Saab

Saab 900i 1990 – Warszawa

Saaby to zawsze były samochody dla ludzi z fantazją. Mają unikalny styl i charakter, a popularny „krokodyl” z pewnością jest najbardziej charakterystycznym i rozpoznawalnym wozem marki. Pierwsza generacjia modelu 900 powstawała w latach 1978 – 1993 i zbudowano ją na bazie modelu 99, w którym wydłużono przód. Odnajdziemy w nim wiele unikalnych i charakterystycznych dla modelu rozwiązań, jak chcoćby zaokrąglona przednia szyba, drzwi zachodzące na próg czy wysoko zabudowany kokpit, dzięki któremu można tu poczuć się jak w kabinie samolotu. Ten egzemplarz otrzymał czarny kolor, pakiet Aero i gustowną kierownicę Nardi, a pod jego maską pracuje najspokojniejsza w ofercie, wolnossąca jednostka napędowa.
Czytaj dalej Saab 900i 1990 – Warszawa

Saab 96 1965 – 52900 PLN – Kraków

Saab 96 to szwedzki, kompaktowy samochód rodzinny, znany z charakterystycznego, dwusuwowego silnika. Wyróżniał się aerodynamiczną sylwetką, będącą pokłosiem pokrewieństwa z lotniczymi konstrukcjami stanowiącymi dużą część produkcji koncernu SAAB. Dwusuwowy 96 produkowany był w latach 1960-1967. Pomimo skromnych osiągów, w latach 60-tych odnosił wiele sukcesów jako samochod rajdowy, wygrywając wiele międzynarodowych imprez, w tym Rajd Monte Carlo. Dziś cenić go można za piękny design, wiele unikalnych detali i piękne brzmienie dwusuwowego silnika.
Czytaj dalej Saab 96 1965 – 52900 PLN – Kraków

Saab 900i 1991 – 200000 PLN – Grabie

Saaby to zawsze były samochody dla ludzi z fantazją. Mają unikalny styl i charakter, a popularny „krokodyl” z pewnością jest najbardziej charakterystycznym i rozpoznawalnym wozem marki. Pierwsza generacjia modelu 900 powstawała w latach 1978 – 1993 i zbudowano ją na bazie modelu 99, w którym wydłużono przód. Odnajdziemy w nim wiele unikalnych i charakterystycznych dla modelu rozwiązań, jak chcoćby zaokrąglona przednia szyba, drzwi zachodzące na próg czy wysoko zabudowany kokpit, dzięki któremu można tu poczuć się jak w kabinie samolotu. Ten egzemplarz jest absolutnie wyjątkowy. „Krokodyle” to zawsze były auta, którymi po prostu lubiano jeździć, stąd niemal wszystkie mają dziś wysokie przebiegi. Ten przebył dotąd jedynie 31 tys. km i zachowany jest w całkowicie oryginalnym stanie, co jest na rynku ogromną rzadkością.
Czytaj dalej Saab 900i 1991 – 200000 PLN – Grabie

Saab 96 V4 Jubileum 1980 – 37900 PLN – Kraków

Saab 96 V4 Jubileum to seria specjalna wydana na koniec produkcji modelu. Według Saaba zbudowano 300 takich samochodów, choć entuzjaści marki twierdzą, że wyszło ich podobno około 400. Z pewnością bardzo charakterystyczne i nie można ich pomylić z żadnymi wcześniejszymi. Cechy szczególne tej serii obejmowały unikalny kolor Aquamarine Blue Metallic, niebieską pluszową tapicerkę oraz aluminiowe felgi firmy Ronal. Wszystkie auta wyprodukowano w roku modelowym 1980 w fińskiej fabryce Valmet w Nystad. Prezentowane auto posiada wszystkie wymienione elementy. Auto zostało zakupione i jest sprzedawane przez entuzjastę marki, jest sprawne, ubezpieczone i posiada badanie techniczne.
Czytaj dalej Saab 96 V4 Jubileum 1980 – 37900 PLN – Kraków

Saab 9-3 Turbo X 2008 – 65000 PLN – Rzeszów

Saab 9-3 Turbo X został wystylizowany drapieżnie i rasowo, otrzymał wzmocnione hamulce, udoskonalone zawieszenie z napędem na cztery koła XWD oraz silnik V6 z turbo. Tu 280 KM i 5,7 s do setki było dostępne już seryjnie, a sięgnąć można po wiele więcej. Auto wyprodukowano w limitowanej serii, powstało tylko 2000 sztuk i wszystkie były czarne. Nie wszystkie jednak otrzymały manualną skrzynię biegów, a ta – zamontowana w prezentowanym egzemplarzu – z pewnością należy dziś do bardziej poszukiwanej opcji. Inne smaczki, które otrzymywaliśmy tu w standardzie? Układ wydechowy z podwójnymi tytanowymi końcówkami, czujnik deszczu, światła biksenonowe, elektrycznie regulowane, podgrzewane lusterka i czujniki parkowania. We wnętrzu skórzane fotele, dwustrefowa klimatyzacja, elektrycznie regulowany fotel kierowcy z funkcją pamięci ustawień, DVD z ekranem dotykowym, Bluetooth, tempomat, system monitorowania ciśnienia w oponach, system ABS, ASR i ESP. W tym egzemplarzy są jeszcze opcjonalne, 19-calowe felgi i system audio Bose. Jeżeli zastanawiacie się, dlaczego finalnie Saab zbankrutował, odpowiedzią może być, że zdecydował się wyprodukować ich tylko tak mało w tej wersji…
Czytaj dalej Saab 9-3 Turbo X 2008 – 65000 PLN – Rzeszów

Saab 96 De Luxe 1962 – 36900 PLN – Zgierz

Saab 96 to szwedzki, kompaktowy samochód rodzinny, znany z charakterystycznego, dwusuwowego silnika. Wyróżniał się aerodynamiczną sylwetką, będącą pokłosiem pokrewieństwa z lotniczymi konstrukcjami stanowiącymi dużą część produkcji koncernu SAAB. Dwusuwowy 96 produkowany był w latach 1960-1967. Pomimo skromnych osiągów, w latach 60-tych odnosił wiele sukcesów jako samochod rajdowy, wygrywając wiele międzynarodowych imprez, w tym Rajd Monte Carlo. Dziś cenić go można za piękny design, wiele unikalnych detali i piękne brzmienie dwusuwowego silnika.
Czytaj dalej Saab 96 De Luxe 1962 – 36900 PLN – Zgierz

Saab 96 V4 1967 – SPRZEDANY

Saab 96 rodził się jako dwusuw, ale pełnię mocy i możliwości dała mu dopiero jednostka V4, którą zaczęto montować tu od 1967 roku, korzystając z licencji Forda. Na dzień dobry otrzymał jednostkę o pojemności 1498 cm³ i mocy 65 KM, znaną m.in. z modelu Ford Taunus 15M. Dla zespołu fabrycznego Saaba było to dopiero preludium. Zastosowano wał korbowy z silnika 1,7, zwiększono średnicę cylindrów i stosując wszelkie możliwe i przewidziane regulaminem sportowym FIA instrukcje, w zasięgu było już 130 KM. Tak przygotowanym A-grupowym Saabem Stig Blomqvist sięgnął po zwycięstwo w Rajdzie Szwecji w latach 1971, 1972, 1973 i w Rajdzie RAC w 1971 roku. Jeżeli chciałbyś poczuć smak rajdowej przygody – zasiądź za kierownicą tego Saaba. Giełda Klasyków poleca.
Czytaj dalej Saab 96 V4 1967 – SPRZEDANY

Saab 96 V4 1967 – SPRZEDANY

Saab 96 narodził się w roku 1960, jako rozwinięcie konstrukcji modelu 93. Początkowo, podobnie jak poprzednik, otrzymał silnik dwusuwowy, a także wąską atrapę chłodnicy, co sprawiło, że nie każdy potrafił go odróżnić od poprzednika. Poważniejsze zmiany przyszły w 1964 roku, gdy wykorzystano szeroką atrapę chłodnicy, lecz prawdziwa rewolucja przyszła na rok modelowy 1967, gdy zdecydowano się na nowy silnik. Saab 96 V4 napędzany był przez widlasty, czterosuwowy, czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1498 cm³ i mocy 65 KM, znany m.in. z modelu Ford Taunus 15M. Wcześniej taką moc osiągały odmiany rajdowe, teraz był to dopiero punkt wyjścia. O ile w latach 60-tych szereg rajdowych tytułów zdobył za kierownicą dwusuwowych Saabów Erik Carlsson, kolejna dekada należała do Stiga Blomqvist’a. Zwycięstwa w Rajdzie Szwecji w latach 1971, 1972, 1973 czy Rajdzie RAC w 1971 roku to właśnie triumfy fabrycznego kierowcy Saaba odniesione na modelu 96 V4. Bez wątpienia tymi właśnie sukcesami zainspirowany został właściciel sprzedawanego egzemplarza. Saab 96 V4 zbudowany został z myślą o historykach, ma na pokładzie pełne wyposażenie rajdowe, łącznie z klatką bezpieczeństwa, układem gaśniczym czy odcięciem zapłonu. Jego silnik generuje zdecydowanie więcej mocy, niż seryjna jednostka. Takie osiągi pozwoliły wygenerować tradycyjne metody tuningowe, ze zwiększeniem pojemności silnika, zastosowaniem ostrego wałka, kutych tłoków, większych gaźników czy udoskonaleniu układu dolotowego i wydechowego. Efekt to diametralna różnica w osiągach, aczkolwiek strona wizualna również nie została odpuszczona. Nowy lakier, halogeny, rajdowe felgi – wszystko tu prezentuje się doskonale i zrobione jest zgodnie ze specyfikacją z epoki.
Czytaj dalej Saab 96 V4 1967 – SPRZEDANY

Saab 900S Convertible 1993 – SPRZEDANY

Saab 900S Convertible należy do kanonu motoryzacyjnych klasyków. Swoją niebanalną sylwetką i nieszablonowymi konstrukcyjnymi rozwiązaniami wyróżniał się z tłumu już gdy był nowy, i okazał się być sukcesem tak dużym, że zaskoczył ponoć nawet samego producenta. Zaprezentowany został w 1983 roku, lecz produkcja ruszyła 3 lata później, wiosną 1986 roku. Opracowano go w oparciu o dwudrzwiowego sedana, a za produkcję odpowiadała fińska firma Valmet Automotive. Ten egzemplarz pochodzi z ostatniego okresu produkcji, z 1993 roku. Wyposażony jest w pakiet Aero i 16-calowe felgi Super Aero – dwa dodatki, ktore sprawiają, że wygląda dokładnie tak, jak najlepiej wyposażony Saab wyglądać powinien. To wersja przygotowana na rynek niemiecki, wyposażona w turbosprężarkę. Dzięki niej to doskonały samochód do jazdy, z silnikiem, który pozwala jeździć dynamicznie, sprawiając ogromną radość z jazdy. Ma świetną kolorystykę, jest mocno doinwestowany mechanicznie i z pewnością zapewni pasażerom wiele niezapomnianych chwil.
Czytaj dalej Saab 900S Convertible 1993 – SPRZEDANY

Saab 93 Cabrio 1999 – SPRZEDANY

Saab 93 Cabrio powstał przy współpracy z General Motors, przy wykorzystaniu płyty podłogowej, na której bazowały Opel Vectra i Opel Calibra. Nie da się jednak powiedzieć, że są to podobne samochody. Charakterystyczna stylistyka oraz wiele elementów technicznych zostało dopracowanych bądź stworzonych od nowa, tak, aby zachować niezwykle wyśrubowane, szwedzkie standardy. Saab zachował swój indywidualny, inspirowany lotnictwem styl. To w tym modelu debiutował 'night panel”, pozwalający wygasić niepotrzebne wskaźniki na desce, aby nie męczyć wzroku kierowcy. Nawet w otwartej wersji jest tu miejsce dla czterech osób, a o wygodą pasażerów dba elektrycznie składany dach, klimatyzacje i podgrzewane fotele. To ciekawy samochód, który nawet w doskonałym stanie wciąż da się kupić w rozsądnym budżecie. Lato za sterami takiego Saaba z pewnością będzie niezapomniane.
Czytaj dalej Saab 93 Cabrio 1999 – SPRZEDANY