazdy.
Czytaj dalej Saab 9-3 2001 – 32900 PLN – Gdańsk
Saab 96 V4 1967 – SPRZEDANY
Saab 96 narodził się w roku 1960, jako rozwinięcie konstrukcji modelu 93. Początkowo, podobnie jak poprzednik, otrzymał silnik dwusuwowy, a także wąską atrapę chłodnicy, co sprawiło, że nie każdy potrafił go odróżnić od poprzednika. Poważniejsze zmiany przyszły w 1964 roku, gdy wykorzystano szeroką atrapę chłodnicy, lecz prawdziwa rewolucja przyszła na rok modelowy 1967, gdy zdecydowano się na nowy silnik. Saab 96 V4 napędzany był przez widlasty, czterosuwowy, czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1498 cm³ i mocy 65 KM, znany m.in. z modelu Ford Taunus 15M. Wcześniej taką moc osiągały odmiany rajdowe, teraz był to dopiero punkt wyjścia. O ile w latach 60-tych szereg rajdowych tytułów zdobył za kierownicą dwusuwowych Saabów Erik Carlsson, kolejna dekada należała do Stiga Blomqvist’a. Zwycięstwa w Rajdzie Szwecji w latach 1971, 1972, 1973 czy Rajdzie RAC w 1971 roku to właśnie triumfy fabrycznego kierowcy Saaba odniesione na modelu 96 V4. Bez wątpienia tymi właśnie sukcesami zainspirowany został właściciel sprzedawanego egzemplarza. Saab 96 V4 zbudowany został z myślą o historykach, ma na pokładzie pełne wyposażenie rajdowe, łącznie z klatką bezpieczeństwa, układem gaśniczym czy odcięciem zapłonu. Jego silnik generuje zdecydowanie więcej mocy, niż seryjna jednostka. Takie osiągi pozwoliły wygenerować tradycyjne metody tuningowe, ze zwiększeniem pojemności silnika, zastosowaniem ostrego wałka, kutych tłoków, większych gaźników czy udoskonaleniu układu dolotowego i wydechowego. Efekt to diametralna różnica w osiągach, aczkolwiek strona wizualna również nie została odpuszczona. Nowy lakier, halogeny, rajdowe felgi – wszystko tu prezentuje się doskonale i zrobione jest zgodnie ze specyfikacją z epoki.
Czytaj dalej Saab 96 V4 1967 – SPRZEDANY
Saab 900S Convertible 1993 – SPRZEDANY
Saab 900S Convertible należy do kanonu motoryzacyjnych klasyków. Swoją niebanalną sylwetką i nieszablonowymi konstrukcyjnymi rozwiązaniami wyróżniał się z tłumu już gdy był nowy, i okazał się być sukcesem tak dużym, że zaskoczył ponoć nawet samego producenta. Zaprezentowany został w 1983 roku, lecz produkcja ruszyła 3 lata później, wiosną 1986 roku. Opracowano go w oparciu o dwudrzwiowego sedana, a za produkcję odpowiadała fińska firma Valmet Automotive. Ten egzemplarz pochodzi z ostatniego okresu produkcji, z 1993 roku. Wyposażony jest w pakiet Aero i 16-calowe felgi Super Aero – dwa dodatki, ktore sprawiają, że wygląda dokładnie tak, jak najlepiej wyposażony Saab wyglądać powinien. To wersja przygotowana na rynek niemiecki, wyposażona w turbosprężarkę. Dzięki niej to doskonały samochód do jazdy, z silnikiem, który pozwala jeździć dynamicznie, sprawiając ogromną radość z jazdy. Ma świetną kolorystykę, jest mocno doinwestowany mechanicznie i z pewnością zapewni pasażerom wiele niezapomnianych chwil.
Czytaj dalej Saab 900S Convertible 1993 – SPRZEDANY
Saab 93 Cabrio 1999 – SPRZEDANY
Saab 93 Cabrio powstał przy współpracy z General Motors, przy wykorzystaniu płyty podłogowej, na której bazowały Opel Vectra i Opel Calibra. Nie da się jednak powiedzieć, że są to podobne samochody. Charakterystyczna stylistyka oraz wiele elementów technicznych zostało dopracowanych bądź stworzonych od nowa, tak, aby zachować niezwykle wyśrubowane, szwedzkie standardy. Saab zachował swój indywidualny, inspirowany lotnictwem styl. To w tym modelu debiutował 'night panel”, pozwalający wygasić niepotrzebne wskaźniki na desce, aby nie męczyć wzroku kierowcy. Nawet w otwartej wersji jest tu miejsce dla czterech osób, a o wygodą pasażerów dba elektrycznie składany dach, klimatyzacje i podgrzewane fotele. To ciekawy samochód, który nawet w doskonałym stanie wciąż da się kupić w rozsądnym budżecie. Lato za sterami takiego Saaba z pewnością będzie niezapomniane.
Czytaj dalej Saab 93 Cabrio 1999 – SPRZEDANY
Saab 900 GT Aero 1993 – SPRZEDANY
Saaby to zawsze były samochody dla ludzi z fantazją. Mają unikalny styl i charakter. Ten jednak nie jest przeciętnym reprezentantem szwedzkiej marki. Dla poszukiwaczy rzadkich, limitowanych serii, ten Saab 900 GT Aero to nie lada gratka. Powstał w zaledwie 70 sztukach, skierowanych na rynek francuski. Powstały one na sam koniec produkcji klasycznego „krokodyla”, są najmocniejszą seryjną specyfikacją. Zbudowane zostały na podstawie najbardziej poszukiwanej wersji B202 16S z wysokociśnieniowym turbo, w nomenklaturze saabiarzy określanych jako „red box”, osiągających moc 185 KM. Wyróżniają się kilkoma specjalnymi dodatkami, jak np. zewnętrzny pakiet Aero i tapicerskie wstawki z wełny Ermenegildo Zegna. Przedstawiany egzemplarz to numer 28 w serii, co potwierdza tabliczka na desce rozdzielczej. Ma częściowo oryginalny lakier i oryginalną tapicerkę, co zwiększa jego walory kolekcjonerskie. Zwraca uwagę doskonały stan wizualny i mechaniczny, potwierdzony dokumentacją serwisową na kwotę dorównującą aktualnej cenie sprzedaży. Warto uzupełnić kolekcję o taki kąsek.
Czytaj dalej Saab 900 GT Aero 1993 – SPRZEDANY
Saab 900S Convertible 1993 – SPRZEDANY
Saab 900S Convertible należy do kanonu motoryzacyjnych klasyków. Swoją niebanalną sylwetką i nieszablonowymi konstrukcyjnymi rozwiązaniami wyróżniał się z tłumu już gdy był nowy, i okazał się być sukcesem tak dużym, że zaskoczył ponoć nawet samego producenta. Zaprezentowany został w 1983 roku, lecz produkcja ruszyła 3 lata później, wiosną 1986 roku. Opracowano go w oparciu o dwudrzwiowego sedana, a za produkcję odpowiadała fińska firma Valmet Automotive. Ten egzemplarz pochodzi z ostatniego okresu produkcji, z 1993 roku. To wersja przygotowana na rynek włoski z tzw. LPT, czyli niskociśnieniową turbosprężarką. Dzięki niej to doskonały samochód do jazdy, z silnikiem, który pozwala jeździć dynamicznie, zadowalając się rozsądnymi dawkami paliwa. Ma świetną kolorystykę i z pewnością zapewni pasażerom wiele niezapomnianych chwil.
Czytaj dalej Saab 900S Convertible 1993 – SPRZEDANY